Gå til innhold

Babyboom 2021?


sommerfugl154

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hurra, så artig! Jeg fikk også positiv el-test i går, så da kan det jo tenkes vi etterhvert skal g-teste samtidig også 🤩 Jeg har imidlertid fremdeles positive tester, så blir spennende å se når jeg får negativ. Tester du videre frem til negativ test? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Godis said:

Hurra, så artig! Jeg fikk også positiv el-test i går, så da kan det jo tenkes vi etterhvert skal g-teste samtidig også 🤩 Jeg har imidlertid fremdeles positive tester, så blir spennende å se når jeg får negativ. Tester du videre frem til negativ test? 

Yay! Så spennende! Det kan jo godt hende da ja! 👏🏻 Jeg har fremdeles positiv test, enda sterkere utslag i dag, så er nok over "peak" nivået i morgen vil jeg tro.

Har én test igjen og troor ikke jeg kommer til å kjøpe flere, men da får jeg i allefall sett hvordan streken ser ut i morgen :) Hvis det er nedgang så vet jeg i allefall at jeg er over LH-toppen og anta den blir negativ etterhvert?

Hvis dette viser seg å stemme har jeg IKM 13.10 🙊 Lykke til med aksjer du også!

Legger ved bilde fra morgenurin i dag, CD20

 

20200930_111222.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, sommerfugl154 skrev:

Yay! Så spennende! Det kan jo godt hende da ja! 👏🏻 Jeg har fremdeles positiv test, enda sterkere utslag i dag, så er nok over "peak" nivået i morgen vil jeg tro.

Har én test igjen og troor ikke jeg kommer til å kjøpe flere, men da får jeg i allefall sett hvordan streken ser ut i morgen :) Hvis det er nedgang så vet jeg i allefall at jeg er over LH-toppen og anta den blir negativ etterhvert?

Hvis dette viser seg å stemme har jeg IKM 13.10 🙊 Lykke til med aksjer du også!

Legger ved bilde fra morgenurin i dag, CD20

 

20200930_111222.jpg

Så artig, jeg peaket på morgenen i dag, og nå har testen blitt ørlite grann svakere. Håper på negativ i morgen. Satser på det samme for deg 😄

Krysser fingrene for oss 🤞🤞🥰

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig gøy med så fine EL tester - skikkelig deilig når man er 100% sikker at man har EL 😄 
Gleder meg veldig til å følge med deg videre og håper vi ser en positiv graviditetstest snart ❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag testet jeg på nytt, ikke med første morgenurin fordi jeg ønsket å teste LH-nivået i kroppen fra nå i dag, og ikke det som har bygget seg opp over natten.

Digitaltesten gir meg fremdeles smiley, men test-streken er klart mye svakere! så jeg antar at Peak var i går og at jeg derfor har eggløsning i dag. Har desverre ikke flere tester igjen 🙊 Vurderer å kjøpe noen sånne billig-strimler fordi man blir jo så nysgjerrig på når den testen blir helt negativ igjen.

Likevel, basert på strekene ville jeg selv vurdert at testen var "negativ" eller i allefall klart nedadgående. Den er jo like svak som på CD18 der jeg fikk negativ? så det er litt rart at jeg får smiley, men det er vel fordi den maskinen leser av fargene mer nøyaktig :)

Det er uansett peak-målingen som er den viktigste er det ikke? Det er den man går etter så da kan jeg nok anta at eggløsningen skjer i dag, eller hva?

Legger ved bildet som viser stigningen fra CD17 og forskjellen fra i går til i dag :-):-)

 

//🦋

 

20201001_120151.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, sommerfugl154 skrev:

Det er uansett peak-målingen som er den viktigste er det ikke? Det er den man går etter så da kan jeg nok anta at eggløsningen skjer i dag, eller hva?

Som hovedregel har jeg alltid gått ut fra at EL skjer dagen etter -sist positiv- EL-test. Derfor så mange tester videre etter de har fått positiv test. Det er også dette fertilityfriend pleier å kartlegge dersom man holder på med temping. Så om du fikk smil i dag (uavhengig av strekstyrken inni) så ville jeg beregnet EL til i morgen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Amatariel said:

Som hovedregel har jeg alltid gått ut fra at EL skjer dagen etter -sist positiv- EL-test. Derfor så mange tester videre etter de har fått positiv test. Det er også dette fertilityfriend pleier å kartlegge dersom man holder på med temping. Så om du fikk smil i dag (uavhengig av strekstyrken inni) så ville jeg beregnet EL til i morgen.

Jaa... du har vel rett, men jeg tenker likevel at det ligger noe i dette med Peak. Leste meg litt opp på det på premom sine nettsider og rundt forbi. Veldig interessant. Ifølge alle grafer til både premom, clearblue og andre, så ser det ut som eggløsning skjer 24-48t etter LH-toppen ved (den høyeste konsentrasjonen av LH) i løpet av de to-tre dagene LH er forhøyet. Og LH toppen er når test-streken er sterkere enn kontrollstreken (eller der det var sterkest utslag, for de som ikke produserer så mye LH)

Kvinner både bygger opp og bryter ned LH litt forskjellig. Noen har såkalt "rapid onset" og andre har "gradual onset" og når man får negativ EL-test etter Peak er dermed også ulikt.

