Gå til innhold

Minner for dagen.

Felicity

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huff-så kjedelig å høre Lene. Men har du ikke akkurat begynt å prøve, hvis jeg ikke har misforstått helt???? Cyste hørtes ikke godt ut, gjør det a tdu har vanskeligere for å bli gravid??? Har ikke peiling på dette i og med at jeg ikke har noe sånt selv. Masse lykke til Lene og ikke gi opp enda!! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jo har akkuratt begynt å prøve. Sluttet med pilla i mai, men om jeg skal slite med cystene i tillegg kan det jo sikkert ta lang tid??? men vi får se.

Skal til gynekologen i morgen og han har innvendig ul, så da får jeg eksakt beskjed. Men kan aldri tenke meg at det er noe annet enn cyste. Jeg har jo hatt det før og legen mente det også. Og nå har jeg hatt vondt i eggstokken siden torsdag. Men siden jeg ikke hadde noen undersøkelse på lørdagen hos legen så er det jo ikke 100% sikkert da. Men regner med det.

Blir spennende å høre hva han mener iallefall. p-piller starter jeg ikke med igjen for da blir det iallefall ingen barn :)

Klem

Endret av Felicity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Må bare få ut min agresjon her altså... Fytte rakkern nå er jeg forbannet på aetat lillestrøm faktisk...

Sendte inn søknad om Yrkesrettet attføring i april og fikk da beskjed om at jeg skulle få svar til sangthans... Ringer like etter sangthans og får beskjed om, nei det er 4 måneder ventetid... Hmmmmmf. Jaja, irritert blir jeg og forteller det at jeg faktisk fikk beskjed om at jeg skulle få svar innen sangthans. Ja vel de skulle se på saken.

Tiden går og jeg får etter 3 uker brev i posten at de ikke hadde fått legeerklæring som jeg skulle sende dem... Jeg ringer til min lege og spør om hvorfor i alledager har han ikke sendt. Så svarer han jo det sendte jeg 30 juni... Ringer aetat tilbake og forteller at det er blitt sendt og de svarer nei vi har ikke mottatt det. Kom personlig med det du så skal vi ta å se på det... Jeg og min samober kaster oss i bilen til min fastlege i oslo(bor i aurskog) og får kopi av denne og rekker akkuratt ikke aetat. Drar hjem for å kopiere dette brevet og leverer brevet fra legen dagen etterpå personlig.

Fredag etter (en uke senere)ringte jeg aetat og spør om de hadde motatt et brev fra legen min som jeg leverte personlig. Hmmm, nei sier det i andre enden. Da kjendte jeg det kokte i toppen. Og fortalte at hva i all verden holdt de på med. Her har de mast om å få brevet og greier ikke engang og levere ut brevet jeg kom opp med....

Siden jeg gikk så lenge uten å få svar så spurte jeg ei jeg kjenner som jobber på aetat i oslo om hva jglr jeg nå som jeg ikke får penger og venter. Jo da kunne jeg søke om dagpenger i mens og da gjorde de om til attførings penger om jeg fikk det. Og jeg søkte og jeg skulle få etterbetalt fra april siden ingen fortalte meg det da jeg søkte. Så går det noen dager og jeg får beskjed om at de behandler min sak på attførings avdelingen, så de venter og ser hva som sjer med den søknaden.

Ok, så går det en tid og jeg får svar i posten 27 juli på at jeg fikk invilget Yrkesrettet attføring. Nå var det å vente på utbetalingen.

Så fikk jeg brev om at jeg skal i møte der sluttet av august måned. Jaja tenkte jeg da, enda en måned å vente før jeg får penger. nå hadde min samboer betalt alt av utgifter og brukt kredittkort og nå er vi så blakke.

Ringte da forrige tirsdag den 2 aug. for å spørre om det er tilfelle at jeg må vente en måned til for å få utbetaling?? Da sa hun neida du får det løpet av uken..... og fredagen kom og ingen penger. Jeg ringte opp igjen og spør, hvor blir det av pengene? Så sier hun; det mangler noen meldekort du ikke har fult ut. ok sier jeg fra når da. Jo da fra april og mai. men ialle dager sier jeg da, hvorfor ialledager har ingen gitt meg beskjed om dette. nei det kunne de ikke svare på. bare mennesklig svikt.....! Samboern kaster seg i bilen fra jobb og henter meg.(han jobber i oslo så litt av en kjørerunde) Jeg skriver under på papirer og spør. Er det helt sikkert jeg ikke mangler noe nå og at jeg får penger løpet av neste uke. jada begynnelsen til og med sa hun da.

Kjekker kontoen i går, jøss 1134 kr. Hmm, hvor er de ifra??? Skjekket igjen i dag og da sto det at det var fra aetat. 1134 kr hva er dette???. Det skulle jo vært litt mere da?

Jeg kaster meg på tlf og spør hva er dette er?Og hvor min utbetaling blir av og da hører jeg bare i andre enden. Ja det har blitt noe feil her. Du mangler et meldekort du ikke har fullt ut? hva sier jeg da????? jeg var jo på fredag for å fylle ut de siste og spurte om det var sikkert at jeg ikke tregnte å fylle ut flere? ja nei det var vel en mennsklig svikt det da svarer hun.!!! Jeg så sinna. Hva er de pengene jeg har fått nå da, spør jeg. nei det visste hun ikke.

Om du kommer i dag og fyller ut så får du penger før helgen sa hun... Hallo det har dere sakt mange ganger nå!!!!!

Jeg ringer samboern, han kunne ikke dra fra jobb, kusina hans ikke tlf, så ringte jeg fortvilet til mormora hans og spurte om hun hadde tid. Det hadde hun og vi kjørte ned til lillestrøm. Kom opp dit og fortalte at nå var det nok(men jeg fleiper det liksom litt bort jeg, at jeg er sint, greier liksom ikke å sjelle dem ut)Skrev under meldekortet og fortalte at nå håper jeg det var nok. Ble enig om at hun skulle ringe meg i morgen og se om det gikk igjennom og alt var i orden.

Så får vi se. nå er jeg møkka lei og ringe og dra dit og mase.

Kan de ikke forstå og se i sine papirer at jeg har mast nok!!!!!!!

Nå fikk jeg skrevet min agresjon, håper ikke det er så mange andre her som har hatt det slikt!

:frustrert::kjempesinna:

Endret av Felicity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud - fu**ings Aetat altså!!!

Og unskyld språkbruket i dagboken din men jeg forstår virkelig hvordan du har det. Da jeg meldt meg hos Aetat selv så var det stadig ett eller annet de ikke hadde mottatt men som INGEN hadde gitt meg beskjed om at måtte ordnes. Det ble også endel ventetid på saksbehandler og jeg rakk å få med meg at jeg var langt ifra den eneste som fikk dårlig informasjon så det er nok ganske gjengs for alle tror jeg.....

Dette var Aetat i Tønsberg for ordens skyld ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene all pakka da... For et styr!

Ugg, håper det ordner seg nå da.

Nå hopper jeg straks i seng, og i morgen er det tur til Kristiansand.

Hurra!

Snakkes om noen dager vennen.

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Glemte å legge inn den dagen jeg var på besøk hos gynekologen. Tirsdag den 9. Han mente at underlivet mitt så helt fint ut og ikke noe var galt. Han mente også at jeg får eggløsning så lenge jeg har hatt en regelmessig syklus. han kunne ikke forklare meg hvorfor jeg hadde de smertene. 5 dagen med smerte i underlivet,eneste at han mente det var EL. men det er for sent for det tror jeg. Godt det ikke var cyste, men skulle gjerne visst hva som var at jeg fikk disse smertene.

Så det er jo jaggu bra, så får vi håpe at den holder seg borte også...

Tror Tanta kommer nå om noen få dager, men var veldig innstilt på at den skulle komme. Men det er bare til å hoppe i høyet i slutten av måneden :) Det var jo en mai-juni baby jeg ønsket meg, så da får vi håpe det klaffer da :)

Klem

Endret av Felicity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lenge siden nå...

Tanta kom 12, aug, 4 dager før den egentlig skulle komme. Så syklusen forrige måned var 27 og ikke 31 som den har vært de to siste gangene før den. Trodde den plutselig blei regelmessig jeg, men den har jo aldri vært det før, så det ville vel vært rart om den blei det nå. Faktisk første gang etter pilleslutt at jeg hadde så mensen smerter. Måtte ta paracet flere ganger den første og andre dagen. og våknet om natten med smerter. Har sikkert noe med at jeg har hatt vondt før den kom og at pillene er på vei ut av kroppen.

Ellers så har jeg endelig fått penger fra aetat. Det var godt. Slapp og stresse mere, foreløbig da.

På lørdag hadde vi fest og det blei myyyye stress. Var sliten etter helgen, men fikk mange fine gaver og gjestene blei gode og mette og hygget seg. 24 stk...

Mandag og i går var jeg inne i oslo og hjalp mamma med å passe noen barn. Det var hyggelig å se barna igjen.

I dag hadde jeg besøk av kusina til sambo. og vi hygget oss med kyllingsalat. Ingen kommer inn i huset vort uten å få servering... Nesten for gæli for da må man oprettholde ryktet. Men det gjør ikke noe fordi det er hyggelig å ordne i stand til man får besøk.

Klem

Syklus-dag 6, 8 dager til El kanskje???

Endret av Felicity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Noen dager siden igjen...

I går var jeg hos en gynekolog på volvat og han så mange eggeposer og mente jeg har EL om ca en ukes tid. Livmor tappen er høyt oppe og lurer egentlig på hvor lenge den er oppe da siden han mente jeg hadde EL om en uke. Etter min bregning så skulle den komme i morgen, men siden den viste hvilken størelse det var så har vel ultralyden rett. Ikke noen EL smerter heller.

Gynekologen ville jeg skulle komme tilbake i begynnelsen av des. om jeg ikke hadde blitt gravid innen da. Grunnen er at jeg hadde en bettenelse i eggstokken for 5 år siden og derfor ville han begynne utredning allerede. Men vi blir vel gravide før det :)

Ellers så prøver jeg nå og ta det med ro, og denne måneden nå, så får vi se hvor hardt vi prøver. Ikke sikkert vi prøver så mye, men klaffer det så er det jo gøy. Ser om El testen har noen forandring, men fortsatt ingen anntydning til strek.

Ellers så har vi pusset opp kjellerstua og den har blitt veldig fin. Gjenstår bare noen møbler..

Hilsen meg.

syklus dag 12- El rundt gjørnet kanskje???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Nå sitter jeg her for meg selv etter at samboern og nevøen dro innover til Oslo. Nevøen var så rastløs og gledet seg så fælt etter å se mamma at de måtte bare reise. Han har vært her fra fredag til i dag og er hos mamma annenhver uke, så det er ikke så rart han savnet henne(men må si han savnet pappa også mye, min bror. De har et spessielt forhold til hverandre. Far og sønn)

Nå ligger lille Tommeliten(lille pus) på fanget og vi koser oss. Nå skal jeg snart legge meg fordi jeg var oppe tidlig i dag... Må jo oppholde ham :)

Sånn er det når man er på besøk hos tante og onkel, han blir så bortkjemt. Vi leker konstant med ham... Om vi får barn blir det nok ikke til det. Unga har jo behov for å leke for seg selv, men annerledes når han er på besøk hos oss som nesten ikke har noen leker....

Nå nærmer forresten det seg EL tenker jeg. EL- testene blir tydligere og tydligere for hver dag nå. Men tar det faktisk litt avslappet for det. Og det er også veldig deilig å ikke ha vondt i magen, men det kommer vel snart. Men får bare se det slik at sånn er det bare.

Ellers alt bare bra.

9 dager igjen til skolestart og 10 dager igjen til oppkjøring....

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx for positiv sep. måned for alt...!

Klem

Endret av Felicity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

Sitter paa internettcafe i LA naa, har sett MYYYYE.

Det er varmt og godt, og vi storkoser oss.

Naa skal vi straks paa Santa Monika beach. Det blir goy.

Haaper alt er bra med deg.

Skriver mer naar jeg kommer hjem.

Skal prove aa sende kort ogsaa.

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Lene!

Trodde den linken i signaturen sin var link til bilder fra bryllupsdagen eller noe, derfor har jeg ikke klikket på den. :sjenert:

Fint at du ga meg et lite spark bak da. :ler:

Ha en fortsatt fin søndag. Nå skal jeg besøke deg jevnlig.

Nå er vi jo prøvere begge to. :grine2: Håper det blir spire i magene våre snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for melding Jandia og Xavia.

Xavia: Jeg er jo ikke gift. Samboer, som jeg prøver å få i gir til å fri, men ser ikke ut som det skjer noe... :(

Jandia:Tusen takk for hilsning fra statene. Utrolig hyggelig at du tok deg tid å skrive til meg :)

Nå er det en uke +,- siden jeg hadde EL tror jeg. Slutten av forrige uke så fikk jeg vondt i underlivet igjen og mye væske ut, men leste på pernille.info at det kan være eggposen som skrumper sammen. Så da er det bare sånn :(. men overlever :)

I dag har jeg hatt litt vondt i neders i ryggen og høyre side, men det er nok sikkert bare fordi jeg har gått fra 12 i dag formiddag til 19.00 på kvelden. Men bare greit å skrive det ned til neste måned. Det er nok sikkert ikke noe. Og klager ikke fordi det er ikke fryktelig vondt :)

Bare murring. Akkuratt som mensen skal komme. Kan jo hende det er den.???? Satser på at den kommer til neste uke, om det ikke kommer to blå på en strek da. Men ingen peiling når den kommer siden jeg ikke var sikker på om når EL var.

Natta klem.

P.s første skole dag i morgen på voksenopplæring på hjelpepleieren:)

Og onsdag oppkjøring!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Takk for klemmen Xavia og takk for kryssingene Poeny. Håper dere får to blå kryss i oktober måned.

Fy jeg er ufattelig sliten nå. Var det i går og i dag. Tung i kroppen. Virker som jeg brygger på noe altså... Guri malla. unskyld klaginga.

I går var jeg jo i oslo helt frem til 19.00 så var vi hjemme rundt halv ni. Først besøkte jeg mamma og søstern fra halv åtte til jeg skulle ha kjøre time halv ni. Så dro jeg tilbake til dem og var sammen med dem til tolv. Så tittet jeg i byen og traff noen venninner. Så gikk vi rundt i byen og hygget oss. Så dro vi innom Elkjøp der jeg kjøpte meg en ny mobil også leste jeg litt i teori boka (kjøreboka) og la meg.

I dag var det tidlig opp for å gå på skolen. Jeg var rimelig nervøs. Har vært mest nærvøs for oppkjøringa, så jeg har liksom ikke tenk på skolen. men i dag kom nærvene. Kom i en klasse på ca 24 stk. 17 av dem var der i dag. Tre stk som er to år yngre enn meg, resten var nok over 30-50.

Det var skikkelig tungt med undervisning om Helse, omsorg og sykepleie. Men jeg er av den som ikke tør og si ifra om det er noe som jeg ikke forstår eller kjønner og det er litt dumt.. Men vet det ikke bare er meg som ikke forstår da er det nok lettere og si ifra :)

Så skal jeg vel ha praksis i okt. nov tenker jeg...Må finne praksis da.

Klem fra meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg har dårlige nyheter. Det gikk ikke!!!!

Jeg hadde to dobbelt timer før jeg hadde oppkjøring. Jeg var drit nervøs i tillegg. Jeg hadde kjørt kjempe bra etter tre kvarter. Det sist kvarteret bomma jeg skikkelig. Jeg kom til tøyenkrysset der jeg skulle til venstre... Det var grønt rett frem og rød pil til venstre da jeg var på vei til å kjøre ut av krysset. Jeg tenkte selvfølgelig ikke helt klart da og kjørte på rød pil og hun måtte tråkke inn bremsen. Da var det gjort....Og balla på seg små feil som å ligge i feil felt og sånt som jeg aldri har gjort. Har aldri driti meg ut på røtt lys noen gang.... Fy søren jeg er sint på meg selv. Og skuffet!!!!!

I tillegg I dag har jeg hatt mensen murringer og vondt neders i ryggen og første gangen at jeg har følt at nå har jeg blitt gravid. Men det er jeg sikkert ikke og blir vel drit skuffet fordi mensen kommer en gang til neste uke. Prøver å tenke at den kommer... Drømte til og med i dag at legen min sa at nå er jeg blitt gravid. Men håper jeg ikke må vente så altfor lenge før mensen kommer. For jo lengre jeg må vente jo mere tenker jeg at jeg er gravid. Uff deppe dag i dag!!!!!!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Nå er jeg litt sånn hva er det???

Startet med at jeg var skikkelig sliten på mandag, med litt uggen mage. i går var det litt murringer i magen og i dag har det vært mye. Så skulle jeg bare tafte litt oppi der også kom det litt lys rosa blod på fingeren. Og lurte på om dette er mensen eller en eventuelt graviditet. Om jeg ikke tar feil var eggløsninga rundt mandag eller tirsdag forrige uke. Har også vondt neders i ryggen(det kan jo være annet da eller mensen)

Er bare spent om det er mensen som kommer(men peleier å spotte litt først)???? Passer jo i tid om det er festing på gang? Vet egenltig ikke når mensen kommer, men en gang til neste uke tenker jeg.....(eller om det er den som kommer før)

Ville bare få ut min forklaring :)

Hilsen

Endret av Felicity
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lene!

Vi er begge prøver omtrent på samme stadiet, vi er i pp2. Og du har jo fulgt med litt har jeg sett inne på IKM september på Prøvere og ufrivillige barneløse.

Jeg skjønner absolutt null av hva som skjer med meg (les i IKM september, der står det veldig utfyllende), men krysser fingrene for oss begge to at det skal klaffe så snart som mulig!!!!

Lykke til videre med studier og prøving!

Kveldshilsen fra Lille Lotte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...