Gå til innhold

Reise til utlandet nå.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Regjeringen frarådet i pressekonferansen i dag å reise med mindre det var nødvendig.

Anonymkode: bed6a...21f

Det har de gjort hele tiden men det er ikke offisielt reiseråd

Endret av Loff77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Loff77 said:

Det har de gjort hele tiden men det er ikke offisielt reiseråd

Regjeringen har ikke aktivt gått ut og frarådet reiser til utlandet tidligere, men i dag har de sagt det i klar tekst. Men du bryr deg jo uansett ikke. Om Regjeringens reiseråd ikke er godt nok for deg får du sitte på din høye hest og si blæ-blæ, dette er ikke farlig siden UD ikke har frarådet reiser selv om Regjeringen gjør det.

Anonymkode: bed6a...21f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er viktig at folk fortsetter å reise litt. Så lenge de kalkulerer med 10 d karantene uten evt lønn. Hvis vi slutter å reise helt kommer alle flyselskap, turoperatører, hoteller og de som ellers lever av turismen til å gå fullstendig konkurs. Vi må bare lære å leve med denne situasjonen i mange år. Da kan ikke vi drive å stenge ned helt. Så lenge folk er nøye med hygiene, bruker munnbind der det trengs så vil man unngå den verste smittespredning.

Anonymkode: f706f...e76

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Regjeringen har ikke aktivt gått ut og frarådet reiser til utlandet tidligere, men i dag har de sagt det i klar tekst. Men du bryr deg jo uansett ikke. Om Regjeringens reiseråd ikke er godt nok for deg får du sitte på din høye hest og si blæ-blæ, dette er ikke farlig siden UD ikke har frarådet reiser selv om Regjeringen gjør det.

Anonymkode: bed6a...21f

De fraråder øl, vin, snus, kjøre for fort osv også. Jeg kaller det å leve😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Loff77 said:

De fraråder øl, vin, snus, kjøre for fort osv også. Jeg kaller det å leve😀

Idiot.

Anonymkode: bed6a...21f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Idiot.

Anonymkode: bed6a...21f

Bare hyggelig kos deg du også;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At man kan risikere at grønne land blir røde slik at man må i karantene, har vi jo fått tydelig beskjed om hele veien. 
Hvis det ikke innebærer stor kostnad å droppe turen,  noe det kanskje ikke gjør når dere reiser med egen campingvogn, ville i alle fall jeg blitt hjemme. 
Jeg har selv en utenlandstur booket til høsten, selvsagt bestilt lenge før koronaen. Jeg håper bare landet fortsetter å være rødt slik at jeg får tilbake pengene på forsikringen - hvis ikke flighten blir kansellert, da. Kjedelig med 20 000 ut av vinduet. Men det er vel lite sannsynlig at det blir mulig å reise til USA i høst (og vi slipper vel uansett ikke inn i landet). Men jeg ser problemstillingen din. Det er spesielt kjedelig når man har bestilt tur for lenge siden, egentlig ikke lenger ønsker å dra pga situasjonen, regjeringen fraråder å reise - men man får ingen refusjon eller igjen noe på forsikringen, siden UD ikke fraråder reise... Da begynner vi å snakke dilemma om man skal reise eller ikke (og potensielt store summer). 

Anonymkode: 3497a...e1e

Vi taper selvfølgelig noen tusenlapper, men jeg tenker det nesten bare får være nå. Takk for et konstruktivt svar og ikke bare halshogging.
Vi får avvente den turen, Danmark blir jo ikke borte med det første :) 
-TS

Anonymkode: 4ce83...89a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper virkelig at dere oppfører dere smartere enn jeg frykter....

Anonymkode: 83fe9...7b9

Selvfølgelig. Vi er smarte som opprettholder kontakt mellom søsken og kontakt mellom barn og foreldre, tar foreldreansvaret på alvor. 👍

Anonymkode: 1419f...c8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Apis skrev:

Fikk akkurat melding fra arbeidsgiver, også reise til grønne områder i Norden krever test som vi må koste selv og ingen rett til betalte syke dager ved bekreftet smitte, dette er innen helse og er vel så klart som de kan sies, at vi bør holde oss hjemme i Norge fremover

Dette er jo bare tull. Test i Norge utføres av helsevesenet og er gratis. 

Anonymkode: 1419f...c8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flaut over folk som tenker kun på seg selv. 

Anonymkode: 1dc0d...8d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er jo bare tull. Test i Norge utføres av helsevesenet og er gratis. 

Anonymkode: 1419f...c8b

Ja, men fortsatt noe som heter arbeidstid og fritid

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Apis skrev:

Ja, men fortsatt noe som heter arbeidstid og fritid

Jeg tenkte mer på "testen må man bekoste selv". 

Anonymkode: 1419f...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flaut over folk som tenker kun på seg selv. 

Anonymkode: 1dc0d...8d9

Sånne som deg og hva du mener?

Endret av Loff77
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Loff77 said:

Sånne som deg og hva du mener?

Nei, sånne som deg.

Anonymkode: bed6a...21f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

har en, tidligere bestilt, tur til Danmark nå i helgen. Vi skal ta fergen over og sove i egen campingvogn i Skagen. Kan handle alt i Norge før vi drar.. Ville dere gjort det? Nå ble det jo anbefalt at man ikke drar, men kan man risikere om noen dager at det blir karanteneplikt selvom landet og området et grønt? 
Er veldig usikker nå.

Anonymkode: 4ce83...89a

ville ikke dradd. For det første fordi jeg ikke ville reist med danskebåten etter de siste dagers smitte på nettopp danskebåten + hurtigruta. For det andre fordi det er en stor risiko for at Danmark blir rødt snart.

Og sist men ikke minst: Vi har alle et ansvar for å gjøre alt vi kan for å unngå en ny nedstenging, og det betyr at vi tar ikke unødvendige ferier til andre land enn Finland akkurat nå. 

Anonymkode: 79e03...602

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Loff77 skrev:

Dette er feil er unntak til flere land bla Danmark

du følger ikke med. Rådet er endret. 

Anonymkode: 79e03...602

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Joda, man kan for eksempel trenge samvær med mindreårige barn, hjelp til gamle ikke-døende foreldre osv. 

Anonymkode: 1419f...c8b

og derfor er det bare en anbefaling, og ikke et forbud. Fordi regjeringen ønsker at vi skal ha den muligheten. Nøkkelord: Er reisen "unødvendig"?

Ikke? nei, men da er det greitt. Er det så jævla vanskelig å forstå at regjeringen ønsker at vi dropper ferie og svenskehandel, men gir oss tillit til å vurdere selv hva som er nødvendig slik at vi kan reise for nettopp de grunnene du nevner??? blir så matt av den manglende tenkeevnen til enkelte

Anonymkode: 79e03...602

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Loff77 skrev:

Det har de gjort hele tiden men det er ikke offisielt reiseråd

forstår du ikke hvorfor det ikke er et offisielt reiseråd?

Det er for å holde åpen muligheten for at folk kan ta nødvendige reiser til familie uten masse byråkrati. De viser oss tillit til at vi klarer å ta den vurderingen selv, mens vi tar ansvar for vår del av dugnaden. Men det er jo så mange dumme folk her i landet, som bare forstår ordet forbud. 

Anonymkode: 79e03...602

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noe er enten forbudt ved lov eller ikke. De fleste forholder seg til det.

Graden av sanksjon har ikke så mye å si for de fleste mennesker. Er det forbudt ved lov, så forholder de aller fleste seg til det, enten straffen er bot eller fengsel. 

Anonymkode: 6ff99...b7f

men at folk ikke kan forstå at en handling kan være sterkt uønsket selv om den formelt sett ikke er forbudt er skuffende. Hva er det som feiler folk som ikke skjønner den forskjellen???

Anonymkode: 79e03...602

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og derfor er det bare en anbefaling, og ikke et forbud. Fordi regjeringen ønsker at vi skal ha den muligheten. Nøkkelord: Er reisen "unødvendig"?

Ikke? nei, men da er det greitt. Er det så jævla vanskelig å forstå at regjeringen ønsker at vi dropper ferie og svenskehandel, men gir oss tillit til å vurdere selv hva som er nødvendig slik at vi kan reise for nettopp de grunnene du nevner??? blir så matt av den manglende tenkeevnen til enkelte

Anonymkode: 79e03...602

Men her sier jo folk at man kan visst følge barnas oppvekst via FaceTime og drite i å hjelpe foreldre på gården.

Anonymkode: 1419f...c8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...