Gå til innhold

Livet i Pondusa-huset


pondusa

Anbefalte innlegg

Jada vi kom oss trygt hjem. Svigermor fulgte oss halvveis, og da vi byttet båt gikk alt greit. Lillebror sovna da vi la fra kai og sov helt hjem. Lillemor vandret mellom lekerommet og potetskrueposen jeg kjøpte. Var hjemme i 22-tiden og da fikk jeg lillemor rett i seng. Hadde spist medbrakt brødskive til kvelds på båten, så hun fikk legge seg uten tannpuss og det hele. Orket ikke begynne å pakke ut alt i kveld, så en kveld kan vel ikke skade.

Lillebror fikk litt pupp etter kveldsstell og sovna igjen tvert. Det burde mamman også gjøre, men jeg måtte bare innom en liten tur først.....

Takk for hilsner jenter. Ikke så gæle mye vind her nei.

Natti Skytte. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klappe::klappe:

Fikk to flotte nyheter i dag!! Og den ene kan jeg dele med dere.

"Inderen min" skulle ikke på hytta i høstferien, og skal nå lage koldtbordet til pondus barndåp! Ble så gira da jeg pratet med han på tlf i kveld, at jeg glemte bort å spørre hva det kostet..... :ler: Men blir sikkert ikke så mye, har bestilt til 15 voksne.

Den andre gla`nyheten er av litt mer personlig art, så den venter jeg litt med. :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!!

Så bra at han kunne lage mat læll :hoppe: Det blir nok yammi ja!

Men du....Hva er den andre nyheten?!?!?! Må ikke si sånn, blir så nysgjerrig atte åååå!!! Skal du ha bebis igjen?!?! :ler: DA hadde jeg faktisk blitt overraska da!

Kommer til å bli blå av spenning her.................!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!!

Skal du ha bebis igjen?!?! :ler:  DA hadde jeg faktisk blitt overraska da!

Kommer til å bli blå av spenning her.................!!!!

Hadde blitt overraska jeg også.... Nei, er nok ikke i min mage nei... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du unnskylder en svimete stakkar som ikke engang har fått med seg at det ble en gutt.... :sjenert:

Gratulerer så mye med en liten gutt!! og lykke til med barnedåp!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det Kipa! :klem:

I dag var jeg i byen mens lillemor var i bhg. Det var jo -25% på babyklær på cubus.... Endte opp med lue, 2 gensre, joggedress og 1 body til lillemann.

Og så hadde jeg fått et gavekort på 300,- på den andre butikken her som selger barneklær. Er ikke noe kjede, men fører bl.a NameIt. Der kjøpte jeg nok en joggedress, 1 genser og 1 body.

Da jeg kom ruslende hjem, sto det en SVÆR pappeske på trappa. Det var stellebordet som jeg vant, som var kommet. Lillemann sov fortsatt, så jeg åpnet og fikk pakket ut delene. Var jo selvsagt flatpakket. Måtte bære de ulike delene opp på loftet, siden badet er der. Så jo nokså fort at stellebordet var for stort for det knøttet av et bad vi har her i dette dumme huset, så da ble det montert på soverommet. Så får det heller stå der så lenge. Får vel fortsette å ha stellekommoden på badet.

I nyhuset blir det større bad, så da håper jeg vi får plass....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var AKKURAT det jeg også lurte på!!!

Så dumt at det ikke ble plass for stellebordet da...

Når blir det nyhus?!

Ahhh...shopping...*drømme* :sjarmor:

God natt til alle i Pondusahuset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Måtte bare innom å ønske dere ei god helg!

Skal kanskje utover til byen din imorgen hvis jeg får med meg venninne N! Har ikke vært der på evigheter så jeg må ha med guide :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig da skytte. Regner med at vi traver rundt i byen dersom været er bra.

Ellers begynner jeg å bli litt lei.... I morgen er det 7 uker siden sambo reiste, og han kommer nok ikke hjem før uti neste uke... I morges hadde vi en liten episode, og lillemor sa at nå fikk ikke lillebror bo hos oss mer... Måtte ta barna med på trilletur til byen slik at hun fikk tankene over på noe annet. Sa også at dersom hun var grei jente resten av dagen, skulle vi bake boller på ettermiddagen. Nå ligger 4 poser boller i fryseren!!

Vi inviterte også mitt søskenbarn og hennes datter på 3 år til å spise fredagspizza sammens med oss. Det var veldig koselig. Etterpå passet jeg datteren så mora fikk dra i nyhuset og male seg ferdig. Hadde hun fra kl 17-19.30.

Da var det deilig når hun ble hentet og jeg fikk lillemor i seng. Var kjempesliten, og heldigvis sovna lillebror rimelig kjapt i kveld også.

Nå sitter jeg på hjemmesiden til allfoto, og skal lage kalenderer til julegaver. Pleier å gi til barnas besteforeldre og oldeforeldre. Har fått streng beskjed at jeg må fortsette å lage. Så i år skal jeg gjøre litt mer flid, for på hj.siden kan man nå redigere bildene med rammer rundt etc. Ble skikkelig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:frustrert: Plages!!!

Etter masse arbeid med å laste opp bilder og ordne dem med rammer etc inne på allfoto, finner jeg ut at alle bildene er for små til å settes i kalenderen. Sikkert fordi jeg minsket på størrelsen da jeg lastet dem inn på hjemmesiden. Nå må jeg gjøre alt på nytt, men skal ikke redigere på størrelsen!!

Ellers var vi i byen en tur i dag. Det blåste godt og kom med noen skikkelige regnskurer. Vi hadde kledd oss godt med regnklær, så vi spaserte de 20 min ned til byen. Lillemor blir så mye blidere dersom hun får litt luft.

Hadde ingen spesielle ærend, så vi havnet på kafe. (som vanlig....)

På tur hjem gikk vi innom kiosken for å kjøpe litt lørdagsgodt, og hva finner vi der? Jo, Ole Brumm-kinderegg. Dvs. vanlige kinderegg, men det er kun ole brumm figurer inni. Vi fikk en snurre sprett og en ole brumm. Lillemor lurte på om vi ikke kunne kjøpe flere senere i dag.....

Kl 19.30 var det mørkt inne på lillemors rom, og nå kl 21 la jeg lillebror. Jammen sovna han ikke med en gang! I sin egen seng!! :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du!

Ble ikke at jeg dro utover igår..Men det kommer vel flere lørdager håper jeg!

Så kjedelig å plages :frustrert: Forferdelig irriterende!

Er så fine slike kalendere!

Godt at du fikk de lett i seng så du fikk slappet av litt for deg selv! Trengs nok det tenker jeg!

Kos deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann Skytte. Jeg regnet nesten med det, ikke no særlig byvær akkurat.

I dag derimot var det mye bedre, var jo faktisk blå himmel og sol jo. :klappe:

Så vi var kjappe til å putte lillebror i vogna og gå oss en tur. Var faktisk ute å trilla i 2 timer. TingTarTid nemlig når man er 2.5 år og skal undersøke alt bak hver en stein. :ler: Men vi fikk oss en flott tur og masse frisk luft.

Resten av dagen har vi bare vært inne, jeg fikk tørket støv og vasket gulv på stue & kjøkken. Skal ha barselgruppe for pondus i morgen, så da måtte jeg jo shine litt. Har tatt opp boller til tining, og så får jeg se om jeg setter frem litt sjokoladekake. Godt å bare sitte å mumse og skravle. Enda er ungene så små at de enten får pupp, sover eller ligger som små engler på gulvet. Så kan vi mødrene slarve om alt annet. Vi begynner kl 11, så jeg kjører lillemor i bhg til frokost 8.30. Da får jeg kanskje lillebror til å sove første dupp før besøket kommer. Skal bli veldig hyggelig, er første barselgruppetreff dette.

Sitter forresten nå å prøver å få ferdig de kalendrene. Fikk lastet opp bilder frem til juli i går, men siden de måtte være over 750kB, så tar det jo 14 evigheter med mitt gamle modem... :sur:

Prøver ut litt med legging på lillebror. I går sovna han kl 21 uten protester. I kveld fikk han ikke sovet skikkelig ettermiddagslur, så jeg prøvde å legge han kl 20. Lå å knarket litt før han sovna. Flinke gutten min! :sjarmor:

Lurer litt på om det er noe som plager lillemor, om hun har fått en reaksjon på at lillebror er kommet for å bli.

De siste dagene har hun sprunget på do minst 2-3 ganger i timen, og ofte har det kommet i trusa. Hun har også tisset seg ut 3 netter på rad. Har jo hørt at en vanlig reaksjon dersom det plager ungene noe, er at de begynner å tisse seg ut igjen. Vel, får se det litt an. Får høre i bhg i morgen om hun springer på do ofte der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! Fint vær hos dere også? :ler: Gleder meg skikkelig til flyturen :sur: Så koselig at du lager kalendere. Skjønner godt at det faller i god smak hos besteforeldre ;) Søstern laget slik til meg i fjor med ungene, og jeg ble kjempe glad :)

Håper det går bra med lillemor i barnehage. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann LB.

I natt hadde vi en tørr natt. Sikkert pga at hun våknet i 5-tiden og jeg da tok henne på do. Ellers sov hun helt til jeg måtte vekke henne kl 7.45. Det er ikke ofte hun må vekkes, men hun var våken flere ganger i går kveld. Satt i senga i ørska og ropte på pappa.. :tristbla:

Siste nytt på pappa-fronten er at dersom de ikke går på havet i natt, kommer han kanskje hjem i morra.

Dersom de går på havet, blir det kanskje onsdag.

Litt skryt om lille prinsen min. Sovnet jo kl 20 i går kveld, og jeg hadde forventet at det skulle bli pupping i 1-2 tiden da. Siden han pleier å våkne kl 03 når han sovner i 21-tiden.

Kvart på fem våknet jeg av at han gryntet i senga!!! :klappe: Mulig han har gryntet litt tidligere, men da har jeg sovet over det... :flau:

Fikk seg en solid 2-timers lur i formiddag, og sov da de andre fra barselgruppa kom på besøk kl 11. Jeg hadde tint boller og satt frem pålegg, kaffe, te og juice. Vi hadde det skikkelig trivelig. Ungene vandret fra fanget til gulvet til puppen til gulvet til puppen til fanget etc.... :ler:

Først kl 14.30 fant vi ut at vi kanskje måtte avslutte. Har avtalt neste treff 19.oktober.

I morgen starter det opp babysang, kl 11, på menighetssentret her i byen. Er ikke noe kristent opplegg, så jeg tenkte kanskje vi skulle ta oss en tur. Men må jo ha med lillemor i såfall, så jeg tenker enda på saken. Dessuten er det også trim for lillemor i morgen mellom 16-17.

I avisa i dag sto det at en ny butikk skulle åpne her i byen medio november. Knøttene - alt for barna! :klappe::klappe: Er nok bare skytte som skjønner hva jeg mener, da det er folk som har samme butikk i hennes by. Er altså en barne- og utstyrsbutikk og det har vært veldig savnet her i byen. Veldig tungvint å måtte kjøre 1 time til skyttebyen for å se på vogn, stellebord, bilseter og alt det andre som hører med når man får smått. Tror virkelig det er marked for det her i byen. De skulle ha en butikkleder i 100%, en butikkmedarb. i 50% og en vikar/lørdagshjelp.

Siden jeg bare har 35% stilling nå, har jeg søkt på den butikkmedarbeiderstillingen... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åj så spennende med jobbsøking. :klem: Det er alltid morro å prøve noe nytt. Krysser fingre og tær for at du får stillingen da :tommelsmil: Her er det snart sengetid ;) Har lillemor sagt noe mer angående lillebror da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lillemor sagt noe mer angående lillebror da?

Vel det går litt opp og ned. Tror hun følte seg litt tilsidesatt da jeg drev på med middagen. Hun var sliten etter bhg-dag og lillebror lå i vippestolen på kjøkkenet. Da jeg snudde ryggen til, bøyde hun seg ned for å gi han et nuss, og så bet hun han i hånden... :tristbla:

Tror nok hun ikke helt mener det, men at det er et forsøk på å få oppmerksomhet. Desverre blir det negativ oppmerksomhet.

Så da vi hadde spist middag, kjørte vi på butikken for å kjøpe avisen og en tyggis til lillemor. Besøkte også min søster så lillemor fikk leke litt med kusine på 4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lett når man er liten og usikker på alt det nye :tristbla: Det er sikkert rart for henne å plutselig ha en annen som "stjeler" oppmerksomheten bort fra mamma og pappa. Plutselig er hun ikke "verdens navle" på en måte. Er ikke enkelt det der, spesielt ikke med unger. Jeg tror det foregår mer inni de små hodene deres enn vi egentlig tror ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auauauauau!

Har mensvondt i magen min nå. Det var dyktig tidlig synes jeg... Sist gikk det 13 mnd før jeg fikk den tilbake.

Kanskje er det bare luft fra jerntablettene jeg må ta....

Tror jeg skal krype til sengs nå. Au dette var skikkelig vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...