AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #141 Del Skrevet 6. september 2020 Synes det var kleint at publikum reiste seg for Birgitte etter "dansen" hennes. Det viser jo bare at de fleste ikke bedømmer henne etter hva hun gjorde på gulvet, men av medlidenhet. Det at hun havnet langt oppe på resultatlisten er også pinlig. Hun gjorde det jo ikke noe bra på gulvet. Anonymkode: ebdb9...cb9 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 6. september 2020 #142 Del Skrevet 6. september 2020 (endret) Syntes dere som «ikke skjønner hva Birgit / rullestolbruker» har i et danseprogram å gjøre» skal gå skamme dere! Det har vært konkurrert profesjonelt i rullestol-dans siden 1968 (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Wheelchair_DanceSport), og vært en del av Paralympics siden 1998! Men jeg skjønner at det er ubehagelig for dere å måtte se ei krøpling på dansegulvet, sammen med funksjonsfriske folk. Endret 6. september 2020 av AllahBallah 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #143 Del Skrevet 6. september 2020 Er denne Nate oppkalt etter Nate Dogg? Anonymkode: 4cdcb...4b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #144 Del Skrevet 6. september 2020 Nate og Synnøve kom best gjennom skjermen hos meg. Anonymkode: 36039...7e0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #145 Del Skrevet 6. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det ser ikke ut som at Kristin har hals 😅 Anonymkode: 092f3...7c3 Haha ja, trodde jeg var den eneste som syns hun så veldig spesiell ut, som en oppblåst og sinna tantepose uten hals og hakeslepp 😂 Nate ga meg gåsehud 💜 Anonymkode: 5ff5e...e67 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #146 Del Skrevet 6. september 2020 Jeg synes Birgit var den med helt klart best kjemi med partneren sin. Fullstendig uavhengig av stolen. Anonymkode: cda18...34d 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #147 Del Skrevet 6. september 2020 Nate var den beste. Anonymkode: 203ed...84f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #148 Del Skrevet 6. september 2020 8 timer siden, Tamsi skrev: Helt enig. Det var helt greit, og fungerte som vals, men jeg klarer ikke å se for meg disse kjappe dansene med frynser og mye farger. Og med med tanke på hvor utrolig mye dommerne pirker på fotarbeid og stive bein... jeg vet ikke, jeg synes det blir litt urettferdig. Er spent på å se hvordan de løser det da, det går jo ikke an å bare danse vals. De har nok mange ideer. Enig! Var jo også mye om at forarbeid og overkroppen skal henge sammen. Anonymkode: de176...9ca 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
punkyB Skrevet 6. september 2020 #149 Del Skrevet 6. september 2020 (endret) 7 timer siden, AllahBallah skrev: Syntes dere som «ikke skjønner hva Birgitte / rullestolbruker» har i et danseprogram å gjøre» skal gå skamme dere! Det har vært konkurrert profesjonelt i rullestol-dans siden 1968 (https://en.m.wikipedia.org/wiki/Wheelchair_DanceSport), og vært en del av Paralympics siden 1998! Men jeg skjønner at det er ubehagelig for dere å måtte se ei krøpling på dansegulvet, sammen med funksjonsfriske folk. Det blir vel litt vanskelig for oss vanlige folk å bedømme henne - og vil jo bli vanskelig å bedømme de mot hverandre (rullestol kontra funksjonsfriske) . Birgit er en superseriøs idrettsutøver i de grenene hun er aktiv i og de gjør hun det også veldig bra. Jeg tror vel også hun vil få masse stemmer pga. av humøret sitt og sitt blide vesen. For meg kan det nesten bli litt for mye, men jeg begynner å lure på om hun faktisk er sånn. Endret 6. september 2020 av punkyB skrev navnet feil 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 6. september 2020 #150 Del Skrevet 6. september 2020 Jeg synes poengene ble delt ut veldig feil i går, kommer ikke til å se på hvis det fortsetter. Synes de ga kritikk på mye av det samme til deltakerne, med veldig forskjell i antall poeng. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 6. september 2020 #151 Del Skrevet 6. september 2020 Synes de lave scorene i kveld, dessverre bekrefter at vi ikke får de helt store danseopplevelsene i år. Er for mange middelmådige uten det helt store potensialet. Syntes de har mange sympatiske deltagere i år, som byr på seg selv, men ser nå at det ikke nødvendigvis gir spesielt mye bra dans. Savner noen av de gamle proffdanserne også, i mangel på bra dans fra deltagerne, så kunne man jo falle i staver over dem. Birgit var den som gav meg gåsehud i går. De to som par hadde virkelig nydelig kontakt. Heier litt ekstra på Thomas, alltid gøy med de som er totalt utenfor komfortsonen, men likevel går inn i det uten ironi og med 100% dedikasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusle Skrevet 6. september 2020 #152 Del Skrevet 6. september 2020 Birgit virker som en fantastisk person og for et forbilde og inspirasjon hun er! Syns det er så gøy at hun er med i Skal vi danse. For meg som sitter hjemme i sofaen og er helt kunnskapsløs når det kommer til sportsdans (men eeelsker Skal vi danse 🥰🙈) så er jeg mest opptatt av å bli beveget på en eller annen måte. Glad, rørt, overrasket, imponert osv. Og det er ingen tvil om at personligheten og utstrålingen til den enkelte danser har litt og si også. Derfor ble Birgit en favoritt hos meg igår. Og til de som klager over at hun sitter i rullestol og "ikke konkurrerer på samme grunnlag som de andre", altså kom an. Dette er ikke VM eller OL, det er et underholdnongsprogram på TV hvor kjendiser lærer å danse, og da er det viktig med mangfold og representasjon! Det eneste jeg reagerte litt på igår var at publikum reiste seg og det ble litt vel mye fokus på at Birgit var "annerledes". Jeg skjønner det på en måte, men er redd det skal tippe over i sympati/medlidenhet og er det en person som ikke har behov for det så tror jeg det er den dama der! 😀👏 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oktoberknøttet Skrevet 6. september 2020 #153 Del Skrevet 6. september 2020 Jeg begynner tydeligvis å bli gammel for i år er det uten tvil de eldste mannfolka som er kjekkest 😍 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #154 Del Skrevet 6. september 2020 8 timer siden, Uatskillelig skrev: Birgitte virker som en herlig sjel med positiv energi. Mentalt sterk, oppegående og full av liv. Jeg er likevel usikker på hvordan de skal vurdere henne videre i selve dansen. Som flere har påpekt er fotarbeidet viktig, og jeg ser også for meg at enkelte danser vil bli vanskelige å gjennomføre på grunn av rullestolen. Uansett sterkt at vi som samfunn har blitt flinkere til å inkludere alle uansett bakgrunn og funksjonsnedsettelse. Heier på forskjellighet. 👏🤩 Jeg er enig. Jeg ser for meg at det går bra i de fleste dansene, men med samba, salsa, og jive kan jeg se at det kan bli større utfordringer med tanke på at "spretten i beina" er så viktig i disse dansene. Da holder det ikke med en uttrykksfull overkropp. Men valsen var nydelig, og jeg kan tenke meg at både rumba, slow-fox, tango og paso kan bli like bra. Anonymkode: 74869...e79 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OPIgirl Skrevet 6. september 2020 #155 Del Skrevet 6. september 2020 På 18.8.2020 den 16.18, Aranciata skrev: Det blir kanskje trist for deg, men tydeligvis ikke for Skarstein, siden hun - helt frivillig - har takket ja til å være med! Det sier veldig mye mer om dine holdninger; du synes visst det er ubehagelig å blande funksjonshemmede og andre... Jeg synes ikke Skarstein eller andre funksjonshemmede er spesielt inspirende bare fordi de lever livet litt annerledes enn meg, jeg synes hun er flink og virker kul, men om hun har lyst til å være med, flott! Nettopp! Dette er et kjendis-danseshow, hvor alle mulige slags ting spiller inn, inkludert hvor populære deltakerne er fra før. For eksempel vil jeg tippe at publikum er mer middelaldrende enn ungt og derfor kanskje ikke er spesielt glad i Ex on the beach-deltakere... Uff, så dumt at du synes det blir feil, da. Du får ta det opp med TV2. Jeg er fascinert av hvor vanskelig du synes det er å blande to forskjellige danseformer eller idretter. Som andre har sagt, dette er et show, ikke en tidtakingsidrett, tror det kommer til å gå HELT fint. Skarstein sier jo selv i intervjuer at hun ikke har erfaring i rullestoldans men gleder seg til å se hvordan de skal løse disse tingene. Beklager at jeg har sitert så mange men blir bare så oppgitt av disse holdningene... Dessverre er det mange som ikke ofrer funksjonshemmede en tanke før de selv opplever at en venn eller et familiemedlem blir funksjonshemmet. Hva med å åpne seg litt for ting man ikke kjenner?? Helt enig med deg. Er selv oppgitt over de følelsesløse, kalde, uempatiske holdningene til mange folk her. Jeg synes Birgit Skarstein gjorde en flott jobb og jeg synes det står mer respekt av handikappede enn av funksjonsfriske som tar alt for gitt. Håper hun når langt. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #156 Del Skrevet 6. september 2020 Var det ingen som gikk ut i går? Anonymkode: 3744f...f78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hufsaaaaa Skrevet 6. september 2020 #157 Del Skrevet 6. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var det ingen som gikk ut i går? Anonymkode: 3744f...f78 Nei, ingen går ut før i neste program. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #158 Del Skrevet 6. september 2020 35 minutter siden, OPIgirl skrev: Helt enig med deg. Er selv oppgitt over de følelsesløse, kalde, uempatiske holdningene til mange folk her. Jeg synes Birgit Skarstein gjorde en flott jobb og jeg synes det står mer respekt av handikappede enn av funksjonsfriske som tar alt for gitt. Håper hun når langt. Jeg synes også at hun gjorde en flott jobb, og at poengene hun fikk i går var vel fortjent! Jeg synes heller ikke det er problematisk at hun er med i programmet/konkurransen. Men jeg er uenig i premisset om at "det står mer respekt av handikappede enn av funksjonsfriske som tar alt for gitt", og med referanse til en person med et synlig handikap. Vi vet for det første ingenting om hvilke handikap andre deltakere har. Kanskje har de usylige handikap som gjør at de "ikke tar alt for gitt", selv om de tilsynelatende har alt på stell? Og for det andre, poenget må vel være likebehandling, at hun skal bedømmes på lik linje som alle andre, i motsetning til særbehandling der hun oppnår fordeler på grunn av sitt handikap? I så fall stemmer det dårlig med at hun skal ha mer respekt enn de andre. Anonymkode: 74869...e79 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #159 Del Skrevet 6. september 2020 Birgit! Ikke Birgitte! Anonymkode: 486f0...3fd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 6. september 2020 #160 Del Skrevet 6. september 2020 1 time siden, CecilieX skrev: Synes de lave scorene i kveld, dessverre bekrefter at vi ikke får de helt store danseopplevelsene i år. Nå var jo dette første program da. Dommerne har uttrykt før at de er veldig opptatt av å ikke 'bruke opp' de høye poengene. Hvis de skal begynne å dele ut mange 7+ NÅ allerede hva skal de ha til senere? Dritkjedelig at alle poengene i de fem siste programmene blir 10 liksom. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå