AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #101 Skrevet 29. september 2020 Å legge ned setet på en lang flytur er helt innafor. Jeg er selv 194 høy, og har null problem med at de forran legger setet helt ned. Jeg har opplevd kun èn gang at personen bak meg strittet i mot og klagde når jeg tok ned setet. Da sa jeg i fra til flyvertinnen, som informerte damen om at jeg måtte få lov til å legge ned setet. Da ga hun seg. Skjønner helt ærlig ingenting av hva folk klager over her. Om jeg på 194 klarer å leve med en person forran som legger ned setet, så burde andre også klare det. Man kan ikke sitte 16 timer med rak rygg. Anonymkode: 898f1...7d9 6
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #102 Skrevet 29. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å legge ned setet på en lang flytur er helt innafor. Jeg er selv 194 høy, og har null problem med at de forran legger setet helt ned. Jeg har opplevd kun èn gang at personen bak meg strittet i mot og klagde når jeg tok ned setet. Da sa jeg i fra til flyvertinnen, som informerte damen om at jeg måtte få lov til å legge ned setet. Da ga hun seg. Skjønner helt ærlig ingenting av hva folk klager over her. Om jeg på 194 klarer å leve med en person forran som legger ned setet, så burde andre også klare det. Man kan ikke sitte 16 timer med rak rygg. Anonymkode: 898f1...7d9 Spørsmålet her er hva du syns ER irriterende på fly, ikke hva du ikke syns er irriterende. Blir tråden full av sånne blir det fort kjedelig, hold deg til tema Anonymkode: e2c7a...141 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #103 Skrevet 29. september 2020 Legge ned setet på en lang flytur har jeg ikke problemer med. Er litt over gjennomsnittshøyde. Ja, det er litt trangt, men det er det på fly, og om man vil sove, så er det best å kunne lene seg bakover. Det jeg irriterer meg over er foreldre som lar barn sparke i sete, skrike og oppføre seg som en drittunge. Det er det absolutt verste. Man blir så gal at man får lyst til å drepe. Verste jeg vet er barneskrik, spesielt sutring. Skjønner ikke at foreldre tar mer ansvar og oppdrar barna sine. Man skal ikke ha "utestemme" inne i et tettpakket fly. Makan til idioter. Anonymkode: b3886...569 2
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #104 Skrevet 29. september 2020 Okei, det har visst blitt noe avsporinger her: 1. Jesus, ts. Selvfølgelig skal man få legge ned setet sitt når man vil (så lenge det ikke blir servert mat). Det er 10x mer irriterende med sure folk som IKKE lar deg legge ned setet. 2. AB som ikke har flydd på 17 år er kjempeflink og folk som kommenterer surt på det gjør det kun fordi de føler seg truffet da de vet at de også burde redusere/kutte flyturene sine, men det gidder de ikke fordi de er egoister og så latterligjør de heller folk som faktisk gjør en innsats så blir det mindre press på de selv. Du er mye flinkere enn meg, AB! Målet mitt er å komme ned i en flytur annet hvert år..max 3. Irriterende ting folk gjør på flyplasser: Går treigt og blokker hele gangen. Venter lenge i kø og når de kommer fram har de ikke gjort klar noe så de må stå og styre (newsflash: det er sånn det blir kø)! Irriterende folk på fly: Folk som ts. De som lukter vondt eller er veldig overvektige. Folk som spiller av høy lyd eller bråker på andre måter. Folk som skal snakke med deg heeeele 13-timers flyturen. Babyer som skriker og hyler har jeg full forståelse for. Syntes det egentlig er en uting å drasse med alle under 3 år opp i et fly, men noen ganger er det nødvendig og det er ikke noe som blir gjort med vilje så da bare smiler jeg oppmuntrende til foreldrene Anonymkode: bff16...8f6
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #105 Skrevet 29. september 2020 Jeg flyr ikke ofte, men skal jeg fly lengre enn en times tid, så må jeg ha seteryggen ned pga skade i ryggen min. Det er helt umulig for meg å sitte i timesvis rett opp og ned. Av samme grunn må jeg opp å bevege meg, og jeg har problemer med hyppig vannlating og må derfor endel på toalettet. På toppen av alt har jeg adhd i tillegg, så jeg blir fort urolig. Jeg tar så mye hensyn jeg kan, har sete oppe så mye som mulig, og alltid når det er matservering. Jeg bestiller sete ytterst og helst der det er litt mer benplass. Burde jeg droppe å fly da, egentlig? Anonymkode: 838f0...ee8
Gjest Skrevet 29. september 2020 #106 Skrevet 29. september 2020 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å legge ned setet på en lang flytur er helt innafor. Jeg er selv 194 høy, og har null problem med at de forran legger setet helt ned. Jeg har opplevd kun èn gang at personen bak meg strittet i mot og klagde når jeg tok ned setet. Da sa jeg i fra til flyvertinnen, som informerte damen om at jeg måtte få lov til å legge ned setet. Da ga hun seg. Skjønner helt ærlig ingenting av hva folk klager over her. Om jeg på 194 klarer å leve med en person forran som legger ned setet, så burde andre også klare det. Man kan ikke sitte 16 timer med rak rygg. Anonymkode: 898f1...7d9 Nettopp. Blir for dumt når små damer på 170 skal klage om beinplass når de ikke aner hva lite plass er.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #107 Skrevet 29. september 2020 På 23.9.2020 den 19.58, Buldre skrev: De som har et problem med at jeg legger ned setet synes jeg er svært irriterende. Da får du heller la være å fly. Egoist. Vet du hvor sykt irritierende det er med folk som ligger bakover som om det var en solseng? Anonymkode: f0549...911 6
Gjest Skrevet 29. september 2020 #108 Skrevet 29. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Egoist. Vet du hvor sykt irritierende det er med folk som ligger bakover som om det var en solseng? Anonymkode: f0549...911 Solseng? Hvilke fly har du vært på?!
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #109 Skrevet 29. september 2020 3 minutter siden, Perseus skrev: Solseng? Hvilke fly har du vært på?! Tenkte det samme. Har aldri kunne senke setet så langt ned, selv ikke på langdistanse. Anonymkode: b3886...569 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #110 Skrevet 29. september 2020 En av de verste tingene er de som har himla mye bagasje med seg inn i flyet. Når er de visst blitt strengere på det. De kommer med trillekoffter, ryggsekk og håndvesker. Blir pottesure når de får beskjed at flyet er så fullt at noe må faktisk i bagasjerommet. Anonymkode: 689a2...5e8
Gjest Skrevet 29. september 2020 #111 Skrevet 29. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: En av de verste tingene er de som har himla mye bagasje med seg inn i flyet. Når er de visst blitt strengere på det. De kommer med trillekoffter, ryggsekk og håndvesker. Blir pottesure når de får beskjed at flyet er så fullt at noe må faktisk i bagasjerommet. Anonymkode: 689a2...5e8 Norwegian har blitt såpass strenge at jeg ikke kan engang kan legge sekken min på hattehylla uten å bestille innsjekket bagasje.
Gjest TheCatLady Skrevet 29. september 2020 #112 Skrevet 29. september 2020 Jeg er over gjennomsnittet høy så om jeg skal fly et stykke så bestiller jeg sete med ekstra benplass. Det er det verdt når det er ekstremt liten plass på fly og det er faktisk ubehagelig og noen ganger direkte vondt å sitte i mange timer med beina klemt bak et sete. Det er jo selvfølgelig lov å gjøre det, men at folk sitter med setet bakover hele flyturen er egentlig ganske egoistisk. Opplever egentlig at nordmenn er verre på slike ting, men har løst det ved å kjøpe sete med ekstra plass. Samme som at ferietur = drikke seg drita på flyet. Så en enorm forskjell da jeg måtte mellomlande i Bangkok på vei hjem til Norge. På flyet til Norge var det frem med vogna sånn at folk kunne kjøpe alkohol mens på flyet før jeg kom til Bangkok så var det ingen som drakk noe særlig alkohol. Det verste som finnes er drita fulle folk på fly. Jeg synes også det er irriterende med folk som må ha lyd på nettbrett eller telefon. Hørt om headsett? Det gjelder ikke bare barn, men også voksne bryr seg ikke om andre må høre på det de ser på. Men har egentlig løst det også ved å ha musikk på øret.
