Gå til innhold

Sliter nå - bedre å isolere risikogruppene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det bedre. Ingen følger smittevernreglene uansett. Folk er lei og gir seg pokker i avstand, håndhygiene og karanteneregler. Det er kun hysterikerne som sitter inne og på KK som tror disse smittevernreglene kan vare i flere år.

Anonymkode: 0482c...82e

Dessverre tror regjeringen at vi kan holde på da.. Der de står dag etter dag og messer om en krise ingen andre ser. 

Anonymkode: 71ba7...7ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes vaksine mot influensa.

Anonymkode: be73c...fa2

Hvis du tar den i tide - er for sent når du allerede er smittet. 

Anonymkode: 6c44e...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er det bedre. Ingen følger smittevernreglene uansett. Folk er lei og gir seg pokker i avstand, håndhygiene og karanteneregler. Det er kun hysterikerne som sitter inne og på KK som tror disse smittevernreglene kan vare i flere år.

Anonymkode: 0482c...82e

Fortell deg selv det, O Store Antihelt som syns det er rent for mye at myndighetene ber deg vaske hender og holde anstand til andre så du ikke blir en potensiell drapsmaskin. Hva skulle Norge gjort uten helter som deg?

Anonymkode: f45cc...3cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fortell deg selv det, O Store Antihelt som syns det er rent for mye at myndighetene ber deg vaske hender og holde anstand til andre så du ikke blir en potensiell drapsmaskin. Hva skulle Norge gjort uten helter som deg?

Anonymkode: f45cc...3cf

Det er ren fanatisme å kalle andre mennesker for potensiell drapsmaskin på dette grunnlaget! Nå må hysteriet snart ta slutt!!

Anonymkode: 6c44e...5a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ren fanatisme å kalle andre mennesker for potensiell drapsmaskin på dette grunnlaget! Nå må hysteriet snart ta slutt!!

Anonymkode: 6c44e...5a5

Herregud. Det er bare fakta at hver og en av oss kan ta livet av andre i ren vanvare i disse dager, der det er rimelig diskutabelt hvor vanvare det f.eks ville vært om man smitter en haug mennesker etter å med fullt overlegg ikke ha fulgt smitteråd. Det som er hysterisk er nå helst å lage en hel masse jævla drama og ralle om frihetsberøvelse og at hele Norge kommer til å ta selvmord for å bli bedt om å vaske hender, holde avstand og ta forholdregler under pandemi. Det er bare helt absurd. Skjønner det er mange som aldri har møtt motstand i dette landet, når det lille vi må gjøre er så rent for meget for folk. 

Anonymkode: f45cc...3cf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fortell deg selv det, O Store Antihelt som syns det er rent for mye at myndighetene ber deg vaske hender og holde anstand til andre så du ikke blir en potensiell drapsmaskin. Hva skulle Norge gjort uten helter som deg?

Anonymkode: f45cc...3cf

Mange av oss som ikke følger tiltakene. Veldig mange av oss. Jeg har aldri gjort og kommer aldri til og gjøre det. 

Jeg lever som normalt. 

Anonymkode: 84378...10c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Det er bare fakta at hver og en av oss kan ta livet av andre i ren vanvare i disse dager, der det er rimelig diskutabelt hvor vanvare det f.eks ville vært om man smitter en haug mennesker etter å med fullt overlegg ikke ha fulgt smitteråd. Det som er hysterisk er nå helst å lage en hel masse jævla drama og ralle om frihetsberøvelse og at hele Norge kommer til å ta selvmord for å bli bedt om å vaske hender, holde avstand og ta forholdregler under pandemi. Det er bare helt absurd. Skjønner det er mange som aldri har møtt motstand i dette landet, når det lille vi må gjøre er så rent for meget for folk. 

Anonymkode: f45cc...3cf

Vel, hvis det er sånn du ser det, så er du vel kanskje en morder selv.
Man vet aldri hva slags basiller man kan tenkes å dra rundt på til enhver tid. Kanskje det var du som smittet noen som smittet noen som døde av influensa på sykehjem for noen år siden.

