Gå til innhold

Mandela-Effekten


Mandelaeffektnorge

Anbefalte innlegg

Her er tre effekter du kan kommentere: Heter det løven og lammet eller ulven og lammet? For meg het Netflix-serien Making Of A Murderer, nå heter den bare Making A Murderer. Heter det Trivial Pursuit Genius eller Genus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, Mandelaeffektnorge skrev:

Hun heter De Vil, men du husket De Ville, hvis jeg oppfattet deg korrekt?

Åja! Jeg misforstod! Trodde vedkomne mente at hun ikke hatt Cruella til fornavn, kun De Vil.

Anonymkode: 3b4a1...301

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Butternut skrev:

Jeg hører ofte på glitches in the matrix av Hellfreezer på youtube, veldig intressant. Når det er sagt husker både jeg og mannen min at vi lærte det var 50 stater og at australia var mye lengre unna andre land enn i dag. Jeg husker også veldig godt at i 101 dalmatinere så het den dama cruella De Ville, nå bare De Vil. Jeg husker det fordi jeg stadig sa til andre at de ville hørtes ut som devil. Jeg husker også at det het smokey the bear, nå bare smokey bear, og flere sånne amerikanske småting. 

Det er vel for 50 stater er riktig, vi lærte også det

De Vil høres også litt ut som devil synes jeg. Det var det hun het når jeg så på 101 dalmatinere når jeg var liten

Smokey the bear er vel fra sangen, ble alltid kaldt det på sangen 

Anonymkode: 263e5...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Mandelaeffektnorge skrev:

Ja, og jeg må legge til at de fleste husker at det lå ovenfor Australia, slik at Australia var det sørligste punktet, "down under".

Ah ja trodde du mente nord for Australia. Jeg synes også det er veldig rart. Mener jeg leste noe om en båt fra New Zealand som seilte sørover for å komme Australia, ble full forvirring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jeffe skrev:

Ah ja trodde du mente nord for Australia. Jeg synes også det er veldig rart. Mener jeg leste noe om en båt fra New Zealand som seilte sørover for å komme Australia, ble full forvirring!

Ja, det er merkelig, jeg synes også å huske at det var annerledes. Australia har jo også alltid blitt beskrevet som "down under", med et helt unikt dyreliv. Nå er det jo bare en liten avstand fra nærmeste landområde, slik at det virker rart at det skal være så veldig spesielt akkurat der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.9.2020 den 13.39, Mandelaeffektnorge skrev:

Her er tre effekter du kan kommentere: Heter det løven og lammet eller ulven og lammet? For meg het Netflix-serien Making Of A Murderer, nå heter den bare Making A Murderer. Heter det Trivial Pursuit Genius eller Genus?

Ingen som har synspunkter på disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg heller mot løven og lammet, men de andre har jeg ikke spesielle minner om. For mannen min (og meg også egentlig) var det utrolig at C3PO nå alltid har hatt et sølvbein, jeg har sett filmene regelmessig de siste 15 år og aldri lagt merke til det. Og for meg, var det alltid "life IS like a box of chocolates" ikke "WAS", sånn som det er nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Butternut skrev:

Jeg heller mot løven og lammet, men de andre har jeg ikke spesielle minner om. For mannen min (og meg også egentlig) var det utrolig at C3PO nå alltid har hatt et sølvbein, jeg har sett filmene regelmessig de siste 15 år og aldri lagt merke til det. Og for meg, var det alltid "life IS like a box of chocolates" ikke "WAS", sånn som det er nå. 

Gode og rare eksempler du har der. Det heter faktisk ULVEN og lammet nå, selv om alle filmer, prekener og sanger selvsagt sier det vi alle husker, nemlig lammet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.9.2020 den 14.19, Mandelaeffektnorge skrev:

Gode og rare eksempler du har der. Det heter faktisk ULVEN og lammet nå, selv om alle filmer, prekener og sanger selvsagt sier det vi alle husker, nemlig lammet!

Lammet og lammet?

Anonymkode: 263e5...9d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lammet og lammet?

Anonymkode: 263e5...9d4

Jepp, du har rett, det skulle stått løven. Jeg antar at jeg har holdt på med dette fenomenet så lenge alene at jeg skriver litt for fort. Kult at du sa fra dog :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford-logoen var det som virkelig fikk meg til å begynne og lure på hva som foregår her... Vi hadde både Ford Taunus og Granada i familien i min oppvekst så jeg er godt kjent med merket, og jeg sverger på at den krusedullen på F-en aldri var der. 

Anonymkode: 472f1...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ford-logoen var det som virkelig fikk meg til å begynne og lure på hva som foregår her... Vi hadde både Ford Taunus og Granada i familien i min oppvekst så jeg er godt kjent med merket, og jeg sverger på at den krusedullen på F-en aldri var der. 

Anonymkode: 472f1...9e0

Det er du ikke alene om, jeg har selv spurt folk som ble mer enn overrasket over akkurat den der. Litt som pila i Volvo-logoen, som mange også ikke husker å ha sett. Snål sak, for den pila er jo et mannssymbol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nevne denne i kveld, det er jo lørdag. Jeg husker tydelig og klart at det var et såkalt overflødighetshorn i logoen til Fruit Of The Loom, men det har aldri vært der. Dette er hva musikeren Frank Wess hadde på sitt album. Tanker? 

i283726789572131287._szw1280h1280_.jpg

Endret av Mandelaeffektnorge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.9.2020 den 13.39, Mandelaeffektnorge skrev:

Her er tre effekter du kan kommentere: Heter det løven og lammet eller ulven og lammet? For meg het Netflix-serien Making Of A Murderer, nå heter den bare Making A Murderer. Heter det Trivial Pursuit Genius eller Genus?

Løven og lammet, stammer fra bibelen, ulven og lammet er en fabel, making a murderer har den alltid hett for meg, trivial pursuit har jeg ikke noe forhold til. 

Anonymkode: 3de5f...680

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, Mandelaeffektnorge skrev:

Fruit Of The Loom Logo Is A Truly Weird Example Of The Mandela Effect

Husker den bare uten. 

Anonymkode: 3de5f...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Løven og lammet, stammer fra bibelen, ulven og lammet er en fabel, making a murderer har den alltid hett for meg, trivial pursuit har jeg ikke noe forhold til. 

Anonymkode: 3de5f...680

Løven og lammet eksisterer ikke lenger, for i Isaiah 11:6 står det nå: The wolf shall dwell with the lamb, and the leopard shall lie down with the young goat, and the calf and the lion and the fattened calf together; and a little child shall lead them.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mandelaeffektnorge skrev:

Løven og lammet eksisterer ikke lenger, for i Isaiah 11:6 står det nå: The wolf shall dwell with the lamb, and the leopard shall lie down with the young goat, and the calf and the lion and the fattened calf together; and a little child shall lead them.

Visste ikke at det var et verst. Bare at løven og lammet er synonymer for Gud. 

Anonymkode: 3de5f...680

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg har en egen Facebook-gruppe også, som faktisk heter MandelaffektNorge. Bombe! ta en titt, bli med, du kan poste alt relatert der. Vi trenger nye medlemmer, det er en saueflokk akkurat nå dessverre. Takk for interessen, her er et bilde fra VG i går, se om du ser feilen: i283726789582168205._szw1280h1280_.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...