Gå til innhold

Luksusfellen 2020


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 11.9.2020 den 18.22, AnonymBruker skrev:

Jeg ser på Viafree.no, så når som helst der. :)

Enig i at det en så gjenganger med Pepsi max, snus eller Red Bull (eller alt sammen!).  Jeg er altfor gnien av meg og har aldri hatt en så vane jeg var avhengig av. Drikker kaffe daglig, men den lager jeg stort sett hjemme.

Anonymkode: 9f752...2a0

Aldri hatt en vane du er avhengig av, nei....😛.

Hvordan var det med den daglige kaffedrikkingen, sa du😂?

Anonymkode: 22191...6c0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, allesote skrev:

Shit så umoden han i forrige episode var.... Har ikke troa på at hans økonomiske omvending varer lenge. Og å stjele penger fra kjæresten sin?? Også tilbyr kjæresten å bruke studielånet sitt for å betale ned gjelden hans? Stakkars, stakkars dame!!

Hvor har du sett den episoden? Ser den siste ligger ute med han kokken.

Anonymkode: 625fd...18d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvor har du sett den episoden? Ser den siste ligger ute med han kokken.

Anonymkode: 625fd...18d

Viaplay henger en uke foran tror jeg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Episoden med kokken var faktisk veldig fin. Jeg pleier ikke å ha sympati med deltakerne, men han her hadde jo ikke noe ille privat forbruk, mest dårlig forretningssans. I tillegg virket han veldig sympatisk. Jeg ble helt rørt over at Kjartan ga han en jobb og sjansen til en ny start. 

Anonymkode: 9f85e...a4b

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du sett den episoden? Ser den siste ligger ute med han kokken.

Anonymkode: 625fd...18d

Beklager, ligger på Viaplay! Skjønte ikke hvorfor ingen diskuterte den her i tråden, men fikk vite nå at viaplay ligger en uke foran. Skal ikke spoile flere ganger!!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Episoden med kokken var faktisk veldig fin. Jeg pleier ikke å ha sympati med deltakerne, men han her hadde jo ikke noe ille privat forbruk, mest dårlig forretningssans. I tillegg virket han veldig sympatisk. Jeg ble helt rørt over at Kjartan ga han en jobb og sjansen til en ny start. 

Anonymkode: 9f85e...a4b

Gikk du glipp av den delen om at han gikk ut og drakk opp lønna et par dager etter den kom på konto? Vil ikke si at det bare handler om forretningssans. Men jeg er helt enig i at han ellers var en sympatisk og likandes type, jeg ble også rørt over at Kjartan valgte å ta en sjans og gi han jobb :)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Episoden med kokken var faktisk veldig fin. Jeg pleier ikke å ha sympati med deltakerne, men han her hadde jo ikke noe ille privat forbruk, mest dårlig forretningssans. I tillegg virket han veldig sympatisk. Jeg ble helt rørt over at Kjartan ga han en jobb og sjansen til en ny start. 

Anonymkode: 9f85e...a4b

Han spiste alle måltider ute og drakk ekstremt mye, betalte ikke bidrag og brukte 12.000 på mat i mnd. for en person.

Anonymkode: 625fd...18d

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, blåtimen skrev:

Gikk du glipp av den delen om at han gikk ut og drakk opp lønna et par dager etter den kom på konto? Vil ikke si at det bare handler om forretningssans. Men jeg er helt enig i at han ellers var en sympatisk og likandes type, jeg ble også rørt over at Kjartan valgte å ta en sjans og gi han jobb :)

Synes det er ganske ille å være 30+, ha barn, ikke eie nåla i veggen, ikke betale bidrag , men drikke opp (og litt mat) 12000 i mnd. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det var ganske tydelig at han kokken slet med et eller annet. Kanskje deprimert etter samlivsbrudd etc. Syns de var vesentlig mindre stenge med han og de hjalp han virkelig med å komme seg på beina. Å drikke bort lønna si er ikke bare å være korttenkt, da har man dyptgående problemer. 

Anonymkode: aa495...bf2

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det var ganske tydelig at han kokken slet med et eller annet. Kanskje deprimert etter samlivsbrudd etc. Syns de var vesentlig mindre stenge med han og de hjalp han virkelig med å komme seg på beina. Å drikke bort lønna si er ikke bare å være korttenkt, da har man dyptgående problemer. 

Anonymkode: aa495...bf2

Enig. Fikk vondt av han. Godt det ordnet seg med jobb 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.9.2020 den 22.15, allesote skrev:

Shit så umoden han i forrige episode var.... Har ikke troa på at hans økonomiske omvending varer lenge. Og å stjele penger fra kjæresten sin?? Også tilbyr kjæresten å bruke studielånet sitt for å betale ned gjelden hans? Stakkars, stakkars dame!!

Helt sjokket 

Anonymkode: f50b1...15d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/18/2020 at 8:42 PM, AnonymBruker said:

Syns det var ganske tydelig at han kokken slet med et eller annet. Kanskje deprimert etter samlivsbrudd etc. Syns de var vesentlig mindre stenge med han og de hjalp han virkelig med å komme seg på beina. Å drikke bort lønna si er ikke bare å være korttenkt, da har man dyptgående problemer. 

Anonymkode: aa495...bf2

Enig. Syns han var veldig kjekk og tydelig flink i jobben. Trist å sitte med så mye gjeld og en hybel hvor barna ikke kan komme på besøk. Håper han klarer å holde seg på rett vei nå.

Anonymkode: 9f752...2a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelpes... :hakeslepp:

Han i episode 3 kjøpte bl.a., en iphone på avbetaling, solgte den videre til en billigere penge og betale samtidig ikke ned på avbetalingen. Hvordan i huleste er det mulig? For det første, hvorfor kjøpe en telefon for å så selge den billigere? For det andre, hvorfor la det skure og gå uten å betale ned på det man skylder i utgangspunktet? 

Jeg er ikke så pengesmart selv, men hjelpes. Snakk om å rote det til for seg selv. Kjøpe en telefon man ikke betaler for, for å så selge den enda billigere er jo bare fullstendig unødvendig. Kan forstå at man kan ha et høyt forbruk, men dette? Det er jo ren idioti å kjøpe noe for å selge det til en billigere penge. Man kunne like godt ha skylt ned pengene i do. 
 

 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt for mange dumme folk i dette landet.....har du utbetalt over 50k i mnd. og likevel klarer å havne i luksusfellen så er de faktisk dumme. Det er mange enslige i dette landet,som faktisk klarer seg på 20-25 k med barn,og leilighet...som fikser det....når slike går på en smell så synes jeg synd på dem, og jeg håper de får den hjelpen de trenger, men når par med over 50k oppfører seg som apekatter,så bare driter de seg ut,overhodet ikke synd på slike folk!

Anonymkode: 50533...a7e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2020 den 15.27, AnonymBruker skrev:

Episoden med kokken var faktisk veldig fin. Jeg pleier ikke å ha sympati med deltakerne, men han her hadde jo ikke noe ille privat forbruk, mest dårlig forretningssans. I tillegg virket han veldig sympatisk. Jeg ble helt rørt over at Kjartan ga han en jobb og sjansen til en ny start. 

Anonymkode: 9f85e...a4b

Helt enig!

Anonymkode: 50533...a7e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Uatskillelig skrev:

Hjelpes... :hakeslepp:

Han i episode 3 kjøpte bl.a., en iphone på avbetaling, solgte den videre til en billigere penge og betale samtidig ikke ned på avbetalingen. Hvordan i huleste er det mulig? For det første, hvorfor kjøpe en telefon for å så selge den billigere? For det andre, hvorfor la det skure og gå uten å betale ned på det man skylder i utgangspunktet? 

Jeg er ikke så pengesmart selv, men hjelpes. Snakk om å rote det til for seg selv. Kjøpe en telefon man ikke betaler for, for å så selge den enda billigere er jo bare fullstendig unødvendig. Kan forstå at man kan ha et høyt forbruk, men dette? Det er jo ren idioti å kjøpe noe for å selge det til en billigere penge. Man kunne like godt ha skylt ned pengene i do. 
 

 

Det er helt idioti, men en lett utvei. Jeg sitter på regning gjeld til en halv million. Når du lever på sosialen, og aldri har råd til seg. Du er 18, går ikke på skole, bryr deg i overkant med og passe inn, ruser deg. Altså mange grunner til at folk gjør dette, for min del var så jeg hadde råd til klær, mat og diverse. Og noen ganger alkohol. Fordi sosialen var så lav, at jeg klarte ikke leve på det. Er så lav mener jeg, jeg er desverre fortsatt på sosialen, men nå får jeg det jeg har krav på. Og da er det mulig og leve på det. 
 

Men uansett det er veldig lett, du går inn i butikken, sier du skal ha den nyeste iPhonen f.eks. En ny iPhone er jo verdt opp i mot 15.000 med størst minne, du betaler 1 krone, og har mulighet til og selge den for minst 10.000. Den fellen er det veldig mange unge som gjør desverre. Og dette er et tema som burde bli tatt mer opp. For disse telefonen til 1kr kan du kjøpe uten at du har inntekt, eller noen gang har hatt inntekt. Og når jeg ser på bekjente, e eder alt for mange som har gjelden sin som starter der. 
 

En halv million i gjeld, er pga løpende renter, vi snakker vell egentlig 150 tusen, men med ekstremt høye renter har det jo gått opp til 400/500 tusen. 

Anonymkode: 3f6cb...10c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2020 den 1.05, Uatskillelig skrev:

Hjelpes... :hakeslepp:

Han i episode 3 kjøpte bl.a., en iphone på avbetaling, solgte den videre til en billigere penge og betale samtidig ikke ned på avbetalingen. Hvordan i huleste er det mulig? For det første, hvorfor kjøpe en telefon for å så selge den billigere? For det andre, hvorfor la det skure og gå uten å betale ned på det man skylder i utgangspunktet? 

Jeg er ikke så pengesmart selv, men hjelpes. Snakk om å rote det til for seg selv. Kjøpe en telefon man ikke betaler for, for å så selge den enda billigere er jo bare fullstendig unødvendig. Kan forstå at man kan ha et høyt forbruk, men dette? Det er jo ren idioti å kjøpe noe for å selge det til en billigere penge. Man kunne like godt ha skylt ned pengene i do. 
 

 

Så episoden i går og fikk ikke noe god følelse av det der. Kjenner ikke fyren men han virker ekstremt selvopptatt, flasher teknologi, wannabe artist opplegg i mens han sniker og tar penger fra kjæresten, say whaat? 

Jeg trodde ALDRI i verden at kjæresten skulle tilby sine egne penger etter alt som skjedde. Synes jeg bare så han smile hele episoden, virka ikke genuint, sorry ass. Håper for jentas del at han virkelig skjerper seg selv om jeg har mine tvil.  

Vil legge til at han også jugde flere ganger om pengene han hadde stjelt og til og med langt ut i episoden. Høres ikke ut som er klar til å forandre seg.

Endret av Heisann1234
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2020 den 1.05, Uatskillelig skrev:

Hjelpes... :hakeslepp:

Han i episode 3 kjøpte bl.a., en iphone på avbetaling, solgte den videre til en billigere penge og betale samtidig ikke ned på avbetalingen. Hvordan i huleste er det mulig? For det første, hvorfor kjøpe en telefon for å så selge den billigere? For det andre, hvorfor la det skure og gå uten å betale ned på det man skylder i utgangspunktet? 

Jeg er ikke så pengesmart selv, men hjelpes. Snakk om å rote det til for seg selv. Kjøpe en telefon man ikke betaler for, for å så selge den enda billigere er jo bare fullstendig unødvendig. Kan forstå at man kan ha et høyt forbruk, men dette? Det er jo ren idioti å kjøpe noe for å selge det til en billigere penge. Man kunne like godt ha skylt ned pengene i do. 
 

 

Som å tisse på seg for å holde seg varm 🙄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det var endel som ikke kom fram i siste episode. De møttes med poker på nettet. Hun har nok spilt bort mye mer enn hva som kom fram.

Anonymkode: 97205...86b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...