Buldre Skrevet 25. september 2020 #61 Skrevet 25. september 2020 2 timer siden, Perseus skrev: Dette er verdens dummeste argument. Om alle slutter å fly så slutter også flyet å gå. Og alternativet er ikke bil, det er tog. Tog er muligens et alternativ til tortur. Muligens. Ikke til fly. 1
Gjest Peanut Skrevet 25. september 2020 #62 Skrevet 25. september 2020 Så mye problemer man lager ut av ingenting. Her er man forberedt på at de foran kan legge ned setet– jeg regner faktisk med det ettersom setet kan legges ned. (En god idé er å sjekke ut flyet man skal dra med før man bestiller så man kan se hvilke seter som egner seg eller ikke: https://www.seatguru.com Finnes som app og). Personlig synes jeg bråkete unger/ voksne. Også de som sparker i setene ._.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #63 Skrevet 25. september 2020 På 23.9.2020 den 18.56, AnonymBruker skrev: Pga klima har jeg ikke flydd på 17 år. Jeg synes alle folk på fly er irriterende fordi de ikke bryr seg om at oppførselen deres fører til at kloden går ad undas. ✈️✈️✈️✈️✈️ ✈️✈️✈️✈️✈️ ✈️✈️✈️✈️✈️ ✈️✈️✈️✈️✈️ ✈️✈️✈️✈️✈️ ✈️✈️✈️✈️✈️ ✈️✈️✈️✈️✈️ Anonymkode: 8bd33...396 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Dagens trollekommentar ser jeg.. Vi trenger høyere CO2, ikke lavere. Kritisk lavt pt. https://humansarefree.com/2019/10/un-climate-scientist-carbon-dioxide-emissions-are-making-the-earth-greener-and-more-fertile.html Høy co2 = mer grønn og fertil klode. Anonymkode: 2ac16...e3c
Jdz Skrevet 25. september 2020 #64 Skrevet 25. september 2020 (endret) Jeg har med headset med støydemping, unngår charter og "sydenselskaper" som Norwegian, Ryanair, EasyJet etc. og bestiller premium eller business class på interkontinentale turer. Selv med 50-100 flyturer i året har jeg så godt som aldri hatt problemer med plass eller medpassasjerer 37 minutter siden, Buldre skrev: Tog er muligens et alternativ til tortur. Muligens. Ikke til fly. Jeg elsker å reise med tog også. Innad i Europa (foruten Norge) er tog et kjempegodt alternativ til fly. Til USA og Asia funker det derimot dårlig med tog. Endret 25. september 2020 av Jdz
Gjest Skrevet 25. september 2020 #65 Skrevet 25. september 2020 21 minutter siden, Jdz skrev: bestiller premium eller business class på interkontinentale turer Det koster jo også deretter, og har følgelig ikke barn og andre bråkebøtter til stede.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2020 #66 Skrevet 25. september 2020 Da jeg var på flyet sist; -mamma jeg må bæsje! -Bare bæsj i bleien du...😳 Ikke nok med det, hun skiftet bæsjebleien i setet også🤢 Anonymkode: dbc9e...69f 8
Jdz Skrevet 25. september 2020 #67 Skrevet 25. september 2020 8 timer siden, Perseus skrev: Det koster jo også deretter, og har følgelig ikke barn og andre bråkebøtter til stede. Men det er verdt det! For meg er turen en viktig del av reisen, spesielt når man skal fly i ti timer eller mer. Da vil jeg komme fram opplagt. Det hender jo at det er barn i business også, men det er ikke noe problemer så lenge man har hodetelefoner med aktiv støydemping. Ufine og rølpete medpassasjerer har jeg aldri opplevd 😊
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #68 Skrevet 26. september 2020 På 23.9.2020 den 20.54, AnonymBruker skrev: Mest irriterende på fly er folk som trenger å gå på do i løpet av turen men ikke har bestilt seg et sete ytterst. Vindu er for kun de med god blære. Beveger meg aldri på fly, uansett om det er 10 timer. Anonymkode: 72a99...69d Hahaha å nei du 😂 går ofte på do fordi jeg er ekstremt godt hydrert til enhver tid. Bestiller alltid sete ved vinduet fordi jeg liker det best og det kommer jeg til å fortsette med ☺️ Ikke mitt problem at du er lat ☺️ Anonymkode: 3ebb8...460 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #69 Skrevet 26. september 2020 Setenedleggere topper listen her også. Det verste er når de først presser setet inn i knærne mine, og så sender sure blikk bakover fordi de kjenner kneskålene mine. Nettopp fordi jeg vet hvor plagsomt det er for personen bak, legger jeg aldri ned mitt eget