Gå til innhold

Om å stryke på oppkjøring flere ganger før lappen er i boks.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blir ikke sur, ei heller fordi jeg ikke er enig med deg. Men man er ikke spesielt reflektert om man generaliserer alt til at de man kjenner er sånn og sånn, så da må virkeligheten også være sånn. De du kjenner er sikkert dårlige sjåfører, men ganske spesielt å mene det du mener kun ut fra det. 

Anonymkode: 51e24...d8c

Såklart gjør man det. 

Som jeg sier, jeg har ikke møtt noen som har motbevist meg. Jeg har ikke nektet for at det fins gode sjåfører der ute som har strøket flere ganger. Jeg sier bare at de jeg kjenner som stryker 3 eller flere ganger ER elendige, derfor har jeg den oppfatningen.

Jeg sier bare at min mening (erfaring kan du si). 

Dersom jeg ikke hadde hatt noe å sammenligne med så hadde jeg ikke hatt grunnlag for diskusjon.

Du sier jo selv at du er lei av at folk mener du er dårlig sjåfør, så jeg er tydeligvis ikke den eneste som tenker i de baner.

Anonymkode: fc2d5...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Heh du blir ikke en dyktig sjåfør av å ha kjørt bil i kun 1 år. En dyktig sjåfør er langtransport trailersjåfører som kjører dag og natt.

Anonymkode: dd314...b6f

???

Anonymkode: 2c189...b17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strøk 3 ganger, og besto 4. gang. Jeg VET at det var pga ekstrem nervøsitet da jeg reagerer likt på alle eksamenslignende situasjoner. Uansett hvor godt forberedt jeg er, så risikerer jeg å få angst når det virkelig gjelder.

Kjørelæreren min ble så usikker på hva vi skulle øve på, fordi han mente at jeg var mer enn god nok til å stå, så mot slutten øvde vi utelukkende på det psykiske. Han lot som at han var sensor

 Det fungerte, og jeg sto til slutt 🙌🙌🙌

Anonymkode: c6699...f5c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Såklart gjør man det. 

Som jeg sier, jeg har ikke møtt noen som har motbevist meg. Jeg har ikke nektet for at det fins gode sjåfører der ute som har strøket flere ganger. Jeg sier bare at de jeg kjenner som stryker 3 eller flere ganger ER elendige, derfor har jeg den oppfatningen.

Jeg sier bare at min mening (erfaring kan du si). 

Dersom jeg ikke hadde hatt noe å sammenligne med så hadde jeg ikke hatt grunnlag for diskusjon.

Du sier jo selv at du er lei av at folk mener du er dårlig sjåfør, så jeg er tydeligvis ikke den eneste som tenker i de baner.

Anonymkode: fc2d5...962

Takk, da vet jeg hvorfor folk har slike teite meninger - de er ikke spesielt reflekterte. 

Anonymkode: 51e24...d8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk, da vet jeg hvorfor folk har slike teite meninger - de er ikke spesielt reflekterte. 

Anonymkode: 51e24...d8c

Nettopp :)

Anonymkode: fc2d5...962

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg strøk 3 ganger, og besto 4. gang. Jeg VET at det var pga ekstrem nervøsitet da jeg reagerer likt på alle eksamenslignende situasjoner. Uansett hvor godt forberedt jeg er, så risikerer jeg å få angst når det virkelig gjelder.

Kjørelæreren min ble så usikker på hva vi skulle øve på, fordi han mente at jeg var mer enn god nok til å stå, så mot slutten øvde vi utelukkende på det psykiske. Han lot som at han var sensor

 Det fungerte, og jeg sto til slutt 🙌🙌🙌

Anonymkode: c6699...f5c

Godt å vite at vi er flere! 👏👏👏

Anonymkode: 51e24...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nettopp :)

Anonymkode: fc2d5...962

Nettopp hva?

Anonymkode: 51e24...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var dårlig og måtte ha flere timer for bestå🤷🏼‍♀️ når du har bestått er du på forventet nivå. 

Anonymkode: 520c6...96b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du var dårlig og måtte ha flere timer for bestå🤷🏼‍♀️ når du har bestått er du på forventet nivå. 

Anonymkode: 520c6...96b

Jeg var ikke dårlig, jeg var nervøs. Var som en annen her har skrevet med sin erfaring - kjørelærer hadde ikke noe mer å lære meg, men under oppkjøring ble det nervekaos. 

Anonymkode: 51e24...d8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heh du blir ikke en dyktig sjåfør av å ha kjørt bil i kun 1 år. En dyktig sjåfør er langtransport trailersjåfører som kjører dag og natt.

Anonymkode: dd314...b6f

Det finnes virkelig en del av dem som ikke er særlig gode heller. Har observert flere av dem...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Godt å vite at vi er flere! 👏👏👏

Anonymkode: 51e24...d8c

Ja 😅🤗

Holder du på med oppkjøring nå, eller er lappen i boks?

Anonymkode: c6699...f5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja 😅🤗

Holder du på med oppkjøring nå, eller er lappen i boks?

Anonymkode: c6699...f5c

Lappen ble i boks for ett år siden 😊 kjører mye bil i jobben nå, og det går veldig bra. 

Anonymkode: 51e24...d8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da er det kun de som er gode sjåfører i dine øyne? Enten kjører du tungtransport selv og mener at du derfor er en god sjåfør, eller så har du ikke lappen. Eller så mener du selv at du er en dårlig sjåfør?? 

Anonymkode: 51e24...d8c

Forstår du ikke det at dem som har som jobb i kjøre er dyktigere sjåfører enn andre? Øvelse gjør mester vet du. Dem har mye større bil enn en vanlig bil å kjøre og passe på. Smalere vei og må kjøre etter tid. Men du som blir sur fordi du anser deg som dyktig etter kun ett års kjøring. Da jeg tok lappen sa sjåførlæreren at du er fersk de første årene etter du har fått lappen. Så jekk deg ned.

Anonymkode: dd314...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forstår du ikke det at dem som har som jobb i kjøre er dyktigere sjåfører enn andre? Øvelse gjør mester vet du. Dem har mye større bil enn en vanlig bil å kjøre og passe på. Smalere vei og må kjøre etter tid. Men du som blir sur fordi du anser deg som dyktig etter kun ett års kjøring. Da jeg tok lappen sa sjåførlæreren at du er fersk de første årene etter du har fått lappen. Så jekk deg ned.

Anonymkode: dd314...b6f

DU kan jekke deg ned. Jeg snakker om at jeg er dyktig i forhold til vanlig bilkjøring, klasse B-lappen. Jeg har ikke lappen til trailer. Jeg har dessuten opplevd å nesten bli nedkjørt av en trailersjåfør og det er mange der ute på veiene som er ruspåvirket også i trailer. Jeg snakker ikke om hvem som er DYKTIGST, jeg snakker om at jeg er en KJØREDYKTIG. 

Anonymkode: 51e24...d8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dårligste sjåføren jeg vet om stod på første forsøk😂 

Selv strøk jeg 3 ganger, har nå kjørt i 15 år, ikke vært i ulykke eller fått bot. Er i dag ambulansefagarbeider. Stod på første forsøk begge ganger på både c1 og utrykningssertifikatet. Var nok både litt treig og lære og en dose uflaks😂

Anonymkode: 2311e...cb9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes for øvrig at dere to som har skrevet at jeg "blir sur" er rimelig barnslige. 

Anonymkode: 51e24...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen råd fra meg med nervøsitetshistorien over:

- Mest mulig mengdetrening øker trygghetsfølelsen på oppkjøring 

- Jobb målrettet med psykiske øvelser i samråd med kjørelærere.

- Ha en god dialog med sensor, der du forklarer i forkant at du er nervøs. Kanskje dere kan småprate litt før dere kjører.

- Ikke legg så stort press på at du SKAL stå. Da minsker nervøsiteten. 

Anonymkode: c6699...f5c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Forstår du ikke det at dem som har som jobb i kjøre er dyktigere sjåfører enn andre? Øvelse gjør mester vet du. Dem har mye større bil enn en vanlig bil å kjøre og passe på. Smalere vei og må kjøre etter tid. Men du som blir sur fordi du anser deg som dyktig etter kun ett års kjøring. Da jeg tok lappen sa sjåførlæreren at du er fersk de første årene etter du har fått lappen. Så jekk deg ned.

Anonymkode: dd314...b6f

Du er trailersjåfør?

Anonymkode: 2c189...b17

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Noen råd fra meg med nervøsitetshistorien over:

- Mest mulig mengdetrening øker trygghetsfølelsen på oppkjøring 

- Jobb målrettet med psykiske øvelser i samråd med kjørelærere.

- Ha en god dialog med sensor, der du forklarer i forkant at du er nervøs. Kanskje dere kan småprate litt før dere kjører.

- Ikke legg så stort press på at du SKAL stå. Da minsker nervøsiteten. 

Anonymkode: c6699...f5c

Ja dette var mine triks også, bortsett fra det med mengdetrening som ingen hjalp meg med på privaten. Det er takket være den gode dialogen med sensor at det gikk veldig bra på siste oppkjøring. Han hadde INGENTING å utsette på min kjøring :)

Anonymkode: 51e24...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strøk 3 ganger på klasse B. Kjørte opp en plass uten trafikklys eller rundkjøringer, så følte at de hadde ekstra strenge krav. - Rettelse, jeg sto på 3.forsøk.

1.gang: Ga beskjed til kjørelærer om at jeg ikke følte meg klar og ikke ønsket oppkjøring enda. Hun hadde en "du får nå gi det et forsøk"-holdning, og det gikk ikke bra. Jeg var alt for stressa og nervøs.
2.gang: Følte selv jeg gjorde en stort sett god jobb. Hadde en feil, som var at jeg hadde en litt hard nedbremsing før en avkjørsel.
3.gang: Ingen feil. Masse skryt for håndtering av kjøretøy og lesing av trafikkbildet. 
 

Jeg får mye skryt for å være en god sjåfør i dag. Sto på klasse A og BE på første forsøk uten noen feil, ca et år etter jeg tok klasse B. Men jeg har selv tenkt at jeg trengte de strykene, både for å få mer øving, og for å bli mer skjerpet i trafikken. Om noen hadde funnet på å gi meg bestått på første forsøk, tror jeg neppe det hadde gått så bra den første tiden med sertifikatet. Synes også det å kjøre motorsykkel har gjort meg til en all over bedre sjåfør.
 

Endret av EmKay
Korrigering
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...