Gå til innhold

Skal vi danse 2020


Gjest Caroline91

Anbefalte innlegg

Omg, går det programmet enda? Hvem i h****** gidder se på det? 😂 Tragisk. 

Anonymkode: a13c0...037

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Omg, går det programmet enda? Hvem i h****** gidder se på det? 😂 Tragisk. 

Anonymkode: a13c0...037

Middelaldrende kvinner uten noe annet å ta seg til en lørdagskveld ;) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må Siri Kristiansen snart ta seg en pause fra alt som heter reality. Fy f så lei jeg er. 

Var sjeleglad da Live Nelvik tok over Lørdagsrådet, men man blir.jo.ikke.kvitt.henne!!!!

Anonymkode: ad7ae...838

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heimebane
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå må Siri Kristiansen snart ta seg en pause fra alt som heter reality. Fy f så lei jeg er. 

Var sjeleglad da Live Nelvik tok over Lørdagsrådet, men man blir.jo.ikke.kvitt.henne!!!!

Anonymkode: ad7ae...838

Altså, Lørdagsrådet VAR jo Siri Kristiansen. Hvorfor hørte du på det om du ikke likte henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Øystein fra EOTB

Anonymkode: 1fb25...de8

Så etter alle disse årene er det så få å ta av, at man må ty til de som har deltatt i lavpanna drama- og knulleprogram? 

Anonymkode: bd93b...5de

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har dette blitt hanicap-tv? For 2-3 år siden var det hun kokka med leddgikt. Nå rullestol

Anonymkode: ab90a...6d1

Det er alltid med noen som virkelig ikke kan stokke beina sine eller har andre fysiske utfordringer. 

Anonymkode: bd93b...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest heimebane
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er alltid med noen som virkelig ikke kan stokke beina sine eller har andre fysiske utfordringer. 

Anonymkode: bd93b...5de

Sandra Borch ble jo tragikomisk i fjor. Hun prøvde virkelig så godt hun kunne, men det så ut som om hun var et barn som ble danset med av en voksen mann. Det var også mye løft og slik som gjorde at det var minst mulig hun som danset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg veldig til det begynner😄 Lørdagsunderholdning for meg og barnet, vi koser oss alltid med sang og dans😻 

Selvom det har gått i mange år og det er folk som har diverse utfordringer, eller er kjent fra det ene eller andre stedet, så kan man være snill. Liker man det ikke så kan man la vær å lese her og la vær å se programmet.

Så kan jo dere finne på nye konsepter og sende inn forslag til TV selskapene, så kan dere være med å skape nye og gøye programmer dere vil være fornøyd med😁

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Traktorlesba96 skrev:

blir også veldig feil å utelatte noen pga de har et handicap 😕

Enig, men hvordan bedømme om hun er flink å danse kontra de andre ? Det er vel partneren som danser og snurrer stolen. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/17/2020 at 3:05 PM, heimebane said:

Det er jo helt meningsløst å ha med en rullestolbruker i denne «konkurransen». Man konkurrerer jo da på vidt forskjellige vilkår. Skarstein kommer jo til å få masse stemmer fordi hun sitter i rullestol, ikke pga det hun evt måtte prestere, og det blir bare trist for alle.

Det blir kanskje trist for deg, men tydeligvis ikke for Skarstein, siden hun - helt frivillig - har takket ja til å være med! Det sier veldig mye mer om dine holdninger; du synes visst det er ubehagelig å blande funksjonshemmede og andre... Jeg synes ikke Skarstein eller andre funksjonshemmede er spesielt inspirende bare fordi de lever livet litt annerledes enn meg, jeg synes hun er flink og virker kul, men om hun har lyst til å være med, flott!

 

22 hours ago, AnonymBruker said:

Hvert eneste år er det deltagere som får stemmer for andre ting enn danseferdigheter 🤣 😊

Anonymkode: e9fad...d96

Nettopp! Dette er et kjendis-danseshow, hvor alle mulige slags ting spiller inn, inkludert hvor populære deltakerne er fra før. For eksempel vil jeg tippe at publikum er mer middelaldrende enn ungt og derfor kanskje ikke er spesielt glad i Ex on the beach-deltakere...

 

22 hours ago, AnonymBruker said:

Nå er jo dette en dansekonkuranse, og mennesker som sitter i rullestol bruker jo ikke beina. Synes det blir feil. 

Anonymkode: 6a0f6...2bd

Uff, så dumt at du synes det blir feil, da. Du får ta det opp med TV2.

22 hours ago, heimebane said:

Det finnes rullestolversjoner av veldig mange idretter. De kan likevel på ingen måte sidestilles med den originale sporten, og burde ikke blandes.

Jeg er fascinert av hvor vanskelig du synes det er å blande to forskjellige danseformer eller idretter. Som andre har sagt, dette er et show, ikke en tidtakingsidrett, tror det kommer til å gå HELT fint.

3 minutter siden, Loke37 said:

Enig, men hvordan bedømme om hun er flink å danse kontra de andre ? Det er vel partneren som danser og snurrer stolen. 

Skarstein sier jo selv i intervjuer at hun ikke har erfaring i rullestoldans men gleder seg til å se hvordan de skal løse disse tingene.

Beklager at jeg har sitert så mange men blir bare så oppgitt av disse holdningene... Dessverre er det mange som ikke ofrer funksjonshemmede en tanke før de selv opplever at en venn eller et familiemedlem blir funksjonshemmet. Hva med å åpne seg litt for ting man ikke kjenner??

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aranciata skrev:

Det blir kanskje trist for deg, men tydeligvis ikke for Skarstein, siden hun - helt frivillig - har takket ja til å være med! Det sier veldig mye mer om dine holdninger; du synes visst det er ubehagelig å blande funksjonshemmede og andre... Jeg synes ikke Skarstein eller andre funksjonshemmede er spesielt inspirende bare fordi de lever livet litt annerledes enn meg, jeg synes hun er flink og virker kul, men om hun har lyst til å være med, flott!

 

Nettopp! Dette er et kjendis-danseshow, hvor alle mulige slags ting spiller inn, inkludert hvor populære deltakerne er fra før. For eksempel vil jeg tippe at publikum er mer middelaldrende enn ungt og derfor kanskje ikke er spesielt glad i Ex on the beach-deltakere...

 

Uff, så dumt at du synes det blir feil, da. Du får ta det opp med TV2.

Jeg er fascinert av hvor vanskelig du synes det er å blande to forskjellige danseformer eller idretter. Som andre har sagt, dette er et show, ikke en tidtakingsidrett, tror det kommer til å gå HELT fint.

Skarstein sier jo selv i intervjuer at hun ikke har erfaring i rullestoldans men gleder seg til å se hvordan de skal løse disse tingene.

Beklager at jeg har sitert så mange men blir bare så oppgitt av disse holdningene... Dessverre er det mange som ikke ofrer funksjonshemmede en tanke før de selv opplever at en venn eller et familiemedlem blir funksjonshemmet. Hva med å åpne seg litt for ting man ikke kjenner??

Ser ikke at noen her har dårlige holdninger. Det er jo uansett vanlig at en konkurrerer på  like vilkår.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heimebane
22 minutter siden, Aranciata skrev:

Det blir kanskje trist for deg, men tydeligvis ikke for Skarstein, siden hun - helt frivillig - har takket ja til å være med! Det sier veldig mye mer om dine holdninger; du synes visst det er ubehagelig å blande funksjonshemmede og andre... Jeg synes ikke Skarstein eller andre funksjonshemmede er spesielt inspirende bare fordi de lever livet litt annerledes enn meg, jeg synes hun er flink og virker kul, men om hun har lyst til å være med, flott!

Merkelig at du skal komme med personangrep når jeg forfekter prinsipper som er gjengs i hele idrettsverden - og selve grunnlaget for at Skarstein i det hele tatt har kunnet ha en idrettskarriere.

For å si det sånn, jeg hadde blitt flau om en person i rullestol kom ut på banen i samme idrett som meg, for vi konkurrerer på to vidt forskjellige vilkår.

Endret av heimebane
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, heimebane skrev:

Altså, Lørdagsrådet VAR jo Siri Kristiansen. Hvorfor hørte du på det om du ikke likte henne?

Hvem har sagt at jeg hørte på? Jeg ga opp til slutt, hun hadde så nedlatende holdning til alle. Nelvik er hundre ganger mer likanes.

Anonymkode: ad7ae...838

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest heimebane
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem har sagt at jeg hørte på? Jeg ga opp til slutt, hun hadde så nedlatende holdning til alle. Nelvik er hundre ganger mer likanes.

Anonymkode: ad7ae...838

Merkelig å bry seg så mye om et program det man ikke liker programlederen.

For meg har det vært tvert i mot. Etter Nelvik tok over har jeg sluttet å høre på. Jeg opplevde at Nelvik bare ramset opp alle løsningsforslagene, og trumfet gjennom det hun selv foretrakk. I tillegg er hun ekstremt sneversynt på visse områder (tatoveringer, narkotika osv.) uten å vise evne til å ta inn over seg andres perspektiver.

I tillegg ble jeg etterhvert lei av at Christian Borch og Janne Rønningen til stadighet var gjester, men dette var også et problem med Kristiansen som nærmest forgudet førstnevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi danse er utgått på dato for lenge siden. Kjendiser er ikke lenger Kjendiser. En Kjendis for meg er en de fleste vet hvem er som feks: Vegar Ulvang, Bjærn Dæhlie, Hanne Krogh, Lene Nystrøm, Morten Harket, Solveig Kloppen bare for å nevne noen. Å ha deltatt i et reality show holder ikke for meg for at vedkommende skal havne i kategorien kjendis, da veldig mange ikke aner hvem du er..

JEg aner ikke hvem over halvparten av årets deltagere er..

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, tussi84 skrev:

Skal vi danse er utgått på dato for lenge siden. Kjendiser er ikke lenger Kjendiser. En Kjendis for meg er en de fleste vet hvem er som feks: Vegar Ulvang, Bjærn Dæhlie, Hanne Krogh, Lene Nystrøm, Morten Harket, Solveig Kloppen bare for å nevne noen. Å ha deltatt i et reality show holder ikke for meg for at vedkommende skal havne i kategorien kjendis, da veldig mange ikke aner hvem du er..

JEg aner ikke hvem over halvparten av årets deltagere er..

Man ser jo forskjellige programmer, så hvem som er 'kjent' vil jo være avhengig av det. Jeg er 35 år og vet hvem nesten alle er. Min datter og mor har også noen de ikke vet hvem er, men det er ikke de samme - nettopp pga. alderen deres og hva de har sett på av programmer. Jeg spurte min 16-åring om hun visste av noen av de 6 kjendisene som du nevnte over her, men hun hadde ikke om om NOEN av dem :icon_lol: Så hadde de skulle vært på SvD så hadde det blitt svært kjedelig for henne.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes det blir helt feil å ha med en rullestolbruker. Dans handler mye om fotarbeid, og hun kan jo ikke gjøre det fotarbeidet. Det er nok mange flotte danseoppvisninger blant dansere i rullestol, men i denne sammenhengen skal de konkurrere på like vilkår. Med en i rullestol er det ikke like vilkår. Dommerne her får jo en forferdelig jobb, hvordan skal de greie å se forbi rullestolen og hvordan skal de dømme henne opp mot de andre deltakerne? 
 

Helt feil av TV2 dette. 

Anonymkode: 81b63...883

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.8.2020 den 18.10, heimebane skrev:

Det finnes rullestolversjoner av veldig mange idretter. De kan likevel på ingen måte sidestilles med den originale sporten, og burde ikke blandes.

Hvorfor ikke?

Og hvorfor tror du at Skal vi danse er en reell dansekonkuranse?

Anonymkode: 1b7d0...8be

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det blir helt feil å ha med en rullestolbruker. Dans handler mye om fotarbeid, og hun kan jo ikke gjøre det fotarbeidet. Det er nok mange flotte danseoppvisninger blant dansere i rullestol, men i denne sammenhengen skal de konkurrere på like vilkår. Med en i rullestol er det ikke like vilkår. Dommerne her får jo en forferdelig jobb, hvordan skal de greie å se forbi rullestolen og hvordan skal de dømme henne opp mot de andre deltakerne? 
 

Helt feil av TV2 dette. 

Anonymkode: 81b63...883

Dette gjelder jo også alder, bakgrunn, fysisk form og andre store ulikheter. Ingen er profesjonelle her, det er TV-underholdning. Ikke ta det så seriøst.

Anonymkode: 1b7d0...8be

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er ikke Else Kåss Furuseth med???!!! 😭😭😭😭

men veldig glad for at litt nye proffdansere er med, litt lei de gamle trynene 🤭

Anonymkode: 33850...0cd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...