Så hvis jeg har skjønt dette riktig: om man er rapid onset, så vil negativ el-test være korrelert med eggløsning, men for de med gradual onset så vil ikke dette nødvendigvis være tilfelle, ettersom LH holder seg lenger i kroppen til disse kvinnene. Man kan dermed få eggløsning selv om testen fremdeles er "positiv" gitt at LH er nedadgående.

Vet ikke helt hvor jeg vil med dette, jeg syns vel bare det er gøy å nerde litt og spekulere i dette med hormoner på grafer osv 😅😆 Akkurat når den eggløsningen skjer/ikke skjer er jo umulig å fastslå helt nøyaktig med mindre man ligger der med ultralyden på i øyeblikket. 🙄 Og LH er jo ikke ensbetydende med faktisk eggløsning, så skal ikke være lett 🤷🏼‍♀️

Trur jeg kjøper meg noen nye tester jeg 😂

 

IMG_2020-10-01_17-06-28.JPG

Endret av sommerfugl154
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe ja, det er jo en hel vitenskap dette! 

Til syvende og sist er det jo ikke såå nøye med når man har hatt EL, bare man vet at den har skjedd. Men bare greit å være obs på hvis man feks skal tidligteste. At man ikke går i kjelleren ved negativ test - kan jo være litt kortere på vei enn man tror bare. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Godis said:

Hvordan går det? Hvilken dpo regner du at du er i? 😊

Litt usikker! Jeg hadde som sagt ikke flere tester, og vurderte det til å bli for dyrt å spontankjøpe en hel bunt ekstra når jeg kun trenger et par. Man vet jo aldri, kanskje det klaffer denne syklusen og at jeg da ikke trenger de som er igjen i pakken? Tenkte at 400,- ble for dyrt, for måtte ha kjøpt direkte i apotek 🤔

Anyway! Troor eggløsning skjedde da CD21, eller CD22, så nå er jeg enten 2 eller 3 DPO 😁 

Kjente masse stikkinger og murringer i livmor CD21 og om kvelden CD22 (fredag) ble brystene helt brått ømme. Kunne nesten kjenne det som en bryter som ble skrudd på 😅 

Har vært ordentlig sår i brystene og brystvortene nå siden fredag, og litt gretten. Rett og slett ganske PMS-aktig. Det er sånn jeg alltid får en ukes tid-ish før mensen, og har lest at ømme bryster er et tegn på økt progesteron-produksjon. Når progesteronet øker er jo dette også tegn på at eggløsning har funnet sted! Så det er jo spennende:) 

Tror jeg derfor med rimelig stor sikkerhet kan si at eggløsning har vært enten på CD21 eller CD22, og at jeg derfor er 2 til 3 DPO.

Spennende!!😱

 

 

Men jeg har et "dilemma". Nå i ventetiden lever jeg som om jeg er gravid og skal jo da selvsagt ikke drikke alkohol. Det har seg likevel sånn at vi skal ut å spise med et vennepar denne uken, der vi skal feire en begivenhet som har funnet sted nå nylig og skal "sprette champagnen". Er derfor litt usikker på hvordan jeg på naturligst mulig måte kan vri meg unna alkoholen uten at det blir påfallende? 

Jeg er vanligvis en person som ikke takker nei til et glass vin og spesielt ikke når vi skal feire noe? Ønsker heller ikke å fortelle sannheten, det er jo ganske privat og personlig så tidlig i prosessen. Vet jo aldri hvor lang tid ting kommer til å ta.

Skal jeg ta en spansk en og si at jeg kjører? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sommerfugl154 skrev:

Men jeg har et "dilemma". Nå i ventetiden lever jeg som om jeg er gravid og skal jo da selvsagt ikke drikke alkohol. Det har seg likevel sånn at vi skal ut å spise med et vennepar denne uken, der vi skal feire en begivenhet som har funnet sted nå nylig og skal "sprette champagnen". Er derfor litt usikker på hvordan jeg på naturligst mulig måte kan vri meg unna alkoholen uten at det blir påfallende? 

Jeg er vanligvis en person som ikke takker nei til et glass vin og spesielt ikke når vi skal feire noe? Ønsker heller ikke å fortelle sannheten, det er jo ganske privat og personlig så tidlig i prosessen. Vet jo aldri hvor lang tid ting kommer til å ta.

Skal jeg ta en spansk en og si at jeg kjører? 

Personlig lever jeg som normalt frem til jeg ser en positiv test, dette gjelder også i dpo-land. Men om du vil holde deg edru så er det også et valg. Tror nok jeg hadde forsøkt meg på kjøring... At du må innom et sted, hente noe og måtte ha bil på veien. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende, da er vi fremdeles likt i løypa 😊 Skjønner godt at du ikke gadd kjøpe flere tester. Angående alkohol henger jeg meg på Amatariel sitt svar 👌

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da tar jeg med meg tipset deres og tar et glass til maten i morgen! det er jo fremdeles veldig tidlig så man deler jo ikke noen ting med et eventuelt foster på 6DPO, det er helt i grensen, er det ikke?

Dessuten er det vel promille i blodet som er skadelig og et glass som nytes sakte til mat gir jo ikke særlig promilleutslag

Takk for tips!

 

Og ellers:

I dag er jeg 4/5DPO og prøver å ikke overtenke hva jeg merker i kroppen. Dessuten er jeg i full gang med jobb så glemmer litt at det er ventetid 😅 Kjenner også på at jeg ikke blir stresset om det ikke skulle gå denne gangen, selv om det er kjedelig. Vi har jo ikke dårlig tid! 

Veldig koselig og spennende å følge dere andre her også, håper det blir babyer på oss alle sammen snart!🌸🍽 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det med god samvittighet tenker jeg 😊 Et glass fordelt ut over litt tid, og til og med kanskje før et egg har festet seg må være helt innafor 👌 

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver om at tiden går fort! Jeg er også aktivt opptatt med jobb på dagene, og synes det har gått raskt å komme til 5 dpo. Fint at du ikke kjenner på noe stress rundt positiv/negativt test etterhvert, helt sant at dere ikke har det travelt 😊 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at DPO dagene går uten at man føler det tar hundre år😅😁 Gleder meg til å følge deg videre i testingen om ikke alt for lenge😁❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 Eller 7 DPO:

Nå nærmer deg seg testing og IKM😱 Flo påminnet meg om at det nærmer seg ny syklus så nå begynner det å bli spennende. 

"Symptomer": Murringer/litt sånne stikninger i livmoren, må tisse oftere enn vanlig? Måtte stå opp om natten i går for å gå på do, det har ikke skjedd siden jeg var liten tror jeg 🤔 Kan det være et tidlig tegn?😅 trooor egentlig ikke det, siden det er så veldig tidlig, men litt påfallende likevel! Føler meg også ganske trøtt, men det kan ha med litt dårlig søvn å gjøre vil jeg tro.

Jeg har tre tidlig-tester liggende, så spørsmålet er når man skal teste, er det sånn 10DPO?

Jeg har 11 dager lutealfase, så det vil si at IKM for meg er 12DPO. Derfor tenker jeg at det pakningsvedlegget sier om at man kan teste opptil 5 dager før IKM ikke helt stemmer for min del, siden det ville jo vært i dag! 

Hva tenker dere andre? Når tester man?

Endret av sommerfugl154
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende 🤩🤩🤩

7 minutter siden, sommerfugl154 skrev:

Hva tenker dere andre? Når tester man?

Jeg skal prøve meg på tidligtest 9 dpo, men jeg har mengder med tester. Testing 9 dpo gir mulighet for å se svak strek, men ved tidlig testing er jo ikke resultatet like sikkert som ved testing fra ikm (da er det jo stort sett 99%sikkert). Men om du tester tidligere er det jo greit å være forberedt på at den kan være negativ uten at håpet er ute, men jeg skal også prøve å ikke bli for glad om jeg får svak strek tidlig, for det kan jo resultere i kjemisk som jeg ikke ville visst om ved testing fra ikm.. Fordeler og ulemper med tidligtesting. Jeg er 7 dpo, skal teste lørdag, men har 13 dager lutealfase tror jeg, så jeg venter mens neste torsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2020 den 17.36, sommerfugl154 skrev:

6 Eller 7 DPO:

Nå nærmer deg seg testing og IKM😱 Flo påminnet meg om at det nærmer seg ny syklus så nå begynner det å bli spennende. 

"Symptomer": Murringer/litt sånne stikninger i livmoren, må tisse oftere enn vanlig? Måtte stå opp om natten i går for å gå på do, det har ikke skjedd siden jeg var liten tror jeg 🤔 Kan det være et tidlig tegn?😅

Jeg har 11 dager lutealfase, så det vil si at IKM for meg er 12DPO. Derfor tenker jeg at det pakningsvedlegget sier om at man kan teste opptil 5 dager før IKM ikke helt stemmer for min del, siden det ville jo vært i dag! 

Hva tenker dere andre? Når tester man?

Jeg tror bruksanvisningen tenker gjennomsnittlig 14 dagers lutealfase, så har man kortere må man regulere deretter. Jeg har 11-12 dagers lutealfase og pleier å starte testingen på 9 dpo. Men jeg har som Godis - mengder med tester. For tidligtesting, og også dersom det blir en svak strek slik at jeg kan følge med i dagene fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...