Gå til innhold

Fadderuke og vonde opplevelser

Anbefalte innlegg

Gjest kittkatt
Skrevet

Denne uka har vært vanskelig på så mange måter. En ting er å ikke kunne være så sosial som vi vil, men det går greit. Sånn er det for alle nå. 

Men natt til torsdag ble jeg voldtatt av tre av guttene jeg har blitt kjent med. De var hardhendte og kjipe, jeg har blåmerker over alt på kroppen av hvordan de behandla meg. Jeg var ikke med på det. Jeg har prøvd å late som ingenting, men jeg har ikke hatt matlyst eller noe motivasjon. På fredag begynte jeg å få kommentarer på hvordan puppene mine så ut og at jeg så «våt og deilig» ut - og mye annet. Først skjønte jeg ingenting, før jeg fikk vite at de har filmet det og sendt det rundt på Snapchat. Jeg hadde drukket, men var ikke full. Jeg hadde ikke på meg klær som er det man kaller utfordrende. 

Dette var ikke sånn jeg så for meg at det var å flytte hjemmefra. Jeg er 19, og dette dreper meg innvendig. Det er 5 andre i kollektivet mitt, og jeg tør så vidt å gå utenfor soverommet for å gå på do. 

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg skjønner så vidt at dette kunne skje meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må du virkelig anmelde. Hvis de kommer unna denne gangen er det garantert at de gjør det igjen. Dra på voldtektsmottak for å få hjelp til det og sikre bilder og bevis på kroppen din.

Anonymkode: 4ee2c...0e7

• Liker 44
Skrevet (endret)

Det du gjør nå er å åpne deg til noen du stoler på. Også må du få profesjonell hjelp. Som noen over sa gå til voldtektsmottaket. De vil hjelpe deg veien videre! 

Endret av gladjenta96
  • Liker 33
Skrevet

Og anmeld det!

• Liker 21
Skrevet

TS jeg håper dette gjør deg forbanna, for ingen har rett til å behandle deg slik. 

Dra på voldtektsmottaket og få hjelp der. Så bør du anmelde disse drittsekkene til politiet.

• Liker 39
Skrevet

Ring mamma, søster, bestevenninne etc 

Anonymkode: 90ed3...69b

• Liker 18
Skrevet

Som andre her sier; ring voldtektsmottaket og snakk med de. Det er sikkert gått for lang tid for sporsikring (voldteltsmottaket tar diverse prøver for å bevare spor). Men du får snakke ned noen der om hva du har opplevd og de tester deg for kjønnssykdommer og tar graviditetstest. Så må du vurdere å anmelde dem. Du får ofte god støtte på veien videre av advokat. Du kan også ta kontakt med nærmeste SMISO senter (senter mot incest og seksuelle overgrep) Der får du støttesamtaler.

• Liker 14
Skrevet

Trist å lese. Dessverre er ekstremt mange menn opportunister, dvs de tar for seg når noen har et svakt øyeblikk. Ikke la dette bare gå! Du må dra til voldtektsmottaket for å dokumentere dette. Få DNA på svina som har gjort dette mot deg og anmeld. Prøv også å få til en skriftlig innrømmelse fra dem gjennom SMS eller lignende, men da selvfølgelig ikke si at du har tenkt til å melde fra.

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, Elizia skrev:

Som andre her sier; ring voldtektsmottaket og snakk med de. Det er sikkert gått for lang tid for sporsikring (voldteltsmottaket tar diverse prøver for å bevare spor). Men du får snakke ned noen der om hva du har opplevd og de tester deg for kjønnssykdommer og tar graviditetstest. Så må du vurdere å anmelde dem. Du får ofte god støtte på veien videre av advokat. Du kan også ta kontakt med nærmeste SMISO senter (senter mot incest og seksuelle overgrep) Der får du støttesamtaler.

Det har IKKE gått for lang tid. Slutt å uttal deg om ting du ikke vet nok om. 

• Liker 37
Skrevet

Du må snakke med noen om dette! Og jeg håper du får hjelp, og at du klarer å anmelde det. Dette må være så tøft for deg, har datter på samme alder og det er for jævlig at sånt skjer. 

• Liker 5
Gjest kittkatt
Skrevet

Oi, takk ❤️ jeg hadde ikke regna med å få så mye støtte. 
Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å ringe til eller dra til overgrepsmottaket, det var vanskelig å skrive dette i det hele tatt. Jeg tror jeg var så sjokkert over hva som skjedde da det var over at jeg ikke tenkte meg om. Jeg dro bare hjem, dusja og gikk å la meg. 

Jeg klarer ikke å være sint heller. Jeg er bare veldig trist? Jeg vil ikke dra til universitetet i morgen, og jeg vil ikke begynne på de tre årene her. Jeg vil bare fortelle alt til mamma og få henne til å hjelpe meg, men jeg er redd for hvordan jeg skal fortelle noe sånt til henne. 

Skrevet
1 minutt siden, kittkatt skrev:

Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å ringe til eller dra til overgrepsmottaket, det var vanskelig å skrive dette i det hele tatt. Jeg tror jeg var så sjokkert over hva som skjedde da det var over at jeg ikke tenkte meg om. Jeg dro bare hjem, dusja og gikk å la meg. 

Jeg klarer ikke å være sint heller. Jeg er bare veldig trist? Jeg vil ikke dra til universitetet i morgen, og jeg vil ikke begynne på de tre årene her. Jeg vil bare fortelle alt til mamma og få henne til å hjelpe meg, men jeg er redd for hvordan jeg skal fortelle noe sånt til henne. 

Det er forståelig hvordan du reagerer men når du har fått summet deg så vil forvirringen og redselen din gå over til raseri. Du kommer ikke til å kunne tilgi deg selv hvis du ikke tar tak i dette slik at rettferdigheten seirer. Du har fortsatt blåmerker og kanskje fortsatt rester etter DNA, så dra dit nå med en gang, ikke vask deg noe mer. 

Jeg lover deg, mange år fra nå av vil du være glad du tok tak i dette og ikke lot det gå. Tenk også at dette kan skje andre om disse ikke blir straffet.

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, kittkatt skrev:

Føler så med deg! Fortell det som det er til mammaen din, det er viktig at du forteller om det. Det må være forferdelig å å holde det for seg selv. 

• Liker 8
Gjest Blondie65
Skrevet

Kjære TS, ring mamma først dersom du trenger støtte. Og voldtektsmottaket.

Det spiller ingen rolle om du gikk utfordrende kledd eller ikke, det er faktisk ikke akseptabelt å voldta noen. 

Hvis noen hadde sendt meg en slik video hadde jeg lurt på hva som feilte de som sendte videoen. Også dette bør du anmelde.

Jeg får helt vondt av deg og håper inderlig du søker hjelp.

Skrevet

Du skal snakke med noen av studentveilederne på studiet ditt! Kjenner du disse?

Du skal selvfølgelig anmelde dette, men det viktigste er at du er omgitt av noen voksne mennesker som kjenner miljøet.

Har dere ForVei på deres studie?

Anonymkode: 102fd...cf9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...