Gå til innhold

Luksusfellen 2020


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det var endel som ikke kom fram i siste episode. De møttes med poker på nettet. Hun har nok spilt bort mye mer enn hva som kom fram.

Anonymkode: 97205...86b

Det var det nok. Samtidig må vel TV3 se an deltakerne bitte litte grann, for jeg tror denne kvinnen var ekstremt nær å kollapse/bryte fullstendig sammen.  De var utrolig "snille" mot henne i forhold til mange andre.

Anonymkode: 6f646...73c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var det nok. Samtidig må vel TV3 se an deltakerne bitte litte grann, for jeg tror denne kvinnen var ekstremt nær å kollapse/bryte fullstendig sammen.  De var utrolig "snille" mot henne i forhold til mange andre.

Anonymkode: 6f646...73c

Men hun måtte da skjønt at dette ville komme fram når de tok kontakt med Luksusfellen?

Anonymkode: 97205...86b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare meg eller har de ofte med deltakere fra Østfold? 

Anonymkode: bcb7c...6d0

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare meg eller har de ofte med deltakere fra Østfold? 

Anonymkode: bcb7c...6d0

Sånn from the top of my head synes jeg ikke Østfold har vært særlig overrepresentert, og jeg er oppvokst i (indre)-østfold... Bare vært en deltaker fra hjembyen min... 😜

Anonymkode: c0ddb...221

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det bare meg eller har de ofte med deltakere fra Østfold? 

Anonymkode: bcb7c...6d0

De har ingen deltakere fra Østfold i 2020. Da den finnes ikke.

Anonymkode: 2fee7...5b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De har ingen deltakere fra Østfold i 2020. Da den finnes ikke.

Anonymkode: 2fee7...5b7

image.png.3d111ac590a90d93a1fc1c555d12360f.png

Anonymkode: c0ddb...221

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anonymkode: c0ddb...221

Du mener Viken?

Anonymkode: 2fee7...5b7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke det på episoden med regningen fra 1996. Det står at han deltakeren er 41 år. Og det kommer frem i episoden at han var 20 år i 1996 når han fikk den regningen. Men han burde ha vært 17/18 år. Når Hallgeir snakker om den regningen då sier han at regningen er 20 år gammel. Er episoden fra 2016/17?🤣

Anonymkode: d0a5e...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk oppriktig vondt av han med telefonregningen i fra 1996. 

Jeg synes Hallgeir er veldig steng her. JA, det er latskap å ikke betale en så gammel regning, men det handler ikke om det. Det handler om at han ikke skjønner at folk reagerer ulikt. Hvorfor er det et problem at han ler? Det betyr ikke at det ikke går innpå han. Noen ler til og med i begravelser. Det er en forsvarsmekanisme. Det irriterte meg noe grenseløst hvor mye Hallgeir skulle poengtere dette. Han er åpenbart økonom, men ikke psykolog. Etter min smak burde han ha vært mye strengere med de som har så forbanna dårlig økonomi at de har milliongjeld og må tvangsselge huset sitt.

Heldigvis har det gått veldig bra for denne mannen som ligger noe foran skjema på nedbetalingen av gjelden slik det framstår på Dagbladet.

Endret av Sprinkle
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.9.2020 den 1.05, Uatskillelig skrev:

Hjelpes... :hakeslepp:

Han i episode 3 kjøpte bl.a., en iphone på avbetaling, solgte den videre til en billigere penge og betale samtidig ikke ned på avbetalingen. Hvordan i huleste er det mulig? For det første, hvorfor kjøpe en telefon for å så selge den billigere? For det andre, hvorfor la det skure og gå uten å betale ned på det man skylder i utgangspunktet? 

Jeg er ikke så pengesmart selv, men hjelpes. Snakk om å rote det til for seg selv. Kjøpe en telefon man ikke betaler for, for å så selge den enda billigere er jo bare fullstendig unødvendig. Kan forstå at man kan ha et høyt forbruk, men dette? Det er jo ren idioti å kjøpe noe for å selge det til en billigere penge. Man kunne like godt ha skylt ned pengene i do. 
 

 

Det virker ikke som du har fått helt med deg hva han gjorde? Det han gjorde var å kjøpe mobiltelefon med abonnement/bindingstid, og dermed få den til en gunstig pris der og da. Så solgte han telefonene til mer "normal uten-abonnement-pris" slik at han fikk penger i lomma, og så ga han f.. i å betale de månedlige avdragene. Da fikk han tilgang på det han selv kaller "friske penger". 

Eksempel: iPhone 11 Pro. Kontantkjøpspris: 13 000 kr. Kontantpris ved inngåelse av swap/svitsj-abonnement: 0 kroner. Vår kjære luksusfelledeltager ville i dette tilfellet kjøpt telefon for kr. 0,- og ikke betalt noen månedsavdrag, samtidig som han kanskje hadde fått solgt den til noen andre for 10 000 kroner. Med andre ord har han gått "ti tusen i pluss" på å kjøpe og selge én telefon 🤣 Fullstendig idiotisk å holde på sånn, selvsagt, og nesten imponerende å dra det så langt! 

Anonymkode: 45810...83b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sprinkle skrev:

Jeg fikk oppriktig vondt av han med telefonregningen i fra 1996. 

Jeg synes Hallgeir er veldig steng her. JA, det er latskap å ikke betale en så gammel regning, men det handler ikke om det. Det handler om at han ikke skjønner at folk reagerer ulikt. Hvorfor er det et problem at han ler? Det betyr ikke at det ikke går innpå han. Noen ler til og med i begravelser. Det er en forsvarsmekanisme. Det irriterte meg noe grenseløst hvor mye Hallgeir skulle poengtere dette. Han er åpenbart økonom, men ikke psykolog. Etter min smak burde han ha vært mye strengere med de som har så forbanna dårlig økonomi at de har milliongjeld og må tvangsselge huset sitt.

Heldigvis har det gått veldig bra for denne mannen som ligger noe foran skjema på nedbetalingen av gjelden slik det framstår på Dagbladet.

Jeg er enig med deg,  

Problemet er at luksusfellen insisterer på å lage en story rundt hver deltaker.  Her var historien regningen fra 1996 og det at han ikke tok alvoret inn over seg.  Og den historien skal følges uansett!  Jeg tror ikke fyren kunne gjort noe for å komme unna dette stempelet, for uansett hvordan han oppførte seg, ble Hallgeir sinna - selvfølgelig bortsett fra helt på slutten da alt løser seg;-)

Anonymkode: 6f646...73c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den regningen fra 1996 er helt ulogisk for meg. Greit nok, han skulle ha betalt den for lenge siden men hallo, Telenor burde vel gjort mer for å få den dekket.. 

Nå er det jo også slik at fakturakrav foreleldes etter 3 år med mindre det iverksettes rettslige skritt (sendes til forliksrådet feks, normalt sett via inkasso, og så blir de enige om betalingsplan evt det går til namsmann). Har kravet virkelig ligget hos namsmann i 17 år da? Kan dette kravet ha inngått i en større gjeld som betales via lønnstrekk? Og derfor de nevner den gamle fakturaen? (Husker ikke om han hadde lønnstrekk.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Mperle skrev:

Den regningen fra 1996 er helt ulogisk for meg. Greit nok, han skulle ha betalt den for lenge siden men hallo, Telenor burde vel gjort mer for å få den dekket.. 

Nå er det jo også slik at fakturakrav foreleldes etter 3 år med mindre det iverksettes rettslige skritt (sendes til forliksrådet feks, normalt sett via inkasso, og så blir de enige om betalingsplan evt det går til namsmann). Har kravet virkelig ligget hos namsmann i 17 år da? Kan dette kravet ha inngått i en større gjeld som betales via lønnstrekk? Og derfor de nevner den gamle fakturaen? (Husker ikke om han hadde lønnstrekk.)

Han hadde lønnstrekk ja

Anonymkode: b0727...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle deltakere bare ler og spøker jo. Var bedre før når det var seriøse deltakere

Anonymkode: d0a5e...d91

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MiniMjau skrev:

Huset er ennå ikke solgt. Det ligger ute til 1.8

Link til Finn annonse. Hadde vært moro og se

Anonymkode: d0a5e...d91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...