Anonymkode: 6eb83...657

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Det er bare fakta at hver og en av oss kan ta livet av andre i ren vanvare i disse dager, der det er rimelig diskutabelt hvor vanvare det f.eks ville vært om man smitter en haug mennesker etter å med fullt overlegg ikke ha fulgt smitteråd. Det som er hysterisk er nå helst å lage en hel masse jævla drama og ralle om frihetsberøvelse og at hele Norge kommer til å ta selvmord for å bli bedt om å vaske hender, holde avstand og ta forholdregler under pandemi. Det er bare helt absurd. Skjønner det er mange som aldri har møtt motstand i dette landet, når det lille vi må gjøre er så rent for meget for folk. 

Anonymkode: f45cc...3cf

Viruset har mildnet. Vask hendene og hold en meters avstand. Det er det som er tilstrekkelig nå. Regjeringen holder fortsatt med dette tullete fargekodesystemet sitt, og gjør oss med det til latter. Nå må breddeidretten og kulturlivet åpne for fullt. Hysteriet må nå snart ta slutt!!

Anonymkode: 6c44e...5a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folket leser hva legene f.eks sier i Dagbladet i dag. Langtidsvirkninger av Corona , så er det vel ingen som er hypp på å kun isolere risikogruppen? 

Friske folk får jo ødelagt livet av å ha hatt Corona. 

Anonymkode: b7fba...f71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Viruset har mildnet. Vask hendene og hold en meters avstand. Det er det som er tilstrekkelig nå. Regjeringen holder fortsatt med dette tullete fargekodesystemet sitt, og gjør oss med det til latter. Nå må breddeidretten og kulturlivet åpne for fullt. Hysteriet må nå snart ta slutt!!

Anonymkode: 6c44e...5a5

Heldigvis vil de tingene du sier være stengt til langt ut i 2021. 

Anonymkode: b7fba...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke folk lei av hysteriet snart? At dere gidder og holde på og holde på. 

Drit i tiltak og lev som dere alltid har gjort. Er massevis av andre som gjør det. Må dere snart komme etter. 

Forbaska hylekor. 

Anonymkode: 84378...10c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis vil de tingene du sier være stengt til langt ut i 2021. 

Anonymkode: b7fba...f71

Tviler jeg sterkt på

Anonymkode: 6c44e...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke folk lei av hysteriet snart? At dere gidder og holde på og holde på. 

Drit i tiltak og lev som dere alltid har gjort. Er massevis av andre som gjør det. Må dere snart komme etter. 

Forbaska hylekor. 

Anonymkode: 84378...10c

Skulle gjerne gjort det, men jobbet innen reiseliv (permittert), og driver med breddeidrett. Pleier å bruke helgene på konserter og se fotball- og håndballkamper live. Så vanskelig å leve normalt.. Er så j... lei dette latterlige hysteriet.

Anonymkode: 71ba7...7ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 14.9.2020 den 22.19, AnonymBruker skrev:

Kjenner at jeg er drittlei hele viruset. Nå er det et halvt år siden vi gikk i lockdown. Tiltak har vi hatt siden da. Virker som om folk gir mer og mer blaffen, nevner: grottefest, harryhandel, utenlandsreiser, hurtigrute-fadesen, religiøse fester, studentfester, bryllupsfeiring som utløste smitte m.m. Mange som sliter psykisk nå, i tillegg går vi mot vinter. 
Kjenner for første gang at jeg setter spørsmålstegn ved regjeringens strategi. Er det ikke bedre å isolere risikogruppene (folk med kroniske sykdommer og eldre) enn å forsøke å få folk som tydeligvis er gått lei til å fortsette og følge tiltakene? 
Hva koster egentlig dette samfunnet? Arbeidsledigheten er fortsatt høy, antall selvmord må ha økt, unge kan falle ut av studier og jobb er vanskelig å få. 
Hvor lenge skal dette vare? Og hva gjør vi neste gang det kommer et virus? Ny lockdown og tiltak? 

Anonymkode: 6c44e...5a5

Altså, KØDDER DU????? Jeg har en kronisk sykdom, går på immundempende medisiner. Jeg er butikksjef og i 100% jobb. Mener du VIRKELIG at jeg i 30årene med mann og 2 barn skal isolere meg?

Verden er ikke så svarthvitt. Du tror at folk med kroniske sykdommer er SYKE. Snakk om å ha fordommer...

Anonymkode: ac9ca...28c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2020 den 23.18, AnonymBruker skrev:

Det var restriksjoner på alt. Portforbud var det eneste som manglet. 
Begrensinger på det meste; puber stengte, i Oslo fikk ikke spiserestauranter selge alkohol en periode og fortsatt stenger utesteder kl 24. 
Skolene og idretten stengte. Ikke mulig å besøke folk på sykehus hvis du var pårørende nr. 3. Det var for øvrig ikke folk ute i gatene ettermiddag/kveld, så et slags frivillig portforbud var det åkke som. 

Anonymkode: 6c44e...5a5

Nei, portforbud var ikke "det eneste som manglet". 

De "unødvendige" butikkene var åpne (klær, interiør, byggevare, parfymerier m.m.) Folk kunne fremdeles dra med seg hele familien på handletur i matbutikken (herunder snørrete unger som løper fritt). Nordmenn fikk love til å bevege seg utendørs. Barna fikk leke på lekeplassene og i parkene. Nordmenn sto som sild i tønne i kø på Maxbo og Ikea for å pusse opp og kjøpe nye møbler. Blant annet. 

Norge var i delvis lockdown. Er drittlei folk som sier "Da Norge stengte ned". 

Hilsen en som var i et land som hadde "ekte lockdown" da det sto på som verst. 

Anonymkode: 49511...a88

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, portforbud var ikke "det eneste som manglet". 

De "unødvendige" butikkene var åpne (klær, interiør, byggevare, parfymerier m.m.) Folk kunne fremdeles dra med seg hele familien på handletur i matbutikken (herunder snørrete unger som løper fritt). Nordmenn fikk love til å bevege seg utendørs. Barna fikk leke på lekeplassene og i parkene. Nordmenn sto som sild i tønne i kø på Maxbo og Ikea for å pusse opp og kjøpe nye møbler. Blant annet. 

Norge var i delvis lockdown. Er drittlei folk som sier "Da Norge stengte ned". 

Hilsen en som var i et land som hadde "ekte lockdown" da det sto på som verst. 

Anonymkode: 49511...a88

De butikkene som var unødvendige for deg, holdt åpent ja, men med strenge restriksjoner, nevner begrensning på antall som fikk være i butikkene samtidig (i hvert fall her jeg bor), alle måtte sprite hendene og de fleste handlet sjeldent (derav all hamstringen). 
Sågar møtte jeg en type i fullt dykkerutstyr på butikken et par ganger i mars. De mest ekstreme vasket til og med matvarene før de puttet dem i skapene. 
Hysteri kaller jeg dette!!

Anonymkode: 6c44e...5a5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, portforbud var ikke "det eneste som manglet". 

De "unødvendige" butikkene var åpne (klær, interiør, byggevare, parfymerier m.m.) Folk kunne fremdeles dra med seg hele familien på handletur i matbutikken (herunder snørrete unger som løper fritt). Nordmenn fikk love til å bevege seg utendørs. Barna fikk leke på lekeplassene og i parkene. Nordmenn sto som sild i tønne i kø på Maxbo og Ikea for å pusse opp og kjøpe nye møbler. Blant annet. 

Norge var i delvis lockdown. Er drittlei folk som sier "Da Norge stengte ned". 

Hilsen en som var i et land som hadde "ekte lockdown" da det sto på som verst. 

Anonymkode: 49511...a88

Var du i Norge i mars eller? 90% av alle butikkene var stengt pga det var fullstendig dødt så de hadde ikke råd til å holde åpent. Jeg bor i en middels stor by på Østlandet: kjøpesenteret så ut som en spøkelsesby med gitter og stengt over alt. I praksis var det omtrent bare matbutikker som holdt oppe. Sportsbutikker utenfor kjøpesentre gikk tålig greit. 
 

Folk holdt seg for seg selv, og gikk bare i matbutikken ellers var folk hjemme. Og bodde du i Oslo fikk du jo kjeft og media på nakken bare du gikk ut av leiligheten din. 

Anonymkode: 71ba7...7ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2020 den 9.31, AnonymBruker skrev:

Så ting som svangerskapsforgiftning, morkakeløsning og fødselsdepresjon er i-landsproblemer? 

Anonymkode: 1ccba...b54

Hadde du hatt symptomer på noe av dette hadde du kunne dratt til legen. Herregud, hvor mange har dødd i barsel eller av svangerskapsforgiftning siste 6 mnd? Snakk om å krisemaksimere.

Anonymkode: 651f6...f0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2020 den 18.40, AnonymBruker skrev:

jeg er ikke ts men her er hva Korona har frarøvet meg:

god nok oppfølging i graviditeten

God nok oppfølging på barsel.

muligheten til å ha barnets far hos meg da jeg var på mitt mest sårbare etter fødselen.

god nok oppfølging på helsestasjonen

muligheten til å følge med to foreldre når min eldste skal til legen og vi begge har spørsmål.

dåpen måtte avlyses

det å reise med kollektivt uten å bli stressa

17 dager alene med en 3 åring og en nyfødt på grunn av minimalt rennende på 3 åringen.

fester

babykino

babysvømming

flyreiser

ferier

normalt samvær med min bestemor

besøke familie i utlandet

 

det var det jeg kom på i farta, sikkert mye mer. Til sammen så går det definitivt ut over livskvalitet og psyke. 

 

 

Anonymkode: eb269...e28

Om en av dere må droppe en legetime går nok det helt fint. De fleste reise alene med barnet til vanlig også.

Dåp kan du ha nå. Null problem.

17 dager alene...eh? Seriøst? Hvem har ikke vært det opp igjennom?

Fest er vel uaktuelt når du både har vært gravid og født siste halvåret?

Babykino? Nødvendig? Nei. Du kan fint gå på kino nå, vet ikke om man kan ha med baby.

Svømming? Ikke et must.

Flyreise kan du gjøre i Norge.

Ferie kan du ha i Norge.

Du kan besøke bestemor.

Utlandet venter.

Anonymkode: 651f6...f0f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Onkel Blå
På 14.9.2020 den 22.19, AnonymBruker skrev:

Kjenner at jeg er drittlei hele viruset. Nå er det et halvt år siden vi gikk i lockdown. Tiltak har vi hatt siden da. Virker som om folk gir mer og mer blaffen, nevner: grottefest, harryhandel, utenlandsreiser, hurtigrute-fadesen, religiøse fester, studentfester, bryllupsfeiring som utløste smitte m.m. Mange som sliter psykisk nå, i tillegg går vi mot vinter. 
Kjenner for første gang at jeg setter spørsmålstegn ved regjeringens strategi. Er det ikke bedre å isolere risikogruppene (folk med kroniske sykdommer og eldre) enn å forsøke å få folk som tydeligvis er gått lei til å fortsette og følge tiltakene? 
Hva koster egentlig dette samfunnet? Arbeidsledigheten er fortsatt høy, antall selvmord må ha økt, unge kan falle ut av studier og jobb er vanskelig å få. 
Hvor lenge skal dette vare? Og hva gjør vi neste gang det kommer et virus? Ny lockdown og tiltak? 

Anonymkode:   6c44e...5a5

https://www.vg.no/nyheter/i/oARknW/coronaopproeret

Interessant artikkel! 

 

Endret av Onkel Blå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...