sete for å kompensere. Det er som regel noen seter som ikke kan legges ned, som bakerst og iblant ved nødutgang. Så det fungerer ikke at alle kjører ned setet i fanget på personen bak, noen vil alltid få det mer ubehagelig på grunn av andres egoisme. Flyselskapene kunne løst problemet med å lage soner der det ikke er mulig å legge ned setet. Det er mange ting som kan irritere når mange mennesker er stappet sammen på alt for liten plass. Men akkurat nå savner jeg alt sammen, og skal være glad til den dagen jeg igjen sitter på et trangt fly med setet i knærne. Og uten munnbind. På vei ut i en normal verden igjen. Anonymkode: 985aa...706 11
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #70 Skrevet 26. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Setenedleggere topper listen her også. Det verste er når de først presser setet inn i knærne mine, og så sender sure blikk bakover fordi de kjenner kneskålene mine. Nettopp fordi jeg vet hvor plagsomt det er for personen bak, legger jeg aldri ned mitt eget sete for å kompensere. Det er som regel noen seter som ikke kan legges ned, som bakerst og iblant ved nødutgang. Så det fungerer ikke at alle kjører ned setet i fanget på personen bak, noen vil alltid få det mer ubehagelig på grunn av andres egoisme. Flyselskapene kunne løst problemet med å lage soner der det ikke er mulig å legge ned setet. Det er mange ting som kan irritere når mange mennesker er stappet sammen på alt for liten plass. Men akkurat nå savner jeg alt sammen, og skal være glad til den dagen jeg igjen sitter på et trangt fly med setet i knærne. Og uten munnbind. På vei ut i en normal verden igjen. Anonymkode: 985aa...706 Enig! De kunne hatt setenedleggere til høyre og oss som ikke legger ned setet til venstre. Burde vært en regel! Da hadde alt blitt så mye bedre på flyet. (Jeg bestiller alltid sete på første rad eller ved nødutgang der det er mulig for da slipper jeg folk i fanget mitt.) Anonymkode: e65a5...26c 2
Djungelvrål Skrevet 26. september 2020 #71 Skrevet 26. september 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hahaha å nei du 😂 går ofte på do fordi jeg er ekstremt godt hydrert til enhver tid. Bestiller alltid sete ved vinduet fordi jeg liker det best og det kommer jeg til å fortsette med ☺️ Ikke mitt problem at du er lat ☺️ Anonymkode: 3ebb8...460 Men det er andres problem at du er en egoist. 3
AnonymBruker Skrevet 26. september 2020 #72 Skrevet 26. september 2020 On 9/23/2020 at 7:54 PM, AnonymBruker said: Mest irriterende på fly er folk som trenger å gå på do i løpet av turen men ikke har bestilt seg et sete ytterst. Vindu er for kun de med god blære. Beveger meg aldri på fly, uansett om det er 10 timer. Anonymkode: 72a99...69d Haha, ganske enig der. Jeg må tisse hele tiden på fly, så jeg bestiller alltid sete ytterst. Jeg liker også å strekke på beina på lange flyturer. Jeg liker heller ikke når den som sitter innerst skal ut hele tiden da. Jeg har sittet ved siden av folk som deg, som ikke rører seg av flekken på tolv timer, og det er fryktelig imponerende. Selv misliker jeg når man fly fra Norge om vinteren og absolutt alle skal stappe digre dunjakker i bagasjehylla, spesielt når det er snakk om kortere turer med flyselskaper der man nærmest tvinges til å ta med en del håndbagasje. Anonymkode: 9edde...b58
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #73 Skrevet 27. september 2020 På 24.9.2020 den 10.24, AnonymBruker skrev: Jeg liker heller ikke at folk "tar" av den llle plassen min i flyet ved å legge setet sitt ned. Jeg er lang, og pleier å kjøre knærne opp i ryggen for å blokkere når jeg ser at personen foran prøver å legge ned seteryggen. Har jo ikke plass til å lese en avis med en annen persone hode i fanget mitt, omtrent. Ja, jeg skjønner at det er LOV å legge ned seteryggen, men det er mye rart som er lov som vi ikke gjør, av hensyn til andre folk. Er det snakk om et nattfly, der folk flest prøver å sove, er det selvsagt helt OK. Men jeg opplever at mange skal legge ned seteryggen på korte distanser som Oslo-Trondheim, midt på dagen. Anonymkode: 2a60d...497 Du vet vel det at den plassen ikke er "din" eller er du selvsentrert i tankegangen?, så lenge setet har den funksjonen så er den plassen faktisk en del av den reserverte plassen som man betaler for. Først jeg, så jeg og etterpå jeg... Anonymkode: 7ddaf...4be 7
