Gå til innhold

Reise til utlandet nå.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Her står det jo svart på hvitt at det ikke er forbudt. 🤦‍♀️

Anonymkode: 7b404...9cb

Står det at det anbefales?

Anonymkode: bed6a...21f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står det at det anbefales?

Anonymkode: bed6a...21f

Står det noe sted at det anbefales å ha sex før ekteskap, drikke cola, hoppe med fallskjerm osv? Nope. 

Anonymkode: 1419f...c8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Står det at det anbefales?

Anonymkode: bed6a...21f

Nei, men har jeg sagt det?

Anonymkode: 7b404...9cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AineAvive skrev:

Hmm. Dette var da merkelig. Jeg har vært inne, mer eller mindre, siden februar og vært en Corona Karen siden da. Til og med bestilt mat på døra. Jeg har sett befolkningen rundt meg gi faen. Russ på rulling, drikking og festing, nesten ingen holder avstand, og jeg har noen få ganger brukt maske (dette gjorde jeg i mai da jeg bl.a. måtte til tannlege). Jeg har skrevet flere innlegg om folks merkelige reaksjoner på min maskebruk. I butikker spratt de unna, trodde de så et spøkelse. Maske var visst ikke "sosialt akseptabelt" enda.

Så ikke snakk til meg om ansvar i en pandemi. Forsøk å påføre skam, og jeg vil ikke vike! Slike strømninger du ser i befolkningen nå er skumle og kan utvikle seg til noe langt mørkere. Jeg har alltid gått min egen vei når jeg mener det er riktig. Du eller naboen bestemmer ikke hva som er sosialt akseptabelt. En bør ha nok ryggrad, når en er over 14 år, til å stå imot hets og sosial fordømmelse der man med god samvittighet vet at man tar ansvar for seg selv og andre. Den egenskapen er jeg stolt av, også når jeg reiser!

hvordan skal jeg vite hva din historie er? jeg gidder ikke lese alle dine innlegg tilbake til februar før jeg svarer.

Du skriver at du planlegger en reise til et grønt land, og at du liker å være sosialt uakseptabel.

Hvordan mener du jeg skal forstå ut fra det at du er en spesielt ansvarlig person?????!!!

Anonymkode: 79e03...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

hvordan skal jeg vite hva din historie er? jeg gidder ikke lese alle dine innlegg tilbake til februar før jeg svarer.

Du skriver at du planlegger en reise til et grønt land, og at du liker å være sosialt uakseptabel.

Hvordan mener du jeg skal forstå ut fra det at du er en spesielt ansvarlig person?????!!!

Anonymkode: 79e03...602

Fordi du ikke skal dømme og hate mennesker uten å kjenne dem. 

Anonymkode: 1419f...c8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi du ikke skal dømme og hate mennesker uten å kjenne dem. 

Anonymkode: 1419f...c8b

når en person skriver "jeg liker å være sosialt uakseptabel", så forbeholder jeg meg retten til å melde tilbake at det er en barnslig holdning basert på det utsagnet alene.

Anonymkode: 79e03...602

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker said:

hvordan skal jeg vite hva din historie er? jeg gidder ikke lese alle dine innlegg tilbake til februar før jeg svarer.

Du skriver at du planlegger en reise til et grønt land, og at du liker å være sosialt uakseptabel.

Hvordan mener du jeg skal forstå ut fra det at du er en spesielt ansvarlig person?????!!!

Anonymkode: 79e03...602

Regjeringen sender jo noe uklare signaler når de sier man ikke skal skamme seg for å reise til grønne land, MEN at de ikke anbefaler det, MEN at de heller ikke fraråder det. Men så lenge de ikke mener det er nødvendig med karantene etterpå, kan det neppe ses som spesielt uansvarlig å reise. 

Anonymkode: 2208e...47b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

når en person skriver "jeg liker å være sosialt uakseptabel", så forbeholder jeg meg retten til å melde tilbake at det er en barnslig holdning basert på det utsagnet alene.

Anonymkode: 79e03...602

Det gjør jeg og. Er skilt, har masse tatoveringer og goth-klesstil. Og så?

Anonymkode: 1419f...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, for å komme med et saklig innlegg til deg: 

Ring forsikringsselskapet og hør hvordan de forholder seg til at myndighetene nå aktivt fraråder reiser. Det er godt mulig DinSide også følger opp med en artikkel om det, det er garantert flere som er i samme situasjon. 

Hvilken båt skulle dere i utgangspunktet reise med? Med Fjordline ville dere kunne kjøpt en lugar å henge på under overfarten, dersom dere drar. Kjedelig, men da er det i det minste mulig å holde avstand. 

Vi kom hjem fra Danmark for to uker siden, hadde campet ved Skagen i et par uker. Da var det helt udramatisk, vi holdt god avstand til andre og var nøye med håndvask. Spiste "hjemme" i vogna, unngikk innendørsaktiviteter. 

Smittestatus i Norge og Danmark har vært tilnærmet like, men både der og her skjer det jo ting nå som gjør det hele ganske uforutsigbart, så det må du jo ta med i betraktning når dere bestemmer dere for hva dere gjør. Vi hadde feks opprinnelig planer om å campe i Norge neste helg, men kommer til å droppe det. Jeg ville nok ikke ha dratt til Danmark selv nå, men jeg tror heller ikke det er det dummeste stedet å dra hvis man først drar noe sted.. 

Anonymkode: 55b34...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her står det jo svart på hvitt at det ikke er forbudt. 🤦‍♀️

Anonymkode: 7b404...9cb

🙄 Vi anbefaler at nordmenn lar være å reise til utlandet, med mindre det er helt nødvendig. Hvor tydelig trenger du det for å forså dette. Det er ikke ulovlig fordi det er noen som må reise av nødvendighet. 

Anonymkode: 83fe9...7b9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AineAvive
1 time siden, AnonymBruker skrev:

hvordan skal jeg vite hva din historie er? jeg gidder ikke lese alle dine innlegg tilbake til februar før jeg svarer.

Du skriver at du planlegger en reise til et grønt land, og at du liker å være sosialt uakseptabel.

Hvordan mener du jeg skal forstå ut fra det at du er en spesielt ansvarlig person?????!!!

Anonymkode: 79e03...602

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

når en person skriver "jeg liker å være sosialt uakseptabel", så forbeholder jeg meg retten til å melde tilbake at det er en barnslig holdning basert på det utsagnet alene.

Anonymkode: 79e03...602

Altså, hør her;

Du sier at de som reiser ikke er "sosialt akseptable". Jeg reiser, ergo er jeg per din og mange andres definisjon sosialt uakseptabel. Slik er situasjonen i Norge nå. Samtidig brukte jeg maske allerede i april/mai og er langt over gjennomsnittet opptatt av smittevern. Frem til nå nylig, var det å være maskekledd også litt "sosialt uakseptabelt" eller førte med seg litt stigma i det minste (Se Dagbladets reportasje om "munnbind mobbing":https://www.dagbladet.no/nyheter/fhi-ut-mot-munnbind-mobbing/72694315)

Ergo er jeg både sosialt uakseptabel OG ansvarlig.

Endret av AineAvive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🙄 Vi anbefaler at nordmenn lar være å reise til utlandet, med mindre det er helt nødvendig. Hvor tydelig trenger du det for å forså dette. Det er ikke ulovlig fordi det er noen som må reise av nødvendighet. 

Anonymkode: 83fe9...7b9

Det er ikke FORBUDT for noen. Hvor tydelig må du ha det?

Anonymkode: 7b404...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er ikke FORBUDT for noen. Hvor tydelig må du ha det?

Anonymkode: 7b404...9cb

Ingen snakker om at det er forbudt. Vi snakker om at det ikke er anbefalt. Man følger anbefalinger fra Regjeringen.

Anonymkode: bed6a...21f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ingen snakker om at det er forbudt. Vi snakker om at det ikke er anbefalt. Man følger anbefalinger fra Regjeringen.

Anonymkode: bed6a...21f

Jo, enkelte her har snakket om at det har blitt forbudt. 

Anonymkode: 7b404...9cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jo, enkelte her har snakket om at det har blitt forbudt. 

Anonymkode: 7b404...9cb

Nei.

Anonymkode: bed6a...21f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Apis skrev:

Fikk akkurat melding fra arbeidsgiver, også reise til grønne områder i Norden krever test som vi må koste selv og ingen rett til betalte syke dager ved bekreftet smitte, dette er innen helse og er vel så klart som de kan sies, at vi bør holde oss hjemme i Norge fremover

Kan arbeidsgiver virkelig nekte betalte sykedager? Ikke sikker på om det hadde holdt hvis en jurist ble satt på saken. 

Anonymkode: 3497a...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Anonymkode: bed6a...21f

Jo

Anonymkode: 7b404...9cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Men her sier jo folk at man kan visst følge barnas oppvekst via FaceTime og drite i å hjelpe foreldre på gården.

Anonymkode: 1419f...c8b

Og om de sier at jorden er flat, eller at Elvis lever, er det sant? Burde man automatisk ta de seriøst?

Anonymkode: 8a6a9...417

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og om de sier at jorden er flat, eller at Elvis lever, er det sant? Burde man automatisk ta de seriøst?

Anonymkode: 8a6a9...417

Outstanding-Move-Jokes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Loff77 skrev:

Dette er feil er unntak til flere land bla Danmark

Det gjelder både grønne og røde land. 
Hvor vanskelig er det å forstå? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...