Gå til innhold

Fadderuke og vonde opplevelser


Fremhevede innlegg

Skrevet
9 minutter siden, kittkatt skrev:

Oi, takk ❤️ jeg hadde ikke regna med å få så mye støtte. 
Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å ringe til eller dra til overgrepsmottaket, det var vanskelig å skrive dette i det hele tatt. Jeg tror jeg var så sjokkert over hva som skjedde da det var over at jeg ikke tenkte meg om. Jeg dro bare hjem, dusja og gikk å la meg. 
 

Jeg klarer ikke å være sint heller. Jeg er bare veldig trist? Jeg vil ikke dra til universitetet i morgen, og jeg vil ikke begynne på de tre årene her. Jeg vil bare fortelle alt til mamma og få henne til å hjelpe meg, men jeg er redd for hvordan jeg skal fortelle noe sånt til henne. 

Hvis det er filmet på Snapchat så kan politiet sikre videoen som bevis, ligger jo da på serverne Snapchat bruker.

Anonymkode: 2fe6e...d86

  • Liker 29
Videoannonse
Annonse
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du trenger ikke å tenke på anmeldelse nå. Hvis du bor i Oslo så ringer du 116117 (legevakten). Du sier «Jeg heter X og bor på adresse Y. Jeg ble voldtatt av tre menn for to dager siden. Jeg klarer ikke å gå ut av rommet mitt og trenger hjelp». Kjære deg, det er masse hjelp å få. Dersom du har problemer med hvor du skal ringe, så ringer du 113 og sier akkurat det samme som jeg foreslo overfor. 

Anonymkode: 229b4...76b

Man kan ringe 116117 uansett hvor man er i landet, ikke bare Oslo. 

Anonymkode: 4f950...66a

  • Liker 24
Skrevet
14 minutter siden, kittkatt skrev:

Oi, takk ❤️ jeg hadde ikke regna med å få så mye støtte. 
Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å ringe til eller dra til overgrepsmottaket, det var vanskelig å skrive dette i det hele tatt. Jeg tror jeg var så sjokkert over hva som skjedde da det var over at jeg ikke tenkte meg om. Jeg dro bare hjem, dusja og gikk å la meg. 
 

Jeg klarer ikke å være sint heller. Jeg er bare veldig trist? Jeg vil ikke dra til universitetet i morgen, og jeg vil ikke begynne på de tre årene her. Jeg vil bare fortelle alt til mamma og få henne til å hjelpe meg, men jeg er redd for hvordan jeg skal fortelle noe sånt til henne. 

Bare send mamma en SMS / Messenger melding med det du skrev her i din første post. Hun vil forstå.

Anonymkode: 90ed3...69b

  • Liker 7
Skrevet
25 minutter siden, kittkatt skrev:

Oi, takk ❤️ jeg hadde ikke regna med å få så mye støtte. 
Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å ringe til eller dra til overgrepsmottaket, det var vanskelig å skrive dette i det hele tatt. Jeg tror jeg var så sjokkert over hva som skjedde da det var over at jeg ikke tenkte meg om. Jeg dro bare hjem, dusja og gikk å la meg. 
 

Jeg klarer ikke å være sint heller. Jeg er bare veldig trist? Jeg vil ikke dra til universitetet i morgen, og jeg vil ikke begynne på de tre årene her. Jeg vil bare fortelle alt til mamma og få henne til å hjelpe meg, men jeg er redd for hvordan jeg skal fortelle noe sånt til henne. 

Skriv et brev. Det gjorde jeg til min bror for det gikk ikke an å fortelle ham det. 

  • Liker 4
Skrevet

TS, du kan forresten sende meg PM om du trenger noen å prate med. 

  • Liker 15
Skrevet

Kjære TS. Fikk vondt av å lese det som du hadde opplevd. Det hjelper å prate med noen om det, enten en i familien eller en fagperson som for eksempel psykolog. Dersom det blir vanskelig for deg å prate om det, kan du vise de denne tråden. 

Gir deg en god klem. ❤️:klem: Du har min fulle støtte.

  • Liker 5
Skrevet (endret)

Du har alle her bak ryggen din! Vi støtter deg! Det renner inn med masse støtte til deg. Noe som jeg blir rørt av Jeg får skikkelig vondt av å lese det du har opplevd. Om du ikke vil starte på universitetet i år, så er det helt greit. Det som er viktig nå er at du kjenner på følelsene dine og ikke gjemmer de. Og at du får noe form for profesjonell hjelp og støtte fra din familie og andre venner. 

Det er ikke ofte jeg kjenner tårer presse på, men jeg gjør det nå. Dette skal du ikke gå med alene. Husk at vi heier på deg. Om du trenger støtte, så kan du kontakte meg på PM ❤️ 

Endret av gladjenta96
  • Liker 15
Skrevet

Ts hvis du vil kan du sende meg en PM og skrive hvor du studerer. Hvis du studerer her jeg bor følger jeg deg gjerne til politi og hva du måtte trenge. Eller bare treffer deg for å prate om du ønsker det. Jeg er voksen, og gjør det veldig gjerne. Ingen skal sitte alene med noe sånt som dette ❤

  • Liker 26
Skrevet

Ring mamma ❤️

Anonymkode: 0ccc8...4d5

  • Liker 12
Skrevet

Hvor studerer du? Er det her i området kan jeg være med deg som støtte♥️

Anonymkode: 11d14...225

  • Liker 14
Gjest Alterego666
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er filmet på Snapchat så kan politiet sikre videoen som bevis, ligger jo da på serverne Snapchat bruker.

Dette er veldig, veldig viktig!

Med dette som bevis kan du ikke bare få dømt ovegriperne, men også de som deler overgrepet.

ALLE som deler slikt bør straffes.

Endret av Alterego666
Skrevet

Dette er overhode ikke greit, og du skal ikke være den eneste som føler dårlig om det der! Å filme og sende på snapchat forsterker traumet de påførte deg. Å sende kommentarer på puppene dine det samme.

Ikke finn deg i å bli behandlet så dårlig av andre. Kontakt voldtektsmottaket og ta det derfra, de kan råde deg.

Og nei, studiestart skal alldeles ikke være slik! For noen møkkamenn.

Det er vanskelig nå, og vil være vanskelig en tid fremover. Men det vil bli bedre, og du vil klare å gå videre. Du må bare rydde opp i hva som er greit og ikke akkurat nå. Gjør det som magefølelsen sier er rett. Du synes jo ikke dette er greit overhode.

Jeg håper du ikke lar det ligge, de vil sannsynligvis fortsette å sende slike meldinger til deg, og kanskje også forsyne seg av andre.

Anonymkode: 3dc51...0fd

  • Liker 6
Skrevet (endret)

Vær så snill, ring mammaen din slik at hun kan få støtte deg. Ikke sitt alene med dette, vær så snill!! Jeg håper også at du anmelder de, og lar voldtektsmottaket undersøke deg, og samle bevis. 

Stor og varm klem herfra. Du er ikke alene om dette, og har ingenting å føle skyld og skam over. ❤️

 

Red: skrivefeil. 

Endret av Kala
  • Liker 4
Skrevet

Det heter overgrepsmottaket, ikke voldtektsmottaket.

 

Anonymkode: cd6d4...a47

Skrevet

Fra en mamma som nettopp har sendt fra seg sin 19-åring: Ring din mamma. Hun vil garantert hjelpe deg. Og selvfølgelig trenger du ikke å være der. Reis hjem hvis du vil/må, eller be din mor/tante/søster komme til deg. Ring legevakt/voldtektsmottak. De vil hjelpe deg videre. Dette var IKKE din skyld, og det som skjedde var IKKE greit! Utrolig leit at du måtte oppleve dette. 

Anonymkode: 1be21...6f3

  • Liker 16
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det heter overgrepsmottaket, ikke voldtektsmottaket.

 

Anonymkode: cd6d4...a47

Ja, for det er jo det viktige her! 🤦‍♀️

  • Liker 18
Skrevet
1 hour ago, kittkatt said:

Oi, takk ❤️ jeg hadde ikke regna med å få så mye støtte. 
Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å ringe til eller dra til overgrepsmottaket, det var vanskelig å skrive dette i det hele tatt. Jeg tror jeg var så sjokkert over hva som skjedde da det var over at jeg ikke tenkte meg om. Jeg dro bare hjem, dusja og gikk å la meg. 
 

Jeg klarer ikke å være sint heller. Jeg er bare veldig trist? Jeg vil ikke dra til universitetet i morgen, og jeg vil ikke begynne på de tre årene her. Jeg vil bare fortelle alt til mamma og få henne til å hjelpe meg, men jeg er redd for hvordan jeg skal fortelle noe sånt til henne. 

Hvis du var min datter hadde det vært helt forferdelig å ikke kunne være der for det kjæreste jeg har når noe slikt har skjedd med henne. Ring og bare si at du trenger at hun kommer og er sammen med deg, fordi det har skjedd noe?

Anonymkode: fe7a8...0df

  • Liker 6
Skrevet
1 time siden, kittkatt skrev:

Oi, takk ❤️ jeg hadde ikke regna med å få så mye støtte. 
Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å ringe til eller dra til overgrepsmottaket, det var vanskelig å skrive dette i det hele tatt. Jeg tror jeg var så sjokkert over hva som skjedde da det var over at jeg ikke tenkte meg om. Jeg dro bare hjem, dusja og gikk å la meg. 
 

Jeg klarer ikke å være sint heller. Jeg er bare veldig trist? Jeg vil ikke dra til universitetet i morgen, og jeg vil ikke begynne på de tre årene her. Jeg vil bare fortelle alt til mamma og få henne til å hjelpe meg, men jeg er redd for hvordan jeg skal fortelle noe sånt til henne. 

Du bør kontakte slettmeg.no. De kan kanskje hjelpe deg ang den videoen. Mulig politiet. Men vær så snill å ikke overtal deg selv med å la dette passere. Det blir tøft nok psykisk rundt det som har skjedd, men også rundt den videoen 

  • Liker 1
Gjest kittkatt
Skrevet

Jeg har virkelig ikke ord... tusen takk ❤️ Jeg har ringt overgrepsmottaket og forklart hva som har skjedd og at jeg ikke tør å dra noe sted eller gå ut herfra. Så vi avtalte at de skal komme om en time og hente meg, som om vi er venner, og at politiet skal være der når jeg kommer. Så alt kan gå litt fort. Jeg tør ikke ringe mamma. Jeg vet ikke hva jeg skal si, tror kanskje jeg vil takle akkurat i kveld alene. 
 

Hvordan jeg skal komme meg noe sted i morgen vet jeg fortsatt ikke. Men jeg er veldig veldig glad for meldingene deres. Jeg skjønner jo at det er det riktige å gjøre, men det er ikke dette jeg vil. Jeg vil bare sette meg ned under dyna og bli der til neste år.  
 

Nå skal jeg bare vente på at de kommer. Og jeg må prøve å se litt mer presentabel ut enn det jeg gjør nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...