Gå til innhold

Babyboom 2021?


sommerfugl154

Anbefalte innlegg

Jeg tenker at når mensen starter med friskt rødt blod (spotting teller ikke), så er mensen også over når det er slutt på friskt rødt blod. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, Godis said:

Jeg tenker som deg, at når blødningen bare krever et lite truseinnlegg er selve mensen over. Litt på samme måte som at eventuell spotting i forkant ikke regnes med i syklusen. Skal du El-teste denne syklusen? 😊

Ja ikkesant:-) Nei, da er den ferdig 🙏🏻 Halleluja 😁

Ja, har kjøpt strimler og litt flere tester denne gangen, så skal teste 🙂 Blir spennende å se om denne syklusen blir lik! 

Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sommerfugl154 skrev:

Ja ikkesant:-) Nei, da er den ferdig 🙏🏻 Halleluja 😁

Ja, har kjøpt strimler og litt flere tester denne gangen, så skal teste 🙂 Blir spennende å se om denne syklusen blir lik! 

Hva med deg?

Spennende med testing! Når skal du starte? 

Jeg er på syklusdag fire, og mensen har roet seg kraftig, så fra i morgen tror jeg at jeg anser den som over, selv om det pleier å være noen dager etterpå med små blødninger som tørkes bort når jeg er på do. Så skal jeg teste etter eggløsning, men IKKE så tidlig som forrige syklus, da startet jeg allerede på CD7 av nysgjerrighet. Denne gangen tenker jeg kanskje CD15. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønte ikke av overskriften at dette var en prøvedagbok før nå, når jeg sjekket ut profilen din tidligere. Litt for ny her inne. Men har lest gjennom boken din og gleder meg til å følge testingen din fremover ☺️Krysser fingrene. Det er virkelig både en fin trøst og deilig fellesskap å ha noen å følge og dele reisen med. Særlig når familie og venner ikke vet noe om dette enda. Tvi tvi.

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/19/2020 at 6:59 PM, babycodex said:

Jeg skjønte ikke av overskriften at dette var en prøvedagbok før nå, når jeg sjekket ut profilen din tidligere. Litt for ny her inne. Men har lest gjennom boken din og gleder meg til å følge testingen din fremover ☺️Krysser fingrene. Det er virkelig både en fin trøst og deilig fellesskap å ha noen å følge og dele reisen med. Særlig når familie og venner ikke vet noe om dette enda. Tvi tvi.

Takk for det😊 Her snegler dagene seg litt avgårde, spes når eggløsning ikke er ventet før på CD20 og jeg er nå bare på CD9 😩 Jaja! 

Gratulerer med positiv test forresten! Da er det bare å ruge iherdig på den lille spiren og slappe av🤞🏻😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sommerfugl154 skrev:

Takk for det😊 Her snegler dagene seg litt avgårde, spes når eggløsning ikke er ventet før på CD20 og jeg er nå bare på CD9 😩 Jaja! 

Gratulerer med positiv test forresten! Da er det bare å ruge iherdig på den lille spiren og slappe av🤞🏻😍

Jeg skjønner deg så godt. Dagene går så sakte. Men verdt det til slutt ❤️Tusen takk. Krysser fingrene for at det går bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD12

I natt drømte jeg at jeg var gravid, på tross av at jeg fikk mensen og negativ test 😅 var 100% overbevist, men da jeg våknet innså jeg hvor usannsynlig det skulle vært.

Det er vel ingen som har svangerskapsblødning med kramper, koagler, hetetokter og hodepine? Altså de klassiske mensen-symptomene.. nei, det er for usannsynlig.

Likevel kjenner jeg at noe er i gjerdet med kroppen min. Smånuppete i pannen, litt ømme bryster, sexlyst er tilbake igjen etter mensen, små murringer i livmorområdet. Alt dette er typiske tegn på at østrogenet øker og at jeg nærmer meg eggløsning (forutsatt at egget slipper) dag for dag.

