Gå til innhold

Luksusfellen 2020


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 8.10.2020 den 19.08, Sprinkle skrev:

Jeg fikk oppriktig vondt av han med telefonregningen i fra 1996. 

Jeg synes Hallgeir er veldig steng her. JA, det er latskap å ikke betale en så gammel regning, men det handler ikke om det. Det handler om at han ikke skjønner at folk reagerer ulikt. Hvorfor er det et problem at han ler? Det betyr ikke at det ikke går innpå han. Noen ler til og med i begravelser. Det er en forsvarsmekanisme. Det irriterte meg noe grenseløst hvor mye Hallgeir skulle poengtere dette. Han er åpenbart økonom, men ikke psykolog. Etter min smak burde han ha vært mye strengere med de som har så forbanna dårlig økonomi at de har milliongjeld og må tvangsselge huset sitt.

Heldigvis har det gått veldig bra for denne mannen som ligger noe foran skjema på nedbetalingen av gjelden slik det framstår på Dagbladet.

Det er tough love. Som du sier er han ikke psykolog, men økonom og da er dette her det som er jobben hans. Det at det har gått så bra med han i etterkant økonomisk kan han ikke takke andre enn Hallgeir for. 

Anonymkode: e49b0...148

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flaut å fremstå som rik når man egentlig er gjeldsslave. 
 

Begge brødrene virka litt enkle.

Anonymkode: 8b5bb...16a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For en dårlig annonse, ikke rart det huset ikke blir solgt😝

Anonymkode: 9b016...72e

Jeg vet ca hvor det er, bodde i området der et år og jeg var ikke forberedt på hvor harde vinterene er, og LANGE. hadde aldri bosatt meg der. 

Anonymkode: c2ed4...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Episoden med Kjell Roar ble spilt inn høsten 2018. Skulle egentlig blitt sendt i fjor, men av en eller annen grunn utsatt til i år. Derfor sprik på hvor gammel han var i 1996 og hvor gammel de sier han er i episoden (han er 43 nå). Og det at han ikke tok dette innover seg er jo bare tull, det er ganske mange som ler når de blir nervøse, som er tilfellet her. Virket som Hallgeir ikke var fornøyd før han fikk han til å gråte... Syns de var i overkant strenge da de nevnte at han ikke hadde skjerpet seg noe før de kom..?? Altså, hvor mange av deltakerne har skjerpet seg før de fikk besøk av Luksusfellen? Godt å høre at det har ordna seg for han i ettertid. 

Anonymkode: 7de95...4d3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har dessverre ikke lest gjennom alle sider her nå, men er det bare jeg som synes det er helt forkastelig at mange av de som er med får slettet flere hundre tusen i renter? Mens vi som kanskje har tatt opp for mye, men betaler for oss skal betale hver eneste lille krone i renter? Er jo nærmest som at det lønner seg å misligholde, for da får man slettet renter. 

Synes det skulle vært ulovlig å fjerne rentene.. De burde få lov å betale hver eneste bidige lille krone, men over en lengre periode. De fleste er jo gjeldfrie mellom 3 og 5 år. Hvorfor ikke 7 eller 10 år? De har jo tatt opp gjelden, de har vært med på leken.. 

Kan jo si jeg synes finansselskaper opererer med kriminelle rentesatser som også burde vært regulert.. 
Inkasso-selskaper burde vært regulert på lik måte i Sverige, der et krav koster 180 SEK eller noe deromkring..  

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AndreasBR skrev:

Har dessverre ikke lest gjennom alle sider her nå, men er det bare jeg som synes det er helt forkastelig at mange av de som er med får slettet flere hundre tusen i renter? Mens vi som kanskje har tatt opp for mye, men betaler for oss skal betale hver eneste lille krone i renter? Er jo nærmest som at det lønner seg å misligholde, for da får man slettet renter. 

Synes det skulle vært ulovlig å fjerne rentene.. De burde få lov å betale hver eneste bidige lille krone, men over en lengre periode. De fleste er jo gjeldfrie mellom 3 og 5 år. Hvorfor ikke 7 eller 10 år? De har jo tatt opp gjelden, de har vært med på leken.. 

Kan jo si jeg synes finansselskaper opererer med kriminelle rentesatser som også burde vært regulert.. 
Inkasso-selskaper burde vært regulert på lik måte i Sverige, der et krav koster 180 SEK eller noe deromkring..  

Nei jeg synes ikke det er feil , skal de komme seg opp igjen å videre må det bli sånn 

Anonymkode: eba22...409

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei jeg synes ikke det er feil , skal de komme seg opp igjen å videre må det bli sånn 

Anonymkode: eba22...409

Hvordan da? Problemet de har er jo å betjene gjelden de har mtp hva de skulle betalt per måned. Hvorfor kan det ikke ta 10 eller 15 år før de har nedbetalt alt? Synes de slipper jævlig billig unna. Samtidig som de får beholde både hus og det som er, mens mannen i gata kanskje må selge huset for å betjene gjelden... Synes faktisk å selge boligen er en selvfølge om man skylder mer enn man kan betjene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2020 den 17.43, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke det på episoden med regningen fra 1996. Det står at han deltakeren er 41 år. Og det kommer frem i episoden at han var 20 år i 1996 når han fikk den regningen. Men han burde ha vært 17/18 år. Når Hallgeir snakker om den regningen då sier han at regningen er 20 år gammel. Er episoden fra 2016/17?🤣

Anonymkode: d0a5e...d91

Jeg reagerte på en del ting i den episoden som fikk meg til å tenke at den var spilt inn for flere år siden, men jeg husker ikke hva. Var det han som hadde stua full av DVDer? Hvem har det i 2020?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AndreasBR skrev:

Hvordan da? Problemet de har er jo å betjene gjelden de har mtp hva de skulle betalt per måned. Hvorfor kan det ikke ta 10 eller 15 år før de har nedbetalt alt? Synes de slipper jævlig billig unna. Samtidig som de får beholde både hus og det som er, mens mannen i gata kanskje må selge huset for å betjene gjelden... Synes faktisk å selge boligen er en selvfølge om man skylder mer enn man kan betjene.

Flere i luksusfellen som har solgt boligen sin.

synes det er bra de får fjernet den horribel renta i de fleste tilfeller, jeg har vært på den andre siden der jeg måtte betale ned alt selv med renter og alt..unner dem alikevel å slippe

Anonymkode: 2ed64...093

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, minister-mio skrev:

Var det han som hadde stua full av DVDer? Hvem har det i 2020?

Samlere. Folk som har kjøpt DVD'er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AndreasBR skrev:

Hvordan da? Problemet de har er jo å betjene gjelden de har mtp hva de skulle betalt per måned. Hvorfor kan det ikke ta 10 eller 15 år før de har nedbetalt alt? Synes de slipper jævlig billig unna. Samtidig som de får beholde både hus og det som er, mens mannen i gata kanskje må selge huset for å betjene gjelden... Synes faktisk å selge boligen er en selvfølge om man skylder mer enn man kan betjene.

Man får ikke særbehandling selv om man er med i luksusfellen, Dette har programlederne selv sagt. MEN man må kontakte kreditorene og forhandle. Ikke bare la det skure å gå som de fleste som deltar gjør. 

Anonymkode: bcb7c...6d0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AndreasBR skrev:

Samlere. Folk som har kjøpt DVD'er. 

Å takk for informativt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, minister-mio skrev:

Å takk for informativt svar.

haha, vel, det var jo et logisk svar på spørsmålet ditt. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, minister-mio skrev:

Jeg reagerte på en del ting i den episoden som fikk meg til å tenke at den var spilt inn for flere år siden, men jeg husker ikke hva. Var det han som hadde stua full av DVDer? Hvem har det i 2020?

Det er helt sikkert ganske mange. Er ikke akkurat slik at hele norges befolkning har fulgt med på utviklingen de siste årene - spesielt eldre.

Anonymkode: 42d6f...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er helt sikkert ganske mange. Er ikke akkurat slik at hele norges befolkning har fulgt med på utviklingen de siste årene - spesielt eldre.

Anonymkode: 42d6f...8d4

Mannen er knapt 40år. 

Anonymkode: bcb7c...6d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AndreasBR skrev:

Hvordan da? Problemet de har er jo å betjene gjelden de har mtp hva de skulle betalt per måned. Hvorfor kan det ikke ta 10 eller 15 år før de har nedbetalt alt? Synes de slipper jævlig billig unna. Samtidig som de får beholde både hus og det som er, mens mannen i gata kanskje må selge huset for å betjene gjelden... Synes faktisk å selge boligen er en selvfølge om man skylder mer enn man kan betjene.

Flere har jo solgt huset , synes det er flott jeg at de får slettet rentene 

Anonymkode: eba22...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Flere har jo solgt huset , synes det er flott jeg at de får slettet rentene 

Anonymkode: eba22...409

Du har tydeligvis ikke betalt veldig mye i renter før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AndreasBR skrev:

Du har tydeligvis ikke betalt veldig mye i renter før. 

Jo det har jeg så absolutt 

Anonymkode: eba22...409

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...