Gå til innhold

Skravletråd Mars/april 2021

Ollibolli

Anbefalte innlegg

I natt våknet jeg av at jeg måtte på do og fikk da litt over en teskje blod blandet med slim på papiret. Ble naturlig nok utrolig stressa, men har ikke hatt smerter eller mer blod ila natten. Jeg skal på TUL neste fredag, bør jeg foreta meg noe mer før det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Harefrøken18 skrev:

I natt våknet jeg av at jeg måtte på do og fikk da litt over en teskje blod blandet med slim på papiret. Ble naturlig nok utrolig stressa, men har ikke hatt smerter eller mer blod ila natten. Jeg skal på TUL neste fredag, bør jeg foreta meg noe mer før det?

Det er skummelt å oppleve en blødning, men så lenge du ikke har smerter så er det sikkert helt ufarlig😊 Når jeg har opplevd blødninger tidligere har jeg dratt til legen og målt hcg og fått henvisning til UL, men siden du skal på TUL til fredag får du nok uansett ikke svar så mye tidligere enn det, så da er det egentlig ikke så mye annet å gjøre enn å vente😅 Krysser fingrene for at det bare var en uskyldig blødning☺️🤞🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Det er skummelt å oppleve en blødning, men så lenge du ikke har smerter så er det sikkert helt ufarlig😊 Når jeg har opplevd blødninger tidligere har jeg dratt til legen og målt hcg og fått henvisning til UL, men siden du skal på TUL til fredag får du nok uansett ikke svar så mye tidligere enn det, så da er det egentlig ikke så mye annet å gjøre enn å vente😅 Krysser fingrene for at det bare var en uskyldig blødning☺️🤞🏼

Takk, håper også det, føler jeg bare sitter og venter nå på at det brått skal bli mer og verre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Switch skrev:

Så bra😄

Mulig et teit spørsmål, men er det noen grunn til at noen tar NIPT test? Har det noe med alder, antall foster osv? Dette blir mitt tredje barn og hadde det ikke vært for at jeg er på KG hadde jeg ikke visst at det er noe som heter NIPT test engang. Lege/jordmor/gynekolog har aldri nevnt noe om det😅

I Norge får man det bare hvis man er 38 eller eldre. Det blir lov å gjøre for yngre fra November i år.

Jeg bestilte test kit fra Sverige, fikk noen å ta blodprøve (kan ikke si hvem siden det ikke er lov) og sendte prøven tilbake til Sverige. Jeg vet at andre bestiller test kit fra Danmark eller drar fysisk til Danmark.

Synes det er dumt at det ikke er lov i Norge når der er standard prosedyre i alle andre land, men sånn er det. Er ihvertfall beroet med svaret 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var jeg på TUL og fikk se et bankende hjerte og en perfekt liten spire målt til 7+2 ca❤️😭Endelig!!🥰

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Hopptimisten skrev:

I går var jeg på TUL og fikk se et bankende hjerte og en perfekt liten spire målt til 7+2 ca❤️😭Endelig!!🥰

Gratulerer☺️☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.8.2020 den 19.27, Hopptimisten skrev:

Takk, det håper jeg også☺️ 
Vi har fått utredning i form av blodprøver. Kromosomanalyse samt sjekke stoffskiftet. Alt var normalt på oss begge to, så da bør det være muligheter😅🤞🏼

Så bra at alt ser normalt ut 😀 høres ut som du har vært veldig uheldig. Fantastiske nyheter fra tidlig UL 💕 Nå har du stor sjanse for at det går bra hele veien til termin!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.8.2020 den 19.29, skalbare skrev:

Han er 19 mnd så det er full fart! Han startet i barnehage denne mnd, så det hjelper😊 

Vet datteren din at hun skal bli storesøster? Sikkert stas😊

19 mnd er en heftig alder 😂 Husker jeg pleide å si det er godt at det er på det søteste den tiden så man holder ut 😜 men nå gleder jeg meg til å oppleve det igjen! Datteren min vet ikke om graviditeten ennå, jeg venter til jeg har hatt ultralyden i uke 13. Men hun har alltid ønsket seg søsken og hun synes det er så stas med babyer og små barn så tror hun blir veldig glad! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens 😊 Håper alle har det bra 😊 Må bare beklage at jeg er litt treig med å oppdatere listen og svare i denne tråden. Kvalmen har kommet tilbake her så er ganske redusert, men satser på at det blir bedre veldig snart 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ollibolli skrev:

Hei folkens 😊 Håper alle har det bra 😊 Må bare beklage at jeg er litt treig med å oppdatere listen og svare i denne tråden. Kvalmen har kommet tilbake her så er ganske redusert, men satser på at det blir bedre veldig snart 😊

Jeg har også fått kvalmen tilbake siden i går 😆 virker som det skjer ofte at den gir seg litt og kommer tilbake ca. 1 uke senere når jeg leser andre sine kommentarer. Håper den gir seg igjen for begge av oss snart 🧡 er en veldig god følelse å ha klart veien til 12 uker 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått vært på tidlig ultralyd jeg og. Hjertet banket og alt så fint ut (🥰), og jeg skal i dag være 12+2. Termindatoen er foreløpig 17. Mars, men får det ikke helt til å stemme med hvor langt jeg var på vei han sa jeg var da ultralyden ble tatt, er isåfall bare snakk om én dag forskjell😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Switch skrev:

Har fått vært på tidlig ultralyd jeg og. Hjertet banket og alt så fint ut (🥰), og jeg skal i dag være 12+2. Termindatoen er foreløpig 17. Mars, men får det ikke helt til å stemme med hvor langt jeg var på vei han sa jeg var da ultralyden ble tatt, er isåfall bare snakk om én dag forskjell😋

Så bra med fin ultralyd 😍

Jeg skal være 12+2 i dag også og har fått termin dato 16. Mars 😆 har også fått vite at datoen ikke blir flyttet fram selv om de planlegger å igangsette tidlig.

Kanskje vi kommer til å ha 3 av oss på samme termin dato? 😁

Jeg har UL hos Ahus på onsdag, det blir min første time der. Lurer på om faren kan bli med men tenker nei ... skal ringe og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke blødd noe mer siden forrige innlegg, og har hatt noe kvalme på kveldene (tenkt at jeg har spist for mye), men fra i dag av har kvalmen vært der fra jeg sto opp. Skal på tidlig UL fredag, er da 7+2 så skal vel kunne se om det er hjerteslag. Noen andre som vil dele erfaringer med så tidlig UL og evt innvendig UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Harefrøken18 skrev:

Har ikke blødd noe mer siden forrige innlegg, og har hatt noe kvalme på kveldene (tenkt at jeg har spist for mye), men fra i dag av har kvalmen vært der fra jeg sto opp. Skal på tidlig UL fredag, er da 7+2 så skal vel kunne se om det er hjerteslag. Noen andre som vil dele erfaringer med så tidlig UL og evt innvendig UL?

Jeg har vært på UL to ganger så tidlig tidligere, nå sist var jeg 7+4, og forrige gang var jeg også ca samme! Forrige gang fikk jeg se bankende hjerte som ble målt til 5+2, og det endte ikke så bra. Men nå sist fikk jeg se en liten klump med bankende hjerte målt til 7+2!🥰 Begge gangene har vært vaginalt! Håper din lille spire blir målt til likt som du har sett for deg, og at du får se at det går fint☺️ Hvordan har du kommet frem til at du er 7+2 da? Har du målt etter mens og har stabil syklus, eller vet du når eggløsning var?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Jeg har vært på UL to ganger så tidlig tidligere, nå sist var jeg 7+4, og forrige gang var jeg også ca samme! Forrige gang fikk jeg se bankende hjerte som ble målt til 5+2, og det endte ikke så bra. Men nå sist fikk jeg se en liten klump med bankende hjerte målt til 7+2!🥰 Begge gangene har vært vaginalt! Håper din lille spire blir målt til likt som du har sett for deg, og at du får se at det går fint☺️ Hvordan har du kommet frem til at du er 7+2 da? Har du målt etter mens og har stabil syklus, eller vet du når eggløsning var?

Har målt etter mens og har stabil syklus, men vet også svært nøyaktig når EL var, pga tester og symptomer 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Harefrøken18 skrev:

Har målt etter mens og har stabil syklus, men vet også svært nøyaktig når EL var, pga tester og symptomer 🤗

Da har du jo ganske grei oversikt! ☺️ Jeg ble veldig nervøs da jeg ble satt tilbake til 5+2 fordi jeg visste akkurat når eggløsning var, og det gikk jo ikke bra den gangen. Men jeg spurte gyn om det i etterkant, og hun sa det ikke skal ha noe å si så lenge hjertet banker! At det ikke er mulig å si noe om utfallet🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Da har du jo ganske grei oversikt! ☺️ Jeg ble veldig nervøs da jeg ble satt tilbake til 5+2 fordi jeg visste akkurat når eggløsning var, og det gikk jo ikke bra den gangen. Men jeg spurte gyn om det i etterkant, og hun sa det ikke skal ha noe å si så lenge hjertet banker! At det ikke er mulig å si noe om utfallet🤔

Tror det😅 takk for svar, jeg skal oppdatere her etter TUL på fredag 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Harefrøken18 skrev:

Tror det😅 takk for svar, jeg skal oppdatere her etter TUL på fredag 🤞🏻

Ja, det må du gjøre! Blir spennende 🥰🤞🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Avianna skrev:

Så bra med fin ultralyd 😍

Jeg skal være 12+2 i dag også og har fått termin dato 16. Mars 😆 har også fått vite at datoen ikke blir flyttet fram selv om de planlegger å igangsette tidlig.

Kanskje vi kommer til å ha 3 av oss på samme termin dato? 😁

Jeg har UL hos Ahus på onsdag, det blir min første time der. Lurer på om faren kan bli med men tenker nei ... skal ringe og spørre.

@Switch Så fantastisk med ultralyden 😄 

@Avianna spennende med ny ultralyd! Og helt herlig at du venter tvillinger 😄 så spennende! Hvordan går det med kvalmen?

Rart med disse terminene. Jeg har vært på to ultralyder og fått samme termin hos to forskjellige gynekologer, altså den 16.mars. Men jeg er 11+6 i dag 😂 Må være forskjellige måter å regne ut på eller? 11+6 stemmer perfekt med eggløsningstest og forrige mens. Om en uke skal jeg på UL igjen hos en tredje lege så blir spennende å se hva terminen blir da 😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...