Gå til innhold

Til dere slanke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker dere over hva og hvor mye dere spiser? Og hva kan være en typisk spisedag for dere? 
 

Anonymkode: cbfb1...004

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, jeg tenker over hva jeg spiser hver dag. Og hvor mye jeg spiser, til hvert eneste måltid. Dersom jeg ikke gjør det, vil jeg legge på meg ganske kjapt. 

Hva mener du med "spisedag?". Dette har jeg ikke noe forhold til. Jeg spiser jo hver dag.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig så tenker jeg over hva jeg spiser. Bruker fettklype en gang i uka for å sjekke tilstand. Er skjelden på vekta. 

På en typisk spisedag så spiser jeg alt jeg kommer over egentlig. Ellers i uka så spiser jeg normal kost til jeg er sånn halvmett. Da ligger vekta ganske stabil. 

Spiser jeg til jeg blir mett så går jeg opp 10 kg på ei uke (Fett drar mye vann). Så ja jeg går en del halvsulten rundt om dagene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske slank vil jeg tro (BMI pleier å svinge mellom 17 og 20 i løpet av et år), og spiser garantert mer usunt enn de aller fleste overvektige! 
Mesteparten av kostholdet mitt består av sjokolade og ferdigmat, og yoghurt. Sliter mye med kvalme som bivirkning på medisiner jeg går på for noe annet, så foretrekker mat som har myk konsistens. 

Anonymkode: 22cb2...8ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet alt søtsug under graviditetet, så er derfor helt avvent sukker. Hater alt søtt. Jeg er bombesikker på at det er grunnen til at jeg er slank. Før elsket jeg alt av godteri og snacks og var lett overvektig.

Anonymkode: bb1b3...277

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ingen restriksjoner i forhold til mat i det hele tatt. Jeg tillater meg alt og spiser hverken spesielt sunt eller spesielt usunt. Men jeg lytter til kroppens signaler. Jeg spiser når jeg er sulten og spiser til jeg er mett. Men jeg spiser ikke bare for å spise eller fordi det smaker godt. Spiser meg heller aldri overstadig mett. Jeg spiser ikke det samme hver dag. Noen dager er jeg mer sulten enn andre. Spiser vanligvis 3 måltider per dag og gjerne ét mellommåltid på det jevne. Også i daglig aktivitet. 

Anonymkode: 3dba8...c50

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, spiser når jeg er sulten. Prøver selvfølgelig å spise sunt, iallefall i ukedagene. 

I helgene blir det endel godteri. Og er generelt glad i alt som er usunt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid veid rundt 52-54 kg. Spiser stort sett hva jeg vil, prøver å spise mer grønnsaker, men det blir ofte en liten ferdigpizza til middag eller litt sjokolade på kvelden. Noen ganger er jeg kjempesulten og kan spise en stor porsjon, men når jeg først sammenligner meg med andre overvektige venner så ser jeg jo at jeg nok spiser mye mindre mat enn de totalt sett.

Feks hadde en venninne på besøk nylig. Vi laget oss indisk mat som var supergodt og da spiste jeg mye, like mye som henne, men to tre timer etterpå så sier hun at det hadde vært godt med chips og smågodt nå. Jeg tenkte bare "tuller du?" Da var jeg så stappmett at jeg vanligvis sikkert ikke hadde spist noe som helst før langt på dag neste dag.

Anonymkode: 670ac...084

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser når jeg er sulten, veier rundt 52-54 kg. En typisk dag består av 3 måltider. 

Frokost: 1-2 skiver. Liker mettende mat som egg, kjøttpålegg, ost, etc. Kaffi og melk/juice må jeg også ha. 

Lunsj: 1-2 skiver eller knekkebrød. Liker pålegg som laks, spekemat etc. Kan også spise salat eller middagsrester. Drikker alltid vann og kaffi. 

Middag: veldig varierende, men spiser generelt sunn mat. Lite "ferdigmat". Typisk er 1 stor potet/2 små, masse grønnsaker, 1 fiskefilet og en dasj rømme. Varierer mye på hva jeg har til middag. Drikker vann til, av og til ett glass vin. 

Spiser aldri etter middag kl. 18-19. Er ikke glad i godteri, chips og brus så det utgår. Kan en gang i blant kose meg med et kakestykke eller litt gode oster/spekemat. Men det skjer typisk 1-2 ganger (maks) i måneden. 

Jeg liker god mat og gode råvarer, viktig at maten smaker godt. 

Anonymkode: 65c26...dca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tenker over hva og hvor mye jeg spiser. Jeg har beregnet hvor mange kalorier jeg trenger for å holde vekta og fått en følelse for hvor mye mat som er passe. Jeg porsjonerer ut så mye som jeg skal ha, før jeg begynner å spise. Jeg føler ihvertfall at jeg faller inn under kategorien slank - veier ca 56 kilo, veier meg hver morgen.

Jeg spiser mye forskjellig, men en typisk dag kan feks være sånn - frokost: 2 knekkebrød med pålegg, frukt, rå grønnsak, melk; lunsj: grøt, frukt, rå grønnsak; middag: stivelse, kjøtt/fisk, grønnsaker. 

(:tommelsmil: for at du brukte "typisk" og ikke "gjennomsnittlig" - ingen gjør det, og hodet mitt koker over hver gang)

Anonymkode: 0bda3...afb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker over hva og hvor mye jeg spiser, men ikke noe jeg bruker mye energi på, det handler mer om vaner. Jeg spiser stort sett det jeg har lyst på. Jeg tror min "hemmelighet" er at jeg aldri småspiser/spiser mellom måltider. Liker ikke småspising, liker å være sulten når jeg skal spise, og spise til jeg er mett. For meg er det helt naturlig, men jeg tror også at det er en av grunnene til at jeg er slank - tror mange som sliter med vekta småspiser veldig mye. Da mister man kontrollen på hvor mye man spiser.

Jeg spiser tre ganger om dagen, stort sett havregryn e.l. med bær og nøtter og melk til frokost, brød til lunsj og så middag.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tenker over det. 

Jeg kan godt skeie ut med godis en kveld i blant, men da har jeg spart inn kalorier på forhånd og kan spise med god samvittighet. 

Jeg har alltid vært normalvektig eller litt under, men hadde jeg spist det jeg ville hele tiden hadde jeg garantert lagt på meg ja. 

Ei overvektig venninne av meg har kommentert kostholdet mitt flere ganger. "Du er så heldig som kan spise hva du vil. Hvis jeg hadde spist sånn som deg hadde jeg vært mye større enn jeg er nå." 

Bullshit! Forskjellen er at jeg har planlagt å spise den godteposen, og justert kalori innholdet på forhånd. Hun drikker et glass cola her, tar litt chips der, og så ei lita loffskive med nugatti der osv. Sannheten er at hvis jeg hadde spist som henne, så hadde jeg raskt vært 100 kg jeg også.. 

Anonymkode: 728f4...a56

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiser når jeg er sulten, veier rundt 52-54 kg. En typisk dag består av 3 måltider. 

Frokost: 1-2 skiver. Liker mettende mat som egg, kjøttpålegg, ost, etc. Kaffi og melk/juice må jeg også ha. 

Lunsj: 1-2 skiver eller knekkebrød. Liker pålegg som laks, spekemat etc. Kan også spise salat eller middagsrester. Drikker alltid vann og kaffi. 

Middag: veldig varierende, men spiser generelt sunn mat. Lite "ferdigmat". Typisk er 1 stor potet/2 små, masse grønnsaker, 1 fiskefilet og en dasj rømme. Varierer mye på hva jeg har til middag. Drikker vann til, av og til ett glass vin. 

Spiser aldri etter middag kl. 18-19. Er ikke glad i godteri, chips og brus så det utgår. Kan en gang i blant kose meg med et kakestykke eller litt gode oster/spekemat. Men det skjer typisk 1-2 ganger (maks) i måneden. 

Jeg liker god mat og gode råvarer, viktig at maten smaker godt. 

Anonymkode: 65c26...dca

Herlighet du må jo gå i minus...

Anonymkode: 89138...d58

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja tenker over det hver dag. I tillegg til å spise sunt trener jeg stort sett hver dag.

Anonymkode: 9c9d4...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med «spisedag»? En dag man spiser mer enn normal, som det noen vil kalle en cheatday? Eller bare en vanlig dag med mat?

Anonymkode: 9c9d4...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hr. Aktiv skrev:

Ja selvfølgelig så tenker jeg over hva jeg spiser. Bruker fettklype en gang i uka for å sjekke tilstand. Er skjelden på vekta. 

På en typisk spisedag så spiser jeg alt jeg kommer over egentlig. Ellers i uka så spiser jeg normal kost til jeg er sånn halvmett. Da ligger vekta ganske stabil. 

Spiser jeg til jeg blir mett så går jeg opp 10 kg på ei uke (Fett drar mye vann). Så ja jeg går en del halvsulten rundt om dagene.

Tror spisedag er en dag man spiser mye mer enn normalt og mer usunt..? 

Anonymkode: 9c9d4...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg spiser når jeg er sulten og spiser meg behagelig mett. Jeg spiser det jeg vil.

Anonymkode: bd783...9dd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser stor sett alt, men prøver å spise mye grønnsaker og fisk og lite fast food. Drikker vann som tørsteslukker og aldri melk i kaffe og te.

Anonymkode: 17654...283

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg er i nedre del av "normalvektig". Spiser hva jeg vil, når jeg vil og hvor mye jeg vil. 

Anonymkode: 8e550...df8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig  å svare sidan eg ikkje heilt forstår ikkje kva "spisedag" er? Meiner du den maten som eg et i løpet av ein vanlig dag? 🙂

Har vore slank heile livet. Har eit  ganske så tradisjonelt kosthold, med typisk norsk mat. Mykje brød, fullkornspasta og poteter. Så absolutt ikkje lavkarbo 🙂 Kanskje litt lite variert, sidan eg ikkje er glad i å bruke tid på matlaging. Mykje gulost (vanlig, kjøper ikkje lettprodukt) og skinke på brødskiva (grovt brød, mest kjøpebrød). Enkle middagsrettar, med gjengangarar som laks, steikt kjøttdeig, pasta (fullkorn), kylling, fiskepinnar. 

Trener ikkje. Har små barn og har lite tid til å sitte i ro, så er i bevegelse det meste av dagen. Går til og fra jobb, og syklar ein del. 

Er ikkje så flink til å få i meg "5 om dagen". Skulle gjerne vore flinkare til å putte inn litt meir grønt. Men liker godt å knaske på mandler og valnøtter, så er litt sunn der. 🙂

Er ikkje så glad i "junkfood" som hamburger og pommes frites. Men tar gjerne nokre never med chips på fredagskvelden. Følger tradisjonen med "laurdagssnop". 

Drikk veldig sjelden alkohol, sidan eg ikkje er glad i smaken. Liker ikkje brus heller. Drikk stort sett vatn og mjølk, og kaffi (er litt kjedelig der også 🙂 )

Et fire måltid for dagen og stoppar å ete når eg er passe mett. Eg trur gener spiller inn. Alle i familien er høge og slanke. 

Anonymkode: 017dd...f9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...