Gå til innhold

Er det innafor å la spebarnet ligge i skuffen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun hadde dårlig økonomi, ikke et stort tomrom mellom ørene. Ser man seg nødt til å bruke en kommodeskuff som seng til babyen passer man nok høyest sannsynlig på at det i det minste er en sikker plass for babyen å være. 

Anonymkode: 728cc...557

Nå synes jeg faktisk du var litt passiv aggressiv  her. Jeg har aldri hørt om folk som putter babyene sine i skuffer - og jeg sa min mening. Har man råd til å få en baby har man råd til en soveplass. Det minste man kan gjøre for å sikre seg 100% i en skuff så MÅ MAN ta den ut av kommoden. Man kommer ikke forbi det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

54 minutter siden, Sprinkle skrev:

Skuffen kan falle ut fra kommoden om den ikke er festet med stoppere 

kommoden kan falle over ende om den ikke er tung nok til å takle de kiloene babyen veier eller om den ikke er tilstrekkelig festet til veggen. 

Og sengen kan falle sammen om den ikke er riktig montert.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Sprinkle skrev:

Nå synes jeg faktisk du var litt passiv aggressiv  her. Jeg har aldri hørt om folk som putter babyene sine i skuffer - og jeg sa min mening. Har man råd til å få en baby har man råd til en soveplass. Det minste man kan gjøre for å sikre seg 100% i en skuff så MÅ MAN ta den ut av kommoden. Man kommer ikke forbi det. 

Jaja. Jeg er 23 år og har hørt om babyer som sover i kommodeskuffer opptil flere ganger. Og ut ifra svarene her virker det ikke som om det er en unormal historie fra «gamledager» heller.

For all del, jeg er enig i at barn er dyrt, og en seng (da gjerne brukt også) er ikke akkurat den største kostnaden en har når man har barn og er noe man etter min mening bør prioritere. Men hadde dette vært en bekjent av meg hadde jeg ikke giddet å henge meg opp i det, så lenge barnet har det trygt og godt.

Anonymkode: 728cc...557

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde barnevernet på besøk en gang da sønnen min var baby,  han var i barnehagen og jeg var hjemme. De ville se soverommet vårt og jeg hadde akkurat tatt av sengetøyet på hans seng for å vaske det og, hadde bare ett laken så jeg tok nytt sengetøy på og lot lakenet tørke.  Dette mente barnevernet var veldig alvorlig. Jeg kan jo bare tenke meg hva de hadde ment om jeg lot babyen sove i en skuff, om de reagerte på et manglende laken fordi det var til tørk. 

Anonymkode: f981b...9e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, slenger meg på andre kommentarer her om at så lenge baby har det bra og skuffen er åpen, så skjønner jeg ikke helt problemet. Faren min sov i en kommodeskuff det første året 🤗 Han tok ikke skade av det. 

Anonymkode: 565ea...661

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en bekjent akkurat har født. Hun har det trangt økonomisk, og har ikke fått kjøpt alt hun trenger. Da jeg var på besøk fikk jeg se at den nederste kommodeskuffen var innredet med madrass og dyne, og spurte om det var der babyen sov om natten? Hun kunne fortelle at det var det enkleste fordi soverommet hennes er så lite🤨 Og jeg lurer nå på om dette er innafor?!

Anonymkode: 5d13b...977

Har du ikke råd til en brukt sprinkelseng og evt ny madrass fra ikea (mange senger gis bort også) så skulle man kanskje venta med å få barn.. 

Anonymkode: 92eb0...c51

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde barnevernet på besøk en gang da sønnen min var baby,  han var i barnehagen og jeg var hjemme. De ville se soverommet vårt og jeg hadde akkurat tatt av sengetøyet på hans seng for å vaske det og, hadde bare ett laken så jeg tok nytt sengetøy på og lot lakenet tørke.  Dette mente barnevernet var veldig alvorlig. Jeg kan jo bare tenke meg hva de hadde ment om jeg lot babyen sove i en skuff, om de reagerte på et manglende laken fordi det var til tørk. 

Anonymkode: f981b...9e4

Du hadde barnevernet tilfeldigvis på besøk? Babyen var i barnehagen når du var hjemmeværende? 

Anonymkode: 92eb0...c51

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei og atter nei😡det er i saft suse landet overhodet ikke greit å legge en spedbarn i en skuff om natta. Nei man får altså kjøpt en billig krybbe på brukthandelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde barnevernet på besøk en gang da sønnen min var baby,  han var i barnehagen og jeg var hjemme. De ville se soverommet vårt og jeg hadde akkurat tatt av sengetøyet på hans seng for å vaske det og, hadde bare ett laken så jeg tok nytt sengetøy på og lot lakenet tørke.  Dette mente barnevernet var veldig alvorlig. Jeg kan jo bare tenke meg hva de hadde ment om jeg lot babyen sove i en skuff, om de reagerte på et manglende laken fordi det var til tørk. 

Anonymkode: f981b...9e4

Skal ikke mye til før barnevernet ser alvorlig på ting virker det som. Har aldri hatt noe med barnevernet å gjøre, heldigvis for det, men vet om ei som faktisk mistet ungen sin fordi ungen krabbet og dultet borti noe, og valgte å bli sittende å gråte fremfor å krabbe til moren for trøst der. Moren gikk bort til barnet og trøstet riktignok, men det var ikke bra nok. 

Anonymkode: 728cc...557

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du hadde barnevernet tilfeldigvis på besøk? Babyen var i barnehagen når du var hjemmeværende? 

Anonymkode: 92eb0...c51

Jeg jobbet ikke den dagen og nei, det var ikke tilfeldig da jeg hadde frivillig kontakt med de og fikk bistand av de. Noe mer du lurte på? Poenget er at de reagerte på noe så uskyldig i mitt tilfeldig.

