Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 Populært innlegg #1 Skrevet 22. september 2020 Må bare få det ut... Herre jesus så dårlig laget det programmet er! Ser nå på psykopat-episoden, kjempeinteressant tema, men som programmet klarer å fullstendig rasere. En klein og naiv programleder som ikke klarer å stille tydelige eller interessante spørsmål, som da han får snakke med han fyren som faktisk er/har vært psykopat. Er jo masse man som seer vil vite, hvordan har denne fyren sluttet å være psykopat, hvilket liv lever han i dag, hva skjedde med offeret osv. Men neida, programlederen er mer opptatt av å filme sitt eget ansikt mens han pusser tennene, snufser og er "sjokkert" over alle personene han møter. Kan NRK ikke finne et skikkelig journalistisk talent til å ta over programlederrollen, og få noe bra ut av disse viktige temaene? Flere som irriterer seg? Anonymkode: b605b...1d5 67
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #2 Skrevet 22. september 2020 Enig. Dagens episode var rævva. Ser ut som noe en vgs-elev har laget som prosjekt. Anonymkode: 6de45...904 25
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #3 Skrevet 22. september 2020 Enig, han har en naiv fremtoning. Lærte ikke akkurat noe nytt av dette programmet. Har selv levd med en psykisk og fysisk voldelig psykopat å har lært meg mye opp igjennom årene om dette temaet. Norske dokumentarer er generelt dårlige. Anonymkode: 5797e...0a2 14
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #4 Skrevet 22. september 2020 Prøver å ikke være så bastant som deg, men er litt enig, ja. Ønsker meg en norsk Louis Theroux. Han klarer å være nysgjerrig, og formidle uten følelser. Med det sagt, jeg tror ikke et sekund på at psykopaten er endret på noen som helst måte. Han sa det jo selv også; "jeg angrer, men føler ikke angeren". Mulig han er litt mer bevisst egne handlinger, men jeg klarte ikke la være å tenke at den katta på slutten der levde farlig. Anonymkode: 8b83d...05e 41
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #5 Skrevet 22. september 2020 Det ble for naivt. Sånn «åååh, men det er jo egentlig synd på dem, da....». Og slik kan de fortsette med oppførselen sin og bli unnskyldt. Og alt føleriet til programlederen.... Og i disse virustider, han håndhilste på alle?? Vet ikke når det er tatt opp, men... Anonymkode: 6de45...904 6
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #6 Skrevet 22. september 2020 Den første sesongen var bra. Etter bytte av programleder har det vært utrolig dårlig. Anonymkode: 46757...ade 11
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #7 Skrevet 22. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøver å ikke være så bastant som deg, men er litt enig, ja. Ønsker meg en norsk Louis Theroux. Han klarer å være nysgjerrig, og formidle uten følelser. Med det sagt, jeg tror ikke et sekund på at psykopaten er endret på noen som helst måte. Han sa det jo selv også; "jeg angrer, men føler ikke angeren". Mulig han er litt mer bevisst egne handlinger, men jeg klarte ikke la være å tenke at den katta på slutten der levde farlig. Anonymkode: 8b83d...05e Enig, men det er jo nettopp dette en god journalist hadde klart å få fram, stille psykopaten litt til veggs, la ham svare på hvordan han nå er annerledes, hvordan noen skal kunne stole på ham, osv, prøve å grave i om han fremdeles manipulerer. Ikke stille ham to-tre intetsigende spørsmål ("føler du....på en måte at..."), og deretter filme sitt eget ansikt mens han er sjokkert og oppskaket. Når han sier i starten av episoden at ingen psykopater har stått fram i norske medier før, må han jo bruke den unike sjansen han får. Merkelig at det er dette lave nivået og instagram-trynene statskanalen prioriterer når det er lange køer av ambisiøse unge journalister med faglig kompetanse som gjerne ville prøvd seg i NRK (nei, jeg er ikke en av dem, bare så det er sagt ). Anonymkode: b605b...1d5 27
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #8 Skrevet 22. september 2020 Det var bra, som noen over nevner - første sesongen var ordentlig interessant og fungerte godt, men etter de byttet til ulike "programledere" så falt hele konseptet i grus og interessen dabbet av for min del. Anonymkode: 5c16d...f47 8
Boetica Skrevet 22. september 2020 #9 Skrevet 22. september 2020 Enig med TS, tenkte akkurat det samme. Den kleine intimiteten der du er helt oppi ansiktet på programlederen. Jeg ønsker at fokus skal flyttes fra programlederen til temaet, orker ikke det tilgjorte føleriet. Og akkurat når det begynte å bli interessant, under samtalen med den (forhenværende?) psykopaten, presterer han å avslutte samtalen uten å grave i hvilken behandling eller prosess vedkommende har gått gjennom?! 16
Stormxx Skrevet 22. september 2020 #10 Skrevet 22. september 2020 Synes temaene er veldig interessante, men at opplegget blir altfor lite proft. Det blir liksom mye syting og til tider barnslige utbrudd. Klarer ikke å ta det helt seriøst da. 12
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #11 Skrevet 22. september 2020 Sprøtt å se hvordan han klarte å ødelegge det når NRK endelig hadde fått tak i en psykopat. Denne Rodrigo fikk jeg frysninger av, men om mulig enda mer av programlederen. Anonymkode: d9498...f2b 13
AnonymBruker Skrevet 22. september 2020 #12 Skrevet 22. september 2020 Skrudde på TV-en i sted og svitsjet til NRK1 i håp om at de kanskje sendte Urix, Debatten eller et annet interessant program, men istedet sendte de et program der en ung mann spilte begge hovedrollene, som henholdsvis sutregutt og "journalist". Elendige greier! Ble faktisk ordentlig skuffet over NRK. Én ting er hva de velger å sende på jumbokanalen sin, men én annen ting er at de velger å sende dette mølet på hovedkanalen, i beste sendetid. Skikkelig skuffende! Anonymkode: e6b86...975 5
eif Skrevet 23. september 2020 #13 Skrevet 23. september 2020 (endret) Jeg hadde gått glipp av hele serien og har nå sett noen episoder i det siste på NRKs nettsiden. Jeg er enig i at det er altfor mye fokus på programlederne og at episodene er heller useriøse. Jeg følte at jeg holdt på å se på youtubere heller enn profesjonelle journalister. Når det gjelder NRK, så er det kanskje ikke akkurat innafor. Unnskyld da. Likevel likte jeg de fleste gamle episodene jeg har sett. Jeg så bare på dem som lett underholdning. Programmet er jo lagd slik med vilje. Men akkurat denne psykopat-episoden, altså... det var skuffende. Rett og slett kjedelig. Ja, jeg kjenner at jeg... er det lov å si? Jeg savner de søte kvinnelige programlederne. Den følerigreia dere snakker om passet jo i hvert fall litt bedre dem enn denne fyren. Altså, programlederne selv var en av grunnene til at jeg likte programmet og jeg orker ikke han. Endret 23. september 2020 av eif 5
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #14 Skrevet 23. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig, men det er jo nettopp dette en god journalist hadde klart å få fram, stille psykopaten litt til veggs, Anonymkode: b605b...1d5 Nettopp. Irriterende unødvendig med journalistens tanker og føleri også. Og naiv ja. Etter møtet med fyren i fengselet "for en fin fyr", så har han bare intervjuet ham i rundt 5 min.. Tøft av han siste å stå fram offentlig da. Og selv om han påsto han har endret seg er han ærlig på at han fremdeles ikke er normal. Han sa "jeg føler ikke dårlig samvittighet" og at han angrer men ikke føler angeren. Ganske uvanlig at en med diagnosen er ærlig på det. Hadde han vært av den verste typen hadde han spilt med og sagt det journalisten forventet å høre. Får meg til å lure på om han egentlig "bare" var sosiopat. Ingen får meg til å tro at en psykopat hadde oppsøkt hjelp. Anonymkode: c4ee8...ae9 13
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #15 Skrevet 23. september 2020 Influencer-episoden er et foreløpig lavmål. Nordlendingen kunne sikkert ha kuttet bort 30 minutter med slitsom synsing. Anonymkode: 201c4...ca9 11
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #16 Skrevet 23. september 2020 Jeg håpet at han skulle spørre om hva som gjorde at psykopaten lot offeret gå, hva som gjorde at hun tilslutt slapp unna, men det spørsmålet som er både viktig og interessant kom jo aldri Anonymkode: aa69d...e54 2
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #17 Skrevet 23. september 2020 En vaskeekte psykopat søker ikke hjelp og stiller heller ikke til intervjuer. De han pratet med er nok ikke psykopater men bare en av mange «vanlige» drittsekker der ute.. Anonymkode: 5797e...0a2 8
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #18 Skrevet 23. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: En vaskeekte psykopat søker ikke hjelp og stiller heller ikke til intervjuer. De han pratet med er nok ikke psykopater men bare en av mange «vanlige» drittsekker der ute.. Anonymkode: 5797e...0a2 Feil. Noen liker å gjøre seg interessante. Anonymkode: 6de45...904 17
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #19 Skrevet 23. september 2020 Synes det fokuseres litt for mye på programledernes egne tanker og følelser. Reagerte også på det i den influenser- episoden med den andre programlederen.. Anonymkode: af071...463 12
AnonymBruker Skrevet 23. september 2020 #20 Skrevet 23. september 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feil. Noen liker å gjøre seg interessante. Anonymkode: 6de45...904 Kanskje det men ikke på den måten. De han pratet med virket ikke på meg som psykopater. Han Rodrigo eller hva han het virket utilpass og usikker, litt jypling som ville ha sine 15 minutes of fame. Han i fengsel fremtonet seg selv som en «tøffing» av en gjenganger i fengsel som også kun ville ha sine 15 min of fame Anonymkode: 5797e...0a2 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå