Gå til innhold

Reise til utlandet nå.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det gjør du ikke, de har nettopp sagt dette GJENNTATTE ganger på pressekonferansen. 

Anonymkode: d820a...9d0

Offesielt reiseråd er på regjeringen.no, meninger som bør, tenke seg om osv er ikke det

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tjaaa for meg så er det egentlig ganske nødvendig å ta en uke e ller to på stranda i syden, med en øl eller vin, så jeg kommer nok til å dra utenlands jeg. Heldigvis er det ikke sånn at noen av disse sure kjerringene på KG bestemmer. Kos dere i regnværet :)

Anonymkode: 22084...f96

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler at dere reiser ned å bli der, om det er så vanskelig å følge soleklare anbefalinger.

Anonymkode: 83fe9...7b9

Har ikke vært anbefalt å reise utenlands på ferie i min levetid i hvert fall

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det begynner å bli lett og se hvem som er selvsentrerte narsissister, det er i hvert fall sikkert! Noe godt kommer det jo ut av krisetider. 

Synd det må forbud og teskje til da. Pandemien påvirker oss alle!

 

Anonymkode: 87ca0...bc5

Er ingen forbud mot noe som helst hvor har du lest eller hørt det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Loff77 skrev:

Er ingen forbud mot noe som helst hvor har du lest eller hørt det?

Erna sier:  Vi anbefaler at nordmenn lar være å reise til utlandet, med mindre det er helt nødvendig. Nå er smitten så oppadgående rundt omkring. Vi forbyr det ikke, det vil være grønne land fortsatt, men anbefalingen er veldig tydelig: Det er best at du blir i Norge nå.

Må det bli ulovlig før dere forstår? Og hvor alvorlig må straffen bli, nakkeskudd?

Anonymkode: 83fe9...7b9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Må det bli ulovlig før dere forstår? Og hvor alvorlig må straffen bli, nakkeskudd?

Anonymkode: 83fe9...7b9

Noe er enten forbudt ved lov eller ikke. De fleste forholder seg til det.

Graden av sanksjon har ikke så mye å si for de fleste mennesker. Er det forbudt ved lov, så forholder de aller fleste seg til det, enten straffen er bot eller fengsel. 

Anonymkode: 6ff99...b7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Erna sier:  Vi anbefaler at nordmenn lar være å reise til utlandet, med mindre det er helt nødvendig. Nå er smitten så oppadgående rundt omkring. Vi forbyr det ikke, det vil være grønne land fortsatt, men anbefalingen er veldig tydelig: Det er best at du blir i Norge nå.

Må det bli ulovlig før dere forstår? Og hvor alvorlig må straffen bli, nakkeskudd?

Anonymkode: 83fe9...7b9

Slapp av og kos deg ingen grunn til å bli hysterisk, er nesten ikke smitte her😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Erna sier:  Vi anbefaler at nordmenn lar være å reise til utlandet, med mindre det er helt nødvendig. Nå er smitten så oppadgående rundt omkring. Vi forbyr det ikke, det vil være grønne land fortsatt, men anbefalingen er veldig tydelig: Det er best at du blir i Norge nå.

Må det bli ulovlig før dere forstår? Og hvor alvorlig må straffen bli, nakkeskudd?

Anonymkode: 83fe9...7b9

Anbefaler Erna å drikke, spise for mye, kjøre for fort osv? Du gjør aldri det da tenker jeg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Loff77 skrev:

Slapp av og kos deg ingen grunn til å bli hysterisk, er nesten ikke smitte her😀

Koser meg veldig takk. Og blir det hjemmeskole koser vi oss også. Vi er heldige slik, har det generelt bedre enn de fleste uansett. 

Anonymkode: 83fe9...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

har en, tidligere bestilt, tur til Danmark nå i helgen. Vi skal ta fergen over og sove i egen campingvogn i Skagen. Kan handle alt i Norge før vi drar.. Ville dere gjort det? Nå ble det jo anbefalt at man ikke drar, men kan man risikere om noen dager at det blir karanteneplikt selvom landet og området et grønt? 
Er veldig usikker nå.

Anonymkode: 4ce83...89a

At man kan risikere at grønne land blir røde slik at man må i karantene, har vi jo fått tydelig beskjed om hele veien. 
Hvis det ikke innebærer stor kostnad å droppe turen,  noe det kanskje ikke gjør når dere reiser med egen campingvogn, ville i alle fall jeg blitt hjemme. 
Jeg har selv en utenlandstur booket til høsten, selvsagt bestilt lenge før koronaen. Jeg håper bare landet fortsetter å være rødt slik at jeg får tilbake pengene på forsikringen - hvis ikke flighten blir kansellert, da. Kjedelig med 20 000 ut av vinduet. Men det er vel lite sannsynlig at det blir mulig å reise til USA i høst (og vi slipper vel uansett ikke inn i landet). Men jeg ser problemstillingen din. Det er spesielt kjedelig når man har bestilt tur for lenge siden, egentlig ikke lenger ønsker å dra pga situasjonen, regjeringen fraråder å reise - men man får ingen refusjon eller igjen noe på forsikringen, siden UD ikke fraråder reise... Da begynner vi å snakke dilemma om man skal reise eller ikke (og potensielt store summer). 

Anonymkode: 3497a...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Koser meg veldig takk. Og blir det hjemmeskole koser vi oss også. Vi er heldige slik, har det generelt bedre enn de fleste uansett. 

Anonymkode: 83fe9...7b9

Forøvrig kanskje god ide med nakkeskudd da blir det kort prosess på viruset👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Erna sier:  Vi anbefaler at nordmenn lar være å reise til utlandet, med mindre det er helt nødvendig. Nå er smitten så oppadgående rundt omkring. Vi forbyr det ikke, det vil være grønne land fortsatt, men anbefalingen er veldig tydelig: Det er best at du blir i Norge nå.

Må det bli ulovlig før dere forstår? Og hvor alvorlig må straffen bli, nakkeskudd?

Anonymkode: 83fe9...7b9

Nakkeskudd? Slutt å være drama queen... 

Anonymkode: 3497a...e1e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei,

har en, tidligere bestilt, tur til Danmark nå i helgen. Vi skal ta fergen over og sove i egen campingvogn i Skagen. Kan handle alt i Norge før vi drar.. Ville dere gjort det? Nå ble det jo anbefalt at man ikke drar, men kan man risikere om noen dager at det blir karanteneplikt selvom landet og området et grønt? 
Er veldig usikker nå.

Anonymkode: 4ce83...89a

Er det en nødvendig tur? Hvis det ikke er det skal du ikke reise iht. dagens frarådninger mot reiser til utlandet.

Anonymkode: bed6a...21f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Loff77 said:

Stemmer ikke i hele tatt

Hva er det som feiler deg? Hvorfor driver du å sprer fake news?

Anonymkode: bed6a...21f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Jeg hadde i alle fall ikke tatt sjansen på å reist nå. Kan ikke være så moro heller å reise når smitten øker. Må være så forsiktig og kan ikke slappe av på samme måte som når det er lite/ingen smitte. I verste fall kan dere få korona, smitte andre og bli syke selv. Dere velger jo det selv, men synes dere bør la være å reise når det er anbefalt å ikke reise. Min mening. Reise kan man gjøre igjen senere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som feiler deg? Hvorfor driver du å sprer fake news?

Anonymkode: bed6a...21f

Gjør ansolutt ikke det er vel bare å gå inn på regjeringen.no det? Jeg kan gjøre det for deg her:Utenriksdepartementet fraråder alle reiser som ikke er strengt nødvendige til alle land. Reiserådet gjelder til 20. august. Et unntak ble gjort 15. juni for nordiske land som tilfredsstiller visse smittekrav. Fra og med 15. juli er det unntak for reiser til land i EØS/Schengen-området som tilfredsstiller disse smittekravene. Se hvert enkelt land for blant annet sikkerhetsinformasjon, innreisebestemmelser og relevant informasjon om landets helsetilbud.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Warrior skrev:

Jeg hadde i alle fall ikke tatt sjansen på å reist nå. Kan ikke være så moro heller å reise når smitten øker. Må være så forsiktig og kan ikke slappe av på samme måte som når det er lite/ingen smitte. I verste fall kan dere få korona, smitte andre og bli syke selv. Dere velger jo det selv, men synes dere bør la være å reise når det er anbefalt å ikke reise. Min mening. Reise kan man gjøre igjen senere. 

Dette var faktisk ett bra innlegg Warrior👍 Hadde de hysteriske haterne sakt det på en slik måte så hadde jo kanskje folk brydd seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk akkurat melding fra arbeidsgiver, også reise til grønne områder i Norden krever test som vi må koste selv og ingen rett til betalte syke dager ved bekreftet smitte, dette er innen helse og er vel så klart som de kan sies, at vi bør holde oss hjemme i Norge fremover

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de som velger å reise også velger å bli der til 2022.

Anonymkode: 43362...1f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Loff77 said:

Gjør ansolutt ikke det er vel bare å gå inn på regjeringen.no det? Jeg kan gjøre det for deg her:Utenriksdepartementet fraråder alle reiser som ikke er strengt nødvendige til alle land. Reiserådet gjelder til 20. august. Et unntak ble gjort 15. juni for nordiske land som tilfredsstiller visse smittekrav. Fra og med 15. juli er det unntak for reiser til land i EØS/Schengen-området som tilfredsstiller disse smittekravene. Se hvert enkelt land for blant annet sikkerhetsinformasjon, innreisebestemmelser og relevant informasjon om landets helsetilbud.

Regjeringen frarådet i pressekonferansen i dag å reise med mindre det var nødvendig.

Anonymkode: bed6a...21f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...