Gå til innhold

Til dere slanke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlighet du må jo gå i minus...

Anonymkode: 89138...d58

Er jo helt greit matinntak det? Jeg kan ikke spise mer hvis jeg skal holde vekten. Jeg varierer og mellom 52- 54 kg. 

Anonymkode: 6f696...63c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg tenker over hva jeg spiser så og si hver dag. Er 175 cm høy og 60 kg. 

Jeg kan selvsagt variere litt i vekt - når jeg er veldig disiplinert veier jeg 58/59, når det har sklidd ut veier jeg 62/63. Er jeg på 60 er det helt greit.

Er glad i mat, og selv om jeg ikke spiser junk, så liker jeg jo kaloririke ting. Spiser mye ute med kjæresten, elsker ost og kjeks, rødvin, snacks. Har vært slank hele livet, men det er fordi jeg passer på. Trener jeg, kan jeg spise noe ekstra. Gjør jeg ikke det, må jeg holde meg på matta.

Jeg kan ta et par dager, f.eks. på reise, der jeg bestemmer meg for ikke å tenke på det. Selv da overspiser jeg jo ikke, men bestiller det jeg har lyst på til lunsj og middag. Men det er jeg nødt til å kompensere for når jeg kommer hjem. Da er det en uke med trening hver dag, og kaloribegrensning. 

Anonymkode: 6f203...fc2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på det hele tiden. Har det mye bedre med meg selv og mer energi når jeg spiser sunt. Eier 52 kg ( veldig lav da) Tror folk er redde for å gå litt sultne jeg og spiser mye mer enn man faktisk trenger.

Har jeg spist mye i løpet av en jobbdag kan jeg glatt hoppe over middag og heller ta noen knekkebrød. Tror vi som er slanke er litt flinkere til å regulere hvis vi har spist mye usunt en dag. 

Anonymkode: 6f696...63c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror spisedag er en dag man spiser mye mer enn normalt og mer usunt..? 

Anonymkode: 9c9d4...ec5

Ja spiser alt jeg har lyst på. Gjerne en 4 - 5 hamburgermenyer om dagen og masse potetgull til kvelds.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja tenker over det! Har veid  50-52 kg hele mitt voksne liv. Spiser sunt, 3 til 4 måltider dagen, spiser meg passe mett

 

Anonymkode: 7208c...570

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg tenker over hva jeg spiser så og si hver dag. Er 175 cm høy og 60 kg. 

Jeg kan selvsagt variere litt i vekt - når jeg er veldig disiplinert veier jeg 58/59, når det har sklidd ut veier jeg 62/63. Er jeg på 60 er det helt greit.

Er glad i mat, og selv om jeg ikke spiser junk, så liker jeg jo kaloririke ting. Spiser mye ute med kjæresten, elsker ost og kjeks, rødvin, snacks. Har vært slank hele livet, men det er fordi jeg passer på. Trener jeg, kan jeg spise noe ekstra. Gjør jeg ikke det, må jeg holde meg på matta.

Jeg kan ta et par dager, f.eks. på reise, der jeg bestemmer meg for ikke å tenke på det. Selv da overspiser jeg jo ikke, men bestiller det jeg har lyst på til lunsj og middag. Men det er jeg nødt til å kompensere for når jeg kommer hjem. Da er det en uke med trening hver dag, og kaloribegrensning. 

Anonymkode: 6f203...fc2

Nysgjerrig: Er det ein grunn til at du føler du må holde deg innafor den vekta?

Vi er ca samme høgde og vekt. Det hender eg blir kalla "mager" (av bekjente som ikkje er så slanke). Synes ikkje det er så gøy å få kommentarer for vekt (har jo også normal bmi) så for min del hadde det ikkje vore så nøye om eg hadde gått opp eit par kilo. Har ikkje lyst til å legge på meg mye da, siden eg har vore slank heile livet tror eg ikkje eg ville ha trivdes med å vere fleire kilo tyngre. 

Har lyst å begynne å trene litt. Litt muskler på kroppen ville nok gjort at eg såg litt mindre tynn ut, kanskje. Og så er det jo sunt å trene. Men så var det  å finne tid til det da 🙂

Anonymkode: 017dd...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenker dere over hva og hvor mye dere spiser? Og hva kan være en typisk spisedag for dere? 
 

Anonymkode: cbfb1...004

Ja tenker mye over det, ihvertfall dersom jeg har gått litt opp. Skjer feks dersom jeg ikke får trent pga skade. Er kvinne 1,62 høy og 50 år

typisk arbeidsdag:

1 knekkebrød til frokost (hjemmelaget som regel uten pålegg)

Som frokost

Middag - varierer men tar bare en potet/en kyllingfilet/ett kjøttstykke, litt avhengig av str. Saus og poteter.

2-3 frukt/grønnsaker pr dag 

Anonymkode: b9e38...618

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja tenker mye over det, ihvertfall dersom jeg har gått litt opp. Skjer feks dersom jeg ikke får trent pga skade. Er kvinne 1,62 høy og 50 år

typisk arbeidsdag:

1 knekkebrød til frokost (hjemmelaget som regel uten pålegg)

Som frokost

Middag - varierer men tar bare en potet/en kyllingfilet/ett kjøttstykke, litt avhengig av str. Saus og poteter.

2-3 frukt/grønnsaker pr dag 

Anonymkode: b9e38...618

Skulle være saus og grønnsaker... ikke poteter

Anonymkode: b9e38...618

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid vært slank, og jeg har alltid tenkt over hvor mye jeg spiser, ja. For eksempel, hvis jeg en dag spiser et kaloririkt og fettdryppende måltid til middag, kompenserer jeg gjennom å ikke spise mer den dagen, pluss at jeg neste dag bare spiser f.eks. en lett salat til middag og generelt lett gjennom hele dagen. Dessuten, de svært sjeldne gangene jeg spiser et lite stykke kake, hopper jeg over neste måltid. Sånn er det hele veien.

Dessuten, de gangene jeg har gått opp 2-4 kg i vekt, slik jeg har gjort i sommer, vet jeg alltid hva det skyldes og hva som skal til for å kvitte seg med de ekstra kiloene. Og da gjennomfører jeg det, sånn at jeg kommer ned på matchvekt igjen.

Dermed (med mindre jeg skulle få noen slags stoffskiftesykdommer, eller noe) kommer jeg aldri til å bli overvektig. 

Anonymkode: bdee4...44a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nysgjerrig: Er det ein grunn til at du føler du må holde deg innafor den vekta?

Anonymkode: 017dd...f9e

Jeg føler meg ganske enkelt mest komfortabel på en lav vekt. Jeg har litt former (pupper, hofter, lår), så jeg ser ikke helt avmagret ut uansett.

Jeg liker jo å ha smale lår og ganske flat mage. Jeg må være nede på rundt 58 før jeg har det. De fleste vil vel klassifisere meg som slank på 60 også.

Anonymkode: 6f203...fc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler meg ganske enkelt mest komfortabel på en lav vekt. Jeg har litt former (pupper, hofter, lår), så jeg ser ikke helt avmagret ut uansett.

Jeg liker jo å ha smale lår og ganske flat mage. Jeg må være nede på rundt 58 før jeg har det. De fleste vil vel klassifisere meg som slank på 60 også.

Anonymkode: 6f203...fc2

Forstår. 🙂

Anonymkode: 017dd...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid vært slank, og jeg har alltid tenkt over hvor mye jeg spiser, ja. For eksempel, hvis jeg en dag spiser et kaloririkt og fettdryppende måltid til middag, kompenserer jeg gjennom å ikke spise mer den dagen, pluss at jeg neste dag bare spiser f.eks. en lett salat til middag og generelt lett gjennom hele dagen. Dessuten, de svært sjeldne gangene jeg spiser et lite stykke kake, hopper jeg over neste måltid. Sånn er det hele veien.

Dessuten, de gangene jeg har gått opp 2-4 kg i vekt, slik jeg har gjort i sommer, vet jeg alltid hva det skyldes og hva som skal til for å kvitte seg med de ekstra kiloene. Og da gjennomfører jeg det, sånn at jeg kommer ned på matchvekt igjen.

Dermed (med mindre jeg skulle få noen slags stoffskiftesykdommer, eller noe) kommer jeg aldri til å bli overvektig. 

Anonymkode: bdee4...44a

En annen ting: Jeg drikker bare helt unntaksvis kaloriholdige drikker. Det går utelukkende i vann og svart kaffe til hverdags. Og en sjelden gang drikker jeg øl/vin eller (på en kald kveld) hjemmelaget kakao.

En veldig enkel måte å kutte ned på kaloriinntaket på, er å helt slutte med juice/brus/energidrikker/iste/saft/sjokomelk/melk/kaffe latte/kombucha/"ingefærshots"/iskaffe, osv. Som det har blitt gjentatt til det kjedsommelige, så er vann den beste tørstedrikken, og faktisk den eneste drikken man trenger.

Når man drikker noe annet enn vann/svart kaffe/te, så er det viktig å være klar over at det faktisk er "mat" i biologisk forstand. Det er noe man potensielt kan legge på seg av og som bidrar til kaloriinntaket.

Kunstige søtningsstoffer er heller ikke å anbefale. Rent vann er uendelig mye bedre enn vann som er forurenset av tilsetningsstoffer som kroppen på ingen måte trenger. Så lettsaft og lettbrus er det bare å styre helt unna.

Anonymkode: bdee4...44a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør jeg ikke, men jeg er glad i sunn mat og lager det meste av mat fra bunnen av. Jeg er ikke spesielt glad i hverken godteri, kaker eller is, og vil mye heller få servert frukt. Jeg spiser akkurat det jeg vil, når jeg vil, uten begrensing. Så hadde jeg likt usunn mat så hadde jeg antagelig veid mer enn jeg gjør i dag. 

Anonymkode: c5b95...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt BMI rundt 20 hele mitt voksne liv - er nå midt i 30-årene og har fått to barn. Tenker selvfølgelig over hva jeg spiser, passer på å spise hovedsaklig sunt og i fornuftige mengder. Spiser naturlig etter periodisk faste så dagens første måltid er lunsj og det blir sjelden mer enn to måltider. Elsker følelsen av å være stappmett så da fungerer dette veldig bra. 

Anonymkode: bdda7...4e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var slankere enn jeg er nå (skal ned 3-5 kg til), ca 62 på 172, så tenkte jeg ikke mye over hva jeg spiste nei. Ikke på den måten. Jeg trente veldig mye, og var opptatt av å støtte treningen med normalt sunn mat, og holdt stort sett godteri til helgene (selv om jeg spiste litt her og der om jeg virkelig ville). Jeg trente såpass mye og såpass tungt at jeg kunne spise hva jeg ville i teorien, men hadde en del intoleranser som gjorde at jeg naturlig spiste ren mat. Slik holdt jeg også vekta greit, for det ble aldri fastfood eller mye ferdigmat.

Jeg har nok et bedre kosthold nå som jeg sakte går ned i vekt, og er jo mer bevisst nå, men når jeg når min målvekt kommer jeg til å slutte å telle kalorier og heller bruke det jeg har lært om porsjoner :) Jeg har ikke intoleranser lengre, og kan nå spise hva jeg vil. Det er inaktivitet som har gjort at vekta krøp oppover noen kilo. Jeg er ikke redd for at det skjer igjen når jeg når målvekten, jeg er mer bevisst nå og er ikke lengre helt inaktiv. 

Anonymkode: a590b...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker litt på det, men bryr meg ikke noe særlig. Går ikke på noen diett, men jeg spiser jo ganske sunt. Siden jeg er naturlig slank spiser jeg automatisk litt mindre porsjoner enn andre

Anonymkode: e442a...d6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker litt på det, men bryr meg ikke noe særlig. Går ikke på noen diett, men jeg spiser jo ganske sunt. Siden jeg er naturlig slank spiser jeg automatisk litt mindre porsjoner enn andre

Anonymkode: e442a...d6c

Er det ikke fordi du spiser litt mindre porsjoner enn andre, at du er slank?

Anonymkode: 0bda3...afb

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke over hvor mye jeg spiser, men hva jeg spiser. Spiser meg passe mett, orker ikke spise mer da og føler ikke behov for det. 

Anonymkode: eacdb...4ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig misunnelig på de som spiser seg stappmett på to-tre små måltider hver dag, og de som ikke liker usunn mat... ikke fullt så misunnelig på de mange kaloritellerne. 
Mest av alt blir jeg helt utrolig deprimert fordi jeg aldri vil klare å spise SÅ lite.

Anonymkode: e5ea2...638

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valg hele tiden.

Jeg kan ta en croissant til frokost hvis det står fremme på kontoret. Sterkere enn som så er jeg ikke. Men da er det frokosten, til lunsj tar jeg primært grønnsaker. Et usunt valg kompenseres med et ekstra sunt valg senere, evt. trening.

Anonymkode: 6f203...fc2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...