Gå til innhold

Reise til utlandet nå.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver vi, da regner jeg med at du enten har barna dine i et utland eller er sammen med en som har barna sine i et utland, det vil ai at det hadde fint holdt med at den av dere som har barn i utlandet kunne ha reist alene! Foreldrene kan leie hjelp!

Anonymkode: dd417...26b

Barna har søsken som også skal ha samvær med søsknene sine. Altså våre felles barn. Nei, foreldrene kan ikke leie hjelp, dessverre. Så det var nødvendig. Og hva er forskjellen hvis han hadde reist alene? Vi tilhører jo samme husstand, og har oppholdt oss overalt samlet. Ingen økt smitterisiko med andre ord. 

Anonymkode: 1419f...c8b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, Nokia skrev:

Poenget er vel at vi ikke helt greier å tenke selv - vi vurderer risiko utifra våre egeninteresser. "Det er ikke farlig her i Spania - det er mye strengere enn hjemme, alle går med munnbind - jeg vurderer Spania helt trygt!" Fordi de har hus i Spania og (naturlig nok) fryktelig, fryktelig lyst til å dra dit. "Danmark er så likt Norge, at det kan da ikke være noe farligere der enn her!" Fordi man har bestilt tur til Danmark og har fryktelig, fryktelig lyst til å dra. Smittede i Norge nå, kan alle spores tilbake til utenlandsreiser, just saying.

Jeg hadde ikke dratt. Om ikke annet fordi det er fullstendig sosialt uakspetabelt.

Nå er det veldig vanlig med husokkupanter i Spania nå fordi mange mistet jobb og hjem. Det er ikke rimelig å kreve at folk skal tape millioner på hærverk av egen eiendom fordi de ikke kan føre tilsyn med huset. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Barna har søsken som også skal ha samvær med søsknene sine. Altså våre felles barn. Nei, foreldrene kan ikke leie hjelp, dessverre. Så det var nødvendig. Og hva er forskjellen hvis han hadde reist alene? Vi tilhører jo samme husstand, og har oppholdt oss overalt samlet. Ingen økt smitterisiko med andre ord. 

Anbefaler at dere reiser ned å bli der, om det er så vanskelig å følge soleklare anbefalinger.

Anonymkode: 83fe9...7b9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han kunne fint ha reist alene! Søsken kan ha samvær på FaceTime mens far er der borte! Og joda, det finnes alltid noen i landet som kan hjelpe foreldrene!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samvær kan om nødvendig gjøres på FaceTime/skype etc. Gamle foreldre kan leie hjelp!

Nei, samvær kan ikke gjøres på FaceTime. Barn har krav på samvær med foreldre og søsken. Så pussig at de fleste mener at man skal ha 50/50-samvær, at barn får skader av å ikke ha like mye samvær med begge foreldre, men plutselig er det greit at barna ikke får se foreldrene sine på flere år? 

Regjeringen har for så vidt åpnet for samvær med egne barn fra ALLE land uten karantene fordi det trumfer tiltakene. Og det har ikke kommet nye råd om å droppe samvær med barna. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen karanteneplikt om du reiser til grønne land. Men forskjell på anbefalinger og å måtte holde seg på norsk plan. det er ikke alle plasser i Danmark som har smitte, så spørs om dere skal dit det er smitteutbrudd eller ikke. Hvis dere skal reise til en plass med smitteutbrudd ville jeg holdt meg unn og heller campet en annen plass. Så reis i vei, enda litt ferie. Alle trenger ikke ha corona fordi noen har dårligere imunforsvar enn andre. ( vet jeg blir kappa av hodet på nå, men det bryr meg mindre ) 

Anonymkode: 48f47...c7a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han kunne fint ha reist alene! Søsken kan ha samvær på FaceTime mens far er der borte! Og joda, det finnes alltid noen i landet som kan hjelpe foreldrene!

Nei, søsken bør ha samvær med hverandre.  Og siden vi har samme husstand, er det ikke økt smitterisiko ved at vi dro sammen. Kan ikke du istedet ha samvær med dine barn på FaceTime da? Siden du synes det er så fint!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler at dere reiser ned å bli der, om det er så vanskelig å følge soleklare anbefalinger.

Anbefalinger er at nødvendige reiser er ok. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, søsken bør ha samvær med hverandre.  Og siden vi har samme husstand, er det ikke økt smitterisiko ved at vi dro sammen. Kan ikke du istedet ha samvær med dine barn på FaceTime da? Siden du synes det er så fint!

Jeg har ikke barn men jeg hadde fint hatt samvær via nettet om jeg hadde hatt barn i et utland nå i pandemien!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må du ha det inn med teskje? Ingen reise utenlands med mindre det er strengt nødvendig.

Må du ha det inn med teskje selv, dette er det regjeringen sier, men det er fortsatt mulig å reise både til røde/grønne land (røde med karantene), det er ikke det samme som i mars, da UD formelt frarådet reiser til alle land og heller ikke slapp inn andre lands borgere til Norge. 

Anonymkode: 06893...21c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke barn men jeg hadde fint hatt samvær via nettet om jeg hadde hatt barn i et utland nå i pandemien!

Nettopp. Du har ikke barn og vet følgelig ikke hva du snakker om. Da sier vi takk til deg. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det begynner å bli lett og se hvem som er selvsentrerte narsissister, det er i hvert fall sikkert! Noe godt kommer det jo ut av krisetider. 

Synd det må forbud og teskje til da. Pandemien påvirker oss alle!

Anonymkode: 87ca0...bc5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man skal ikke dra til utlandet unødvendig. Er det så jævla vanskelig å forstå? Jeg skjønner nå hvorfor smitten har økt. Folk er jo helt amøber

Anonymkode: d08cd...347

Du har helt rett! Men det er vel bedre å høre på rådene fra ekspertene på KG enn å høre etter hva regjeringen kommer med. 

Anonymkode: 251c6...798

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir ikke mye samvær om en av dere dør. Bare til ettertanke. Det samme med de eldre familiemedlemmene. Vi synes dette er god grunn til å ikke dra til de, men folk er forskjellige. Kanskje dere har det travelt med å få arven?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Blir ikke mye samvær om en av dere dør. Bare til ettertanke. Det samme med de eldre familiemedlemmene. Vi synes dette er god grunn til å ikke dra til de, men folk er forskjellige. Kanskje dere har det travelt med å få arven?

Vi arver ikke og ingen av oss er i risikogruppen. Faren hans har allerede hatt korona, så regner med at han er immun for en stund nå. 

Men som sagt, vil dere droppe samvær med deres egne barn i flere år, vær så god. Men ikke pålegg andre mennesker å frasi seg foreldreansvaret. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi arver ikke og ingen av oss er i risikogruppen. Faren hans har allerede hatt korona, så regner med at han er immun for en stund nå. 

Men som sagt, vil dere droppe samvær med deres egne barn i flere år, vær så god. Men ikke pålegg andre mennesker å frasi seg foreldreansvaret. 

Anonymkode: 1419f...c8bd

Det er ikke snakk om flere år. Men jo, vi rammes direkte for nå åpner de ikke for reise ut til resten av verden. Jo flere som reiser unødvendig, jo lengre er det til vi får besøke resten av familien. Så tusen takk. Dere er selvsagt viktigere enn oss andre.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke snakk om flere år. Men jo, vi rammes direkte for nå åpner de ikke for reise ut til resten av verden. Jo flere som reiser unødvendig, jo lengre er det til vi får besøke resten av familien. Så tusen takk. Dere er selvsagt viktigere enn oss andre.

Det er ikke opp til dere å bestemme at å ha samvær med egne barn og mellom søsken er unødvendig. Regjeringen har definert det som nødvendig slik at man er unntatt fra karantene, jf. covid-19 forskriften. Jeg bryr meg ikke hva KG definerer som nødvendig. Forholder meg til lover og forskrifter.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke opp til dere å bestemme at å ha samvær med egne barn og mellom søsken er unødvendig. Regjeringen har definert det som nødvendig slik at man er unntatt fra karantene, jf. covid-19 forskriften. Jeg bryr meg ikke hva KG definerer som nødvendig. Forholder meg til lover og forskrifter.

Jeg håper virkelig at dere oppfører dere smartere enn jeg frykter....

• Liker 2
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette!👆🏻👆🏻👆🏻 Hvorfor klarer ikke folk å fatte at det er fullstendig unødvendig å reise til utlandet nå egentlig?? Så lenge du ikke har noen nære slektninger som ligger for døden så trenger du virkelig ikke å reise!!!

Hva du mener er unødvendig er din sak ingen andres

• Liker 2
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det helt nødvendig? Nei! Da reiser dere ikke etter de nye rådene i dag. 

Anonymkode: 67558...e1d

Bla bla slutt og bry deg, er ikke du som bestemmer hva som er nødvendig, hva er det du ikke forstår med det??

• Liker 3
  • Opprett ny...