Jump to content
AnonymBruker

Venninne, uakseptabel hendelse med barnet mitt.

Recommended Posts

AnonymBruker
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns du skal snakke med sønnen din igjen. Fortell ham hvor viktig det er at slike ting anmeldes. Mest for at gjerningspersonen skal få en støkk og forstå at det hun gjorde var veldig galt. Men mest av alt fordi dette er et menneske som er i stand til forstyrrede ting. Og dersom hun gjør slikt (eller verre) mot noen andre, og de vil anmelde, vil det at dere har rapportert dette kunne hjelpe et evt neste offer. Prøv å snu fokuset vekk fra at han må innrømme for deg hvor ekkelt han syns det var. Men hjelpe en evt neste person, som kan oppleve det mye vanskeligere enn ham. Samfunnsansvar rett og slett.

Jeg tenker at det er uviktig å tenke at det sannsynligvis henlegges. Dama fortjener at dere anmelder!

Anonymkode: 2b0f3...fb9

Et meget dårlig råd. Heldigvis virker sønnen som en nokså fornuftig fyr, så det blir nok ikke noe av. Det beste for ham og alle parter er å glemme episoden og komme seg videre.

Anonymkode: f9c28...22b

Fortsetter under...

AnonymBruker

Alkohol eller ei.. ingen har lov til å tukle med barn om man er påvirket eller ei. 
det er helt normal å ta seg noen glass med gode venner, uten at en skal måtte bekymre seg for at venninnen skal gå inn på rommet og tukle med sønnen.. det er helt uakseptabelt og helt forferdelig. 
hyller sønnen din som klarte å fortelle om det. 

Anonymkode: 3a35e...c94

AnonymBruker
23 hours ago, AnonymBruker said:

Tror jeg hadde tatt en mellomløsning og ringt. Reaksjonen din er selvfølgelig helt rettmessig, men det kan være greit for deg å høre reaksjonen hennes uansett, om hun legger seg flat, eller prøver å bagatellisere det.

Anonymkode: f909d...308

Ta i så fall opptak av samtalen!

Anonymkode: 7b3ac...c60

AnonymBruker
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser flere sier anmeld. 

Gjør folk virkelig det når noen berører noen intimt, utenpå klær? Jeg synes det er vel dramatisk, for da skulle jeg selv ha anmeldt en haug med menn opp gjennom årene. 

Jeg synes det er fullstendig uakseptabel, men å anmelde det synes jeg er vel drøyt også. 

Anonymkode: cc828...e11

Hvorfor er du med på å bagatellisere og legitimere uønsket seksuell oppmerksomhet av en 16 åring? 

Anonymkode: cd721...14c

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Et meget dårlig råd. Heldigvis virker sønnen som en nokså fornuftig fyr, så det blir nok ikke noe av. Det beste for ham og alle parter er å glemme episoden og komme seg videre.

Nei, det er ikke noe man skal feie under teppet. Hvilken stein har du oppholdt deg under de siste årene? Vi er ferdig med å bagatellisere og romantisere voksne som tafser og seksualiserer barn og unge. 

Loff77

Hadde bedt dem over begge to jeg og satt meg ned og spurt hva f... det var for noe, kan hende mannen hennes hadde blitt rimelig overrasket:) 

Annonse

AnonymBruker

Syntes dere takler dette på en bra måte. Ikke lett for en gutt på 16 år dette, tipper han bare vil få det ut av verden.

Jeg fikk plutselig tlf fra politiet en dag ( Sønnen var vel 13/14 år). Fikk helt hakeslepp av det han fortalte.  Det var en mann som hadde lurt unge gutter til å ta bilde av seg.  (Trodde ikke min sønn kom til å gjøre det, da vi har snakket om det).  Sønnen min ville glemme alt, men det var politiet som hadde funnet dette og anmeldt.  Den skyld følelsen jeg fikk var tung, og vi fikk høre at det er ikke vår skyld. 

Anonymkode: 827c5...36a

AnonymBruker

Fornuftig sønn.

Tydelig at du har overdramatisert episoden.

Å forsøke å presse ham til å anmelde gjør det bare mye verre. Bare å glemme episoden. Som han sier hadde hun drukket og gikk over steken, men ikke noe han kommer til å tenke noe på.

Jeg har nesten ikke lyst til å kommentere dette engang, men du har også fått hele 5 tomler opp, og det sjokkerer meg. 

Jeg har nulltoleranse for slikt, og det burde folk være opplyste nok til å ha nå, med mindre de selv har ønsker og behov for å gjøre slike ting, og derfor ønske om å ufarliggjøre det. Kalle det bagateller. 

Jeg har ikke overdramatisert noe. Jeg fikk heldigvis vite om det, og min sønn og datter slapp å bo 2-3 dager med klump i magen hos et menneske som har oppført seg på en så ubehagelig og uakseptabel måte at det ikke hadde blitt en god opplevelse for dem. 

