Gå til innhold

Er det innafor å la spebarnet ligge i skuffen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Kenelz skrev:

Synes det er dumt når folk kommer med kommentarer om man ikke burde få barn når man ikke har råd til det.. Noe som er sant, men nå vet vi ikke bakgrunnen til foreldre med dårlig økonomi. 

Kan godt hende venninnen hadde god råd og under graviditeten snudde det seg, etc. Hva vet vel vi? Hjelper ikke å komme med sånne kommentarer under eller etter graviditeten. Gjort er gjort! 

Helt enig med deg! En vet ikke hva fremtiden vil bringe, og plutselig sitter man der selv. Det er tydelig at de som kommenterer sånt aldri har kommet i uheldig situasjon selv 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var jo kjempelurt! Ut med skuffen og vipps har du ei seng om natta, inn og inn med skuffen og vekk er den om dagen. Hadde jeg hatt liten boplass så hadde jeg vært i ekstase om jeg kom på dette. 

Anonymkode: bb9fc...f90

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.9.2020 den 20.48, Ullvott skrev:

Hvilken barnebok har jeg lest dette i, mon tro? :klo: 

Mulig det er nevnt, men det finnes en historie med Onkel Skrue som sov i skuffen da han var liten, noe som fint kan ha røtter fra virkeligheten så fullt mulig man har gjort dette historisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan kommoden velte? Kan ting velte ned på baby fra kommodens topp????

Kan man snuble i skuffen og tråkke på baby når man skal på do på natta?

Ville heller dratt skuffen helt ut av kommoden og lagt den opp i senga, slik at baby har en helt avgrenset soveplass på et mer oversiktlig sted. 

Anonymkode: 6a9bd...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Djækklåsst skrev:

Mulig det er nevnt, men det finnes en historie med Onkel Skrue som sov i skuffen da han var liten, noe som fint kan ha røtter fra virkeligheten så fullt mulig man har gjort dette historisk.

Takk for forslaget. Det er nok ikke derfra jeg har assosiasjonen. Jeg fikk forslag om Mormor og de åtte ungene og Sjuende far i huset, men jeg tror ikke det er derfra jeg husker det, heller. Jeg tror også dette har blitt gjort i gamle dager, men jeg klarer altså ikke huske hvor jeg leste om det første gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 9/13/2020 at 12:38 AM, AnonymBruker said:

Ja, babyen var rundt året. Og han var prematur så det var anbefalt at han fikk være blant andre barn pga det. 

Anonymkode: f981b...9e4

Hæ?

Anonymkode: ff0a3...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 13.9.2020 den 12.23, Brunello skrev:

Er du helt sikker på at dette var eneste grunn? Var det i så tilfelle en tilfeldig barnevernsansatt som så hendelsen og opprettet sak. Eller var det kanskje masse annet i en pågående sak, og dette var et lite av mange andre argumenter for omsorgsovertakelse?

Så klart var det da en fra barnevernet tilstede og observerte. Ungen var et par uker hos barnefar da hun var syk og ble innlagt på sykehuset. Da hun var frisk, ute og skulle hente ungen fikk hun ikke, for da hadde barnefar kontaktet barnevernet. Kjenner en del til familien hans og han, og er det noen som ikke burde ha ungen så er det han.
 

Barnevernet gjør garantert mye rett og mye bra, men i dette, og andre tilfeller gjør de dessverre ikke akkurat barnet noen tjeneste heller. Skal også nevnes at barnevernet her har et dårlig rykte. 

Anonymkode: 728cc...557

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...