Ifølge flo skal den komme om 9 dager, men tror jeg skal begynne å teste om ikke lenge!  Siden jeg føler på kroppen at hormonene begynner å ta seg opp. Kanskje EL kommer tidligere denne syklusen? Jeg har jo en syklus som varierer med noen dager. Forrige var på 32 dager, men den før der var kun 28. I gjennomsnitt er syklusene mine på 30 dager. 

Frister å ta en test senere i dag og bare sjekke om den er veldig svak. Og deretter vente et par dager før jeg begynner på ordentlig å teste hver dag.

Også tenker jeg litt på stressnivået mitt. Det sies at EL forhindres eller utsettes av stress, så prøver å puste med magen, men det er ikke lett i en hektisk hverdag 😅 Må prøve å lure inn noen powernaps for å ikke gå helt i kjelleren. Det er mye på jobb nå.. 😳 Til gjengjeld går tiden raskt da.

Anyway, det var dagens rant fra meg. Håper dere andre holder motet oppe, koser dere med helg og forteller dere selv at dere er noen BRA damer 💪🏼🙏🏻

// 🦋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en gjennomsnittlig syklus på 30 dager ville jeg helt klart startet å teste nå om jeg var deg! 😊 Spesielt når du kjenner på kroppen at noe skjer. Håper på positiv test snart!! Både om et par dager og et par uker 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Amatariel said:

Med en gjennomsnittlig syklus på 30 dager ville jeg helt klart startet å teste nå om jeg var deg! 😊 Spesielt når du kjenner på kroppen at noe skjer. Håper på positiv test snart!! Både om et par dager og et par uker 😄

Ja, jeg tok en nå, den hadde lavt utslag, men det var forventet :)

Nå er det også litt ekstra spennende egentlig fordi jeg har lastet ned premom sin app nå som jeg bruker babyplan sine teststrimler. Den kan jo registrere utslaget og lage en fin graf for meg! Hehe elsker grafer og statistikk 🤓🙏🏻 

Så det blir moro å følge med på stigningen fremover!

Eneste jeg lurer på er om det går an å stille inn manuelt at man har en lutealfase på 11 dager. Det går nemlig an på flo 🤔 Eller er det beregnes via appen etter hvordan syklusene blir?

20201024_141244.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig at du også har startet med Premom 😊 Har ikke funnet funksjon for å stille inn lutealfase, men jeg vil anbefale å legge inn noen sykluser bak i tid så blir appen litt kjent med deg. I hvertfall legge inn mensen, men det vil nok hjelpe om du også får lagt inn EL. 

Vil ellers tipse om at det anbefales å velge "others" når du legges inn el-tester som ikke er av merket Premom. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Traktorkusken said:

Lest igjennom dagboken din nå, blir kjempe spennende å følge med!❤️ Masse lykke til🥰

Så hyggelig at du følger med! Er du også prøver? 😊🍂

12 minutter siden, Godis said:

Artig at du også har startet med Premom 😊 Har ikke funnet funksjon for å stille inn lutealfase, men jeg vil anbefale å legge inn noen sykluser bak i tid så blir appen litt kjent med deg. I hvertfall legge inn mensen, men det vil nok hjelpe om du også får lagt inn EL. 

Vil ellers tipse om at det anbefales å velge "others" når du legges inn el-tester som ikke er av merket Premom. 

Ja, kanskje jeg skal legge inn tidligere sykluser ja! :)

Takk for tips, skal legge det inn riktig 😊 Du bruker premom du også? Er LH stigningen din ganske gradvis eller får du plutselig utslag? :) Når skal du begynne å teste igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Traktorkusken
2 minutter siden, sommerfugl154 skrev:

Så hyggelig at du følger med! Er du også prøver? 😊🍂

Ja, kanskje jeg skal legge inn tidligere sykluser ja! :)

Takk for tips, skal legge det inn riktig 😊 Du bruker premom du også? Er LH stigningen din ganske gradvis eller får du plutselig utslag? :) Når skal du begynne å teste igjen?

