Gå til innhold

Sliter nå - bedre å isolere risikogruppene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir bare for dumt å begynne å dra inn nazister og konsentrasjonsleire. 
Ingen har tatt til orde for å avlive en mengde eldre mennesker. Det er snakk om å ta stilling til hvor drastiske tiltak man skal ha for å unngå at svært svekkede eldre skal dø av en infeksjonssykdom. Noe de har gjort i alle år uten at det har blitt skreket om hver eneste dag. Ja, man vil helst unngå å få smitte inn på sykehjem, enten det gjelder forskjølelse, influensa, omgangssyke eller noe annet. Fordi man vet at beboerne lett kan dø av det. Men ikke før nå har noen ment at hele verden må stoppe opp for å hindre disse dødsfallene.

Anonymkode: 6eb83...657

Og hva med å unngå at svært svekkede unge og middelaldrende dør av covid-19 da? Eller er det greit å ofre disse også?

Anonymkode: be73c...fa2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg er ikke ts men her er hva Korona har frarøvet meg:

god nok oppfølging i graviditeten

God nok oppfølging på barsel.

muligheten til å ha barnets far hos meg da jeg var på mitt mest sårbare etter fødselen.

god nok oppfølging på helsestasjonen

muligheten til å følge med to foreldre når min eldste skal til legen og vi begge har spørsmål.

dåpen måtte avlyses

det å reise med kollektivt uten å bli stressa

17 dager alene med en 3 åring og en nyfødt på grunn av minimalt rennende på 3 åringen.

fester

babykino

babysvømming

flyreiser

ferier

normalt samvær med min bestemor

besøke familie i utlandet

 

det var det jeg kom på i farta, sikkert mye mer. Til sammen så går det definitivt ut over livskvalitet og psyke. 

 

 

Anonymkode: eb269...e28

Alt det der er unødvendige ting utenom graviditetssjekk o.l. Det andre kan en fint la være.

Anonymkode: be73c...fa2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan fint leve livet selv om du vasker hender og holder avstand. Det er bare trassig tøys og gjøre seg til offer bare for disse enkle tiltakene som faktisk virker. 

Anonymkode: b48ff...163

Livet er fullt av Karens og spesielt i disse tider vet du 🙄

Anonymkode: be73c...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Det var fordi det var det siste i rekken av innlegg om nazi-Tyskland.
Forøvrig fungerer det ikke å sitere flere innlegg fra forskjellige sider på KG.
For all del, ta det ille opp hvis du absolutt vil.

Anonymkode: 6eb83...657

Joda, det fungerer helt fint. Både å sitere flere innlegg fra samme tråd og innlegg fra andre tråder.

Her er et fra en annen tråd som sikkert faller i smak hos deg:

12 hours ago, AnonymBruker said:

Media bør virkelig få i seg selv etter det som har skjedd i 2020. Mange arbeidsplasser og psykisk helse kunne vært spart om ikke media hadde dratt situasjonen ut av proposjoner. Legg til en regjering som kaster seg på, og hauser opp istedet for å roe ned situasjonen. Flau håndtering av både media og myndigheter. 

Anonymkode: 6994b...102

 

Anonymkode: 518fc...457

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nesten litt morsomt at en gjeng bortskjemte sutrere tror de vil få sympati ved å utvise null sympati for andre og med et par tastetrykk prøve å utviske menneskeverdet til alle andre enn de selv eller unge og friske. Uæææuæææ side opp og side ned. :baby: Synd at dere ikke klarer å tenke lenger enn det, det må være tungt :troest:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, det fungerer helt fint. Både å sitere flere innlegg fra samme tråd og innlegg fra andre tråder.

Her er et fra en annen tråd som sikkert faller i smak hos deg:

 

Anonymkode: 518fc...457

Ikke hos meg. Alt som er lagt inn i innleggsfeltet forsvinner når man bytter side. Jeg har prøvd flere ganger. Jeg gidder ikke knote mer med det. De som blir fornærmet fordi jeg ikke siterer 5 andre innlegg får bare bli det.

Anonymkode: 6eb83...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Frøkensina skrev:

Det er nesten litt morsomt at en gjeng bortskjemte sutrere tror de vil få sympati ved å utvise null sympati for andre og med et par tastetrykk prøve å utviske menneskeverdet til alle andre enn de selv eller unge og friske. Uæææuæææ side opp og side ned. :baby: Synd at dere ikke klarer å tenke lenger enn det, det må være tungt :troest:

Er du så teit som dette eller later du bare som? 
Gidder rett og slett ikke argumentere med deg. Legger heller ved en artikkel som kanskje kan gi deg noen nye tanker. Gitt at det er mulig for deg å reflektere litt. 
https://www.nrk.no/ytring/vi-bor-frykte-frykten-1.15150428?fbclid=IwAR23lIpftVDI-wrhiwI1fjSRLNErZho-kz8s9UFNfw_JwoLRXIa9b2dpxDk

Anonymkode: 6c44e...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og der har vi dette igjen. "Bare vaske hender og holde avstand". Les tråden igjen, så ser du kanskje at det handler om mer enn det.

Anonymkode: 6eb83...657

Skulle til å svare det samme. Er så dritt lei de som mener det «bare er å vaske henda». Det er da for faen INGEN som hadde klage om man bare måtte vaske henda litt oftere enn vanlig!

Anonymkode: 71ba7...7ed

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt det der er unødvendige ting utenom graviditetssjekk o.l. Det andre kan en fint la være.

Anonymkode: be73c...fa2

På starten av lista var det mange ting som er viktige, og å ikke ha mulighet til å gjøre/få disse tilbudene/tingene kan være svært belastende som nybakt mamma. Skjønner henne godt, jeg. 

Anonymkode: 1ccba...b54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/14/2020 at 10:56 PM, Nicathv said:

Det har da ikke vært noe lockdown i Norge.

Det er umulig å leve "som vanlig" hvis vi stenger grensene helt.

Klarer oss fint uten sydenturer og turister, så nei, det er ikke umulig å leve tilnærmet normalt. I alle fall mye friere og bekymringsfritt enn nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hva med å unngå at svært svekkede unge og middelaldrende dør av covid-19 da? Eller er det greit å ofre disse også?

Anonymkode: be73c...fa2

Akkurat som eldre svake vil disse også kunne dø av de fleste andre infeksjoner.
Så hva vil du da, stenge ned hver gang et virus eller en bakterie er i omløp? Siden du er så opptatt av at man ikke "ofrer" noen? Blir ikke mye aktivitet igjen i samfunnet da. Men du klarer deg vel uten mat og slikt tull, så det er kanskje ikke så nøye.

Anonymkode: 6eb83...657

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg er ikke ts men her er hva Korona har frarøvet meg:

god nok oppfølging i graviditeten

God nok oppfølging på barsel.

muligheten til å ha barnets far hos meg da jeg var på mitt mest sårbare etter fødselen.

god nok oppfølging på helsestasjonen

muligheten til å følge med to foreldre når min eldste skal til legen og vi begge har spørsmål.

dåpen måtte avlyses

det å reise med kollektivt uten å bli stressa

17 dager alene med en 3 åring og en nyfødt på grunn av minimalt rennende på 3 åringen.

fester

babykino

babysvømming

flyreiser

ferier

normalt samvær med min bestemor

besøke familie i utlandet

 

det var det jeg kom på i farta, sikkert mye mer. Til sammen så går det definitivt ut over livskvalitet og psyke. 

 

 

Anonymkode: eb269...e28

Alt dette er såkalte i-landsproblemer.

Anonymkode: a1cfc...005

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alt dette er såkalte i-landsproblemer.

Anonymkode: a1cfc...005

Det er fortsatt høyst menneskelige «problemer»

Anonymkode: 2eed7...c29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er fortsatt høyst menneskelige «problemer»

Anonymkode: 2eed7...c29

Det har vært verre om babyen hadde død av korona. Heller en frisk baby og gå glipp av babysvømming og babykino. Graviditet er også en risikofaktor, så tiltakene er også for å beskytte mor. Hadde det vært utbredt smitte i landet hadde en fornuftig mor gjort tilsvarende tiltak for å beskytte familien sin. 

Anonymkode: 80065...ff7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Akkurat som eldre svake vil disse også kunne dø av de fleste andre infeksjoner.
Så hva vil du da, stenge ned hver gang et virus eller en bakterie er i omløp? Siden du er så opptatt av at man ikke "ofrer" noen? Blir ikke mye aktivitet igjen i samfunnet da. Men du klarer deg vel uten mat og slikt tull, så det er kanskje ikke så nøye.

Anonymkode: 6eb83...657

Hva hvis du selv havner i risikogruppen? At du blir et svakt menneske? Ville det vært greit at samfunnet ofret deg også?

Anonymkode: be73c...fa2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvis du selv havner i risikogruppen? At du blir et svakt menneske? Ville det vært greit at samfunnet ofret deg også?

Anonymkode: be73c...fa2

Men det er jo ikke snakk om å ofre noen! Det er snakk om at den som er syk må beskytte seg for smitte. Hva slags samfunn ønsker du deg egentlig? Et der man aldri skal omgås andre mennesker? Jeg vil heller leve livet mitt mens jeg kan, treffe mennsesker, få nye impulser. Om det betyr at jeg lever i et samfunn som gjør at jeg kan dø av et smittsomt virus så får det heller være. Livet handler om så mye mer enn bare å overleve. 

Anonymkode: 71ba7...7ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo ikke snakk om å ofre noen! Det er snakk om at den som er syk må beskytte seg for smitte. Hva slags samfunn ønsker du deg egentlig? Et der man aldri skal omgås andre mennesker? Jeg vil heller leve livet mitt mens jeg kan, treffe mennsesker, få nye impulser. Om det betyr at jeg lever i et samfunn som gjør at jeg kan dø av et smittsomt virus så får det heller være. Livet handler om så mye mer enn bare å overleve. 

Anonymkode: 71ba7...7ed

Jeg er ikke vært interessert i å treffe deg, for jeg tar smittevern på alvor. Det er ikke så vanskelig å få nye impulser om man er kreativ, så jeg synes du høres krevende og tiltaksløs ut. Med slike holdninger er det ikke rart at man synes dette er vanskelig med tiltak.

Anonymkode: 80065...ff7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det har vært verre om babyen hadde død av korona. Heller en frisk baby og gå glipp av babysvømming og babykino. Graviditet er også en risikofaktor, så tiltakene er også for å beskytte mor. Hadde det vært utbredt smitte i landet hadde en fornuftig mor gjort tilsvarende tiltak for å beskytte familien sin. 

Anonymkode: 80065...ff7

Ja, mye som hadde vært verre hvis dersom osv. Men det betyr ikke at dette kan gå på den psykiske helsen løs. Hvertfall når det er såpass ullent om det virkelig er nødvendig med såpass strenge skremmende greier som å holde seg unna familien sin etc. 

Anonymkode: 2eed7...c29

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er jo ikke snakk om å ofre noen! Det er snakk om at den som er syk må beskytte seg for smitte. Hva slags samfunn ønsker du deg egentlig? Et der man aldri skal omgås andre mennesker? Jeg vil heller leve livet mitt mens jeg kan, treffe mennsesker, få nye impulser. Om det betyr at jeg lever i et samfunn som gjør at jeg kan dø av et smittsomt virus så får det heller være. Livet handler om så mye mer enn bare å overleve. 

Anonymkode: 71ba7...7ed

Det trenger ikke være noen konflikt mellom disse to hensynene. Det bør derfor lovfestes at eneste tillatte kommunikasjon mellom mennesker skal skje elektronisk. Da kan en ha garantert smittefri men likevel visuell kontakt med andre.

Anonymkode: 1ae20...fa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, mye som hadde vært verre hvis dersom osv. Men det betyr ikke at dette kan gå på den psykiske helsen løs. Hvertfall når det er såpass ullent om det virkelig er nødvendig med såpass strenge skremmende greier som å holde seg unna familien sin etc. 

Anonymkode: 2eed7...c29

Man trenger jo ikke å holde seg unna familien din. Det er lov med grupper opp til 20, mer om folk er i samme husholdning. Med lav smitte kan man leve mer som normalt, som å besøke sine eldre slektninger i sykehjem. Det kan man ikke med bred spredning. Men kanskje de ikke er så viktig? Har man ikke psykisk helse nok til å ikke gå på babysvømming er man kanskje for sårbar til å være en omsorgsperson.

Anonymkode: 80065...ff7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...