Buldre Skrevet 29. september 2020 #113 Skrevet 29. september 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Egoist. Vet du hvor sykt irritierende det er med folk som ligger bakover som om det var en solseng? Anonymkode: f0549...911 Da må man kanskje lære å la seg irritere lutt mindre. 1
Gjest Skrevet 29. september 2020 #114 Skrevet 29. september 2020 4 minutter siden, Buldre skrev: Da må man kanskje lære å la seg irritere lutt mindre. Jepp. Man har ikke andre enn seg selv å skylde på for at man ikke har råd til å fly med bedre plass.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #115 Skrevet 29. september 2020 1 time siden, Perseus skrev: Nettopp. Blir for dumt når små damer på 170 skal klage om beinplass når de ikke aner hva lite plass er. Du snakker om «små damer på 170» som om alle kroppsfasonger er like. Mulig du har lang mage og korte bein, men mange mennesker har faktisk lange bein til tross for at de er 170. Og jo - da blir det dårlig plass for beina uansett hva du tror og sier. Du virker ganske trangsynt som forsøker å snakke på andres vegne. Du har ikke peiling på hva du snakker om. Og ikke kom her og si at jeg ikke kan klage på dårlig plass fordi DU mener du har det verre. Forsøk å hold deg til tema her istedenfor å kritisere. Anonymkode: e2c7a...141 3
Gjest Skrevet 29. september 2020 #116 Skrevet 29. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du snakker om «små damer på 170» som om alle kroppsfasonger er like. Mulig du har lang mage og korte bein, men mange mennesker har faktisk lange bein til tross for at de er 170. Og jo - da blir det dårlig plass for beina uansett hva du tror og sier. Du virker ganske trangsynt som forsøker å snakke på andres vegne. Du har ikke peiling på hva du snakker om. Og ikke kom her og si at jeg ikke kan klage på dårlig plass fordi DU mener du har det verre. Forsøk å hold deg til tema her istedenfor å kritisere. Anonymkode: e2c7a...141 Jeg tviler på at en dame på 170 har lenger bein enn meg, når jeg har normale proporsjoner. Det de facto temaet i tråden her er jo å kritisere. Da må det være lov å påpeke hvor tåpelig det er å kritisere noe det er meningen at man skal gjøre, nemlig lene seg bakover.
Djungelvrål Skrevet 29. september 2020 #117 Skrevet 29. september 2020 7 timer siden, Perseus skrev: Helt enig. Det er åpenbart kutyme å rette opp setet under måltidene, men selvfølgelig skal man få lene seteryggen bakover. Ja jeg har heller aldri tenkt at det ikke skulle vært lov, det er her på KG jeg har lest at det er noe man ikke burde. Tar selvsagt opp setet når det er servering, jeg ligger da ikke å spiser. Men på KG lager folk sine egne regler. 😁 2
Gjest Skrevet 29. september 2020 #118 Skrevet 29. september 2020 9 minutter siden, Apocalypte skrev: Ja jeg har heller aldri tenkt at det ikke skulle vært lov, det er her på KG jeg har lest at det er noe man ikke burde. Tar selvsagt opp setet når det er servering, jeg ligger da ikke å spiser. Men på KG lager folk sine egne regler. 😁 Det er ikke noe nytt akkurat. Jeg fløy i helgen og satt ved midtgangen. Ingen i midtsetet, middelaldrende mann ved vinduet. Når vi har landet gidder ikke å stresse med å reise meg opp, for man kommer ikke noe sted før de åpner dørene uansett. I disse coronatider skal man jo uansett holde avstand. Likevel sitter mannen og stirrer meg i senk. Forstår at han er for blyg til å si noe, men orker ikke denne stirringen, så jeg reiser meg opp. Da presser han seg forbi og mellom noen som står i midtgangen, og skal ta ned sekk og koffert. Og blir følgelig stående på stedet hvil, fordi dørene ikke er åpnet ennå. Jeg satt meg ned i setet mitt igjen, og var ute av flyet like raskt som han. Der har du irriterende oppførsel.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #119 Skrevet 29. september 2020 På 23.9.2020 den 20.26, AnonymBruker skrev: Du er virkelig kjip, det er sannheten her. Den lille plassen man får av å legge ned setet har man rett til. Det er derfor det er mulig å legge ned setet. Fordi det er vanskelig å sove i en rett vinkel. Og du er slem som sparker i setet når noen vil sove. Kanskje du trenger en slankekur om det er trangt i setet ditt. Selv har jeg alltid god plass. Anonymkode: 68710...774 Det er så ufint av deg å trekke inn overvekt her. Hvorfor er du så trangsynt at du må nevne overvekt? Overvekt har ingenting å gjøre med elendig personlighet, noe du dessverre ser ut til å besitte. Jeg er selv tynn, men jeg blir så j*vlig lei av at noen absolutt må fatshame folk. Har ikke dere overvektige i livene deres som samtidig har de fineste personlighetene? Fortjener de denne ufine oppførselen? Nei. Anonymkode: 9fa0c...220 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2020 #120 Skrevet 29. september 2020 På 23.9.2020 den 22.58, AnonymBruker skrev: Annet som jeg irriteres over de som legger føttene sine mellom der armlenet mitt ligger. Og enda værre når de gjør det uten sko 🤭 Anonymkode: 57967...107 Hvis noen hadde gjort det mot meg hadde jeg satt opp armlenet - burde ta hintet da. Jeg syns folk skal få lov til å ta ned setet sitt (jeg gjør det selv aldri), men å ha føttene på armlenet mitt er IKKE greit. Anonymkode: 9fa0c...220
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå