Gå til innhold

NRK Innafor, så innmari dårlig program!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men er ikke dette et ungdomsprogram? Eller har jeg misforstått? Tenker at de naive og personlige programlederne skal appellere til ungdom. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er programleder?

Anonymkode: 0144f...edf

Gisle Agledahl var programleder i psykopatepisoden 

Anonymkode: aefea...6e6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at intervju objektet er problematisk også vil jeg si. Han prater og prater, men bare om svada og bullshit. Det er lite jeg forbinder med psykopatiske trekk i det han snakker om. Bak alt han sier, så kan det være enten manipulasjon eller en form for narsissisme-trekk (det å ønske oppmerksomhet og å beholde oppmerksomheten ved å elske sin egen stemme). Men alt det han sier er ganske... uinteressant og irrelevant. Han i Ila fengsel er noe helt annet, det er interessant, det er det man forbinder med psykopati. 
En person med "ekte" (så klart, det er jo et spekter her) psykopatiske trekk, ville ikke ha reflektert på den måten han gjør. Som sagt, enten så kan det være manipulasjon, hvor han har lest seg opp på følelser og speiler/imiterer dette for å fremstå som frisk, kan være årsaken. Men igjen, en reell psykopat ville ikke ha følt en trang til å bevise noe ved å leke frisk. For i deres hodet så er det jo ikke noe galt med dem, de er friske, de er normale. 

Nei, synes bare han Rodrigo  er et dårlig eksempel. Han er psykiatri pasient med traumer og relasjonsskader, som bruker dette for å unnskylde oppførselen sin. Han kan ha svake psykopatiske trekk, men det er ikke hovedproblemet hans tror jeg. De er såpass svake at jeg ville ikke ha kalt han for psykopat. Han er for det første alt for reflektert rundt følelser og mangler på følelser, både hos seg selv og andre. En ekte "psykopat" mangler en slik refleksjon. De kan opplæres med teoretisk fakta, men de vil ikke klare å føle det. Jeg ville ikke ha sagt at Rodrigo passer til ordet "psykopat", Ikke uti fra det han viser i serien. For som sagt, en ekte hardcore psykopat som man forbinder med "psykopat", er mer som han i fengselet eller en som aldri ville ha oppsøkt et tv program. 

Ikke alle som utsetter kjærester, venner eller familie for psykisk og fysisk vold går under "psykopater". 

Anonymkode: 206e0...4de

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte veldig på at psykopaten fortalte at han hadde mishandlet og drept katter, og på slutten av programmet sitter han som såkalt «rehabilitert» og koser med nettopp en katt 😮 Det var usmakelig!

 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sluttscenen med katten var veldig creepy. 

Psykopater er eksperter på manipulasjon. De lurer selv profesjonelle trill rundt. Kanskje Rodrigo sitter hjemme og ler nå?

Anonymkode: 201c4...ca9

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke sett programmet, men jeg tror jeg er en vaskeekte psykopat. Det sier Anonym Bruker. Anonym Bruker har over 7,2 millioner innlegg og denne personen bør vite hva han eller hun snakker om, tenker jeg da.  

Så spør gjerne meg!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett den episoden med psykopaten, men har tidligere irritert meg over dårlige programledere i Innafor. Det er ofte interessante tema, derfor jeg har sett en håndfull episoder, men det er som journalisten er mer opptatt av å formidle hva hun føler og mener om saken enn selve saken. Løper rundt og filmer seg selv og sine tidvis banale tanker om tema. Jeg driter vel i om du rødmet litt nå eller ble kvalm. Er interessert i tema, ikke i deg.

Anonymkode: a2708...91a

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minosa skrev:

Jeg reagerte veldig på at psykopaten fortalte at han hadde mishandlet og drept katter, og på slutten av programmet sitter han som såkalt «rehabilitert» og koser med nettopp en katt 😮 Det var usmakelig!

 

Jævlig creepy! 🤢

Anonymkode: 6de45...904

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jo masse man som seer vil vite, hvordan har denne fyren sluttet å være psykopat,

Anonymkode: b605b...1d5

Det gjør man ikke. 

Anonymkode: a7ce0...cac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, sluttscenen med katten var veldig creepy. 

Psykopater er eksperter på manipulasjon. De lurer selv profesjonelle trill rundt. Kanskje Rodrigo sitter hjemme og ler nå?

Anonymkode: 201c4...ca9

Helt syk den sluttscenen. Den understreket liksom det hele. 

 

Anonymkode: d9498...f2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Irriterende unødvendig med journalistens tanker og føleri også.  

Og naiv ja. Etter møtet med fyren i fengselet "for en fin fyr", så har han bare intervjuet ham i rundt 5 min.. 

Tøft av han siste å stå fram offentlig da. Og selv om han påsto han har endret seg er han ærlig på at han fremdeles ikke er normal. Han sa  "jeg føler ikke dårlig samvittighet"  og at han angrer men ikke føler angeren. Ganske uvanlig at en med diagnosen er ærlig på det. Hadde han vært av den verste typen hadde han spilt med og sagt det journalisten forventet å høre. Får meg til å lure på om han egentlig "bare" var sosiopat. Ingen får meg til å tro at en psykopat hadde oppsøkt hjelp. 

Anonymkode: c4ee8...ae9

Når jeg hørte det søsteren hans fortalte om oppveksten deres, tenkte jeg straks at han er blitt alvorlig relasjonsskadd. Vanskjøttet av foreldrene, revet vekk fra dem og inn på barnehjem, revet bort fra hjemlandet og sendt til andre siden av jorda. Grusom historie. Ikke alle er løvetannbarn, mange blir bare avstumpet av slik behandling.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke sett den episoden med psykopaten, men har tidligere irritert meg over dårlige programledere i Innafor. Det er ofte interessante tema, derfor jeg har sett en håndfull episoder, men det er som journalisten er mer opptatt av å formidle hva hun føler og mener om saken enn selve saken. Løper rundt og filmer seg selv og sine tidvis banale tanker om tema. Jeg driter vel i om du rødmet litt nå eller ble kvalm. Er interessert i tema, ikke i deg.

Anonymkode: a2708...91a

Jeg synes dette føleriet er et tegn i tida, alle skal spille ut hele følelsesregisterert sitt i plenum, helst foran kamera. Det er intimiderende og uinteressant. Det var ikke slik tidligere. Syns det har kommet med SoMe.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som mange andre her inne, synes jeg programlederen har en svært naiv fremtoning. 
Reagerte også på programlederens stemmebruk - den virker noe tilgjort. Også denne "sippingen" der han plutselig må felle noen tårer - litt vel teatralsk? Journalisten skal vel også holde seg litt objektiv/nøytral, og ikke la følelsene hans skinne gjennom. 
 
Temaet som taes opp er interessant for mange, men her evner ikke journalisten å stille de såkalte gode spørsmålene som gir oss en dypere innsikt hos denne gruppen. 
Han kunne kommet med flere oppfølgingsspørsmål blant annet, i tillegg til å la det være større fokus på på intervjuobjektet enn ham selv. Må også legge til at journalisten har et noe begrenset ordforråd som kommer lettere til syne da han intervjuer.
 
Scenen der han prater til kameraet mens han pusser tenner gav meg assosiasjoner til en tenåringsblogg. Det gjorde vel for så vidt store deler av episoden, for å si det rett ut. 

 


 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker hun Vilde veldig godt. Syns hun er flink.

Han andre har jeg ikke helt sansen for

Anonymkode: 36124...3a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Journalisten var altfor personlig involvert...det virket som han lette etter en løsning på at ( antagelig) kjæresten hans skulle bli bedre og slutte å være psykopat.

Anonymkode: 89bb2...b85

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg likte deler av første sesong, med hun Emma Clare? De to nye programlederne har begge vært ekstremt skuffende. Det er for mye fokus på dem, deres følelser, hvor rart dem syntes alt mulig er, hvordan de bla bla bla, og jeg ser ikke på for å høre på dem. Men det er vel litt av konseptet til NRk og jeg har innsett at jeg nok er litt eldre enn målgruppen deres nå. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, eif skrev:

Jeg hadde gått glipp av hele serien og har nå sett noen episoder i det siste på NRKs nettsiden.

Jeg er enig i at det er altfor mye fokus på programlederne og at episodene er heller useriøse. Jeg følte at jeg holdt på å se på youtubere heller enn profesjonelle journalister. Når det gjelder NRK, så er det kanskje ikke akkurat innafor. :fnise:  Unnskyld da. Likevel likte jeg de fleste gamle episodene jeg har sett. Jeg så bare på dem som lett underholdning. Programmet er jo lagd slik med vilje.

Men akkurat denne psykopat-episoden, altså... det var skuffende. Rett og slett kjedelig.

Ja, jeg kjenner at jeg... er det lov å si? Jeg savner de søte kvinnelige programlederne. :vetikke: Den følerigreia dere snakker om passet jo i hvert fall litt bedre dem enn denne fyren. Altså, programlederne selv var en av grunnene til at jeg likte programmet og jeg orker ikke han.

Hvorfor mener du "den følerigreia" passer kvinner bedre enn menn? 

Anonymkode: b0d07...06a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MortenMinstelønn skrev:

Jeg har ikke sett programmet, men jeg tror jeg er en vaskeekte psykopat. Det sier Anonym Bruker. Anonym Bruker har over 7,2 millioner innlegg og denne personen bør vite hva han eller hun snakker om, tenker jeg da.  

Så spør gjerne meg!

Du er akkurat som programmlederen: vrir temaet rundt til å handle om deg 😉

Det er det jeg mislikte med psykopat-episoden - den handler ikke om psykopater, den hander om programlederen og hvordan han føler og reagerer på alt mulig rart.

Influencer-episoden likte jeg bedre, selv om det også der var mye fokus på programlederen og hva hun følte. Forskjellen er at det passet til temaet, mye av problemet med influensere handler jo nettopp om hva man som forbruker føler - man kan like influenseren som person, og dermed være redd for å kritisere dem, samtidig som man synes det er en ræva bransje - hva er ekte, hva er ikke ekte? - det er en veldig spennende konflikt som ble godt presentert ved at programlederen snakket om hvor konfliktfylt hun følte det - bør hun være kritisk til influenserene eller ikke? Kan hun like dem som person og ikke like dem som influenser?

Anonymkode: 2408f...b04

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor mener du "den følerigreia" passer kvinner bedre enn menn? 

Anonymkode: b0d07...06a

Det burde helst ikke være noe av det, bare så det er sagt.

Jeg vet ikke. Det ser litt merkelig ut når han gjør det, spør du meg.

Endret av eif
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...