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #74 Skrevet 27. september 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Du vet vel det at den plassen ikke er "din" eller er du selvsentrert i tankegangen?, så lenge setet har den funksjonen så er den plassen faktisk en del av den reserverte plassen som man betaler for. Først jeg, så jeg og etterpå jeg... Anonymkode: 7ddaf...4be Sier du, som forbeholder deg retten til å legge deg i fanget på fremmede i fly... Anonymkode: 12f3d...6c8 5
Me for life Skrevet 27. september 2020 #75 Skrevet 27. september 2020 På 25.9.2020 den 9.47, AnonymBruker skrev: Hvorfor finnes den funksjonen på setene når det ikke aksepteres at den brukes? Anonymkode: b9e32...518 Det finnes også fremdeles askebegre på fly til tross for at det er avleggs å røyke inne for votter og år siden. 4
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #76 Skrevet 27. september 2020 Irriterer meg med alle disse som spretter opp og begynner å styre med bagasje så fort flyet har stoppet. Så står de der i midtgangen og lager propp og kaos. Sitt nå for helvete og vent, det er et kvarter til døra går opp uansett! Anonymkode: 14fce...7d0 3
Buldre Skrevet 27. september 2020 #77 Skrevet 27. september 2020 9 minutter siden, Me for life skrev: Det finnes også fremdeles askebegre på fly til tross for at det er avleggs å røyke inne for votter og år siden. Nå er det nå en gang ikke verken avleggs eller mot reglene å legge ned setet sitt. 2
AnonymBruker Skrevet 27. september 2020 #78 Skrevet 27. september 2020 Jo, også småbarnsforeldre som tror det er en god ide å booke kveldsflygning med en treåring. Når det er to timer over leggetid og ungen får vondt i ørene ved takeoff. Burde vært meldt barnevernet. Dere gjør turen til et flere timers helvete for hele flyet, bare fordi dere ikke evnet å planlegge og ta et tidligere fly. Anonymkode: 14fce...7d0 5
Gjest Skrevet 28. september 2020 #79 Skrevet 28. september 2020 Hvor høye er dere i tråden som klager over å få et sete "i fanget"? Flyr dere utelukkende charter?
Gjest _Crocs_ Skrevet 28. september 2020 #80 Skrevet 28. september 2020 (endret) På 23.9.2020 den 20.47, AnonymBruker skrev: Nei, det er den ikke! Men jeg har ikke vært med på å ødelegge den og kan leve livet mitt med god samvittighet. 🌏🌏🌏 🌏🌏🌏 🌏🌏🌏 🌏🌏🌏 🌏🌏🌏 🌏🌏🌏 🌏🌏🌏 🌏🌏🌏 🌏🌏🌏 🌏🌏🌏 Kaster jeg bort livet mitt fordi jeg ikke flyr? Mener du at må man fly for å leve et godt liv? Eller er det noe du sier til deg selv for at du klarer å leve med at du er med på å ødelegge den vakre, vakre planeten vår? Tror du bør revurdere ditt syn på livet. Og på å reise. Å fly er det motsatte av å reise. 🌻🌻🌻 🌻🌻🌻 🌻🌻🌻 🌻🌻🌻 🌻🌻🌻 🌻🌻🌻 🌻🌻🌻 🌻🌻🌻 🌻🌻🌻 🌻🌻🌻 🌻 Anonymkode: 8bd33...396 Er helt enig med deg, og du ER flink (ikke ironi). Det beste vi kan gjøre for miljøet er å ikke fly. Og du gjør en forskjell, ved å bruke forbrukermakten din til å minske etterspørsel på fly. Og er det noe vi har sett i løpet av korona, så er det at flyene går ikke uansett, men jaggu stopper de om det ikke er nok passasjerer. Jeg flyr så lite som mulig, og tar alltid tog istedenfor innenlands fly. Flyr maks en gang i året, da direktefly til utlandet hvis jeg har ferie, men jeg skal prøve meg på togferie ila neste sommer hvis korona tillater det. Jeg håper og tror at vi påvirker andre til å ta bedre valg ved å synliggjøre at det finnes alternativer, og at andre faktisk velger bort fly. Jeg håper du ignorer disse noldusene som svarer deg frekt som tydeligvis ikke har kommet noe lengre i utviklingen enn at de ikke ser at fly er skadelig for miljøet. Eller enda verre, at de bare ikke bryr seg og heller vil ofre senere generasjoner for deres luksus. Stå på, du er flink. 🌱🌱 Endret 28. september 2020 av _Crocs_
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå