Gå til innhold

Skal vi danse 2020


Gjest Caroline91

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som er ille er at han som har potensialet til å bli god kan bli stemt hjem pga sympati stemmene Birgitte får. 

Anonymkode: ebdb9...cb9

For noen dobbeltmoralister dere er. Stemmer på Thomas av ren sympati for at han fikk lavest poengscore (og faktisk var blant de aller dårligste), men får Birgit poeng så er det sympatistemmer. 🧐🤔

Anonymkode: 99cfa...a24

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så ikke hele programmet, så jeg så ikke Nate som mange skryter av (hvem er han?), men av de jeg så synes jeg Synnøve og Andreas var de beste. 

Anonymkode: 486f0...3fd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor hot var ikke dansen som Igor deltok i, sammen med Alexander og Nadia???

https://www.tv2.no/v/1511547/

Altså mer av dette! Sofasalget vil gå til værs etter sesongen er over forde damene blir så yre at de dynker sofaen hver lørdag i 12 uker! 

Anonymkode: 760f9...60c

Dritstilig!! 😁 Ja, vi må ha mer av dette. Det er stilig når to damer danser sammen også fordi de blir mye tøffere av det. Når dansepar av samme kjønn danser så konkurrerer de på en måte også i mot hverandre, ikke bare som par mot andre par. Det er så mye kulere! 

Anonymkode: 1e97c...22a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er helt håpløst at hun rullestolbrukeren skal være med... den dansen er jo det dummeste jeg har sett? Hun bare hold hender med dansepartneren som dro henne rundt i stolen. Det er ikke dans!! Hun sitter bare og vingler på stolen. Er greit at man prøver å inkludere alle med ærlig talt du tar ikke med en som ikke kan bruke bena i et DANSE program!!!! Blir som om en uten armer skal delta i svømmekonkuranse... er utrolig utettferdig fir de andre da hun kommer til å få mange «sympati» stemmer bare fordi hun sitter i rullestol. Hun kom faktisk øverst på lista igår!!!! 
 

hun fikk bedre enn Nate som var rågod på å danse!! Det blir bare for dumt ass. Jeg spår at hun vinner. 

Anonymkode: 20ed0...282

Skjønner at det kan se sånn ut for dere som ikke har kjennskap til rullestol-bruk, men faktisk må man bruke all kjernemuskulatur for å klare å holde seg i stolen (ellers ville dansepartneren hennes dratt henne ut av stolen), og det er utrolig krevende.

Jeg er funksjonshemmet og rullestolbruker, men før jeg ble det elsket jeg å danse. Etter at jeg havnet i rullestol er det for vanskelig for meg. Jeg er redd for å falle ut av stolen og skade meg, og det hemmer meg nok mye, men i tillegg er jeg ikke sterk nok. Det er faktisk utrolig krevende å bevege stolen ved hjelp av kjernemuskulaturen. Så vidt jeg fikk med meg brukte Birgit bare hjulene noen få ganger for å få fart, ellers brukte hun kjernemuskulaturen sin. Jeg ble veldig imponert over henne, men jeg ble også veldig imponert over partneren hennes. Har hørt at han ikke hadde noen erfaring med rullestoldans fra før, så han har nok hatt litt av en læringskurve frem mot premieren.

Anonymkode: 56b1c...3d4

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, loveli skrev:

 

 

Folk under armer konkurrerer i svømming i både OL, VM, EM og NM. Så ei litta dansekonkurranse for underholdningen del burde gå veldig fint!

Synes Tomas fikk ufortjent få poeng!!

De konkurrerer i ol og vm for handikappede... så hun kan være med i skal vi danse for handikappede

Anonymkode: 20ed0...282

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det kan se sånn ut for dere som ikke har kjennskap til rullestol-bruk, men faktisk må man bruke all kjernemuskulatur for å klare å holde seg i stolen (ellers ville dansepartneren hennes dratt henne ut av stolen), og det er utrolig krevende.

Jeg er funksjonshemmet og rullestolbruker, men før jeg ble det elsket jeg å danse. Etter at jeg havnet i rullestol er det for vanskelig for meg. Jeg er redd for å falle ut av stolen og skade meg, og det hemmer meg nok mye, men i tillegg er jeg ikke sterk nok. Det er faktisk utrolig krevende å bevege stolen ved hjelp av kjernemuskulaturen. Så vidt jeg fikk med meg brukte Birgit bare hjulene noen få ganger for å få fart, ellers brukte hun kjernemuskulaturen sin. Jeg ble veldig imponert over henne, men jeg ble også veldig imponert over partneren hennes. Har hørt at han ikke hadde noen erfaring med rullestoldans fra før, så han har nok hatt litt av en læringskurve frem mot premieren.

Anonymkode: 56b1c...3d4

Sier ikke at set ikke er krevende men hun danset ikke...

Anonymkode: 20ed0...282

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det kan se sånn ut for dere som ikke har kjennskap til rullestol-bruk, men faktisk må man bruke all kjernemuskulatur for å klare å holde seg i stolen (ellers ville dansepartneren hennes dratt henne ut av stolen), og det er utrolig krevende.

Jeg er funksjonshemmet og rullestolbruker, men før jeg ble det elsket jeg å danse. Etter at jeg havnet i rullestol er det for vanskelig for meg. Jeg er redd for å falle ut av stolen og skade meg, og det hemmer meg nok mye, men i tillegg er jeg ikke sterk nok. Det er faktisk utrolig krevende å bevege stolen ved hjelp av kjernemuskulaturen. Så vidt jeg fikk med meg brukte Birgit bare hjulene noen få ganger for å få fart, ellers brukte hun kjernemuskulaturen sin. Jeg ble veldig imponert over henne, men jeg ble også veldig imponert over partneren hennes. Har hørt at han ikke hadde noen erfaring med rullestoldans fra før, så han har nok hatt litt av en læringskurve frem mot premieren.

Anonymkode: 56b1c...3d4

Tviler på at noen av de andre hadde fått poeng hvis de satte seg på rn stol med bena bundet fast og ble snurret rundt. Det hadde brukt akkurat like mye muskulatur som birgit. Det er nettopp det som er feil her. De tar med en som har dårligere utgangspunkt en alle andre og dermed vil sympatistemmene strømme inn. Ikke fordi hun er god til å danse men fordi hun sitter i rullestol og likevel prøver

Anonymkode: 20ed0...282

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg så ikke Nate som mange skryter av (hvem er han?),

Var med på Love Island (kom langt) i vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det kan se sånn ut for dere som ikke har kjennskap til rullestol-bruk, men faktisk må man bruke all kjernemuskulatur for å klare å holde seg i stolen (ellers ville dansepartneren hennes dratt henne ut av stolen), og det er utrolig krevende.

Jeg er funksjonshemmet og rullestolbruker, men før jeg ble det elsket jeg å danse. Etter at jeg havnet i rullestol er det for vanskelig for meg. Jeg er redd for å falle ut av stolen og skade meg, og det hemmer meg nok mye, men i tillegg er jeg ikke sterk nok. Det er faktisk utrolig krevende å bevege stolen ved hjelp av kjernemuskulaturen. Så vidt jeg fikk med meg brukte Birgit bare hjulene noen få ganger for å få fart, ellers brukte hun kjernemuskulaturen sin. Jeg ble veldig imponert over henne, men jeg ble også veldig imponert over partneren hennes. Har hørt at han ikke hadde noen erfaring med rullestoldans fra før, så han har nok hatt litt av en læringskurve frem mot premieren.

Anonymkode: 56b1c...3d4

Så fint med et perspektiv fra denne siden 🙂

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på at noen av de andre hadde fått poeng hvis de satte seg på rn stol med bena bundet fast og ble snurret rundt. Det hadde brukt akkurat like mye muskulatur som birgit. Det er nettopp det som er feil her. De tar med en som har dårligere utgangspunkt en alle andre og dermed vil sympatistemmene strømme inn. Ikke fordi hun er god til å danse men fordi hun sitter i rullestol og likevel prøver

Anonymkode: 20ed0...282

Hehe Jeg kan love deg at ingen som setter seg i en rullestol for første gang får til noe av det Birgit presterte i går. Det krever mye øvelse og trening å lære seg å manøvrere stolen slik at det ser så lett og uanstrengt ut. Skjønner at det for deg så ut som om det stort sett var partneren hennes som dro henne rundt på dansegulvet, men for oss som vet hvordan man egentlig manøvrerer en rullestol vet vi at det nettopp var Birgit som fikk til det. Som hun ene dommeren også nevnte i programmet, hvis Birgit ikke hadde vært så dyktig hadde det sett hakkete ut hver gang hun skulle snu eller få mer fart.

Anonymkode: 56b1c...3d4

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hehe Jeg kan love deg at ingen som setter seg i en rullestol for første gang får til noe av det Birgit presterte i går. Det krever mye øvelse og trening å lære seg å manøvrere stolen slik at det ser så lett og uanstrengt ut. Skjønner at det for deg så ut som om det stort sett var partneren hennes som dro henne rundt på dansegulvet, men for oss som vet hvordan man egentlig manøvrerer en rullestol vet vi at det nettopp var Birgit som fikk til det. Som hun ene dommeren også nevnte i programmet, hvis Birgit ikke hadde vært så dyktig hadde det sett hakkete ut hver gang hun skulle snu eller få mer fart.

Anonymkode: 56b1c...3d4

Sier ikke at det ikke er vanskelig å gjøre det hun gjør. Poenget er vel at hun ikke danset. Det er skal vi danse... ikke skal vi trene core i en rullestol

Anonymkode: 20ed0...282

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sier ikke at det ikke er vanskelig å gjøre det hun gjør. Poenget er vel at hun ikke danset. Det er skal vi danse... ikke skal vi trene core i en rullestol

Anonymkode: 20ed0...282

Okey, tror vi rett og slett er litt uenige om hva dans er. Jeg tenker at dans er bevegelser til musikk og at det skal se uanstrengt ut og at det skal bevege den som ser på. For deg er dans utelukkende spenstig fotarbeid?

Anonymkode: 56b1c...3d4

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Okey, tror vi rett og slett er litt uenige om hva dans er. Jeg tenker at dans er bevegelser til musikk og at det skal se uanstrengt ut og at det skal bevege den som ser på. For deg er dans utelukkende spenstig fotarbeid?

Anonymkode: 56b1c...3d4

For meg er ben eller hverftall hofter dans... hvis jeg svinger med henda til musikk, vil du si at det er dans nok til å delta i skal vi danse? Hvis jeh bare snur på hodet slik hun gjorde, er det god nok dans til en konkurranse? Sier ikke at hun ikke jobber hardt for å gjøre det hun gjør, men det er ikke å danse. Som sagt; hvis en av de andre hadde blir bundet til en stol og gjort det hun gjør, ville dj blitt  imponert? Samme utgangspunkt, ikke tilgang til bena

Anonymkode: 20ed0...282

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Amatariel skrev:

Var med på Love Island (kom langt) i vinter.

Han er too much i mine øyne

Anonymkode: 0e98a...741

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er helt håpløst at hun rullestolbrukeren skal være med... den dansen er jo det dummeste jeg har sett? Hun bare hold hender med dansepartneren som dro henne rundt i stolen. Det er ikke dans!! Hun sitter bare og vingler på stolen. Er greit at man prøver å inkludere alle med ærlig talt du tar ikke med en som ikke kan bruke bena i et DANSE program!!!! Blir som om en uten armer skal delta i svømmekonkuranse... er utrolig utettferdig fir de andre da hun kommer til å få mange «sympati» stemmer bare fordi hun sitter i rullestol. Hun kom faktisk øverst på lista igår!!!! 
 

hun fikk bedre enn Nate som var rågod på å danse!! Det blir bare for dumt ass. Jeg spår at hun vinner. 

Anonymkode: 20ed0...282

HELT enig. Syntes det var en skikkelig skam at hun liksom var den ALLER flinkeste igår! Lag en egen rullestol versjon av Skal vi danse, så alle deltakerne har samme utgangspunkt! Flaut å se at de andre må slite for å jobbe med korrekt bruk av bein, mens hun kan bli dratt rundt i en stol å få mest poeng. Nate var den desidert beste på dans i går og jeg skjems over at han endte som nummer 2 fordi noen skulle få sympatistemmer. Mulig jeg ikke er politisk korrekt nå, men jeg blir faktisk forbanna over at de har gått fra et danseprogram til underholdningsprogram hvor vi stemmer etter hvem det er mest synd på. 

Anonymkode: c6709...6f7

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For noen dobbeltmoralister dere er. Stemmer på Thomas av ren sympati for at han fikk lavest poengscore (og faktisk var blant de aller dårligste), men får Birgit poeng så er det sympatistemmer. 🧐🤔

Anonymkode: 99cfa...a24

Vel når de sier at de er kjempe imponerte og gir egentlig samme kritikk som flere av de andre og så gir 4, blir det litt feil.

Anonymkode: de176...9ca

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De konkurrerer i ol og vm for handikappede... så hun kan være med i skal vi danse for handikappede

Anonymkode: 20ed0...282

Nettopp- hvorfor er hun ikke med i vanlig OL og VM, men handikapvarianten? Jo, fordi hun er handikappet! Så hva i alle dager gjør hun i Skal vi danse???? Skal hun også være med på landslaget i fotball fordi vi skal inkludere alle??

Anonymkode: c6709...6f7

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp- hvorfor er hun ikke med i vanlig OL og VM, men handikapvarianten? Jo, fordi hun er handikappet! Så hva i alle dager gjør hun i Skal vi danse???? Skal hun også være med på landslaget i fotball fordi vi skal inkludere alle??

Anonymkode: c6709...6f7

Hahahaha så enig. Men i dagens samfunn er det ikke lov å kritisere noen bare fordi de er annerledes. Hvis noe er galt med deg så er du automatisk best i alt:)

Anonymkode: 20ed0...282

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp- hvorfor er hun ikke med i vanlig OL og VM, men handikapvarianten? Jo, fordi hun er handikappet! Så hva i alle dager gjør hun i Skal vi danse???? Skal hun også være med på landslaget i fotball fordi vi skal inkludere alle??

Anonymkode: c6709...6f7

Nå er det vel ingen av deltakerne i SVD som ville vært med i en profesjonell dansekonkurranse da ingen har forutsetninger for det. Det er like søkt at overvektige underholdningsartister skal konkurrere med toppidrettsutøvere i en slik konkurranse. Poenget med konkurransen er at alle har ulike forutsetninger for å bli flinke å danse - noen med bedre forutsetninger enn andre. 

Poenget ditt gir ingen mening, med mindre det hadde vært 11 proffdansere og en i rullestol i en faktisk profesjonell dansekonkurranse. 

Anonymkode: 99cfa...a24

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...