Gå til innhold

Babycodex - Prøvedagbok


babycodex

Anbefalte innlegg

1 time siden, Lillra skrev:

ååå så gøy med en positiv EL!! Dette er jo veldig motiverende, og skjønner godt at du har trua på denne syklusen! 😄

Jeg er veldig usikker på når man burde ha sex - om man burde gjøre det i dag eller i morgen eller begge dagene. Men helt sikker på at noen andre her inne har noen erfaringer rundt det! ❤️

Tusen takk ❤️Når jeg førte opp i FLO appen at jeg hadde en positiv eggløsningstest i dag så endret de ikonet for størst sjanse for å bli gravid til i morgen. Men jeg tenker litt som deg - Burde jeg bare ha sex både i dag og i morgen eller unngå dette i fare for at det skytes ut løsskudd med for mye sex? Jeg vet ikke hvor aktuell problemstilling det egentlig er. 

Appen flyttet for øvrig forventet mensen fra 27 til 25 oktober når jeg førte opp positiv EL-resultat i dag. Jeg syntes appen rotet det litt til etter forsinkelsen på 8 dager etter IKM, som følge av det som mest sannsynlig var en tidlig spontanabort. Med 25 dagers syklus som jeg har hatt i mange måneder frem til forrige syklus, tror jeg med påbegynt mensen 29 September, at jeg skal få mensen rundt 23 oktober. Høres det rett ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CD 11 / 25 dagers syklus

Ingen tvil. Testen med clearblue digital viste også maksimal fertilitet i dag på testidspunktet kl. 15. Ville bare oppdatere dere på at jeg aldri fikk ikonet høy fertilitet opp på denne testen, siden den var negativ de to forrige dagene. Jeg anbefaler derfor ikke clearblue sin test. Jeg håper vi ser en peak i morgen. Virkelig så glad for at jeg kjøpte strimlene, i grevens tid.

121253365_351007116143953_4133637795633448359_n.jpg

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whoo her var det jo både spennende og gode nyheter! Flott EL-test! Gøy å se positiv strimmel og smil!! Men ja, de lilla testene er litt frustrerende... Liksågreit med de rosa om man først skal ha digital. 

Endret av Amatariel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD12 / 25 dager 

Nå kjenner jeg at det vanskelige begynner. Testtidspunkt kl. 11 ble halv, fordi jeg måtte på toalettet. Hadde håpet at den skulle være svakere, men så var den sterkere. Kanskje er eggløsning i dag? Vi gikk uansett for sex i går og tenker det samme i dag. Jeg kommer til å gjennomføre testtidspunktet kl. 15 med cleareblue og kl. 19 med stripsene i dag. Vi får krysse fingrene for negativ resultat utover dagen. Skal ellers på bylørdag med mannen min i dag. Herunder innom en ny babyinteriørbutikk i byen som virker skikkelig fin. Håper dere får en fin dag!  😊

8E596FBA-7D61-43AA-BA4F-98B43845D3C2.jpeg

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD13 / 25 dagers syklus

Jeg vet ikke hva dere tenker. Men jeg mener at strimlene ble svakere i dag og at vi kan legge til grunn at eggløsning derfor var i går CD12, selv om teststreken i og for seg er like sterk som kontrollstreken på CD13. På CD12 var teststreken sterkere enn kontrollstreken og sterkere enn dagens teststrek. Dette støttes opp av negativ test tatt samtidig kl. 18.30 med clearblue digital eggløsningstest. Dermed regnes CD13 som dpo1 og jeg kan begynne å teste meg for graviditet rundt dpo10, herunder 20 oktober. Vi kommer til å ha samleie i dag også for sikkerhetskyld, men så anser vi ventetiden for startet i morgen. Innsatsen er gjort og vi får håpe på det beste ❤️ Det neste er vel å håpe på festeblødning mens vi venter.

EDIT: Peak foreligger når streken er sterkest, dermed var det riktig å legge til grunn EL 48 timer etter CD12. Jeg misforstod dette.

D60B2A91-5ADE-46F0-AEA8-7E596FA21A9C.jpeg

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, babycodex said:

DPO1 / 25 dagers syklus

Jeg vet ikke hva dere tenker. Men jeg mener at strimlene peaket i dag og at vi kan legge til grunn at eggløsning derfor var i går CD12, selv om teststreken i og for seg er like sterk som kontrollstreken på CD13. På CD12 var teststreken sterkere enn kontrollstreken og sterkere enn dagens teststrek. Dette støttes opp av negativ test tatt samtidig kl. 18.30 med clearblue digital eggløsningstest. Dermed regnes CD13 som dpo1 og jeg kan begynne å teste meg for graviditet rundt dpo10, herunder 20 oktober. Vi kommer til å ha samleie i dag også for sikkerhetskyld, men så anser vi ventetiden for startet i morgen. Innsatsen er gjort og vi får håpe på det beste ❤️ Det neste er vel å håpe på festeblødning mens vi venter.

D60B2A91-5ADE-46F0-AEA8-7E596FA21A9C.jpeg

Så gøy at du endelig er i dpo land! Det må du bare nyte, som du sier så er jobben gjort og nå er det bare å vente ❤️ I tillegg så er det deilig å slippe å ta EL tester hver dag! 
gleder meg til 20.oktober, det er ikke så veldig lenge til!!❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Lillra skrev:

Så gøy at du endelig er i dpo land! Det må du bare nyte, som du sier så er jobben gjort og nå er det bare å vente ❤️ I tillegg så er det deilig å slippe å ta EL tester hver dag! 
gleder meg til 20.oktober, det er ikke så veldig lenge til!!❤️

Veldig enig ❤️ Det er deilig! Jeg får tenke litt på om jeg vil teste meg rundt dpo10 eller etter IKM. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro å komme seg til DPO-land😁 Nå er det som lillra skriver bare å prøve å nyte dagene! Tenk, om 10-14 dager kan det hende du får vite at du har en liten spire i magen😁 Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD14 / 25 dagers syklus

Slik ble dermed EL-syklusen min seende ut denne gang. Teststreken var sterkest på CD12, svakere enn dagen før på CD13 og negativ på CD14 med strimlene. Negativ med clearblue digital på CD13. Er dere enige i at EL var på CD12? ☺️

121335658_393994175099387_3062455304624148668_n.jpg

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, babycodex said:

DPO2 / 25 dagers syklus

Slik ble dermed EL-syklusen min seende ut denne gang. Teststreken var sterkest på CD12, peaket på CD13 og negativ på CD14 med strimlene. Negativ med clearblue digital på CD13. Er dere enige i at EL var på CD12? ☺️

121335658_393994175099387_3062455304624148668_n.jpg

EL skjer gjerne 14-48 timer etter Peak, så du hadde nok ikke selve eggløsningen på CD12, men mest sannsynlig på CD13 eller 14 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, sommerfugl154 skrev:

EL skjer gjerne 14-48 timer etter Peak, så du hadde nok ikke selve eggløsningen på CD12, men mest sannsynlig på CD13 eller 14 🙂

Tusen takk! Det gir naturligvis mening. Rimelig å legge til grunn Dpo1 i dag på CD14? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, babycodex skrev:

Slik ble dermed EL-syklusen min seende ut denne gang. Teststreken var sterkest på CD12, peaket på CD13 og negativ på CD14 med strimlene. Negativ med clearblue digital på CD13. Er dere enige i at EL var på CD12? ☺️

Ut fra disse testene ville jeg tolket det som at du har EL på CD14. Kanskje på CD13 om egget var raskt ute.

Blir uansett bra med dpo-land! Velkommen! :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, babycodex skrev:

Det neste er vel å håpe på festeblødning mens vi venter.

Her vil jeg bare nevne at det er få som opplever festeblødning, tror ikke det er veldig vanlig iallefall. Av de 7 gangene jeg har blitt gravid så har jeg opplevd festeblødning èn gang.

Men håpe kan man jo :) Er et veldig klart og fint tegn å få!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Amatariel skrev:

Ut fra disse testene ville jeg tolket det som at du har EL på CD14. Kanskje på CD13 om egget var raskt ute.

Blir uansett bra med dpo-land! Velkommen! :heiajente:

ÅÅh tusen takk for svar. Litt vanskelig siden det er min første gang med EL-tester. Men da legger jeg til grunn EL på CD14. Dpo 1 på CD15 i morgen ☺️Greit å gjøre mest mulig riktig her i forhold til når man begynner å teste seg, mtp. bekymringer osv som gjerne oppstår ved negativ eller svak test. Stemmer, man kan jo håpe da ❤️Må bare påpeke at FLOappen da hadde regnet helt rett ut fra tidligere data.

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

DPO2 / 25 dagers syklus

Mannen min og jeg har bestemt oss for å teste på dpo10, morgenen 22. oktober. Vi får se om jeg klarer å vente til da 🙈IKM er potensielt 23. oktober. Med mindre jeg opplever noe spesielt som festeblødning eller andre symptomer, kommer jeg ikke til å oppdatere så mye før det.

Vi hadde ellers samleie de siste dagene av det fertile vinduet, nå som eggløsning ble flyttet til CD14. Jeg tror jeg potensielt hadde eggløsning på CD12-13, særlig pga gynekologens uttalelser og EL-smerter. Men siden pakningsvedlegget sier opp til 48 timer går jeg for sikkerhetsskyld for det tidspunktet.

Planen var sex annen hver dag denne uken, men nå har det på grunn av at jeg misforsto litt betydningen av positiv test og underveis tilpasset planen, blitt hver dag. Jeg kan iallfall trøste meg med at dersom vi ikke blir gravide denne syklusen, er det mye lettere å peile seg inn på hvilken dag vi skal starte på neste syklus. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for dpo-land!! :heiajente:

Blir veldig spennende å høre oppdatering fra deg om en drøy uke da. Skal krysse fingrene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DPO3/ 25 dagers syklus

Ville bare oppdatere dere på at min første celleprøve var normal. Veldig befriende å tenke på at jeg ikke trenger å bekymre meg for et eventuelt behov for konisering ved en potensiell graviditet. ☺️Neste prøve om rundt 3 år da?

Skjermbilde 2020-10-15 kl. 11.08.04.png

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh så utrolig bra med normal celleprøve! Da kan man slippe å bekymre seg for dèt. 3 år til neste prøve bør tas ja :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...