Gå til innhold

Babycodex - Prøvedagbok


babycodex

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, Lillra skrev:

Dette her virket som en ekstremt hyggelig lege! Ekstremt deilig at hun tok seg tid til å faktisk komme med så spesifikke anbefalinger og virket som hun virkelig hørte på deg. Jeg prøvde å vise gynekologen min FLO appen forrige gang men det hadde hun ingen interesse i å se. Virket ikke som hu var opptatt av å høre min historie men kun gi råd utifra hva gjennomsnittet opplever!

Virker veldig lovende det her, og jeg gleder meg veldig mye til å følge med her ❤️ Tenk at du kanskje har EL om 2 dager, også plutselig er du i dpo land! Dette blir så spennende! 😄

Tusen takk til dere begge. Ja jeg er veldig enig. Nå jobber hun her veldig mye mer med infertilitet enn fastlegen min, men jeg opplevde også at anbefalingene var mer on point. Tilbud om oppfølging med videre utredning mv. er jo klart en måte privatklinikker tjener penger på, men jeg syntes likevel det ga en god trygghetsfølelse. Da føler man seg ikke hysterisk dersom man vil benytte seg av feks en tidlig blodprøve, om dere skjønner haha..

Jeg ble litt overrasket over at hun mente jeg hadde så tidlig eggløsning. Noen av de andre månedene har vi hatt sex nærmere eggløsningstidspunktet appen viser på grunn av tidsklemma og alt sånt, så det kan jo være årsaken til at det ikke har gått til nå. Oppløftende altså ❤️ 

Jeg har iallfall begynt på advanced digital eggløsningstester fra clearblue nå. Den skal kunne identifisere 4 fertile dager, der den kan fremheve de 2 dagene med høyest fertilitetshormoner. Siden syklusen min er på 25 dager skulle jeg egentlig begynt å teste i går på CD7, men nå var den også negativ i dag, så vi tenker at det går bra. Jeg kommer til å poste resultatet hver morgen de neste dagene da. 

120928166_756177198262662_9024937079019157861_n.jpg

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med EL-testingen! Jeg har ikke noe god erfaring med de lilla testene til CB, men håper de fungerer slik de skal på deg 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Amatariel skrev:

Lykke til med EL-testingen! Jeg har ikke noe god erfaring med de lilla testene til CB, men håper de fungerer slik de skal på deg 🤞

Tusen takk ❤️oida, hvordan da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, babycodex skrev:

Tusen takk ❤️oida, hvordan da? 

Det er veldig mange som ikke får annet enn blinkende smil på disse. Blinkende betyr jo at LH er økende, men det er fast smil som er faktisk LH-toppen og positiv test. Så veldig skuff når testen bare blinker og blinker og ikke setter seg fast. Så da har folk generelt vært veldig fornøyd med de rosa som viser tom sirkel ved negativ og smil ved positivt. Veldig enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Amatariel skrev:

Det er veldig mange som ikke får annet enn blinkende smil på disse. Blinkende betyr jo at LH er økende, men det er fast smil som er faktisk LH-toppen og positiv test. Så veldig skuff når testen bare blinker og blinker og ikke setter seg fast. Så da har folk generelt vært veldig fornøyd med de rosa som viser tom sirkel ved negativ og smil ved positivt. Veldig enkelt.

Det forstår jeg godt. Håper jeg får en forskjell sånn at denne syklusen ikke blir bortkastet. Hvis ikke blir det rosa neste gang. Tusen takk for at du nevnte dette så jeg har det i mente ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CD9 / 25 dager syklus

Ok. Så jeg leste overveldende mange anbefalinger på forumet og noen artikler i går, om at det er anbefalt å ta eggløsningstestene på ettermiddagen, til tross for anbefalingene i bruksanvisningen. Jeg kommer derfor til å gjøre det fremover. I dag tok jeg den rundt kvart på 3, fordi jeg måtte tisse og helst vil ha unngått et dobesøk rundt 4 timer før testen tas. Jeg kommer derfor fremover til å sikte meg inn på kl. 3. 

Jeg leste forresten på bruksanvisningen at første test med denne vil være negativ uansett. Men i dag på test 2 var den fremdeles negativ. Ikke veldig overraskende, fordi gynekologen mente at jeg ville ha eggløsning rundt CD10-11 og appen FLO sier CD14. Men siden jeg først må ha to dager med høy fertilitet før to dager med maksimal fertilitet da man mener at egget slipper, burde den gjøre utslag veldig snart. Jeg må imidlertid si at jeg virkelig angrer på at jeg ikke kjøpte rfsu sine strimler eller liknende, fordi jeg tror det er mye lettere å få oversikt over peaken med den, når strekene blir sterkere og sterkere for hver dag som går, før den så blir svakere etter eggløsning. Men sånn er det å være newbie i prøveverden. Jeg lurer faktisk på om jeg skal kjøpe disse å kjøre strimlene parallelt denne syklusen, eller er det litt sent?

121014833_2455999154700997_1488927271489569390_n.jpg

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er sent å kjøpe strimmeltester, er vel fortsatt er par dager til eggløsning når du er såpass tidlig i syklusen? Kommer an på om du bestiller på nett eller ikke kanskje🤔 Jeg er iallfall veldig fornøyd med både strimmel og stav fra babyplan, men har ikke prøvd rfsu eller andre sine.. Lykke til!😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Noldi skrev:

Tror ikke det er sent å kjøpe strimmeltester, er vel fortsatt er par dager til eggløsning når du er såpass tidlig i syklusen? Kommer an på om du bestiller på nett eller ikke kanskje🤔 Jeg er iallfall veldig fornøyd med både strimmel og stav fra babyplan, men har ikke prøvd rfsu eller andre sine.. Lykke til!😁

Tusen takk. Jeg vet at vitusapotek og boots har rfsu strimlene, men ikke apotek 1. Tenker at jeg stikker innom i morgen å kjøper en pakke 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror heller ikke det er sent å kjøpe strimler :) Jeg syns jo digitale tester er fine i så måte at man slipper å tolke. Forstår at mange ikke vil ha det bryet. Men etter mye erfaring i prøveverden merker jeg selv - og at andre - faktisk liker den kontrollen tolkingen gir. Tolking alene er kanskje ikke så gøy, men her er vi mange som kan hjelpe :)

Anbefaler også å ha et fast testetidspunkt ja, så godt du er i gang med det. Jeg har kl.17 :) Da har jeg fast rutine under EL-testing at jeg går på do kl.13. Ofte må jeg ikke på do da, men jeg tvinger meg selv. Og så drikker jeg minimaaalt etter dette, før jeg går på do og tester kl.15. De gangene jeg ikke tvinger meg selv kl.13 så kjenner jeg plutselig at jeg må på do i 15-16-tiden og da blir det krøll i planen min :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Amatariel skrev:

Tror heller ikke det er sent å kjøpe strimler :) Jeg syns jo digitale tester er fine i så måte at man slipper å tolke. Forstår at mange ikke vil ha det bryet. Men etter mye erfaring i prøveverden merker jeg selv - og at andre - faktisk liker den kontrollen tolkingen gir. Tolking alene er kanskje ikke så gøy, men her er vi mange som kan hjelpe :)

Anbefaler også å ha et fast testetidspunkt ja, så godt du er i gang med det. Jeg har kl.17 :) Da har jeg fast rutine under EL-testing at jeg går på do kl.13. Ofte må jeg ikke på do da, men jeg tvinger meg selv. Og så drikker jeg minimaaalt etter dette, før jeg går på do og tester kl.15. De gangene jeg ikke tvinger meg selv kl.13 så kjenner jeg plutselig at jeg må på do i 15-16-tiden og da blir det krøll i planen min :icon_lol:

Veldig lurt! Virkelig, tusen takk for alle råd og lærdom ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også du vil trives med strimler - som de andre sier så har du litt mer kontroll! Og bare å legge ut bilder her så kan du få hjelp av veldig mange til å tolke❤️ 
gleder meg til å følge med på EL testene fremover! Masse lykke til😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD10 / 25 dagers syklus

I dag tok jeg testen kl. 15. Jeg begynner å bli litt frustrert nå som testen fremdeles er negativ. Kanskje ikke jeg heller får maksimal fertilitetstegnet med denne, men bare høy fertilitet. Da vil jeg ikke kunne pensle ut hvilken dag peaken/eggløsning er. Var innom flere apotek i byen jeg bor i, men jeg må til nabobyen for å få tak i rfsu stripsene. Tenkte kanskje å gjøre det i ettermiddag, også ta stripsene hver kveld. Håper dere har en bedre dag ❤️Vi har uansett sex annenhver dag i dette fertile vinduet, så dersom testingen ikke går som håpet, ødelegger det ikke noe før neste syklus iallfall, i forhold til hvilken dag vi starter å ha sex. 

121133935_685718002038629_5123775384721695217_n.jpg

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan ser pinnen inni ut? Det går fint an å vurdere styrken på testen selv om den er digital. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Neutral90 skrev:

Hvordan ser pinnen inni ut? Det går fint an å vurdere styrken på testen selv om den er digital. 

Du sier noe der!  😂Det har jeg ikke lagt merke til. Strek nummer to var fremdeles veldig lys på den testen. Men nå endte jeg opp med å kjøpe meny sine makesure eggløsningsstrimler. 

121107209_656094438615494_465360267284216311_n (1).jpg

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD10 / 25 dager

Jeg tok en test med strimlene kl. 19 og streken var overraskende sterk. Første gang jeg gjør dette, men jeg antar at den kanskje vil være positiv i morgen. Vi får se når den peaker. Etter planen skal vi ha sex i dag, lørdag, mandag osv. Jeg trenger litt råd de nærmeste dagene angående om dere ville fulgt planen min eller tilpasset den i forhold til utviklingen på testene ☺️Fremover tar jeg clearblue sin test kl. 15 og strimlene kl. 19. 

121093081_796806314471827_3772453194447554229_n.jpg

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 hours ago, babycodex said:

CD10 / 25 dager

Jeg tok en test med strimlene kl. 19 og streken var overraskende sterk. Første gang jeg gjør dette, men jeg antar at den kanskje vil være positiv i morgen. Vi får se når den peaker. Etter planen skal vi ha sex i dag, lørdag, mandag osv. Jeg trenger litt råd de nærmeste dagene angående om dere ville fulgt planen min eller tilpasset den i forhold til utviklingen på testene ☺️Fremover tar jeg clearblue sin test kl. 15 og strimlene kl. 19. 

121093081_796806314471827_3772453194447554229_n.jpg

Så gøy at du har kjøpt strimler og denne streken var jo veldig mørk! Blir spennende å se om du får en positiv test i dag 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, babycodex skrev:

CD10 / 25 dager

Jeg tok en test med strimlene kl. 19 og streken var overraskende sterk. Første gang jeg gjør dette, men jeg antar at den kanskje vil være positiv i morgen. Vi får se når den peaker. Etter planen skal vi ha sex i dag, lørdag, mandag osv. Jeg trenger litt råd de nærmeste dagene angående om dere ville fulgt planen min eller tilpasset den i forhold til utviklingen på testene ☺️Fremover tar jeg clearblue sin test kl. 15 og strimlene kl. 19. 

121093081_796806314471827_3772453194447554229_n.jpg

Dette ser jo veldig lovende ut! Da jeg begynte å nærme meg positive tester så pleide jeg å teste litt tidligere på dagen også (men jeg hadde haugevis av billige babyplantester, noe jeg anbefaler). Jeg hadde tidvis et svært kort vindu med positiv test, så da måtte det nesten til. Jeg tror det beste er å prøve seg litt frem for å bli litt kjent med syklusen sin ☺️ Tvi tvi!💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD11 / 25 dager syklus

Jeg setter virkelig stor pris på alle tipsene dere gir. Jeg gjorde som @Juss-jenta sa og tok en ekstra test med stripsene kl. 11 til morgen i dag, siden jeg åpenbart nærmet meg positivt resultat. Det fikk jeg! Gynekologen hadde helt rett i sine antakelser om eggløsningstidspunkt. Innebærer dette at vi burde ha sex i løpet av dagen? Mannen min kommer ikke hjem fra jobb før kl. 5. Herregud så gøy og deilig det er å få positivt resultat. ❤️Vi hadde også sex på tirsdag og torsdag kveld, så denne syklusen må jeg si at jeg har mer tro på enn noen gang. 

121155344_261019075207975_3730890295447670160_n.jpg

Endret av babycodex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååå så gøy med en positiv EL!! Dette er jo veldig motiverende, og skjønner godt at du har trua på denne syklusen! 😄

Jeg er veldig usikker på når man burde ha sex - om man burde gjøre det i dag eller i morgen eller begge dagene. Men helt sikker på at noen andre her inne har noen erfaringer rundt det! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...