Gå til innhold

Mandela-Effekten


Mandelaeffektnorge

Anbefalte innlegg

7 hours ago, SoWhat? said:

Og dette med "speil, speil på veggen der" som heller aldri er blitt sagt. 😄

Hæ, hva mener du med dette?

Anonymkode: 2c305...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hæ, hva mener du med dette?

Anonymkode: 2c305...1ce

Hehe. Det er et eventyr. Om en ytring veldig mange husker feil. Snehvit tror jeg det var. Men ikke noe viktig. Bare påfallende at så mange husker en frase som aldri er ytret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres mer ut som den som het Orientalsk gryte?

Anonymkode: 83477...7b6

Interessant forslag, men det var ikke den jeg mente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det karibisk gryte du mener? Jeg fikk opp et bilde i hodet av akkurat en slik pose da jeg leste hawaiigryte. Var først også sikker på at navnet var Hawaii. Men etter å ha tenkt meg litt om tror jeg navnet egentlig må være karibisk gryte. Jeg googlet toro karibisk gryte og bildet av posen stemte med den visuelle hukommelsen.

Anonymkode: 5f260...871

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det amerikansk gryte med tilsatt hermetisk ananas? Altså «hawaii-gryte» kun på folkemunne?

Anonymkode: b18ac...78a

Av erfaring kan jeg ikke avvise noe. ;)

Anonymkode: d7f87...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører ofte på glitches in the matrix av Hellfreezer på youtube, veldig intressant. Når det er sagt husker både jeg og mannen min at vi lærte det var 50 stater og at australia var mye lengre unna andre land enn i dag. Jeg husker også veldig godt at i 101 dalmatinere så het den dama cruella De Ville, nå bare De Vil. Jeg husker det fordi jeg stadig sa til andre at de ville hørtes ut som devil. Jeg husker også at det het smokey the bear, nå bare smokey bear, og flere sånne amerikanske småting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Mandelaeffektnorge skrev:

Så er det ikke bare ubetydelige ting heller, mange husker at New Zealand lå øst for Australia, mens det i dag er til sør.

Man er vel ikke akkurat helt på feil jorde om man mener New Zealand ligger øst for Australia. Selv om det som du sier ligger litt syd også.

image.png.5ee6dc55fb8995658fb5eb4d5bd1ff03.png

Anonymkode: d7f87...895

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Mandelaeffektnorge skrev:

Jeg vet at den ble forbudt. Men mange husker noe annet. Skal prøve å omarrangere innlegget :)

Hæ? Men da blir jo hele poenget borte. Trodde poenget ditt var at folk mener å huske at den ble forbudt, men at den aldri ble det.  Og den ble aldri forbudt, bare så det er sagt. Du virker litt forvirret, TS.

Anonymkode: bc7ac...e87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Men da blir jo hele poenget borte. Trodde poenget ditt var at folk mener å huske at den ble forbudt, men at den aldri ble det.  Og den ble aldri forbudt, bare så det er sagt. Du virker litt forvirret, TS.

Anonymkode: bc7ac...e87

Du har så rett, jeg som skrev feil der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man er vel ikke akkurat helt på feil jorde om man mener New Zealand ligger øst for Australia. Selv om det som du sier ligger litt syd også.

image.png.5ee6dc55fb8995658fb5eb4d5bd1ff03.png

Anonymkode: d7f87...895

Ja, og jeg må legge til at de fleste husker at det lå ovenfor Australia, slik at Australia var det sørligste punktet, "down under".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Butternut skrev:

Jeg hører ofte på glitches in the matrix av Hellfreezer på youtube, veldig intressant. Når det er sagt husker både jeg og mannen min at vi lærte det var 50 stater og at australia var mye lengre unna andre land enn i dag. Jeg husker også veldig godt at i 101 dalmatinere så het den dama cruella De Ville, nå bare De Vil. Jeg husker det fordi jeg stadig sa til andre at de ville hørtes ut som devil. Jeg husker også at det het smokey the bear, nå bare smokey bear, og flere sånne amerikanske småting. 

Gode eksempler du har der, helt enig med deg. Jeg lagde en sak på Cruella De Ville for en stund siden. Jeg husker også at psykopaten Jimmy Savile het Saville til etternavn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det karibisk gryte du mener? Jeg fikk opp et bilde i hodet av akkurat en slik pose da jeg leste hawaiigryte. Var først også sikker på at navnet var Hawaii. Men etter å ha tenkt meg litt om tror jeg navnet egentlig må være karibisk gryte. Jeg googlet toro karibisk gryte og bildet av posen stemte med den visuelle hukommelsen.

Anonymkode: 5f260...871

Jeg synes det dukker opp så mange gryteretter for tiden, vet ikke en gang om jeg har hørt om dem alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.9.2020 den 16.24, Mandelaeffektnorge skrev:

Hva tenker du? Har du i det hele tatt hørt om den? For min del ble den ganske så absorberende, så mye at jeg faktisk startet min egen nettside om fenomenet. Her er den, hvis du vil ta en titt. Setter pris på tilbakemeldinger og hva du mener om dette mystiske fenomenet: https://www.mandelaeffektnorge.com/446657029

 

Her er tre effekter du kan kommentere: Heter det løven og lammet eller ulven og lammet? For meg het Netflix-serien Making Of A Murderer, nå heter den bare Making A Murderer. Heter det Trivial Pursuit Genis eller Genus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mandelaeffektnorge skrev:

Her er tre effekter du kan kommentere: Heter det løven og lammet eller ulven og lammet? For meg het Netflix-serien Making Of A Murderer, nå heter den bare Making A Murderer. Heter det Trivial Pursuit Genius eller Genus?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Hun heter da Cruella De Ville i den tegnefilmen til Disney? Som kom en gang på 90-tallet.

Den rareste Mandela-effekten jeg vet om er at alle tror Monopol-mannen har monokkel. Jeg var helt overbevist om at han har det, men det har han faktisk aldri hatt.

Anonymkode: 3b4a1...301

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Hun heter da Cruella De Ville i den tegnefilmen til Disney? Som kom en gang på 90-tallet.

Den rareste Mandela-effekten jeg vet om er at alle tror Monopol-mannen har monokkel. Jeg var helt overbevist om at han har det, men det har han faktisk aldri hatt.

Anonymkode: 3b4a1...301

https://no.wikipedia.org/wiki/Cruella_de_Vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandeleffekten kan oppleves ekstra godt når man tenker over at Alice i eventyr land løp ned ett harehull, men så var det faktisk en kanin. 

Anonymkode: db51a...8ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, nettopp :klo: Fant ikke helt Mandela-effekten her

Anonymkode: 3b4a1...301

Hun heter De Vil, men du husket De Ville, hvis jeg oppfattet deg korrekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...