Gå til innhold

Sliter nå - bedre å isolere risikogruppene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt dette er såkalte i-landsproblemer.

Anonymkode: a1cfc...005

Så ting som svangerskapsforgiftning, morkakeløsning og fødselsdepresjon er i-landsproblemer? 

Anonymkode: 1ccba...b54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så ting som svangerskapsforgiftning, morkakeløsning og fødselsdepresjon er i-landsproblemer? 

Anonymkode: 1ccba...b54

For enkelte her inne har alt annet enn korona blitt bagateller.. 

Anonymkode: 71ba7...7ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

For enkelte her inne har alt annet enn korona blitt bagateller.. 

Anonymkode: 71ba7...7ed

Ja, dessverre er det endel her inne som ser ut til å ha mistet all fornuft og dømmekraft (hvis de nå en gang hadde den). 

Anonymkode: 1ccba...b54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dessverre er det endel her inne som ser ut til å ha mistet all fornuft og dømmekraft (hvis de nå en gang hadde den). 

Anonymkode: 1ccba...b54

Det stemmer. Får litt følelsen av at de som er helt hysterisk redde for korona og bagatelliserer alt annet er litt enkle. Virker som de ikke helt evner å se nyanser og mangler perspektiv på hvordan verden er og fungerer.  

Anonymkode: 71ba7...7ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer. Får litt følelsen av at de som er helt hysterisk redde for korona og bagatelliserer alt annet er litt enkle. Virker som de ikke helt evner å se nyanser og mangler perspektiv på hvordan verden er og fungerer.  

Anonymkode: 71ba7...7ed

Enig. Og det betyr IKKE at vi som sier dette bagatelliserer korona (selv om noen gjør det, da). Noen har direkte koronaangst, alternativt er de sensasjonslystne med et svært usunt  forhold til korona. 

Anonymkode: 1ccba...b54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvis du selv havner i risikogruppen? At du blir et svakt menneske? Ville det vært greit at samfunnet ofret deg også?

Anonymkode: be73c...fa2

Hva vet du om min helsetilstand?? 
Og som dere stadig messer om, så kan også noen dø selv om de ikke har noen kjente risikofaktorer.
Så ja, jeg kan dø av korona. Akkurat som jeg kan dø av en haug med andre ting. Jeg er villig til å ta sjansen. Samfunnet trenger ikke stoppe opp for min del av den grunn. Ironisk nok har vel mange av tiltakene ført til en økt risiko for min del siden de har medført en mer usunn livsstil.
Og skulle jeg allikevel overleve lenge nok til å havme på sykehjem, vel da er det bare å innse at det er mulig å dø av en infeksjon der. Ingenting nytt eller overraskende med det Levende kommer man neppe ut derfra uansett. Du har forøvrig fortsatt ikke forklart hvorfor det er greit at samfunnet "ofrer" eldre til andre infeksjoner enn korona.

Anonymkode: 6eb83...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så ting som svangerskapsforgiftning, morkakeløsning og fødselsdepresjon er i-landsproblemer? 

Anonymkode: 1ccba...b54

Ja

Anonymkode: be73c...fa2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva vet du om min helsetilstand?? 
Og som dere stadig messer om, så kan også noen dø selv om de ikke har noen kjente risikofaktorer.
Så ja, jeg kan dø av korona. Akkurat som jeg kan dø av en haug med andre ting. Jeg er villig til å ta sjansen. Samfunnet trenger ikke stoppe opp for min del av den grunn. Ironisk nok har vel mange av tiltakene ført til en økt risiko for min del siden de har medført en mer usunn livsstil.
Og skulle jeg allikevel overleve lenge nok til å havme på sykehjem, vel da er det bare å innse at det er mulig å dø av en infeksjon der. Ingenting nytt eller overraskende med det Levende kommer man neppe ut derfra uansett. Du har forøvrig fortsatt ikke forklart hvorfor det er greit at samfunnet "ofrer" eldre til andre infeksjoner enn korona.

Anonymkode: 6eb83...657

Ja, DU er villig til å ta sjansen. DU forstår ikke at du også utsetter andre for evt. smitte bare ved å være i nærheten av deg. Det er bare du, du, du, som er viktig og det går på bekostning av svake grupper.

Anonymkode: be73c...fa2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Men det er jo ikke snakk om å ofre noen! Det er snakk om at den som er syk må beskytte seg for smitte. Hva slags samfunn ønsker du deg egentlig? Et der man aldri skal omgås andre mennesker?

I dag kan du omgås andre uten problemer, du må bare ta noen forholdsregler. Hvis smitten skal få spre seg fritt må alle i risikogrupper isolere seg helt, slik at du skal kunne leve uten noen som helst begrensninger. Som du sier, hva slags samfunn ønsker du deg egentlig? Tenk litt på andre også, og ikke bare deg selv.

Anonymkode: add89...dec

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, DU er villig til å ta sjansen. DU forstår ikke at du også utsetter andre for evt. smitte bare ved å være i nærheten av deg. Det er bare du, du, du, som er viktig og det går på bekostning av svake grupper.

Anonymkode: be73c...fa2

Nå var det du som var veldig opptatt av hva JEG ville tenkt hvis jeg var i en risikogruppe, så jeg svarte på det.
Hva mener du, skulle jeg ignorert hele innlegget ditt og snakket om DEG i stedet?
Men vi kan godt snakke litt om deg også: Du lever altså helt isolert og er aldri i kontakt med noen? Siden man nå tross alt, så lenge man har noe omgang med andre, KAN pådra seg smitte som kan spres til andre igjen.