Var «nylig» prøver i år🥰 Er 39+4, men kjempegøy å følge med uansett!🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Traktorkusken said:

Var «nylig» prøver i år🥰 Er 39+4, men kjempegøy å følge med uansett!🙈

Oi Oi! Så spennende! Da er jo fødselen rett rundt hjørnet! 😍 

Ja, jeg syns det er så koselig å følge andre jeg også, både graviditet og prøving 💕 Av og til skroller jeg bare inne på graviditets-test tråden fordi det er hyggelig 😊

 

Har du dagbok?

Endret av sommerfugl154
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, sommerfugl154 skrev:

Ja, kanskje jeg skal legge inn tidligere sykluser ja! :)

Takk for tips, skal legge det inn riktig 😊 Du bruker premom du også? Er LH stigningen din ganske gradvis eller får du plutselig utslag? :) Når skal du begynne å teste igjen?

Lurt, da får du raskere rette datoer fra appen, og bedre tolkning av testene 👍

Jeg bruker også Premom ja, begynte for to måneder siden. Testene mine ligger ganske jevnt i styrke som den du la ut over her, men veksler litt underveis. Og plutselig blir den positiv 😅 Tester nok fra onsdag tenker jeg, Cd15. Forventer er CD21-22, og da blir det så lang testperiode om jeg starter tidlig. Men jeg tester i grei tid i tilfelle jeg får tidligere el, som jeg egentlig håper. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 10/24/2020 at 3:29 PM, Godis said:

Lurt, da får du raskere rette datoer fra appen, og bedre tolkning av testene 👍

Jeg bruker også Premom ja, begynte for to måneder siden. Testene mine ligger ganske jevnt i styrke som den du la ut over her, men veksler litt underveis. Og plutselig blir den positiv 😅 Tester nok fra onsdag tenker jeg, Cd15. Forventer er CD21-22, og da blir det så lang testperiode om jeg starter tidlig. Men jeg tester i grei tid i tilfelle jeg får tidligere el, som jeg egentlig håper. 

Okei, blir spennende å se for min del nå da, om LH stiger gradvis eller om den bare plutselig fyker opp! Takk for tips ang. Hvor jeg skal registrere testene, har lagt det riktig nå 😄

Jeg bare begynte å teste nå jeg 🤪 Har kjøpt mange tester denne gangen uansett, og syns likevel at det er spennende at det skjer "noe".

Litt sterkere utslag i dag faktisk, så kanskje EL kommer tidligere denne syklusen🤔 Hadde ikke gjort noe 😅 Ellers så kan det hende LH bare har svingt litt og at det ikke egentlig er stigning. Tok test 14.00 i går og 18.30 i dag, så kan hende det har gjort utslaget også.

 

20201025_184532.jpg

Endret av sommerfugl154
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir spennende å se når du får El ja! Synes det var en fin økning på testen, kan være både tilfeldig og et godt tegn 🤩 Testene mine har ligget på ca 0,15-0,25 frem til de har blitt positive (1,0-1,35 i mitt tilfelle), og så har testene blitt gradvis svakere etter positive tester. Kjenner jeg også er klar for å gjøre noe, så kanskje testingen starter litt tidligere enn planlagt. Vi får se 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD14

I dag har egentlig vært en ganske så OK dag på tross av litt lite søvn, så det overrasket meg positivt!

Kanskje det ligger noe i det der at man føler seg bedre når østrogener begynner å øke på 😄? Det hadde vært digg å fått bekreftet i såfall, da kan jeg jo glede meg til eggløsningstid av flere grunner! Gitt at det ikke klaffer denne syklusen heller.

Testet på ettermiddagsurin nå, og premom estimerer litt økning fra i går til i dag, så det kan godt hende noe er på gang! Håper det 😄 Og at jeg får positiv test før CD19 denne gangen 🤞🏻 

Nå blir det å legge inn aksjer annenhver dag fremover! - men gjelder å ikke bli lei 😂 Både jeg og typen syns det kan bli litt tiltak i hverdagen når man er sliten osv, men man glemmer det som regel raskt når man kommer i gang. Heldigvis 🐝🌸 

//🦋

 

20201026_180457.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sommerfugl154 skrev:

 

20201026_180457.jpg

Så fine tester 🤩 Hadde vært kjempeflott om du fikk tidligere eggløsning 🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...