Gå til innhold

Om å stryke på oppkjøring flere ganger før lappen er i boks.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Anser du en som har strøket på oppkjøring 3 ganger før man bestod og nå har sertifikatet, som en dårlig sjåfør? 

Anonymkode: 51e24...d8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja

Anonymkode: fc2d5...962

Hvorfor det? 

Du vet det er mange årsaker og tilfeldigheter som kan gjøre at man stryker, sant? 

Og hvorfor anser du noen som dårlig sjåfør kun basert på den informasjonen? Når man har fått sertifikat så har man jo bevis på at man er kjøredyktig. 

Anonymkode: 51e24...d8c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte teoriprøven på første forsøk, og klarte oppkjøringen på første forsøk. jippi jau Fikk høre av sjåførlærer at jeg er teknisk dyktig å kjøre bil.

Anonymkode: dd314...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg klarte teoriprøven på første forsøk, og klarte oppkjøringen på første forsøk. jippi jau Fikk høre av sjåførlærer at jeg er teknisk dyktig å kjøre bil.

Anonymkode: dd314...b6f

Ok, ingen spurte deg. 

Anonymkode: 51e24...d8c

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anser du en som har strøket på oppkjøring 3 ganger før man bestod og nå har sertifikatet, som en dårlig sjåfør? 

Anonymkode: 51e24...d8c

Nei, venninna mi gjorde det fordi hun var så nervøs. Hun er god sjåfør og er yrkessjåfør nå. 

Anonymkode: ed63f...bd1

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei absolutt ikke. Når man til slutt får den så er det jo for en grunn. 

Når det er sagt så er de færreste nye sjåfører særlig gode sjåfører. Det kommer etterhvert med mye erfaring og gode holdninger 😊

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg besto både teorien og oppkjøringen ved første forsøk. Kunne knapt kjøre bil, brukte 3 mnd med å øvekjøre med meg selv etterpå før jeg ble sånn ok sjåfør. 

Anonymkode: 9aa71...7a3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, venninna mi gjorde det fordi hun var så nervøs. Hun er god sjåfør og er yrkessjåfør nå. 

Anonymkode: ed63f...bd1

Ja det er det jeg sier :)

blir ganske oppgitt over folk som mener jeg er en dårlig sjåfør fordi jeg strøk 3 ganger. Holdt på å krepere av nervøsitet på oppkjøringene, ble ikke lettere av å stryke heller. Ingen som ga meg mengdetrening på privaten. Og jeg strøk for det meste pga ting som er ganske strengt å stryke noen på. Siste sensor hadde helhetsforståelse, ikke de andre. 

Jeg har nå kjørt bil i ca ett år og er en dyktig sjåfør. 

Anonymkode: 51e24...d8c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? 

Du vet det er mange årsaker og tilfeldigheter som kan gjøre at man stryker, sant? 

Og hvorfor anser du noen som dårlig sjåfør kun basert på den informasjonen? Når man har fått sertifikat så har man jo bevis på at man er kjøredyktig. 

Anonymkode: 51e24...d8c

Du spurte hva jeg mente - jeg svarte min mening. 

De jeg kjenner som har strøket 3 eller flere ganger har bevist seg å være elendig. Mistet lappen grunnet ditt og datt, flere fartsbøter osv. 

Har faktisk ikke møtt én eneste én som har strøket 3 eller flere ganger som har lappen mer enn 5 år. 

Så, det er min mening 🙂

Anonymkode: fc2d5...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du spurte hva jeg mente - jeg svarte min mening. 

De jeg kjenner som har strøket 3 eller flere ganger har bevist seg å være elendig. Mistet lappen grunnet ditt og datt, flere fartsbøter osv. 

Har faktisk ikke møtt én eneste én som har strøket 3 eller flere ganger som har lappen mer enn 5 år. 

Så, det er min mening 🙂

Anonymkode: fc2d5...962

Ganske dust å ha en mening uten å kunne begrunne det skikkelig. 

Anonymkode: 51e24...d8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ganske dust å ha en mening uten å kunne begrunne det skikkelig. 

Anonymkode: 51e24...d8c

Jeg gav jo min mening. Må ikke bli sur fordi du ikke liker den 🤦‍♀️ 

Jeg har den meningen fordi som sagt, alle jeg vet om som gjentatte ganger stryker (3 eller flere) har bevist seg å være elendige sjåfører. 

Det er folk jeg kjenner som gjør at jeg har den meningen. 

Hadde jeg kjent deg hadde jeg sikkert hatt en annen mening - det er rett og slett ingen som har bevist meg feil 🙂

Anonymkode: fc2d5...962

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du spurte hva jeg mente - jeg svarte min mening. 

De jeg kjenner som har strøket 3 eller flere ganger har bevist seg å være elendig. Mistet lappen grunnet ditt og datt, flere fartsbøter osv. 

Har faktisk ikke møtt én eneste én som har strøket 3 eller flere ganger som har lappen mer enn 5 år. 

Så, det er min mening 🙂

Anonymkode: fc2d5...962

Jeg strøk ikke tre ganger, men to. Svarer deg likevel.Har nå hatt lappen i nesten 20 år og aldri mistet den, fått bøter eller forårsaket ulykke eller noe slikt. Jeg kjører mye og er absolutt en god sjåfør. 

At man ikke fikk det til akkurat den ene timen som betyr så mye, og nervene er i helspenn, betyr ikke at man ikke er en god sjåfør etterhvert. Man fortsetter jo å øve. 

Men om man er en god sjåfør har faktisk aller mest med holdninger å gjøre. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg gav jo min mening. Må ikke bli sur fordi du ikke liker den 🤦‍♀️ 

Jeg har den meningen fordi som sagt, alle jeg vet om som gjentatte ganger stryker (3 eller flere) har bevist seg å være elendige sjåfører. 

Det er folk jeg kjenner som gjør at jeg har den meningen. 

Hadde jeg kjent deg hadde jeg sikkert hatt en annen mening - det er rett og slett ingen som har bevist meg feil 🙂

Anonymkode: fc2d5...962

Blir ikke sur, ei heller fordi jeg ikke er enig med deg. Men man er ikke spesielt reflektert om man generaliserer alt til at de man kjenner er sånn og sånn, så da må virkeligheten også være sånn. De du kjenner er sikkert dårlige sjåfører, men ganske spesielt å mene det du mener kun ut fra det. 

Anonymkode: 51e24...d8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det er det jeg sier :)

blir ganske oppgitt over folk som mener jeg er en dårlig sjåfør fordi jeg strøk 3 ganger. Holdt på å krepere av nervøsitet på oppkjøringene, ble ikke lettere av å stryke heller. Ingen som ga meg mengdetrening på privaten. Og jeg strøk for det meste pga ting som er ganske strengt å stryke noen på. Siste sensor hadde helhetsforståelse, ikke de andre. 

Jeg har nå kjørt bil i ca ett år og er en dyktig sjåfør. 

Anonymkode: 51e24...d8c

Heh du blir ikke en dyktig sjåfør av å ha kjørt bil i kun 1 år. En dyktig sjåfør er langtransport trailersjåfører som kjører dag og natt.

Anonymkode: dd314...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Jeg strøk ikke tre ganger, men to. Svarer deg likevel.Har nå hatt lappen i nesten 20 år og aldri mistet den, fått bøter eller forårsaket ulykke eller noe slikt. Jeg kjører mye og er absolutt en god sjåfør. 

At man ikke fikk det til akkurat den ene timen som betyr så mye, og nervene er i helspenn, betyr ikke at man ikke er en god sjåfør etterhvert. Man fortsetter jo å øve. 

Men om man er en god sjåfør har faktisk aller mest med holdninger å gjøre. 

Du har strøket 2 ganger. No svarer jeg på dem som har strøket 3 eller flere.

Anonymkode: fc2d5...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Heh du blir ikke en dyktig sjåfør av å ha kjørt bil i kun 1 år. En dyktig sjåfør er langtransport trailersjåfører som kjører dag og natt.

Anonymkode: dd314...b6f

Så da er det kun de som er gode sjåfører i dine øyne? Enten kjører du tungtransport selv og mener at du derfor er en god sjåfør, eller så har du ikke lappen. Eller så mener du selv at du er en dårlig sjåfør?? 

Anonymkode: 51e24...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har strøket 2 ganger. No svarer jeg på dem som har strøket 3 eller flere.

Anonymkode: fc2d5...962

Å herregud 😂

Anonymkode: 51e24...d8c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har strøket 2 ganger. No svarer jeg på dem som har strøket 3 eller flere.

Anonymkode: fc2d5...962

Kunne fort ha strøket tredje gangen også. 😉

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...