Gå til innhold

Babycodex - Prøvedagbok


babycodex

Anbefalte innlegg

DPO 6 / 25 dagers syklus

Jeg våknet i dag med litt utflod i trusa. Måtte søke opp festeblødning for å vurdere om det var dette. Men utfloden var lys og ikke rødaktig, så jeg konkluderte med at det ikke var tilfellet. Jeg har ellers begynt å få litt stikking nederst i magen (det hadde jeg forrige syklus også), men ingen ømme bryster etc. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, babycodex said:

DPO 6 / 25 dagers syklus

Jeg våknet i dag med litt utflod i trusa. Måtte søke opp festeblødning for å vurdere om det var dette. Men utfloden var lys og ikke rødaktig, så jeg konkluderte med at det ikke var tilfellet. Jeg har ellers begynt å få litt stikking nederst i magen (det hadde jeg forrige syklus også), men ingen ømme bryster etc. ☺️

Ååå tiden går så fort nå syns jeg 😍😍 ikke lenge før du kan begynne å teste nå! ❤️ Gleder meg veldig og håper virkelig du får en positiv test!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! 

Har lest igjennom dagboken din nå 😊

La merke til at du kalte det at EL stripene peaker når de blir svakere. Jeg ønsker å si deg imot på det. En peak, er en forsterkning i testen. Peak betyr jo det på engelsk. En topp. Altså testene er positiv når teststreken er like sterk som kontrollstreken. Peak er den sterkeste målte testen, gjerne der teststreken er enda sterkere enn kontrollstreken. 😊

Jeg er ikke sikker på tid fra positiv test, til faktisk eggløsning, da dette varierer. Men har hørt 12-48 timer fra positiv test. Lest én plass, fra siste positive test, men man får ofte negativ test samme dag som siste positive. Har også forstått at når testen blir negstiv igjen, så har eggløsning enten vært eller er snart forekommende. 

Jeg ville sagt EL på CD14 utifra testene dine. 

Så gøy at du er kommet over i DPO dagene! Nå nærmer det seg med stormskritt testing etter graviditet 🤩 Spennende dager 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Niny skrev:

Hei hei! 

Har lest igjennom dagboken din nå 😊

La merke til at du kalte det at EL stripene peaker når de blir svakere. Jeg ønsker å si deg imot på det. En peak, er en forsterkning i testen. Peak betyr jo det på engelsk. En topp. Altså testene er positiv når teststreken er like sterk som kontrollstreken. Peak er den sterkeste målte testen, gjerne der teststreken er enda sterkere enn kontrollstreken. 😊

Jeg er ikke sikker på tid fra positiv test, til faktisk eggløsning, da dette varierer. Men har hørt 12-48 timer fra positiv test. Lest én plass, fra siste positive test, men man får ofte negativ test samme dag som siste positive. Har også forstått at når testen blir negstiv igjen, så har eggløsning enten vært eller er snart forekommende. 

Jeg ville sagt EL på CD14 utifra testene dine. 

Så gøy at du er kommet over i DPO dagene! Nå nærmer det seg med stormskritt testing etter graviditet 🤩 Spennende dager 😊

Så hyggelig ❤️ Takk for at du nevnte dette. Det stemmer! Det ble mye prøving og feiling med min første EL-testing. Jeg skrev det tidligere i uken og forsto senere at et peak var som du sier når den har nådd toppen. Skjønner ikke hvordan jeg klarte å misforstå det ordlydsmessig 😂 Dermed ble positiv test regnet fra CD12 og EL satt til CD14 som du sier, fordi det kan ta opp til 48 timer etter positiv test. Dette med at man også regnet EL senere enn positiv test, misforstod jeg også tidligere i uken. Men fikk heldigvis innrettet meg i tide og dpoutregningen er heldigvis rett nå. Men jeg burde gått tilbake å redigert dette, slik at ikke noen nye blir forvirret, så skal legge til en merknad nå. Tusen takk, det er veldig spennende. Har hatt kramper i magen i hele dag faktisk.

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DPO 7 / 25 dagers syklus

Tenker på at jeg har veldig vondt i nedre del av magen, akkurat samme type smerte som forrige syklus når mensen ble 8 dager forsinket og jeg tror det forelå en befruktning, men noe gikk galt. Ingenting i korsryggen denne gangen da. Men jeg føler at jeg burde begynne testingen på dpo 9 med clearblue tidligtest.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, babycodex skrev:

DPO 7 / 25 dagers syklus

Tenker på at jeg har veldig vondt i nedre del av magen, akkurat samme type smerte som forrige syklus når mensen ble 8 dager forsinket og jeg tror det forelå en befruktning, men noe gikk galt. Ingenting i korsryggen denne gangen da. Men jeg føler at jeg burde begynne testingen på dpo 9 med clearblue tidligtest.  

Spennende!! Krysser fingrene for at det er en liten spire som forårsaker smertene 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende med alt man kjenner i kroppen 🤩 Håper det skal vise seg å være en befruktning som skjer🤞🤞🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DPO 8 / 25 dagers syklus

Jeg har kjøpt graviditetstestene (clearblue tidligtest) og er så spent og klar for teststart i morgen 🥰

Endret av babycodex
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk alle sammen ❤️ Det kribler så mye i magen. I dag har jeg fått skikkelig såre nipler, i tillegg til at jeg enda har murring nederst i magen. Virkelig aldri hatt det før eller vet hvordan det er å ha ømme bryster som graviditetstegn, men det gjør meg bare enda mer spent. Følelsen kan beskrives som brennende. Ser for meg at det vanlige kanskje er at selve brystet er ømt. Kan jo være mange grunner til dette, men jeg har aldri vært så spent før testing før. Det kjipe er at testene var dyre og jeg har begynt å bli litt usikker på om dpo 9 rett og slett er for tidlig å teste? Kommer garantert ikke til å ha disiplin til å la være uansett nå da 🙈

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dpo / 25 dagers syklus

Den var positiv i dag. Jeg er helt skjelven. ❤️Klarer ikke helt å slå meg til ro med at dette går bra.

Så mye kan skje enda. Men så fantastisk at vi klarte det på egenhånd!

Vet at alle er inne uansett er glad på andres vegne, men føler litt på å poste dette når så mange sliter og kanskje har en nedtur nå.

Jeg har tatt denne med tidlig test. Kan jeg vente til fredag på iKM og ta en vanlig test, eller er det dumt i forhold til styrkeøkning? Den skal jo doble seg fort uansett.

122302610_1078579099241258_2338329599550415588_n.jpg

Endret av babycodex
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, babycodex said:

9 dpo / 25 dagers syklus

Den var positiv i dag. Jeg er helt skjelven. ❤️Klarer ikke helt å slå meg til ro med at dette går bra.

Så mye kan skje enda. Men så fantastisk at vi klarte det på egenhånd!

Vet at alle er inne uansett er glad på andres vegne, men føler litt på å poste dette når så mange sliter.

Jeg har tatt denne med tidlig test. Kan jeg vente til fredag på iKM og ta en vanlig test, eller er det dumt i forhold til styrkeøkning? Den skal jo doble seg fort uansett.

122302610_1078579099241258_2338329599550415588_n.jpg

Åååå så fantastisk!!!! 😍😍😍 dette gjorde meg skikkelig glad! For en fin strek ❤️ Gleder meg så mye til å følge med videre! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, babycodex skrev:

9 dpo / 25 dagers syklus

Den var positiv i dag. Jeg er helt skjelven. ❤️Klarer ikke helt å slå meg til ro med at dette går bra.

Så mye kan skje enda. Men så fantastisk at vi klarte det på egenhånd!

Vet at alle er inne uansett er glad på andres vegne, men føler litt på å poste dette når så mange sliter.

Jeg har tatt denne med tidlig test. Kan jeg vente til fredag på iKM og ta en vanlig test, eller er det dumt i forhold til styrkeøkning? Den skal jo doble seg fort uansett.

122302610_1078579099241258_2338329599550415588_n.jpg

Gratulerer!!! Så fantastisk! 💖🎉💖

Ja jeg tror det skal gå fint å ta vanlig på fredag, på IKM ja 🥰

Min var negativ idag, men føler jeg klarer å skimte noe, men føler jeg lurer meg selv 😅 Har ikke brukt tidlig test selv, så kanskje det var lurt ja 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillra skrev:

Åååå så fantastisk!!!! 😍😍😍 dette gjorde meg skikkelig glad! For en fin strek ❤️ Gleder meg så mye til å følge med videre! 

Tusen takk, så hyggelig! ❤️ Jeg er bare 3+2 på vei nå siden jeg har så kort syklus. Vi får satse på en styrkeøkning på fredag.

1 time siden, Niny skrev:

Gratulerer!!! Så fantastisk! 💖🎉💖

Ja jeg tror det skal gå fint å ta vanlig på fredag, på IKM ja 🥰

Min var negativ idag, men føler jeg klarer å skimte noe, men føler jeg lurer meg selv 😅 Har ikke brukt tidlig test selv, så kanskje det var lurt ja 😊

Tusen takk! 🥰Da venter jeg til IKM og tar en vanlig test. Svarte deg i din egen prøvedagbok angående testingen din. Masse lykke til. Gleder meg til å følge deg videre. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!
:nordvesta:

Dette var jo en fantastisk nyhet å klikke seg inn på!! Hurra hurra!! Og for en klar test! Aldri sett så sterk test på 9 dpo. Mine på den tiden må virkelig niiistirres på, og viser sjeldent på bilde. Denne var jo bare så fin ♥ Jeg ville nok tatt en ny allerede i morgen, og sannsynligvis en digital :fnise: Tror det er store muligheter på at du får se noen fine bokstaver der.

Og takk for fine ord i dagboken min :klemmer: Du må ikke tenke på våre nedturer akkurat nå! Selv om vi er mange som misunner deg positiv test så betyr ikke det at vi ikke unner deg det. Jeg blir iallefall veldig glad over å se at disse positive testene finnes! Gir helt klart håp videre til oss andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Amatariel skrev:

Gratulerer!!
:nordvesta:

Dette var jo en fantastisk nyhet å klikke seg inn på!! Hurra hurra!! Og for en klar test! Aldri sett så sterk test på 9 dpo. Mine på den tiden må virkelig niiistirres på, og viser sjeldent på bilde. Denne var jo bare så fin ♥ Jeg ville nok tatt en ny allerede i morgen, og sannsynligvis en digital :fnise: Tror det er store muligheter på at du får se noen fine bokstaver der.

Og takk for fine ord i dagboken min :klemmer: Du må ikke tenke på våre nedturer akkurat nå! Selv om vi er mange som misunner deg positiv test så betyr ikke det at vi ikke unner deg det. Jeg blir iallefall veldig glad over å se at disse positive testene finnes! Gir helt klart håp videre til oss andre. 

Tusen takk ❤️Jeg tror jeg venter til fredag faktisk fordi testene er litt dyre. Jeg har en hjemme som kan tas etter IKM. Ikke helt trygg på om den vil slå ut før IKM på 20-25ml, men er jo enig i at testen var overraskende sterk. Nå vil jeg bare kose meg med positivt resultat så lenge og ikke bekymre meg over manglende økning. Vurderer litt å kjøpe en digital som du sier da, men det føles så tidlig. Kan forresten tenkes at egget slapp litt raskere enn 48 timer og at jeg egentlig er på dpo 10 eller at det rett og slett festet seg raskt. Hyggelig dersom dette kan styrke håpet til flere. 

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...