AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #1821 Del Skrevet 7. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Angst for ørtende gang! Nav dekker en god del av det. Vet ikke hvor mye enda. 10 000 i hverfall tror jeg. En porselenkrone koster 6000 tror jeg det var. Anonymkode: 1bb8f...613 Det får an å gå til tannlege som spesialiserer seg på angst. Få medisiner i forkant for eksempel. Å ha angst for tannlege er ikke rasjonelt, men du kan begynne å bli redd for hva som skjer om du drøyer det lenge. Det blir bare verre om du utsetter det. Det kan bli mye verre...Rotfylling, gebiss osv osv. Anonymkode: d597e...5cd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #1822 Del Skrevet 7. november 2020 Aner ikke hvorfor dere fortsetter å gi «gode råd» til TS. Det hjelper absolutt null og niks. Tror kanskje tvertimot at denne tråden forsterker problemene. Anonymkode: fe0ac...937 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #1823 Del Skrevet 7. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Aner ikke hvorfor dere fortsetter å gi «gode råd» til TS. Det hjelper absolutt null og niks. Tror kanskje tvertimot at denne tråden forsterker problemene. Anonymkode: fe0ac...937 Enig. Det beste hadde vært å ignorere, så hadde TS blitt tvunget til å søke støtte et annet sted, men det vil alltid være noen som svarer. Det er utfordringen! Anonymkode: 58e68...cff 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2020 #1824 Del Skrevet 7. november 2020 8 hours ago, AnonymBruker said: Du har rett,som flere her har. Anonymkode: 1bb8f...613 Hvorfor gjør du ikke noe med det da? Skaffer deg en ordentlig psykolog? Anonymkode: 266b8...f61 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #1825 Del Skrevet 8. november 2020 Hvis du har utsatt tannlegen i 10 år, hva er det som tilsier at du kommer til å gjøre det nå med det første? Anonymkode: 9acc9...d1b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #1826 Del Skrevet 8. november 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Virker det logisk at datteren på 18 år skal komme på besøk på en lørdagskveld? Anonymkode: 1bb8f...613 Under Corona? Ja. Jeg er også omtrent bare med familien nå. Anonymkode: d2573...a20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #1827 Del Skrevet 8. november 2020 On 8/22/2020 at 12:22 AM, AnonymBruker said: Er fortvilt!!Sitter å gråter og hyperventilerer. Har prøvd så lenge å finne en bra fyr å dele livet med uten hell. Er så lei meg og frustrert. Som om Gud/universet/noen «oven»/forbannelse har bestemt man ikke skal lykkes. Har ikke hatt nærhet/sex på x antall år. Føler man er fratatt alt «alle andre» har og får oppleve. Har vært av og på datingapper en god del år men har ikke vært på date på over tre år. Er nok litt kresen,men klarer ikke møte noen jeg ikke finner attraktiv og med god personlighet som matcher min. I det siste er det lite matcher på datingappen også så det er ingen å potensielt treffe heller. Det er bare helt fortvilt😭 De fleste venner har to eller tre barn og/eller mann/samboer. Ønsker det så inderlig selv men finner aldri noen og jeg ser på forskjellige typer menn,men der må være noe som trigger nysgjerrigheten og interessen. Der har det dessverre ikke vært siste tiden. Jeg er dessverre lite ute på andre arena grunnet folk er opptatt med sitt og jeg syns ikke det er så kjekt å gå ut alene. Heller ikke mye som er åpent nå i koronatid. En slektning sa for noen år siden at det er ikke alle som skal ha noen. Synes dette var svært sårende. Veit ikke om vedkommende mente det stygt eller ei. Yngste barnet til denne slektningen,som jeg vokste opp sammen med da vi er rundt samme alder,venter nå sitt tredje barn. Noe som er svært sårt,selv om jeg ønsker henne det beste. Har ikke lyst å være «hun enslige uten barn»,det er ekstremt sårt når du ønsker det motsatte. Er så sliten av å feile. Har prøvd law of attraction,meditation etc men det ser ikke ut til å hjelpe. Selv om enkelte ting med the law of attraction virker... Jeg er allminnelig av utseende og hadde alltid draget tidligere på godt og vondt. Men det å finne ekte kjærlighet har vært vanvittig vanskelig. Har nok sikkert tenkt at det skal være vanskelig,og derfor har det vært nettopp det. Så prøver å snu den tankegangen. Blir så misunnelig(sikkert ikke bra å være det)på de som har funnet mennene i sine liv,og noen flere ganger. Unner de alt godt men ønsker det så inderlig selv. Vet det er mange som unner meg å finne en bra livspartner og oppleve gjensidig kjærlighet. Årene flyr og man står bare å spinner og snart kan man ikke få barn noe som skremmer livskiten ut av en. Ønsker meg et barn for det er kun det man rekker muligens. Men det er langt bedre enn null barn. Hadde vært evig takknemlig for et friskt barn. Og nei å reise til Danmark er ikke et alternativ. Har dårlig økonomi og har ikke lyst å få barn på den måten. Kudos til de som gjør det,spesielt alene👊 Anonymkode: 1bb8f...613 Tiden er ikke ute! Det er mange som får barn i den alderen nå til dags 🙂 Nå har det blitt lovlig med assistert befruktning for single kvinner i Norge, så du kan jo forhøre deg litt, en konsultasjonstime er ofte gratis. Det kommer frem ganske tydelig at ønske ditt om å få barn er det som gjør at det haster med å få seg en mann. Jeg vil råde deg å skille disse to fra hverandre og heller sette det som to separate mål. Jeg forstår selvfølgelig at du ikke ønsker å få barn alene og at du helt vil ha barn med en mann du skal være i et forhold med, men jeg tror det overstyrer prosessen og gjør at du forhaster deg og det igjen fører til at du ikke finner noen. Det er ikke sikkert menn i den aldersgruppen ønsker seg barn heller, kanskje har de ett eller to fra før fra et tidligere forhold. Når det kommer til forhold tror jeg at du kanskje har et litt glorifisert syn på kjærlighet. Om det er kjærlighet vet man ikke før man har vært sammen en stund, det er ikke som man ser på film at man vet det fra første øyeblikk, kjærlighet er noe som vokser over tid. Jeg vil ikke som de andre si at du må senke kravene dine. Man kan ikke være i et forhold med noen man ikke er tiltrukket av, men jeg vi si at du burde prøve å gi de du går ut med mer tid enn du normalt ville gjort. Prøv å lev mer i nuet og ikke tenk på hvordan han passer inn i din fremtid, men hvordan du føler deg med han akkurat nå. Det finnes nok flere grupper på facebook som går ut på sosialisering. Kanskje du kan melde deg inn i en turgruppe f.eks om det er noe du trives med. Hvis ikke er jo fester ofte et sted man treffer folk, men nå er jo det meste nedstengt. Jeg fant kjærligheten i en alder av 26, trodde aldri det skulle skje og nå er jeg en av dem som er samboer med et barn. Så plutselig er det deg. I forhold til det med kostnader med sæddonasjon, så kunne du jo forhørt deg med noen du kjenner om de kjenner noen som kanskje kunne vært villige til å hjelpe deg. Kanskje du kjenner noen som heller ikke har funnet noen, men som ønsker barn. Jeg tror i hvert fall du må tenke litt kreativt hvis du ønsker å få gang på ting hvis du ikke tørr å vente lenger. Hvis du ikke får det til så finnes det mange barn der ute som trenger en mamma. Man trenger ikke et biologisk barn for å være en mamma ❤️ Anonymkode: af964...e88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #1828 Del Skrevet 8. november 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror du en 7-10 mann vil ha en dame som støtter seg på nav til å ordne opp alt i livet? Du mener nav skal fikse jobb, penger, tenner, gjeld osv osv. Det er på tide å innse at det er kun du som kan ta skikkelig tak i situasjonen. Søk hjelp hos psykolog, kom deg ut av huset og lev livet litt. Så vil du se ting faller på plass. Anonymkode: 46879...d72 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Du har selvsagt lov til å ha så mange krav du bare vil, men poenget er jo at det ikke er særlig realistisk. På den listen du la ut tidligere i tråden skrev du f.eks at en framtidig partner måtte ha fast jobb og være økonomisk stødig, mens du selv altså mottar sosialhjelp... Anonymkode: a7a6e...d64 Så dere tror alle menn bare vil ha damer som ikke går på Nav, som er suksessfulle og rike og ikke mottar sosialtrygd? Da er i så fall 100% av alle forhold bare basert på overflatiske ting og ikke faktisk kjærlighet! Så glem å snakk om forelskelse. Mange burde ikke få barn synes jeg, fordi de ikke eier omsorgsevner som i å ikke bry seg om andre enn seg selv, får barn og partner bare fordi det er status, krav og andre tåpelige og patetiske grunner som jeg ofte hører om. Mange skaffer seg også kjæledyr og kster de på dynga fordi de ikke ofrer en eneste nerve. Penger betyr ikke en jævla dritt, kjærlighet og å være en god person er alt når det kommer til ekte kjærlighet, barn etc. mange barn har det jævlig fordi mor og far er for opptatt med andre ting enn å se de og ha tid til de. En mann blir lykkelig når han får være med en dame han LIKER å være med, som spiller på hverandres lag, deler interesser, gjør ting sqmmen, bygger ting sammen, kommuniserer og har et bra sexliv etc. og at man har tiltrekning til hverandre, og ja en dame og mann på forskjellige skalaer som dere mener, kan fortsatt ville ha hverandre og være skikkelig tiltrukket. Drit i skallethet, litt overvekt eller dårlige tenner. Er sjarmen og intellektet som spiller en rolle. Er mange attraktive menn med dårlige tenner der ute som har en helhet eller pakke man liker. dessuten finnes det ganske kjekke menn der ute som også liker damer som ikke er perfekte, som vil gå hjemme og ta seg av barn mens han jobber, som er overvektige, mindre pene, sliter psykisk, går på Nav og sånne ting. Men forskjellen er at disse har en god personlighet og verdier også, noe de fleste damer vil ha om som du visst gar misforstått. Damer vil ikke ha disse 10er mennene som er så overflatiske, rike, arrogante, har topp jobb og kjører fin bil og er perfekt. Sånne menn er bare ekle. Anonymkode: bc474...be2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #1829 Del Skrevet 8. november 2020 Det er to ting du må gjøre, før noe annet kan skje. 1) Få deg tannlegetime. Du trenger ikke å få legen til å skrive ut Valium. Du er sunnmøring, og bor da nært Ålesund. Hvis du kontakter Oris Dental Brosundet (tidligere Brosundet Tannklinikk), så kan tannlegen der gi deg beroligende før timen din. Det har jeg fått flere ganger, jeg hadde grusom tannlegeskrekk, noe jeg forklarte på telefonen. Nå trenger jeg ikke å få noe medisin på forhånd lenger, jeg har blitt kvitt tannlegeskrekken helt. 2) Få deg legetime. Gjerne via video/telefon. Start med å be om hjelp med angsten. Om du ikke får gjort disse to tingene, så kommer du ikke til å komme deg ut i arbeidslivet/av sosialtrygd, få kjøpt deg bolig eller funnet deg en partner. Da kommer du til å lage en ny tråd her om fem år, «42 år, ufrivillig barnløs, singel og arbeidsledig». Anonymkode: c061b...23d 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2020 #1830 Del Skrevet 8. november 2020 Kjenner på stresset ekstremt nå når vi nærmer oss slutten av året. Om jeg fikk kommet meg i en jobb, kjøpt bolig med et ekstra rom så det kunne være et potenisielt barnerom. Det måå skje om ikke for lenge altså. Blir 38 år neste år. Vil gi foreldra mine barnebarn også. De er ikke unge lengre de heller. Tilbake på en datingapp etter to mnd pause. Halve Russland og Ukraina hadde likt meg der(nei er ikke rasist men ønsker ikke en utlending),noen jeg har på både fb og snap har vist meg interesse på appen. Litt rart når de kunne vist interesse på de allerede plattformene?!?Tror den ene er sjenert. »Sexduden»hadde likt meg der igjen gir tredje gang dette året tror jeg? Har bestemt meg for å ikke respondere og sende han mer lettkledde bilder,for å sette ned foten på at en bør treffes og ha sex fysisk nå etter kontakt i over en mnd. Anonymkode: 1bb8f...613 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjær Skrevet 9. november 2020 #1831 Del Skrevet 9. november 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Kjenner på stresset ekstremt nå når vi nærmer oss slutten av året. Om jeg fikk kommet meg i en jobb, kjøpt bolig med et ekstra rom så det kunne være et potenisielt barnerom. Det måå skje om ikke for lenge altså. Blir 38 år neste år. Vil gi foreldra mine barnebarn også. De er ikke unge lengre de heller. Tilbake på en datingapp etter to mnd pause. Halve Russland og Ukraina hadde likt meg der(nei er ikke rasist men ønsker ikke en utlending),noen jeg har på både fb og snap har vist meg interesse på appen. Litt rart når de kunne vist interesse på de allerede plattformene?!?Tror den ene er sjenert. »Sexduden»hadde likt meg der igjen gir tredje gang dette året tror jeg? Har bestemt meg for å ikke respondere og sende han mer lettkledde bilder,for å sette ned foten på at en bør treffes og ha sex fysisk nå etter kontakt i over en mnd. Anonymkode: 1bb8f...613 Du må fokusere på å bli frisk. Ordne tann, jobbe med angsten og tankesettet ditt. Du har ikke penger til å kjøpe deg leilighet. Du lever på sultegrensa! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1832 Del Skrevet 9. november 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Kjenner på stresset ekstremt nå når vi nærmer oss slutten av året. Om jeg fikk kommet meg i en jobb, kjøpt bolig med et ekstra rom så det kunne være et potenisielt barnerom. Det måå skje om ikke for lenge altså. Blir 38 år neste år. Vil gi foreldra mine barnebarn også. De er ikke unge lengre de heller. Tilbake på en datingapp etter to mnd pause. Halve Russland og Ukraina hadde likt meg der(nei er ikke rasist men ønsker ikke en utlending),noen jeg har på både fb og snap har vist meg interesse på appen. Litt rart når de kunne vist interesse på de allerede plattformene?!?Tror den ene er sjenert. »Sexduden»hadde likt meg der igjen gir tredje gang dette året tror jeg? Har bestemt meg for å ikke respondere og sende han mer lettkledde bilder,for å sette ned foten på at en bør treffes og ha sex fysisk nå etter kontakt i over en mnd. Anonymkode: 1bb8f...613 Hvilken fantasiverden lever du i, egentlig? Er det slik at det er for tungt for psyken din å innse realitetene? Anonymkode: 266b8...f61 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1833 Del Skrevet 9. november 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken fantasiverden lever du i, egentlig? Er det slik at det er for tungt for psyken din å innse realitetene? Anonymkode: 266b8...f61 Ærlig talt må du gi deg!! Anonymkode: 1bb8f...613 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1834 Del Skrevet 9. november 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ærlig talt må du gi deg!! Anonymkode: 1bb8f...613 Men hva tenker du da, Ts? Hvor langt i tid er du unna målet ditt? Og hva gjør du aktivt? Anonymkode: cdb8e...c12 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1835 Del Skrevet 9. november 2020 Hvor i prosessen er du med NAV i forhold til praksis? Første steg er å være på tiltak hvor man også avklares av helsepersonell https://www.nav.no/no/person/arbeid/oppfolging-og-tiltak-for-a-komme-i-jobb/tiltak-for-a-komme-i-jobb/avklaring Anonymkode: cdb8e...c12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1836 Del Skrevet 9. november 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Ærlig talt må du gi deg!! Anonymkode: 1bb8f...613 Du lever i en fantasiverden, men er for psyk til å innse det selv. Anonymkode: 266b8...f61 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1837 Del Skrevet 9. november 2020 En stund siden jeg leste denne tråden. Hvordan går det ts? Blir det nokke knulling? Anonymkode: 6cb39...d48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1838 Del Skrevet 9. november 2020 På 22.8.2020 den 0.22, AnonymBruker skrev: Er fortvilt!!Sitter å gråter og hyperventilerer. Har prøvd så lenge å finne en bra fyr å dele livet med uten hell. Er så lei meg og frustrert. Som om Gud/universet/noen «oven»/forbannelse har bestemt man ikke skal lykkes. Har ikke hatt nærhet/sex på x antall år. Føler man er fratatt alt «alle andre» har og får oppleve. Har vært av og på datingapper en god del år men har ikke vært på date på over tre år. Er nok litt kresen,men klarer ikke møte noen jeg ikke finner attraktiv og med god personlighet som matcher min. I det siste er det lite matcher på datingappen også så det er ingen å potensielt treffe heller. Det er bare helt fortvilt😭 De fleste venner har to eller tre barn og/eller mann/samboer. Ønsker det så inderlig selv men finner aldri noen og jeg ser på forskjellige typer menn,men der må være noe som trigger nysgjerrigheten og interessen. Der har det dessverre ikke vært siste tiden. Jeg er dessverre lite ute på andre arena grunnet folk er opptatt med sitt og jeg syns ikke det er så kjekt å gå ut alene. Heller ikke mye som er åpent nå i koronatid. En slektning sa for noen år siden at det er ikke alle som skal ha noen. Synes dette var svært sårende. Veit ikke om vedkommende mente det stygt eller ei. Yngste barnet til denne slektningen,som jeg vokste opp sammen med da vi er rundt samme alder,venter nå sitt tredje barn. Noe som er svært sårt,selv om jeg ønsker henne det beste. Har ikke lyst å være «hun enslige uten barn»,det er ekstremt sårt når du ønsker det motsatte. Er så sliten av å feile. Har prøvd law of attraction,meditation etc men det ser ikke ut til å hjelpe. Selv om enkelte ting med the law of attraction virker... Jeg er allminnelig av utseende og hadde alltid draget tidligere på godt og vondt. Men det å finne ekte kjærlighet har vært vanvittig vanskelig. Har nok sikkert tenkt at det skal være vanskelig,og derfor har det vært nettopp det. Så prøver å snu den tankegangen. Blir så misunnelig(sikkert ikke bra å være det)på de som har funnet mennene i sine liv,og noen flere ganger. Unner de alt godt men ønsker det så inderlig selv. Vet det er mange som unner meg å finne en bra livspartner og oppleve gjensidig kjærlighet. Årene flyr og man står bare å spinner og snart kan man ikke få barn noe som skremmer livskiten ut av en. Ønsker meg et barn for det er kun det man rekker muligens. Men det er langt bedre enn null barn. Hadde vært evig takknemlig for et friskt barn. Og nei å reise til Danmark er ikke et alternativ. Har dårlig økonomi og har ikke lyst å få barn på den måten. Kudos til de som gjør det,spesielt alene👊 Anonymkode: 1bb8f...613 1) Jeg forstår veldig godt tankene og frustrasjonen. Få det ut! Gi deg selv en kort periode til å klage og synes synd på deg selv, før SKJERPINGS!:) Da er det bare å ta deg sammen og teste ut law of attraction IGJEN og IGJEN. Law of attraction eller el: tanker og følelser har definitivt enormt mye å si for utfall. Regner med at du nå oser av alt du skriver. 2) Senk kravene. Det sa min pappa til meg allerede da jeg var singel og 28 (fant en bra mann året etter takket være law of attraction er jeg overbevist om — hadde heeeelt annet mindset enn tidigere). Du må dessverre senke kravene veldig. Hvis det viktigste for deg er å bli mamma med en far så må du se etter en potensiell FAR. Husk at sånn pang! forelskelse ofte dabber av uansett, i tillegg til at den KAN komme snikende innpå etterhvert. 3) Gjør noe helt nytt. Anbefaler å rense hjernen og komme deg på noe yoga retreat, gjerne sånn stillhets retreat så snart de åpner opp for det igjen. Høres ut som du også trenger å pleie deg selv innvendig. Da vil du også sende ut helt andre signaler. 4) Jeg har troa på deg! Kjenner bla en som fant kjærligheten da hun var 38, fødte sitt første barn med ham da hun var 40 og sitt andre da hun var 42 (begge uten hjelp). Uansett er det hjelp å få frem til man er sånn 42-44, så du har hvertfall 5 år til på deg. Lykke til! Jeg sender deg gode tanker og ønsker veldig at du møter noen og får drømmen om egne barn oppfylt! Anonymkode: bceeb...96c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november 2020 #1839 Del Skrevet 9. november 2020 TS, du lever i fornektelse. Du innrømmer til en viss grad å ha noen utfordringer, men det at du ikke tar tak viser bare at du fornekter omfanget av utfordringene dine. Du er ikke i nærheten av å få deg jobb eller kjøpe bolig. Det er realitetene! Anonymkode: 58e68...cff 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 9. november 2020 #1840 Del Skrevet 9. november 2020 Forstår ikke regnestykket helt. Du har ca 100’ i egenkapital (det holder ikke til mye her jeg bor...), ingen jobb (lever på sosialstønad eller arbeidsledighetstrygd?), hvordan tenkte du få lån til å kjøpe? Og om du får lån, hvordan betjener du det? Dette virker så ekstremt lite realistisk, men det er mulig jeg bare ikke vet hvordan man «lever» på stønader? Jeg har opparbeidet millioner i EK på å eie i mange år, men har jobbet hardt for å få det til. Aldri vært på trygd. Hvordan funker dette egentlig? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg