Gå til innhold

Reise til utlandet nå.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har bestilt tur til København, men med avbestillingsforsikring, så vurderer avbestille til uka dersom flere områder blir røde. Følte oss i utgangspunktet trygge på et land med relativt likt smitteforløp som Norge, men har ikke spesielt lyst til karantene etter ferien. Så da droppes det heller.

Anonymkode: 467b2...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men her sier jo folk at man kan visst følge barnas oppvekst via FaceTime og drite i å hjelpe foreldre på gården.

Anonymkode: 1419f...c8b

det er jo ganske teit og lite empatisk. Se heller på regjeringens begrunnelse for å anbefale istedet for å forby. Det er for å beholde fleksibiliteten vi trenger for å kunne ta slike nødvendige reiser. 

Anonymkode: 79e03...602

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

ville ikke dradd. For det første fordi jeg ikke ville reist med danskebåten etter de siste dagers smitte på nettopp danskebåten + hurtigruta. For det andre fordi det er en stor risiko for at Danmark blir rødt snart.

Og sist men ikke minst: Vi har alle et ansvar for å gjøre alt vi kan for å unngå en ny nedstenging, og det betyr at vi tar ikke unødvendige ferier til andre land enn Finland akkurat nå. 

Anonymkode: 79e03...602

Hvorfor akkurat Finland?

Anonymkode: 2208e...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor akkurat Finland?

Anonymkode: 2208e...47b

det er det landet som har mindre smitte enn Norge. Og Estland og tror jeg.

Anonymkode: 79e03...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AineAvive
5 timer siden, Nokia skrev:

Poenget er vel at vi ikke helt greier å tenke selv - vi vurderer risiko utifra våre egeninteresser. "Det er ikke farlig her i Spania - det er mye strengere enn hjemme, alle går med munnbind - jeg vurderer Spania helt trygt!" Fordi de har hus i Spania og (naturlig nok) fryktelig, fryktelig lyst til å dra dit. "Danmark er så likt Norge, at det kan da ikke være noe farligere der enn her!" Fordi man har bestilt tur til Danmark og har fryktelig, fryktelig lyst til å dra. Smittede i Norge nå, kan alle spores tilbake til utenlandsreiser, just saying.

Jeg hadde ikke dratt. Om ikke annet fordi det er fullstendig sosialt uakspetabelt.

Oj. Der ser man hvor ulike vi er. Jeg skal reise til grønt land om et par uker, får ikke tilbake en krone. Dette landet kommer ikke til å bli rødt. Vurderer å ikke dra, tape pengene jeg ikke har råd til å tape. Men det er fordi jeg er litt engstelig med tanke på smitte.

At noe er sosialt uakseptabelt trigger meg mer den andre veien. Liker å være litt sosialt uakseptabel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AineAvive skrev:

Oj. Der ser man hvor ulike vi er. Jeg skal reise til grønt land om et par uker, får ikke tilbake en krone. Dette landet kommer ikke til å bli rødt. Vurderer å ikke dra, tape pengene jeg ikke har råd til å tape. Men det er fordi jeg er litt engstelig med tanke på smitte.

At noe er sosialt uakseptabelt trigger meg mer den andre veien. Liker å være litt sosialt uakseptabel. 

er du 14 år?

"se på meg jeg er så spesiell, og det er viktigere for meg enn å ta ansvar i en pandemi"

Anonymkode: 79e03...602

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker said:

det er det landet som har mindre smitte enn Norge. Og Estland og tror jeg.

Anonymkode: 79e03...602

Skal man dra med smitte dit da? Jeg håper det kommer en dag med noenlunde lik situasjon over alt, så man slipper å høre om skummel utenlandsk smitte som er mye verre enn den norske. 

Anonymkode: 2208e...47b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal man dra med smitte dit da? Jeg håper det kommer en dag med noenlunde lik situasjon over alt, så man slipper å høre om skummel utenlandsk smitte som er mye verre enn den norske. 

Anonymkode: 2208e...47b

nei, man skal jo ikke det. Godt poeng. Og jeg mente ikke alvorlig at man kan dra til Finland. Man skal ikke dra noe sted nå.

Anonymkode: 79e03...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AineAvive
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bare idioter drar nå. Dette gjelder også harry-handlere (om dere tviler). 

Håper de som kommer hjem bruker hodet. 

Anonymkode: 83fe9...7b9

Kan dere slutte med disse merkelappene?! Jeg synes slike merkelapper er veldig harry.

Nå handler jeg nesten aldri i Sverige, men de få gangene i livet jeg har utført slike harry handlinger, har jeg vært mitt vanlige, kunstneriske, filosoferende jeg. Det har også de som har vært der med meg. Det var hyggelige turer og vi sparte masse penger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AineAvive
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er du 14 år?

"se på meg jeg er så spesiell, og det er viktigere for meg enn å ta ansvar i en pandemi"

Anonymkode: 79e03...602

Hmm. Dette var da merkelig. Jeg har vært inne, mer eller mindre, siden februar og vært en Corona Karen siden da. Til og med bestilt mat på døra. Jeg har sett befolkningen rundt meg gi faen. Russ på rulling, drikking og festing, nesten ingen holder avstand, og jeg har noen få ganger brukt maske (dette gjorde jeg i mai da jeg bl.a. måtte til tannlege). Jeg har skrevet flere innlegg om folks merkelige reaksjoner på min maskebruk. I butikker spratt de unna, trodde de så et spøkelse. Maske var visst ikke "sosialt akseptabelt" enda.

Så ikke snakk til meg om ansvar i en pandemi. Forsøk å påføre skam, og jeg vil ikke vike! Slike strømninger du ser i befolkningen nå er skumle og kan utvikle seg til noe langt mørkere. Jeg har alltid gått min egen vei når jeg mener det er riktig. Du eller naboen bestemmer ikke hva som er sosialt akseptabelt. En bør ha nok ryggrad, når en er over 14 år, til å stå imot hets og sosial fordømmelse der man med god samvittighet vet at man tar ansvar for seg selv og andre. Den egenskapen er jeg stolt av, også når jeg reiser!

Endret av AineAvive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AineAvive skrev:

En bør ha nok ryggrad, når en er over 14 år, til å stå imot hets og sosial fordømmelse der man med god samvittighet vet at man tar ansvar for seg selv og andre. Den egenskapen er jeg stolt av!

:5:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AineAvive said:

En bør ha nok ryggrad, når en er over 14 år, til å stå imot hets og sosial fordømmelse der man med god samvittighet vet at man tar ansvar for seg selv og andre. 

I motsetning til de anonyme brukerne :sleep: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke barn men jeg hadde fint hatt samvær via nettet om jeg hadde hatt barn i et utland nå i pandemien!

Anonymkode: dd417...26b

Det er lett å si for deg som ikke har barn.

Anonymkode: 7b404...9cb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal man dra med smitte dit da? Jeg håper det kommer en dag med noenlunde lik situasjon over alt, så man slipper å høre om skummel utenlandsk smitte som er mye verre enn den norske. 

Anonymkode: 2208e...47b

Du håper på det? Det var en underlig ting å håpe på - at Norge skal øke sitt smittenivå for å komme på linje med feks USA eller India, slik at vi kan reise på ferie uten å bekymre oss? Eller misforsto jeg deg veldig nå?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Erna sier:  Vi anbefaler at nordmenn lar være å reise til utlandet, med mindre det er helt nødvendig. Nå er smitten så oppadgående rundt omkring. Vi forbyr det ikke, det vil være grønne land fortsatt, men anbefalingen er veldig tydelig: Det er best at du blir i Norge nå.

Må det bli ulovlig før dere forstår? Og hvor alvorlig må straffen bli, nakkeskudd?

Anonymkode: 83fe9...7b9

Her står det jo svart på hvitt at det ikke er forbudt. 🤦‍♀️

Anonymkode: 7b404...9cb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, Loff77 skrev:

De fraråder øl, vin, snus, kjøre for fort osv også. Jeg kaller det å leve😀

Artig, du. Bruk snus så mye du vil for meg - det går kun ut over deg selv. Coronasmitte derimot, går ut over andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Nokia said:

Du håper på det? Det var en underlig ting å håpe på - at Norge skal øke sitt smittenivå for å komme på linje med feks USA eller India, slik at vi kan reise på ferie uten å bekymre oss? Eller misforsto jeg deg veldig nå?

 

Ah kg, stedet der glasset alltid er halvtomt. 😃

Anonymkode: 2208e...47b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ah kg, stedet der glasset alltid er halvtomt. 😃

Anonymkode: 2208e...47b

Ikke på koronaforumet, her er glasset helt tomt, knust og brent på bålet. Hele tiden. 

Anonymkode: 1419f...c8b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke på koronaforumet, her er glasset helt tomt, knust og brent på bålet. Hele tiden. 

Anonymkode: 1419f...c8b

Ja, ikke sant? Jeg håper du og jeg lever like lenge. KG: Hva, mener du vi begge skal dø i morgen?

Anonymkode: 2208e...47b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...