Gå til innhold

Livet i Pondusa-huset

pondusa

Anbefalte innlegg

Heisann!

Så mye koselig du/dere gjør da!

Scrapping er stilig! Har lyst til å prøve det jeg også meeen...Er mye annet som må "scrappes"sammen først tror jeg...!

Basseng er visst en favoritt blant de fleste barn, og det skjønner jeg godt! Det er jo bare såå deilig da! Enda så bruker jeg aldri bassenget her....Dere var vel på "skjelven i bena"? :ler: Bra navn på en by ;)

Skulle det ikke bli basseng å mye gode greier der ute hos dere da? Ting tar tid regner jeg med!!

Kos dere videre! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann Skytte og LB! Koselig å se dere her inne.

I kveld har jeg vært på foreldremøte i bhg. Ikke så mye nytt siden i vår, bare skryt for noen flinke barn vi har.

En av ungene i bhg har blitt syk, så en spesialsykepleier var å informerte litt om sykdommen.

Får årsplanen for dette bhg-året i morgen, så da vet vi litt mer om hva året bringer.

Ellers ikke så mye nytt, fikk handlet papirduker, lys og servietter til dåpen i dag. Blomster skal handles i helgen. Alle kakene er satt bort til baking. Koldtbordet får vi på lørdag. Dåpskjolen er ferdig, mangler kun 6 små knapper i ryggen. Lillebror må ha seg hvit strømpebukse og body til å ha under kjolen. Klær til etterpå er ordnet. Lillemor trenger også hvit strømpebukse. Mamman trenger nye klær, tror jeg lander på skjørt og topp, litt mer ammevennlig enn bunaden.....

Fikk nesten scrappet ferdig en dobbel LO i går kveld. Var om lillemor & pappa`n. Blir kjempefin. Skal etterhvert legge ut bilder i albumet her.

Dæts it for tunait!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takk for gratulasjon! :klem:

Altfor lenge siden jeg har vært her hos deg. :rodme: Ser det er barnedåp rett rundt hjørnet! Lykke til, håper det blir en fin dag!

Endret av Hulderjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann du!

Nå er jeg her igjen og sniker og snoker litt!!

U ar so flink!! Så nå er det bare å døpe i vei!? Blir nok en fin dag ja!

Gleder meg til å se scrappingen din! Var det det du skulle legge ut?!

Jeg er på nett ja, men ikke helt med læll ser det ut som! Trenger kanskje en pause etter et par timer fremfor pcn........... :sjenert: Men mååå jo oppdatere meg....

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hilsner jenter! :klem:

Dåpsinfo:

-Finner sted i byens kirke søndag 16.10 kl 11.

-Fadderne er 4 stk, 2 vennepar av oss

-Maten blir indisk koldtbord

-Gjestene blir 25 med smått og stort, nærmeste familie

-Middag og kaffe avholdes i sanitetens lokaler på menighetshuset her

-Lillebror skal ha hvit dåpskjole :ler: , og den har jeg strikket. Mørke blå silkebånd rundt livet og i armene. Hvit lue med tilsvarende bånd.

-Etter gudstjenesten trer lillebror inn i en mørk blå velurdress.

-Lillemor skal låne kusines blå nordlandsbunad.

-Pappan skal ha dress.

-Mamman skal ha sort skjørt med frynser og blåmelert fintopp.

-5 kaker til kaffen; tårnkake, bløtkake, moccakake, ostekake og snickerskake.

-Bordpynt av selvlagde blomsterdekorasjoner i blått, lysblå lys og servietter.

Da tror jeg ikke det var mer..... :ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Skytte! :klem:

I dag har vi vært nede i lokalet å dekket bord. Ble såå fint atte. I morgen skal jeg handle blomster og så skal den snille storesøs`n min hjelpe meg å lage dekorasjoner. Vi får også koldtbordet i morgen, så da må det kjøres ned og settes i kjøleskapet.

I morgen tidlig i 9-tiden kommer sambos foreldre + bestemor hit. Mine besteforeldre kommer også reisende, men de bor hos mams & paps. De 3 andre oldeforeldrene bor her i byen. de eneste som ikke kommer i dåpen, er svogeren min (elgjakt) og sambos bror (fikk ikke fri). Da blir vi altså 25 med stort og smått. Gleder meg skikkelig til å samle familien til lystig lag.

Spesielt til at sambos bestemor kommer. Nå har jeg og sambo vært sammen i 7.5 år, og det har ikke klaffet slik at hun har fått hilst på noen av min familie her i byen.

Ellers er alt i orden til dåpen nå. Må kjøpe knapper til dåpskjolen i morgen, klarte jo seff å kjøpe dem for store..... Ellers er det bare å stryke klær i morgen kveld, og håpe at værmeldingen holder hva den lovte. Sol og varmt på søndag.

Ny minnebrikke til digitalkamera har vi kjøpt, og dv-kameraet er klart med ny film.

Ojj, har visst glemt å fortelle. Vi var på torsdag å bestilte oss spisestue og kjøkkenbord til å ha i nyhuset. Siden vi har eik stuebord, landet vi på spisestue & kjøkken i oljet eik, samme serie.

Har sett oss ut en seksjon/skap og en tv-benk også i eik. Men det skal vi drøye bittelitt. Vet jo ikke om vi kommer inn før jul, men vi håper. Skal å snakke med selgerne på søndagskvelden, får da høre om de vet noe mer om leilgheten sin da.

:tristbla: Mandagsmorgen reiser sambo på jobb igjen. Blir 20 dager hjemme denne gangen. Men når han kommer hjem etter 4 uker, (midt i nov), har han juleferie ut året. :klappe: Dessuten skal han egentlig ikke jobbe jan, men det tar jeg med en klype salt enda.. :forvirret:

Sambo stakk ut nå, og ungene sover. Tror jeg skal surfe litt, blir lite av det nå før mandag. Skal jo ha gjester boende på datarommet.

Har masse scrappeideèr i hodet, men mangler flere farger i kartong/mønsterpapir + noe stæsj for pynt. Mulig jeg må en tur inn på en nettbutikk.... :sjenert:(hysj, ikke si noe til sambo....)[/

Endret av pondusa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dåpen høres kjempe fin ut! Morsomt med litt utradisjonelt koldtbord da :klappe: Du er forresten ikke alene om å trenge scrappbookmateriale.. Skal til byen i morgen og handle både det ene og det andre ;) Synd at det er så dyrt for enkelte av tingene :overrasket:

Heldig du er som får ha sambo hjemme hos deg i julen, tenker det blir deilig for deg og ungene :hjerte:

Ha en flott kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pondusa!

Tusen takk for gratulasjon i dagboka mi! :)

Ser at det har vært barnedåp hos dere i dag! Så koselig og fint det hørtes ut alt sammen, med dekorasjoner og selvstrikket dåpskjole! Er kjempeimponert!

Ha en fin kveld! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du!

Hvordan gikk dåpen?! Bare bra tenker jeg!

Hvilken serie er det dere skal kjøpe da? Vi tenker på jugend fra aannø!

Hvis det blir noe av da......

Vi snakkes! Stor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann alle sammen!

Må vel skrive noen ord her i boken min i dag.

Først noe som jeg skulle skrevet i går: :tristbla:

For da var det 21 år siden at mamman min døde. Hun ble bare 31 år gammel. Jeg var 4.5 år og husker nesten ingenting av henne. Pappa fant seg etterhvert den beste "ny-mamman" noen kunne få, og jeg kaller henne mamma i dag.

Så til søndagens dåp: :flagg:

Vi hadde en kjempefin dag. Lillebror oppførte seg som den engelen han er, i kirken. Og han var veldig rolig både under middagen og kaffen. Vel, under kaffen sov han nesten hele tiden, måtte vekke han etter 2 timer så folk skulle få knipse han i kjolen før de dro hjem.

Han var nydelig i dåpskjolen, skal knipse noen bilder av han i den en dag han er i godt humør. Må ta noen bilder til takkekort. Lillemor var også utrolig bedårende i blå nordlandsbunad.

Maten ble en suksess, og alt ble spist opp. Vi hadde 5 kaker til kaffen, og jeg har 1 lite stykke sjokoladekake og 1 lite stykke ostekake igjen i kjøleskapet.

Lillebror fikk masse flotte gaver:

-lammeskinn

-etui til dåpsattest

-2 bilderammer i sølv (til gravering)

-barneservise

-skje og gaffel i serien "Bæ bæ lillelam, gutt)

-barnebestikk i hardangerserien carina

-fotoalbum og skrin til første tann/hårlokk i sølv

-3100,- i kontanter

-den store dikt- og regleboken

På mandagsmorgenen reiste sambo, og nå venter 4-6 uker alene hjemme. Men når han kommer hjem, blir det mest sannsynlig flytting. :hoppe:

I morgen skal lillemor i bhg, og vi skal på barselgruppe. Skal også på 3-mnd kontroll og få sprøyte. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du!

Hvilken serie er det dere skal kjøpe da? Vi tenker på jugend fra aannø!

Dette kjøkkenbordet har vi bestillt:

THUMB17623_1.EPS.jpg

Denne spisestuen har vi bestillt:

THUMB17815_PS_1.EPS.jpg

Ellers ønsker vi oss dette:

THUMB17056_1.EPS.jpg

THUMB16980_PS_1.EPS.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Så trist å høre om mamma'n din så forsvant så tidlig.. :klem:

'

Spennende med flytting snart! Har dere kjøpt hus?

Og bestillt spisestue og kjøkkenbord, så gøy! :)

Så vi blir kanskje prøvere begge to neste år?

Hvor lenge prøvde dere med nr.1 og 2 ? ;)

Endret av Epica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trasi å høre om moren din, kan ikke forestille meg hvordan det må ha vært :tristbla: Godt å høre at pappaen din klarte å forelske seg igjen, og attpåtil i ei koselig dame :klem:

Dåpen høres veldig vellykket ut! Jeg skal snart selv i dåp til min søsters lille datter. Derfor har jeg et spørsmål til deg; hva ønsket du at din lille skulle få i dåpsgave? Har ikke lyst til å gi noe som aldri kommer til å bli brukt.

Nydelig spisebord! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

:klem: Trist å høre om mamman din ja...Huff, urettferdig..

Men var nå bra du fikk en snill ny-mamma værtfall!

Hohoi så mye fine gaver ja! Det var morsomt! Og så bra at du slipper å sitte med et lass rester!

Lekre møbler :sjarmor: Har blitt helt møbelgal i det siste jeg....Ønsker meg jo til slutt alt jeg ser...... :sjenert: Har jo ikke akkurat såå god plass da...

Men så kjekt med flytting!!! Da blir det jul i nyhuset?! Hadde vært kos for dere ja!

Må bare gaule på oss nå når mannen er reist igjen! Så skal vi hjelpe til så godt vi kan! Håper det går bra med alle dere!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vi blir kanskje prøvere begge to neste år?

Hvor lenge prøvde dere med nr.1 og 2 ? ;)

:roll: Vi prøvde ikke på noen vi.... Har "p-pille" barn jeg.... Derfor har jeg lyst til å gjøre det på den "ordentlige" måten neste gang. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner Epica, LB og Skytte!

Ikke bare har jeg fått verdens beste mamma, men jeg og storesøs fikk også 2 flotte småsøsken, som nå er store og 15 og 17 år gamle. :klappe:

I dag var lillemor i bhg. Jeg og lillebror var først på barselgruppe. Det var veldig koselig, skravlet og spiste gode rundstykker over en god kopp te. Etter treffet dro vi på helsestasjonen, hvor lillebror skulle på 3-mnd kontroll.

Han hadde vokst seg stor og sterk, og veide nå 6245 g og var 65.5 cm lang. Rundt hodet var han nå 41.6 cm. :sjarmor: Til sammenligning var han ved fødsel 3240g, 48cm og 35cm rundt hodet.

Han fikk også første sprøyte plantet midt i venstre lår, og det var ikke noe særlig gøy. :tristbla: Førsk kom sinnaog vondt-skriken, så avsluttet han med fornærma-skriken. Da jeg omsider fikk roet han ved puppen, sovna han tvert. Har enda ikke fått noen reaksjon på sprøyta. *bank-i-bordet*

I ettermiddag har vi vært hos mamma & pappa på ettermiddagskaffe, og nå sitter jeg her da. Ungene sover og jeg har sikkert en million andre ting jeg kunne gjort....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...