Gå til innhold

Skravletråd Mars/april 2021

Ollibolli

Anbefalte innlegg

Fonni skrev (3 minutter siden):

Jeg er også straks i uke 37. Har mye nedpress og kynnere, men føler meg sikker på at jeg må gå over tiden. Og jeg kunne godt tenkt meg at babyen kom om en god uke eller to 😅 Babyen har ligget i seteleie, men hadde heldigvis snudd seg til uke 36 og hodet var festet, så nå er vi klar for han!

Lykke til med skriveinnspurt @Cumberbitch🤗🤗

@OllibolliSå fint at alt står bra til og at hun blir i magen litt til❤ Hvordan var det på sykehuset? Merket du mye til koronarestriksjoner? Regner med varierer mye fra sted til sted. Jeg er begynt å bli litt redd for en ensom tid om fødsel og barsel 😩

Takk ❤️ Det var greit nok på sykehuset, men fikk jo ikke ha med mannen siden det ikke ble fødsel (noe jeg selvsagt er glad for at det ikke ble 😉). Jeg var litt redd en periode og ganske hormonell så skulle gjerne hatt han der for litt støtte, men jordmødrene var fantastiske! De var inne hos meg hele tiden og visste ikke hva godt de kunne gjøre 😊 ellers er det slik på sykehuset «mitt» at mannen får være med på OUL, aktiv fødsel og barsel, så det er jeg veldig glad for!

Lykke til i de siste ukene 😊 Nå er det ikke lenge til vi får treffe de skjønne små 🥰

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå begynner rommet til lillebror å nærme seg ferdig. Gjesterommet har fått et ansiktsløft og jeg har brukt mange timer på skraping, pussing, maskering og maling 🙈 malte 25 timer forrige helg og er glad rommet bare er 10 kvm. Det skal henges opp gardiner, opp med noen hyller og bilder men man ser da konturene av rommet 💙

Snapchat-259472128.jpg

Snapchat-1858300988.jpg

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MVN90 skrev (28 minutter siden):

Nå begynner rommet til lillebror å nærme seg ferdig. Gjesterommet har fått et ansiktsløft og jeg har brukt mange timer på skraping, pussing, maskering og maling 🙈 malte 25 timer forrige helg og er glad rommet bare er 10 kvm. Det skal henges opp gardiner, opp med noen hyller og bilder men man ser da konturene av rommet 💙

Snapchat-259472128.jpg

Snapchat-1858300988.jpg

Superfint!!! 😍 og her følte jeg meg sååå flink som fikk hengt opp noen hyller på barnerommet 😂 så flink du er!! Nydelige farger og så kult med fjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk 😊 Ble veldig fornøyd selv. Mye jobb når det er panel og ikke gips men kom da i mål 😊

Skal sies at vi har helrenovert hele huset utvendig og innsiden de siste 6 årene, så jeg har mye erfaring med snekring og er praktisk anlagt 😉

Legger ved bilde. Uke 34 med storesøster(til venstre) vs med lillebror.

Jeg har samme vekt og vektoppgang, barna er ca like store, forskjellig kjønn og helt forskjellig mager. Veldig spent på hvor mye den magen egentlig kan vokse, kroppen er fascinerende 🙊

Snapchat-1506971521.jpg

Endret av MVN90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MVN90 skrev (22 timer siden):

Tusen takk 😊 Ble veldig fornøyd selv. Mye jobb når det er panel og ikke gips men kom da i mål 😊

Skal sies at vi har helrenovert hele huset utvendig og innsiden de siste 6 årene, så jeg har mye erfaring med snekring og er praktisk anlagt 😉

Legger ved bilde. Uke 34 med storesøster(til venstre) vs med lillebror.

Jeg har samme vekt og vektoppgang, barna er ca like store, forskjellig kjønn og helt forskjellig mager. Veldig spent på hvor mye den magen egentlig kan vokse, kroppen er fascinerende 🙊

Snapchat-1506971521.jpg

Ja, det må ha vært litt av en jobb! Kult å være så handy! Skulle ønske jeg var det selv. Bodde i et hus fra 70-tallet en lang periode, men mannen og jeg ga opp renoveringen og kjøpte et helt nytt rekkehus for to år siden 😂 orket ikke mer jobb! 
Du har en superfin mage 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ollibolli skrev (1 time siden):

Ja, det må ha vært litt av en jobb! Kult å være så handy! Skulle ønske jeg var det selv. Bodde i et hus fra 70-tallet en lang periode, men mannen og jeg ga opp renoveringen og kjøpte et helt nytt rekkehus for to år siden 😂 orket ikke mer jobb! 
Du har en superfin mage 💕

Tusen takk 😊

Ja det er MASSE jobb, vi har brukt utallige timer og kun prioritert hus utenom jobb siden november 2014 så det er ikke for alle. Sist svangerskap snekret jeg 5-10 timer hver dag, la ned hammeren 3 dager før termin og begynte igjen med 5-10 timer om dagen en uke etter fødsel. Flaks jeg var frisk og fikk en sovebaby 🙈 Ville nok ikke gjort et like stort prosjekt igjen ..

Nøkkelferdig høres ut som en drøm 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som begynner å føle seg som en sliten liten sofagris? Det gjør jeg. Når jeg skal ut å gå nå så er det bittesmå skritt som gjelder, hvis ikke blir nedre del av magen kjempe hard og kjennes ut som jeg har sting. Lysken er til tider veldig øm og det kjennes ut som jeg har vært 14 dager på tidenes bredeste hesterygg 😂 sliter med å sove om natta da hoftene er sliten, lurer å litt på om jeg har begynt og fått litt kynnere. Er veldig glad for at permisjonen begynner om under 2 uker nå, men føler meg absolutt heldig som har vært i såpass god form at jeg har kunnet vært i jobb så lenge. Mye takket helt super tilrettelegging fra arbeidsplassen da 😁

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt hjemmekontor @Bobir, og har bokstavelig talt levd i sofaen det siste halvåret😅😅 At magen din blir hard når du går er vel kynnere? Det blir fint med permisjon, jeg måtte ta litt ferie og har derfor begynt allerede. Deilig å bruke dagene på å klargjøre alt til den lille kommer! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble altså så akutt lei plutselig. 🙈 Syns det begynner å bli tungt om natta nå, siden jeg må opp og tisse så ofte. Venter i tillegg til det lengste, så det er ekstra ubehagelig å stå opp (hvorfor gidder jeg å gjøre meg selv så vondt... 😆). Så i natt kjente jeg for første gang at jeg er lei, og at dette gidder jeg ikke veldig mye lengre. Tre uker igjen til termin i dag, og orker ikke å gå veldig lenge over tida kjenner jeg 😅 men, etter å ha vært mer eller mindre forstoppet siden juli, så har jeg begynt å bli dårlig i magen de to siste dagene. Kanskje det er håp for at han kommer innen et par uker? 🤞🏼

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Bobirlykke til med innspurten, blir godt med permisjon nå 😊👍

@Fonni kjekt å få gjort klart til den lille kommer, man går ofte i litt sånn redebyggingsmodus på slutten 🤣

@Cumberbitch det med å bli lei husker jeg fra sist, ikke kommet dit riktig enda men kommer nok om noen uker 🤦‍♀️ 

Jeg er offisielt høygravid i dag og det er 40 dager igjen. 2,5 uke og 14 vakter igjen på jobb, hjelp det går fort 😱 

Endret av MVN90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg på om jeg ble første til å føde i denne tråden?

I dag morges kl 06.32 kom min bittelille jente til verden i ekspressfart! Kun 2053 gram (nøyaktig en kilo mindre enn storesøster var!) og 45 cm lang ❤️ Vi rakk å komme til uke 36+1. Alt går veldig fint med den lille og hun virker sterk og frisk, men vi blir en stund på sykehuset framover. Hun har diet mye så det er et godt tegn 🥰 Vi er «alene» på barsel nå for mannen måtte hjem til eldste siden barnevakten ikke rakk fram, men det føles helt ok. Jeg er jo helt gira av disse hormonene og bebis sover så søtt så da tok jeg meg tid til å skrive litt her også 😄 Utrolig hvor mye energi man kan ha 😂 Fra jeg våknet av første rie og til hun var ute tok det 1 time og 15 minutter 😱 men hadde superrask fødsel med første også. Jeg er så takknemlig for at alt har gått så bra!

Håper alle dere har det bra og at dere får like fine fødselsopplevelser 💕 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer @Ollibolli❤❤ Snakk om å komme til verden i et forrykende tempo! Så fint at alt står bra til med dere begge 🙂 Og så gøy at du tok deg tid til å oppdatere oss, regner med du er første kvinne ut? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Gratulerer med vesla @Ollibolli! Jeg skulle innom tråden her for å ønske alle sammen lykke til med innspurten av svangerskapet og fødsel, men der var du jammen førstekvinne ut allerede. Godt å høre det er bra med dere :hug:

Jeg hadde et inderlig håp om å klare å være gravid på nytt innen terminen min som var 15.mars kom, men jeg ble nok dessverre ikke det :( Har gjort alt jeg kunne da. Og gir ikke opp helt enda.

Lykke til videre alle sammen! :klemmer:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...