Anonymkode: f981b...9e4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ikke mye til før barnevernet ser alvorlig på ting virker det som. Har aldri hatt noe med barnevernet å gjøre, heldigvis for det, men vet om ei som faktisk mistet ungen sin fordi ungen krabbet og dultet borti noe, og valgte å bli sittende å gråte fremfor å krabbe til moren for trøst der. Moren gikk bort til barnet og trøstet riktignok, men det var ikke bra nok. 

Anonymkode: 728cc...557

Jeg vet ikke om jeg stoler på alle disse historiene om barnevernet som tar unger fra foreldrene for ingenting. Jeg har hatt kontakt med barnevernet i mange år og de reagerer på snåle ting men de har aldri vært ute etter å ta ungene mine. Og jeg har vært i kontakt med mange forskjellige.

Anonymkode: f981b...9e4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du hadde barnevernet tilfeldigvis på besøk? Babyen var i barnehagen når du var hjemmeværende? 

Anonymkode: 92eb0...c51

Vet om flere som fremdeles kaller 1-åringen sin, og vel så det, for baby. Og et barn har ikke vondt av barnehage. Hadde mine hjemme til 2 år, men selv om jeg har mulighet til å ha de hjemme så er de noen timer i barnehagen så og si hver dag. Det er for at de skal få leke med barn på sin egen alder og få seg venner. For min del skulle jeg helst hatt de hjemme hele tiden😅

 

Anonymkode: 728cc...557

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ikke mye til før barnevernet ser alvorlig på ting virker det som. Har aldri hatt noe med barnevernet å gjøre, heldigvis for det, men vet om ei som faktisk mistet ungen sin fordi ungen krabbet og dultet borti noe, og valgte å bli sittende å gråte fremfor å krabbe til moren for trøst der. Moren gikk bort til barnet og trøstet riktignok, men det var ikke bra nok. 

Anonymkode: 728cc...557

Her ligger det nok mye mer til historien enn det du har blitt fortalt. De fleste som mister barnet til BV mangler selvinnsikt, og serverer dermed andre historier som ikke henger på greip.

 

  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet om flere som fremdeles kaller 1-åringen sin, og vel så det, for baby. Og et barn har ikke vondt av barnehage. Hadde mine hjemme til 2 år, men selv om jeg har mulighet til å ha de hjemme så er de noen timer i barnehagen så og si hver dag. Det er for at de skal få leke med barn på sin egen alder og få seg venner. For min del skulle jeg helst hatt de hjemme hele tiden😅

 

Anonymkode: 728cc...557

Ja, babyen var rundt året. Og han var prematur så det var anbefalt at han fikk være blant andre barn pga det. 

Anonymkode: f981b...9e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke råd til en brukt sprinkelseng og evt ny madrass fra ikea (mange senger gis bort også) så skulle man kanskje venta med å få barn.. 

Anonymkode: 92eb0...c51

Nå var det ikke akkuratt økonomien som var det store problemet her da, det var at soverommet var lite.

Men om den kommoden med skuffen er inne på soverommet hadde det kanskje vært plass til en bedsidecrib der, da de er smale. Men en sengeskuff hørtes da sjasmerende ut, så lenge det er trygt..

Anonymkode: 5c7e9...de4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer ikke så mye på at babyen ligger i en skuff, så lenge den er stor nok, trygg og varm. 

Men reagerer på at hun får barn da hun tydeligvis ikke har råd til det. Man bør ha god nok økonomi til å kunne kjøpe en seng. Hva når babyen trenger noe annet nødvendig?

Skulle vært sertifikat for å kunne få lov til å ha barn. Noen mener kanskje at "jo, foreldrene er de beste i verden, selv om de ikke har økonomien på stell", nei, man er ikke en god foreldre om man ikke har råd til å prioritere barnet. Det er så mange her som klager på "dyre" klasseturer, lekser på (egen) PC... etc. Å leve under fattige kår er ikke en god oppvekst for et barn. Føle seg utelatt, annerledes, underdanig. Nei, ha ting på stell før dere reproduserer. Vær så snill. Det er allerede for mange mennesker på jorden. Å få barn er ikke en menneskerett.  

Anonymkode: bb8a2...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Av alle steder, liksom? Tar jo ikke mer plass med en liten vugge enn å ha en skuff på gulvet. Jeg antar at hun ikke lukker skuffen....

Anonymkode: 197d8...856

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal ikke mye til før barnevernet ser alvorlig på ting virker det som. Har aldri hatt noe med barnevernet å gjøre, heldigvis for det, men vet om ei som faktisk mistet ungen sin fordi ungen krabbet og dultet borti noe, og valgte å bli sittende å gråte fremfor å krabbe til moren for trøst der. Moren gikk bort til barnet og trøstet riktignok, men det var ikke bra nok. 

Anonymkode: 728cc...557

Er du helt sikker på at dette var eneste grunn? Var det i så tilfelle en tilfeldig barnevernsansatt som så hendelsen og opprettet sak. Eller var det kanskje masse annet i en pågående sak, og dette var et lite av mange andre argumenter for omsorgsovertakelse?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er dumt når folk kommer med kommentarer om man ikke burde få barn når man ikke har råd til det.. Noe som er sant, men nå vet vi ikke bakgrunnen til foreldre med dårlig økonomi. 

Kan godt hende venninnen hadde god råd og under graviditeten snudde det seg, etc. Hva vet vel vi? Hjelper ikke å komme med sånne kommentarer under eller etter graviditeten. Gjort er gjort! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Finland sover spedbarn i pappesker, så kan ikke se for meg at det er ulovlig så lenge kommoden er fastmontert 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...