Gå til innhold

Er det innafor å la spebarnet ligge i skuffen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en bekjent akkurat har født. Hun har det trangt økonomisk, og har ikke fått kjøpt alt hun trenger. Da jeg var på besøk fikk jeg se at den nederste kommodeskuffen var innredet med madrass og dyne, og spurte om det var der babyen sov om natten? Hun kunne fortelle at det var det enkleste fordi soverommet hennes er så lite🤨 Og jeg lurer nå på om dette er innafor?!

Anonymkode: 5d13b...977

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om ikke dette er en trolletråd, så blir jeg svært overrasket. 

SELVFØLGELIG er det ikke innafor. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Sprinkle skrev:

Om ikke dette er en trolletråd, så blir jeg svært overrasket. 

SELVFØLGELIG er det ikke innafor. 

Hvorfor ikke? Om skuffen er stor nok er da fet ikke noe problem.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da selvfølgelig helt greit. Men hadde det vært meg hadde jeg heller samsovet, som jeg gjør med mine.

Anonymkode: 9ecd1...f82

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette husker jeg at jeg hadde mareritt om når jeg var gravid med førstemann. Da drømte jeg at jeg glemte babyen i kommodeskuffen. Jeg drømte forresten også at jeg fødte en appelsin. 
 

men nei, ikke innafor.

Anonymkode: ac3ea...a5a

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var normalt før i tiden, sånn 50 år siden +++ men ikke nå lenger. Har hun ikke noen seng til babyen så så får baby sove i senga med hun.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ella_xx said:

Bare pass på at kommoden er godt montert til veggen sånn at den ikke plutselig faller over baby mens skuffen er ute 😱

 

Det var min første tanke også. Utover det ser jeg ikke helt problemet. En barneseng er også i bunn og grunn en oppbevaringsboks.

Anonymkode: bf1a4...dbc

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøp en brukt sprinkelseng og en ny madrass til henne. Koster deg kanskje 500 kr. Babyer skal ikke sove i en skuff. 

Hjelp dem, ikke døm dem på kvinneguiden. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trodde ikke babyer skulle ha dyne? Jeg vet lite om babyer da :P En skuff er jo det samme som en krybbe så sånn sett tenker jeg det er helt ok. Tar det for gitt at skuffen er åpen. Ville som andre sa hørt om kommoden er festet ordentlig i veggen pga veltefaren. Ville også hørt om det er gulvkaldt, isåfall bør jo ikke baby ligge så nære gulvet.

Anonymkode: a32da...a7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ullvott said:

Hvilken barnebok har jeg lest dette i, mon tro? :klo: 

Syvende far i huset?

Anonymkode: 71d65...59b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ullvott skrev:

Det blir noe helt annet for her i Norge er alt som ikke er A4 innenfor "norsk" standard ikke godt nok og verdt en bekymringsmelding... :P 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spedbarn kan da sove i en kommodeskuff så lenge den er sikret så den ikke kan skade barnet på noen måte, om de sover i en seng, pappeske, kommodeskuff eller hva som helst har vel ikke noe å si så lenge de har det trygt, varmt og godt. 

Anonymkode: 37104...6a6

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...