Anonymkode: 6eb83...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er ille nok for å skulle få lov til å slite mentalt mener dere? 

det er høyst individuelt hva man reagerer psykisk på av mange ulike grunner og det er ikke noen lover og regler for hva som er objektivt sett ille eller ikke ille nok

Anonymkode: 2eed7...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå var det du som var veldig opptatt av hva JEG ville tenkt hvis jeg var i en risikogruppe, så jeg svarte på det.
Hva mener du, skulle jeg ignorert hele innlegget ditt og snakket om DEG i stedet?
Men vi kan godt snakke litt om deg også: Du lever altså helt isolert og er aldri i kontakt med noen? Siden man nå tross alt, så lenge man har noe omgang med andre, KAN pådra seg smitte som kan spres til andre igjen.

Anonymkode: 6eb83...657

De i risikogruppen kan ikke leve isolert. De har jobbe de skal til, de har legetime og andre viktige avtaler, de har medisiner de skal hente på apoteket. Det er ikke alle som kan ha hjemmekontor vet du.

Dere i bagatellisertingsbrigaden tror alltid at det er enten det ene eller det andre. Det nytter ikke å isolere risikogruppene helt. Det er ikke alle i den gruppen som er uføretrygdet forstår du.

Anonymkode: be73c...fa2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2020 den 22.26, AnonymBruker skrev:

Jeg sliter ikke ekstremt mye psykisk. Er aller mest drittlei av begrensningene og setter et stort spørsmålstegn ved måten vi har håndtert dette på. 
Hadde det ikke vært bedre å isolere risikogruppene? 

Anonymkode: 6c44e...5a5

Hva slags store begrensninger er det du sliter med? 

Anonymkode: dd7ac...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

De i risikogruppen kan ikke leve isolert. De har jobbe de skal til, de har legetime og andre viktige avtaler, de har medisiner de skal hente på apoteket. Det er ikke alle som kan ha hjemmekontor vet du.

Dere i bagatellisertingsbrigaden tror alltid at det er enten det ene eller det andre. Det nytter ikke å isolere risikogruppene helt. Det er ikke alle i den gruppen som er uføretrygdet forstår du.

Anonymkode: be73c...fa2

Goddag mann.
Økseskaft.

Anonymkode: 6eb83...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man trenger jo ikke å holde seg unna familien din. Det er lov med grupper opp til 20, mer om folk er i samme husholdning. Med lav smitte kan man leve mer som normalt, som å besøke sine eldre slektninger i sykehjem. Det kan man ikke med bred spredning. Men kanskje de ikke er så viktig? Har man ikke psykisk helse nok til å ikke gå på babysvømming er man kanskje for sårbar til å være en omsorgsperson.

Anonymkode: 80065...ff7

Nei, det er ikke lov med grupper over 20. Hva mener du med at det er lov til flere enn 20 om man er i samme husholdning. Ytterst få som er mer enn 20 i en husholdning. 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer. Får litt følelsen av at de som er helt hysterisk redde for korona og bagatelliserer alt annet er litt enkle. Virker som de ikke helt evner å se nyanser og mangler perspektiv på hvordan verden er og fungerer.  

Anonymkode: 71ba7...7ed

Jeg er slett ikke enkel. Men har en i husholdningen som ikke nødvendigvis dør hvis hen får viruset, men som i ytterste konsekvens kan ende opp bundet til sengen over en lang periode. 

Anonymkode: b1f15...009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja

Anonymkode: be73c...fa2

Helsemyndighetene er neppe enige med deg der. 

Anonymkode: 1ccba...b54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I forhold til innlegget mitt over kan jeg legge til at alle tre (svangerskapsforgiftning etc) er potensielt dødelige sykdommer som har stor betydning for helsa til mor og barn, også på lang sikt. 

Anonymkode: 1ccba...b54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke lov med grupper over 20. Hva mener du med at det er lov til flere enn 20 om man er i samme husholdning. Ytterst få som er mer enn 20 i en husholdning. 

Jeg er slett ikke enkel. Men har en i husholdningen som ikke nødvendigvis dør hvis hen får viruset, men som i ytterste konsekvens kan ende opp bundet til sengen over en lang periode. 

Anonymkode: b1f15...009

Mange andre infeksjoner som kan føre til at hen i din husholdning kan ende opp bundet til sengen over en lang periode. Blant annet sesong influensa som er her straks. Sette hele bebolkningen i isolasjon hver vinter pga det også? 

Anonymkode: 6c44e...5a5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange andre infeksjoner som kan føre til at hen i din husholdning kan ende opp bundet til sengen over en lang periode. Blant annet sesong influensa som er her straks. Sette hele bebolkningen i isolasjon hver vinter pga det også? 

Anonymkode: 6c44e...5a5

Det finnes vaksine mot influensa.

Anonymkode: be73c...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det bedre. Ingen følger smittevernreglene uansett. Folk er lei og gir seg pokker i avstand, håndhygiene og karanteneregler. Det er kun hysterikerne som sitter inne og på KK som tror disse smittevernreglene kan vare i flere år.

Anonymkode: 0482c...82e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...