babycodex Skrevet 28. oktober 2020 Forfatter #121 Del Skrevet 28. oktober 2020 Der tror jeg spontanabort er et faktum 😢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 28. oktober 2020 #122 Del Skrevet 28. oktober 2020 Jeg er så lei meg på dine vegne. 😭 Dette er vondt. ❤️ Har du tatt noen tester i det siste som du kan sammenligne styrken med? Føler med deg, dette var virkelig trist. 😢 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 28. oktober 2020 #123 Del Skrevet 28. oktober 2020 Dette er vanvittig trist å se ❤️ håper alt går bra med deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 28. oktober 2020 Forfatter #124 Del Skrevet 28. oktober 2020 (endret) 29 minutter siden, bittelillebolla skrev: Jeg er så lei meg på dine vegne. 😭 Dette er vondt. ❤️ Har du tatt noen tester i det siste som du kan sammenligne styrken med? Føler med deg, dette var virkelig trist. 😢 Nei, har ikke tatt noen tester i det siste. Har vært i badekaret nå i 25 min. Merker at jeg hele tiden har blod i skjeden nå og det kommer litt ut i vannet. Tenker at dagen i dag bare får bli som den blir også får jeg se om jeg kan omstille meg i morgen. ❤️ Endret 28. oktober 2020 av babycodex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juicyfruity Skrevet 28. oktober 2020 #125 Del Skrevet 28. oktober 2020 Neiiiii, kjære deg!! ❤️Dette skulle ikke skje!!! Sender klemmer din vei. Håper du finner styrke og at dette bare en en svangersskapsblødning eller noe ala det. Vet ikke hva jeg skal si, dette var virkelig trist ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bittelillebolla Skrevet 28. oktober 2020 #126 Del Skrevet 28. oktober 2020 (endret) 58 minutter siden, babycodex skrev: Nei, har ikke tatt noen tester i det siste. Har vært i badekaret nå i 25 min. Merker at jeg hele tiden har blod i skjeden nå og det kommer litt ut i vannet. Tenker at dagen i dag bare får bli som den blir også får jeg se om jeg kan omstille meg i morgen. ❤️ Jeg håper at dette går bra! ❤️ Om det ikke gjør det, tror jeg det er viktig å tillate seg selv å kjenne på det man føler, uansett hva det er. 🥰 Sendes deg masse varme tanker, og lykkeønskninger. 🍀 Endret 28. oktober 2020 av bittelillebolla 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sommerfugl154 Skrevet 28. oktober 2020 #127 Del Skrevet 28. oktober 2020 Ånei kjære deg 😓❤ Dette var utrolig trist å lese! Sender deg en stor klem og trøst! I det minste har du nå fått bevist at du hvertfall kan bli gravid, og du er heldig som har korte sykluser ❤ Selv om det kanskje ikke hjelper så mye å tenke det nå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noldi Skrevet 28. oktober 2020 #128 Del Skrevet 28. oktober 2020 Ånei☹️ Veldig trist å lese... Sender deg en god klem❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 28. oktober 2020 #129 Del Skrevet 28. oktober 2020 Nei, er det sant😳 Så trist! Føler du deg helt sikker på at dette må være spontanabort, eller holder du litt fast i håp om annen blødning? Det er riktignok mere blod enn bare litt spotting, men ellers ser vel selve blodet ganske normalt ut? Men jeg aner vel egentlig ikke om en sa-blødning ser normal ut eller ikke. Gode klemmer 🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 28. oktober 2020 Forfatter #130 Del Skrevet 28. oktober 2020 (endret) Tusen takk alle sammen. ❤️ Dagen i dag har vært litt som mitt månedlige rituale på første mensendag med helt sinnsykt sterke smerter og store blødninger. Jeg er veldig sikker på at noe er galt, fordi jeg har hatt konstant blod i vaginaen i hele dag, det ble mørkere, mørkelilla slim og noen kjempe vonde mensenliknende kramper. Satt litt i dusjen og badekaret, lå noen timer på baderomsgulvet. Visste ikke helt hvor jeg skulle gjøre av meg og mistet litt kontrollen. 2000mg paracet med et par timers mellomrom hjalp ikke. Mannen min var bekymret og ringte legevakten. Han fortalte at jeg hadde kastet opp og var blek. De ville at jeg skulle komme inn på kontroll og iallfall få andre medisiner, fordi jeg ikke kunne ta mer paracet og helst måtte avstå fra ibux til vi visste litt mer. Jeg var så dårlig at det var tungt å sitte oppreist, så jeg måtte ironisk nok si at jeg ikke kunne kjøre inn før jeg ble litt bedre. Til slutt klarte jeg å sovne en stund med varmeflaske og følte meg bedre når jeg våknet. Jeg har lyst til å dra inn på en kontroll, men det føles ikke kritisk lengre og jeg tenker at jeg burde gjøre det hos volvat. Gynekologen min der sa til meg tidligere i uken at hun kunne ta meg mellom pasientene sine, dersom jeg trengte det denne uken. Hun var litt bekymret for at egget hadde festet seg utenfor livmoren og ville sjekke dette ved vaginal ultralyd dersom krampene ble sterkere. Dette var altså før vi visste at jeg begynte å blø i dag. Jeg tror ikke helt jeg anerkjente denne risikoen og ville se ann krampene. Tenkte i utgangspunktet at det var normale stikkinger som de fleste kan kjenne når livmoren vokste. Dersom det stemmer at det befruktede egget har festet seg utenfor livmoren, så er vi litt bekymret. Som dere vet mener vi at jeg har endometriose med mye livmorslimhinne på organene. Jeg har unormalt store blødninger og mensensmerter på første mensendag. Jeg er rett og slett ikke fungerende på CD1 ift. jobb og studier. Jeg har tidligere hatt syster og får av og til ut livmorslimhinne under mensen. Jeg har blitt tilbudt en kikkhullsoperasjon hos volvat for å undersøke dette og tenker kanskje at jeg vil gjøre det. Et familiemedlem hadde utfordringer med å bli gravid på grunn av endometriose, fordi hun hadde for mye livmorslimme og arvvev som hadde festet seg på livmoren. Siden de vokste seg større og større endte hun opp med å fjerne livmor og eggstokker etter 5 mislykkede IVF forsøk. Men jeg har uansett alderen og at livmorslimhinne kanskje ikke har fått utviklet seg så galt enda som en fordel, dersom jeg skulle ha endometriose også. Bekymringen er altså at livmorslimhinner på organene kan forhindre at egget kommer seg inn i eller klarer å feste seg i livmoren. Så fort jeg må tisse skal jeg teste meg med en RFSU strimmel. Jeg hadde masse symptomer før positiv test og ut helgen. På mandag var plutselig de såre niplene etc. borte, før jeg altså i dag 3 dager senere begynte å blø. Jeg tror derfor at HCG nivået kan ha gått ned de siste tre dagene. Tenker ellers at jeg skal prøve å dra inn på en kontroll i løpet av uken. Føler jeg bare trenger å snakke ut med gynekologen min egentlig. Endret 28. oktober 2020 av babycodex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juicyfruity Skrevet 28. oktober 2020 #131 Del Skrevet 28. oktober 2020 ❤️❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 28. oktober 2020 #132 Del Skrevet 28. oktober 2020 For en dag du har hatt 😭 dette høres så fryktelig vondt og sårt ut. Veldig enig at du burde få snakket med gynekologen i løpet av uken, og forhåpentligvis få svar på alle spørsmålene du har. Blir så lett at man leser alt som finnes på Google i en slik situasjon, men egentlig trenger man bare noen å snakke med. håper at alt er bra med deg! Tenker masse på deg ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. oktober 2020 #133 Del Skrevet 28. oktober 2020 Neei kjære deg, så utrolig trist det var å høre dette!! Var absolutt ikke dette som skulle skje nå, veldig lei meg på dine vegne. Jeg har hatt SA i uke 5 og 6, og vet akkurat hvordan det er å begynne å håpe og glede seg til fremtiden - til at det plutselig ender i blod. Høres fryktelig ut at du har så mye smerter også - all verdens klemmer til deg Ved så tidlig SA så synker hcg drastisk, og strimmeltester kan vise det. Min erfaring er at samme dag jeg blødde ble streken svakere, og bare etter noen få dager var den blank igjen. Om du ikke får tatt blodprøver med det samme så prøv iallefall og teste med det. Håper virkelig du slipper unna noen større problemer fremover mtp. alt det du fortalte. Nå har du hatt nok uflaks. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 28. oktober 2020 #134 Del Skrevet 28. oktober 2020 For en grusom dag. Jeg tror kanskje jeg ville tatt i mot en kontroll hos legevakta, det er enda lenge til gynekolog åpner i morgen dersom smertene kommer tilbake i løpet av kvelden/natta. Men om du velger å la være skjønner jeg det også, men ta smertene på alvor kjære deg ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TiiBii Skrevet 29. oktober 2020 #135 Del Skrevet 29. oktober 2020 Åh, @babycodex🥺 For en jævlig dag😔 Dette var vondt å lese, er så lei meg på deres vegne. Håper du får svar hos gyno. Ta vare på deg selv💖 God klem 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 29. oktober 2020 Forfatter #136 Del Skrevet 29. oktober 2020 (endret) CD2 Tusen takk for i går dere, både for private meldinger og kommentarer her ❤️ Dere er virkelig unike. Glemte å si at smertene og blødningene mine i går har sammenheng med at jeg normalt har det slik ved mensenstasjon. Det er derfor sterkt tvilsomt noe farlig. Testen er iallfall allerede negativ. Jeg følte ganske lite i går. Men i dag når jeg snakket i telefonen med gynekologen måtte jeg gråte litt. Nå føler jeg imidlertid at jeg har akseptert det og er klar for å kjempe videre. Som @sommerfugl154 så fint sa i går så har jeg iallfall fått bekreftet at jeg kan bli gravid og er veldig heldig som har så korte sykluser, derfor er det all grunn til å holde motet oppe ❤️ Jeg skal for øvrig på en gynekologiskundersøkelse hos volvat fortløpende. Dette er iallfall symptombildet mitt ift. endometriose: - Konstatert forstoppelse i ungdomsårene når legene ikke fant ut av mageplagene mine. - Oppblåsthet, luftdannelse, samt diaré på CD1 - Ofte brunt utflod en til to dager før mensen - Enorme blødninger i 3-4 dager, særlig på CD1. Må bytte rød tannpong oftere enn 1 gang i timen. - Veldig sterke smerter på CD1. På et punkt føler jeg at jeg ikke klarer å puste meg gjennom det og mister kontrollen. Ingen stillinger fungerer. Ikke store utfordringer utover CD1. Fra CD2 vil jeg betegne det som normale kramper alle kan ha og jeg er velfungerende med. - Ofte svettetokter, svimmelhet, skjelving og oppkast på CD1 - Varmebehandling som badekar, dusj og varmeflaske hjelper. Men på CD1 når det blir som verst fungerer verken det eller mye smertestillende godt nok. Må ri ut stormen 3-5 timer uansett, før det kan lette. - Blodet er oftere mørkere, endel kuagulert blod og slim. Noen ganger kommer det ut det jeg tror er livmorslimhinne i samråd med en krampebølge. - Det gjør vondt under samleie dersom mannen min kommer for langt inn, særlig såkalt «bånding». - Strålinger i korsrygg og lår Jeg føler at jeg ikke orker så mange måneder til med mensen fordi CD1 er uutholdelig. Snakket med mannen min i går om at vi egentlig burde fokusere på å få barna vi skal ha nå, også fjerne livmor og eggstokker for å slippe disse smertene. Jeg overlever studiehverdagen nå når jeg er student med fleksibilitet. Men tenker mye på hvordan dette blir i arbeidslivet når jeg tilbringer hele CD1 i dusj, badekar eller baderomsgulvet. Bekymrer meg også for hvordan smertene kan utvikle seg til å komme under eggløsning og senere kroniske smerter eller nerveskader som jeg har lest at ikke er uvanlig, dersom jeg ikke gjør noe med det. Jeg lurer på om dere som har eller kan noe om endometriose vet om graviditet utenfor livmoren eller andre utfordringer for egget til å feste seg i livmoren, er en vanlig utfordring og hva man eventuelt kan gjøre med det? Er det noen enklere tiltak jeg kan gjøre nå for å hjelpe egget til livmoren og forhindre spontanabort, som feks medisiner etc? Eller er det å fjerne eventuell livmorslimhinne på organene mest sannsynlig nødvendig for å bli gravid? Føler jeg burde teste noen sykluser til på egenhånd før vi eventuelt går for kikkhulsoperasjon, fordi det sikkert er et tiltak som tar mange sykluser. Gynekologen min mener at jeg kan begynne å teste meg for eggløsning om rundt 10 dager, derfor har jeg satt CD2, selv om det også er mulig at eggløsning uteblir nå og at jeg må vente på neste mensen. Som dere kanskje husker hadde jeg positiv EL-test på CD11 og CD12. Gynekologen mente iallfall at det i denne forbindelse er positivt at testen allerede er negativ, fordi kanskje kroppen klarer å omstille seg raskt. Har noen erfaringer her etter tidlig SA? Endret 29. oktober 2020 av babycodex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillra Skrevet 29. oktober 2020 #137 Del Skrevet 29. oktober 2020 Jeg syns skikkelig synd på deg nå det var jo ikke sånn dette skulle gå. Høres jo ikke bra ut med alle disse symptomene som du har - og hvertfall ikke disse smertene som du beskriver. Jeg kjenner dessverre lite til endometriose så kan nok ikke hjelpe deg ang. det men er helt sikkert noen andre her som har noen gode råd! ❤️ Håper det går bra med deg og sender over masse klemmer! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juss-jenta Skrevet 29. oktober 2020 #138 Del Skrevet 29. oktober 2020 ❤️❤️❤️ Dette var kjempetrist å lese! Det var jo ikke slik det skulle gå. Jeg håper kroppen din kommer fort inn igjen i normal syklus, og at spiren sitter hele løpet ut neste gang! Nå må du bare fokusere på det som er best for deg 💛 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
babycodex Skrevet 29. oktober 2020 Forfatter #139 Del Skrevet 29. oktober 2020 (endret) Ville bare oppdatere dere for å si at gynekologen ringte meg tilbake. Hun vil at jeg skal ringe henne ved neste positive graviditetstest også komme inn for å få blodfortynnende albyl-E og noe som over telefonen hørtes ut som krenole, men definitivt ikke stavet rett. Kan det være progresteron hun mente? Jeg vet ikke. Iallfall. Her kan både misdannelser i livmoren og kuagulert blod som fører til blodpropper være årsaken til spontanaborter eller graviditet utenfor livmoren, mener hun. Men det er naturlig å prøve det minst inngripende først. Syntes de satt inn tiltak meget raskt siden vi forrige syklus bare antok at det var en tidlig spontanabort og denne gangen er sikre på det. Men må si at jeg er veldig fornøyd hos volvat så langt. Det er veldig motiverende og gir håp når man prøver noe nytt ❤️ Hva tror dere om dette? Hun sa for øvrig også at det kunne være lurt å la livmoren hvile litt til neste mens uansett og kanskje droppe EL testingen på CD10. Men jeg vet ikke hva jeg tenker om det 🙈 Endret 29. oktober 2020 av babycodex Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 29. oktober 2020 #140 Del Skrevet 29. oktober 2020 Det var nok Crinone hun mente, som er progresteron ja. Det fikk jeg for noen år siden da jeg fikk positiv test, i håp om å holde på spiren (det fungerte). Blodfortynnende på deg høres også bra ut! Angående vente en syklus så forstår jeg det er vanskelig. Om legen sier man MÅ så er det jo greit, om det bare er en anbefaling hadde jeg nok fulgt magefølelsen (som ville vært å starte opp prøvingen med det samme, for meg) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå