Gå til innhold

Mandela-Effekten


Mandelaeffektnorge

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Mandelaeffektnorge skrev:

Jeg fant en Facebook-side der det du nevner var diskutert, men jeg fikk ikke vedlagt den her. Uansett, her er det vedkommende skrev, så du har rett: H. Panténe Shampoo (with the accent over the E) OR just Pantene...?? Så ja, du er ikke alene. Godt tips.

Gruppenavnet er: Mandela Effect Photos & Articles

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så artig at du har startet opp en egen norsk side! Har vært interessert i det lenge og har savnet et norsk nettsted. 

Kikket rundt på siden og ble veldig imponert. Spesielt artig at du tar opp det med alle disse fantastiske bygningene som vi har. Både jeg og flere jeg kjenner har stilt spørsmålstegn ved hvordan disse kunne bli bygget for så lenge siden. Jeg har ikke satt det i sammenheng med mandela-effekten før så det var en interessant tanke. Det er jo som du sier, i dag bygger vi enkle klosser mens de laget fantastiske kunstverk for flere hundre år siden. 

Jeg har opplevd akkurat det samme selv, det at man husker ting helt "feil". Det var en veldig spesiell hendelse som skjedde for en del år siden, men min venninne som jeg var med da hadde absolutt ingen anelse om hva jeg snakket om da jeg tok det opp. Men, hun husket en annen en som også var veldig merkelig men som jeg da ikke kunne huske! Tror det er mange sånne ting man vil oppdage hvis man begynner å undersøke minner man har og kanskje sammenligner de med hva andre husker. Deja vu er jo en sånn ting som tyder på at tidslinjen ikke er helt lineær og det er godt mulig at historie endres. 

Jeg håper du endrer kommentarboksen på nettsiden slik at man kan skrive litt lengre kommentarer, prøvde å legge inn en men det var ikke plass til mer enn et par setninger. ☺️

Anonymkode: 965d5...fd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så artig at du har startet opp en egen norsk side! Har vært interessert i det lenge og har savnet et norsk nettsted. 

Kikket rundt på siden og ble veldig imponert. Spesielt artig at du tar opp det med alle disse fantastiske bygningene som vi har. Både jeg og flere jeg kjenner har stilt spørsmålstegn ved hvordan disse kunne bli bygget for så lenge siden. Jeg har ikke satt det i sammenheng med mandela-effekten før så det var en interessant tanke. Det er jo som du sier, i dag bygger vi enkle klosser mens de laget fantastiske kunstverk for flere hundre år siden. 

Jeg har opplevd akkurat det samme selv, det at man husker ting helt "feil". Det var en veldig spesiell hendelse som skjedde for en del år siden, men min venninne som jeg var med da hadde absolutt ingen anelse om hva jeg snakket om da jeg tok det opp. Men, hun husket en annen en som også var veldig merkelig men som jeg da ikke kunne huske! Tror det er mange sånne ting man vil oppdage hvis man begynner å undersøke minner man har og kanskje sammenligner de med hva andre husker. Deja vu er jo en sånn ting som tyder på at tidslinjen ikke er helt lineær og det er godt mulig at historie endres. 

Jeg håper du endrer kommentarboksen på nettsiden slik at man kan skrive litt lengre kommentarer, prøvde å legge inn en men det var ikke plass til mer enn et par setninger. ☺️

Anonymkode: 965d5...fd4

For det første, tusen takk for positiv feedback, det har sannelig ikke vært for mye av den slags. Lite feedback i det hele tatt faktisk. Jeg prøvde å legge inn en kommentar selv nå, og etter at jeg la inn et navn og en e-post-adresse virket det som om jeg kunne skrive lenger. Du kan bare finne på et navn eller en e-mail hvis du vil være anonym, ser det ut som. Hvis det ikke funker, så si fra, så skal jeg snakke med dem som opererer det stedet jeg har valgt å bruke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2020 den 9.37, AnonymBruker skrev:

Man er vel ikke akkurat helt på feil jorde om man mener New Zealand ligger øst for Australia. Selv om det som du sier ligger litt syd også.

image.png.5ee6dc55fb8995658fb5eb4d5bd1ff03.png

Anonymkode: d7f87...895

Wow! Jeg har alltid sett for meg at New Zealand har lagt nord-øst og ikke syd-øst også! Virkelig et godt eksempel på denne effekten.

Dette er generelt et veldig interessant fenomen, hadde ikke hørt om det før jeg hørte Konspirasjonspoddens episode om temaet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker også at shampo/balsamen Pantene ble skrevet med aksent på E-en, altså Panténe. Det var jo slik vi uttalte det også. Men har visst alltid vært bare Pantene nå... 

Anonymkode: 2904d...7df

Den med glukasil og provitamin b😂

Anonymkode: 10bd3...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I scary movie 2, der han med rullestol faller ut vinduet - husker jeg tydelig at han med den lille hånda sa; "Take my strong hand!" Nå sier han bare "Take my hand"  :sprettoy:

Klippet finnes på youtube.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Butternut skrev:

I scary movie 2, der han med rullestol faller ut vinduet - husker jeg tydelig at han med den lille hånda sa; "Take my strong hand!" Nå sier han bare "Take my hand"  :sprettoy:

Klippet finnes på youtube.

 

Interessant, jeg så akkurat et klipp om den saken. Det er jo også der (eller muligens i nr 1) at han sa "I see white people", nå sier han bare det samme som i filmen den parodierer. "I see dead people", hvilket jo ikke er morsomt i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nå har ikke jeg lest noe av denne tråden før jeg poster, men la merke til den fordi jeg så noe om det i "How to with John Wilson" og om det er sånn at dere tror at vi lever i forskjellige dimensjoner, så ja... da tenker jeg mitt. Det var iallefall det som kom fram i episoden hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, visp skrev:

Nå har ikke jeg lest noe av denne tråden før jeg poster, men la merke til den fordi jeg så noe om det i "How to with John Wilson" og om det er sånn at dere tror at vi lever i forskjellige dimensjoner, så ja... da tenker jeg mitt. Det var iallefall det som kom fram i episoden hans.

Ja, jeg så den jeg også. Det er mange ting som ikke lar seg forklare, men jeg skjønner at du er skeptisk. ta en titt på siden min hvis du vil finne ut mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Annonse

Mandelaeffektnorge skrev (På 7.9.2020 den 12.11):

Jeg tror heller ikke at ting endret seg i 2012, for jeg har minner fra barndommen som nå plutselig aldri har eksistert. Dette er ting jeg vet skjedde. En annen ting, som jeg har forsket mye på er den såkalte Hawaii-gryta, som var min kones og min favoritt på åttitallet. Toro-gryte altså. Den har aldri eksistert, og jeg har tatt kontakt med Toro, som har lett høyt og lavt, men de finner den ikke i sine annaler. Så noe rart er det … 

Kan det være så enkelt som at «Toro Hawaii-gryte» = Toro Stroganoff Gryte med biffstrimler (eller annet kjøtt, f.eks svinestrimler), kokosmelk og ananas?

Anonymkode: b18ac...78a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...