Gå til innhold

Reise til utlandet nå.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

har en, tidligere bestilt, tur til Danmark nå i helgen. Vi skal ta fergen over og sove i egen campingvogn i Skagen. Kan handle alt i Norge før vi drar.. Ville dere gjort det? Nå ble det jo anbefalt at man ikke drar, men kan man risikere om noen dager at det blir karanteneplikt selvom landet og området et grønt? 
Er veldig usikker nå.

Anonymkode: 4ce83...89a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, nå anbefales det at det kun er nødvendige reiser som gjelder.

Hold dere hjemme. Det er ikke så vanskelig.

Anonymkode: 71612...ef3

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HØIE: UNNGÅ UNØDVENDIGE REISER

Helseminister Høie sier regjeringen anbefaler alle å unngå reiser til utlandet. Dette gjelder både røde og grønne land. 

Personlig hadde jeg ikke dratt. Men det er lov, så du får velge selv. 

Men igjen, jeg hadde IKKE dratt.:)

 

Anonymkode: e1799...2e0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke strengt nødvendig så reiser du ikke. Det kommer jo veldig tydelig fram?

Anonymkode: b6be5...060

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

HØIE: UNNGÅ UNØDVENDIGE REISER

Helseminister Høie sier regjeringen anbefaler alle å unngå reiser til utlandet. Dette gjelder både røde og grønne land. 

Personlig hadde jeg ikke dratt. Men det er lov, så du får velge selv. 

Men igjen, jeg hadde IKKE dratt.:)

 

Anonymkode: e1799...2e0

Dette er feil er unntak til flere land bla Danmark

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke strengt nødvendig så reiser du ikke. Det kommer jo veldig tydelig fram?

Anonymkode: b6be5...060

Stemmer ikke i hele tatt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde jeg greit gjort dersom dere skal sove alene i campingvogn.

Anonymkode: 6ff99...b7f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Loff77 skrev:

Dette er feil er unntak til flere land bla Danmark

Link?

Anonymkode: e1799...2e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Loff77 skrev:

Dette er feil er unntak til flere land bla Danmark

Feil. Det er ikke anbefalt å reise utenlands nå. Heller ikke Danmark.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/jd65z9/regjeringen-strammer-inn-anbefaler-ikke-utenlandsreiser?utm_content=row-1&utm_source=vgfront

Anonymkode: b6be5...060

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke dra til utlandet unødvendig. Er det så jævla vanskelig å forstå? Jeg skjønner nå hvorfor smitten har økt. Folk er jo helt amøber

Anonymkode: d08cd...347

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk selv: Unngå store arrangementer, bruk om mulig egen bil. Siden dere skal sove i egen campigvogn bør det gå fint så lenge dere er nøye med avstand og hygiene. Men jeg ville nok kjørt rundt fremfor å ta ferge nå. På ferger kan smitte spre seg lettere, siden det er aircondition osv. og så vidt meg bekjent - ikke samme type HEPA filter som på fly. Men være også oppmerksom på regioner som står i fare for å bli røde underveis. 

Anonymkode: 06893...21c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Loff77 skrev:

Stemmer ikke i hele tatt

Jo, det stemmer.

Anonymkode: b6be5...060

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det mange smittede i indre Østfold. Samtlige unntatt to, har vært utenlands i grønne land. Så vet du det, og det gjelder også smittede andre steder i landet. Så vet du det. 

Anonymkode: 82ce3...885

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det ikke står mellom liv og død, så holder du deg her hjemme. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det stemmer.

Anonymkode: b6be5...060

Det stemmer ikke at det ikke er greit å reise til grønne land, det er ikke et UD reiseråd. Men det har hele tiden blitt sagt at man uansett anbefaler å ikke reise hvis det ikke er nødvendig, men da ikke i form av et formelt reiseråd. 

Utover det må jo folk greie å tenke litt selv. Vurdere smittesitausjonen i landet man vurderer, vurdere om det ligger tett på grensen til å bli rødt, sjekke forsikringer osv. Og ikke minst hva man skal foreta seg i landet. 

Anonymkode: 06893...21c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer ikke at det ikke er greit å reise til grønne land, det er ikke et UD reiseråd. Men det har hele tiden blitt sagt at man uansett anbefaler å ikke reise hvis det ikke er nødvendig, men da ikke i form av et formelt reiseråd. 

Utover det må jo folk greie å tenke litt selv. Vurdere smittesitausjonen i landet man vurderer, vurdere om det ligger tett på grensen til å bli rødt, sjekke forsikringer osv. Og ikke minst hva man skal foreta seg i landet. 

Anonymkode: 06893...21c

Jo, det stemmer. Se pressekonferansen nå, ingen utenlandsreiser anbefales.

Anonymkode: b6be5...060

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det stemmer.

Anonymkode: b6be5...060

Utenriksdepartementet fraråder alle reiser som ikke er strengt nødvendige til alle land. Reiserådet gjelder til 20. august. Et unntak ble gjort 15. juni for nordiske land som tilfredsstiller visse smittekrav. Fra og med 15. juli er det unntak for reiser til land i EØS/Schengen-området som tilfredsstiller disse smittekravene. Se hvert enkelt land for blant annet sikkerhetsinformasjon, innreisebestemmelser og relevant informasjon om landets helsetilbud.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Loff77 skrev:

Vg?? Følger regjeringen jeg da😀

Jeg følger pressekonferansen fra bl.a regjeringen nå, men vanskeligere å linke til.

Skjerp deg.

Anonymkode: b6be5...060

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...