Gå til innhold

37 år,ufrivillig barnløs,finner aldri en god partner å dele livet med

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Du har rett. Men et halvt år?Går det ikke på kortere tid enn det?

Sendes på snap der det ikke blir lagret og går bort rett etterpå. Har ofte hatt tlf fremfor trynet. Sender det ikke daglig.

Anonymkode: 1bb8f...613

Ikke i ditt tempo nei. Måneder går, men du gjør ingenting for å forbedre situasjonen din. Så ja, for deg kommer det til å ta lang tid, om du i det hele tatt får til å starte.

Anonymkode: 266b8...f61

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ikke ha med meg foreldrene mine noen plass🙄De gir meg mer angst også så.

Jeg lover deg (jeg er selv mor) at det er ingenting foreldre ønsker mer enn å se sine barn lykkelig. Selv om de gir deg angst så ønsker de deg det. Se det som en del av terapi... For du må gjøre noe ellers kommer er du samme plassen om et år, men tennene gjør vondt i tillegg.

Anonymkode: d597e...5cd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Redd for å ikke klare å møte opp pga angsten.

Men for å bli kvitt angsten så må du eksponere deg for den. Ellers kommer du ingen vei. 

Anonymkode: 87f26...465

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du skal klare det på kortere tid enn det så må du i hvert fall begynne, ikke bare skrive på nett om det. 

Så for å få dette til raskest mulig - hva er din konkrete plan fremover for å komme i gang?

Anonymkode: d663d...701

Har dere noen råd for å slutte å utsette?For det er det jeg gjør og vil unngå og eventuelt kjenne på ubehageligheter fra angstsymptom osv. Da kommer man ingen vei. Lei av å utsette men gjør det likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere noen råd for å slutte å utsette?For det er det jeg gjør og vil unngå og eventuelt kjenne på ubehageligheter fra angstsymptom osv. Da kommer man ingen vei. Lei av å utsette men gjør det likevel.

Har du blitt forklart hva angst er? Du må lære deg at angst er bare hodet som lyger til kroppen din og sier du er i fare, når du ikke er det. Så når du får angst så blir du i situasjonen, for du vet jo at du ikke er i fare (selv om det kjennes slik ut). Slik trener du, du oppsøker alle situasjoner som gir deg angst og står i det. Etterhvert forstår hodet ditt og kroppen at de lurer ikke deg. Da vil det bli mildere og mildere, og etterhvert forsvinne eller bli helt håndterbart.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...han her har «hatt lyst på meg» sikkert 1,5 år minst. Vi avtalte å møtes i september men det kom ting i veien(gjør det annet?!?). Han sier jeg pirrer han og at det er noe fristende med meg🙈Nesten som en blir høy på seg selv her.  Kjekt å være ettertrakta men kanskje ikke slikt språk. 
Det gir en jo litt selvtillit at flere har lyst på en da,men kanskje kun som sexobjekt 🤔

Har også beilere som vil ha seriøst langvarig forhold da...men har litt å ordne opp i først.

415D1EB4-ECCD-4BFD-8339-7FD34B048E89.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er her du trenger hjelp, av en psykolog som utfordrer deg i timene. Du er altfor god på å utsette og unnskylde deg. Du trenger profesjonell hjelp. Spesielt siden du ønsker resultater på kort tid. Kom deg til fastlegen og snakk med ham over nett. Ingen vei utenom.

Anonymkode: 58e68...cff

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er her du trenger hjelp, av en psykolog som utfordrer deg i timene. Du er altfor god på å utsette og unnskylde deg. Du trenger profesjonell hjelp. Spesielt siden du ønsker resultater på kort tid. Kom deg til fastlegen og snakk med ham over nett. Ingen vei utenom.

Anonymkode: 58e68...cff

Er vel nesten manglende tann og at det vises tydelig om man snakker med folk som gjør at en unngår å komme i en slik situasjon og drite seg ut og måtte forklare seg😋 Men tro det eller ei et møkkalei av å utsette og unngå ting. Så lei av å være alene konstant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er vel nesten manglende tann og at det vises tydelig om man snakker med folk som gjør at en unngår å komme i en slik situasjon og drite seg ut og måtte forklare seg😋 Men tro det eller ei et møkkalei av å utsette og unngå ting. Så lei av å være alene konstant!

Den emojien skulle ikke være der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

1. Gå til psykolog
2. Sett opp en steg-for-steg fremdriftsplan. Start med første steg så lett at du klarer det - f.eks gå til butikken, men ikke gå inn. Sett opp så små steg at du klarer hver av dem.
3. Begynn med listen i dag. Du trenger ikke gjøre den ferdig, men du må begynne. Ellers kommer du aldri i gang.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. Gå til psykolog
2. Sett opp en steg-for-steg fremdriftsplan. Start med første steg så lett at du klarer det - f.eks gå til butikken, men ikke gå inn. Sett opp så små steg at du klarer hver av dem.
3. Begynn med listen i dag. Du trenger ikke gjøre den ferdig, men du må begynne. Ellers kommer du aldri i gang.

Problemet mitt er at jeg øser meg selv opp før jeg skal utfordre meg på noe. Hater å kjenne på symptom. Veit samtidig at det er å stå i de som fører en videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Problemet mitt er at jeg øser meg selv opp før jeg skal utfordre meg på noe. Hater å kjenne på symptom. Veit samtidig at det er å stå i de som fører en videre. 

Ja, så du må bare gjennom det. Men det vil være mye lettere for deg om du gjør det sammen med en psykolog. Hvis ikke, så gjør det i så små steg at du klarer det. Ikke tenk at første steget er at du skal gå inn og handle i femten minutter. 

Første steget er kanskje å skrive liste.
Andre steget å visualisere at du går inn i butikken og at det går bra
Tredje steget å gå til du ser butikken og så snu og gå hjem igjen
Fjerde stedet og gå frem til døren, snu og gå hjem igjen
Femte steget, gå inn, handle èn ting og så gå igjen
osv osv 

Så små steg at du klarer det hver gang.

Begynn i dag med listen. Skriv gjerne om det her for å ha litt støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, så du må bare gjennom det. Men det vil være mye lettere for deg om du gjør det sammen med en psykolog. Hvis ikke, så gjør det i så små steg at du klarer det. Ikke tenk at første steget er at du skal gå inn og handle i femten minutter. 

Første steget er kanskje å skrive liste.
Andre steget å visualisere at du går inn i butikken og at det går bra
Tredje steget å gå til du ser butikken og så snu og gå hjem igjen
Fjerde stedet og gå frem til døren, snu og gå hjem igjen
Femte steget, gå inn, handle èn ting og så gå igjen
osv osv 

Så små steg at du klarer det hver gang.

Begynn i dag med listen. Skriv gjerne om det her for å ha litt støtte.

Tvang meg selv til å gå et lokalt turmål i dag. Var mørkt da men der var en del folk. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Angst er ubehagelig men KUN det. Det er ikke farlig - du dør ikke av det. Det er bare tanker og du må rett og slett bare holde ut å stå i det.

Anonymkode: 9acc9...d1b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, skal man finne noe positivt med pandemien så er det vel at du kan LETT ha på munnbind og SKJULE tennene dine, og dermed unngå spm. Beste unnskyldning noensinne! Du er nødt til å se løsninger fremfor unnskyldninger. 

Og oppfør deg ift foreldrene dine, de skal kjøpe leilighet for deg! Det er det ikke mange av oss som får. Vær litt takknemlig! 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, miss summers skrev:

Altså, skal man finne noe positivt med pandemien så er det vel at du kan LETT ha på munnbind og SKJULE tennene dine, og dermed unngå spm. Beste unnskyldning noensinne! Du er nødt til å se løsninger fremfor unnskyldninger. 

Og oppfør deg ift foreldrene dine, de skal kjøpe leilighet for deg! Det er det ikke mange av oss som får. Vær litt takknemlig! 

Det er ikke bestemt enda. De skal evt kun eie den en kort periode så blir den ført over i mitt navn. Er veldig takknemlig. 

Det med munnbind er smart ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Angst er ubehagelig men KUN det. Det er ikke farlig - du dør ikke av det. Det er bare tanker og du må rett og slett bare holde ut å stå i det.

Anonymkode: 9acc9...d1b

Sant det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke bestemt enda. De skal evt kun eie den en kort periode så blir den ført over i mitt navn. Er veldig takknemlig. 

Det med munnbind er smart ja.

Ser du, de gjør så godt de kan for deg. De kommer til å bli så glad om du strekker ut en hånd og ber de følge deg til tannlegen. 🥰 Bra at du gjorde noe i dag. I morgen prøver du å gjøre noe som er litt vanskeligere. Det er veien til å bli bedre og nå sine mål. Angst er ubehagelig og skummelt, men du dør ikke av det. Det er kroppen som reagerer og det kan gi hjertebank, svimmelhet, høy puls, skjelvende knær og hender osv osv... Men ingenting som er farlig. Husk å puste nor den kommer, og stå det av for det går over. Kanskje du skulle lest litt om hva som skjer siden du er flink å ta til deg kunnskap?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Tvang meg selv til å gå et lokalt turmål i dag. Var mørkt da men der var en del folk. 

Kjempebra! Da har du gjort steg en i dag. Er steg to i morgen og begynne på listen, feks? Eller gå til du ser butikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser du, de gjør så godt de kan for deg. De kommer til å bli så glad om du strekker ut en hånd og ber de følge deg til tannlegen. 🥰 Bra at du gjorde noe i dag. I morgen prøver du å gjøre noe som er litt vanskeligere. Det er veien til å bli bedre og nå sine mål. Angst er ubehagelig og skummelt, men du dør ikke av det. Det er kroppen som reagerer og det kan gi hjertebank, svimmelhet, høy puls, skjelvende knær og hender osv osv... Men ingenting som er farlig. Husk å puste nor den kommer, og stå det av for det går over. Kanskje du skulle lest litt om hva som skjer siden du er flink å ta til deg kunnskap?

Kommer ikke til å be noen følge meg noen plass. 
Symptomene jeg har(det er de samme til alt jeg har isolert meg fra,utfordringer,til kjøpesenter/butikken,møte venner/familie,møter på nav,lege,tannlege,buss,reise steder og å møte mannfolk osv)er vondt i magen,puster tungt,hjertebank,tør i munnen etc,men går over som regel når en står i det,har utført noe en grudde seg til og eller når en kommer tilbake til komfortsonen. Men det er denne en vil og må ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...