Jeg måtte selv omgås en mann som ikke engang berørte meg, men kom med svært upassende kommentarer i forhold til min alder, spesielt vs hans, da jeg var på samme alder. Jeg var på vakt og småredd hele tiden. Bar det alene også, og så fort jeg ble gammel nok til å få lov til å ikke bli med fant jeg på alle mulige unnskyldninger for å ikke bli med dit. Senere fikk jeg vite at det var andre jenter som hadde opplevd det samme, og båret på samme ubehaget i hans nærhet. Det uten berøringer. Han holdt seg til blikk og ord, men bare det var svært ekkelt og skremmende. 

Denne kvinnen berørte også, på svært uakseptabel og invaderende måte. 

Jeg har overhodet ikke overdramatisert når jeg valgte å ikke dra barna med til noe som på grunn av dette ville gitt dem tilsvarende ubehag og redsel, og gutten plages nå ikke så mye med episoden akkurat fordi han vet at vi vet, tar det på alvor og han slipper å møte dette mennesket igjen. Det er på grunn av det han ikke trenger å tenke så mye på det, ikke på grunn av at hendelsen var en bagatell. 

At jeg ikke ønsker å ha et vennskap med et slikt menneske synes jeg heller ikke er å overdramatisere. Selv uten å utsette barna for å være i nærheten vil jeg ikke ha mennesker med slike tendenser i min krets, for det er fullstendig uakseptable holdninger og handlinger for meg. 

At han ikke vil anmelde forstår og aksepterer jeg, men jeg synes på ingen måte at dette er overdramatisert. 

Slikt skal bare ikke forekomme! Jeg ønsker ikke å ha et slikt menneske rundt oss når hun har avslørt slike sider. 

AnonymBruker
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du med på å bagatellisere og legitimere uønsket seksuell oppmerksomhet av en 16 åring? 

Og så har vi motpoler til det forrige innlegget jeg kommenterte her. 

Jeg bagatelliserer dette ikke, men når selv fullbyrdet voldtekt stort sett henlegges har det for min del aldri vært ansett som vits i å anmelde berøringer som dette. Det har ingenting med at jeg ikke tar slikt alvorlig, som hele tråden burde si deg, men at jeg ikke selv har ønsket å påføre meg selv ytterligere ubehag ved å gå gjennom slikt, med det mest sannsynlige utfallet at jeg bare blir stående igjen som nesten gjort til latter. For slik føles det når man har minimal sjanse for at de som gjør slikt, og selv verre ting, blir straffet for det. 

Jeg tenker at slikt ville øke opplevelsen med ytterligere ubehag for gutten, og når han ikke selv ønsker det heller, så tvinger jeg ham ikke gjennom noe jeg selv har valgt å ikke utsette meg for, på grunn av hvor liten sjanse det er for å oppleve det som annet enn bare ytterligere invaderende ubehag, og ingen resultater av det annet enn i beste fall en klapp på skulderen og "Vi tror deg... kanskje!". 

Hadde han selv ønsket det ville jeg ha støttet opp om det. 

Uatskillelig
1 time siden, Loff77 skrev:

Hadde bedt dem over begge to jeg og satt meg ned og spurt hva f... det var for noe, kan hende mannen hennes hadde blitt rimelig overrasket:) 

Den kvinnen skal IKKE inn i huset til TS igjen.

AnonymBruker
13 timer siden, Uatskillelig skrev:

Nå er det ikke tenåringens ansvar å sørge for å anmelde for samfunnets skyld. Det må være hvis tenåringen ønsker det selv, og her er ikke det tilfellet, noe som bør respekteres.

Er ikke det noe alle burde lære? Jeg syns absolutt man har et ansvar for å anmelde slike personer. Samtidig viser Ts ham at det han opplevde ikke bør feies bort men tas alvorlig.

AnonymBruker

Dette er jo seksuell trakassering, og bør i høyeste grad anmeldes!!!

Anonymkode: 1edb5...517

AnonymBruker

Og så har vi motpoler til det forrige innlegget jeg kommenterte her. 

Jeg bagatelliserer dette ikke, men når selv fullbyrdet voldtekt stort sett henlegges har det for min del aldri vært ansett som vits i å anmelde berøringer som dette. Det har ingenting med at jeg ikke tar slikt alvorlig, som hele tråden burde si deg, men at jeg ikke selv har ønsket å påføre meg selv ytterligere ubehag ved å gå gjennom slikt, med det mest sannsynlige utfallet at jeg bare blir stående igjen som nesten gjort til latter. For slik føles det når man har minimal sjanse for at de som gjør slikt, og selv verre ting, blir straffet for det. 

Jeg tenker at slikt ville øke opplevelsen med ytterligere ubehag for gutten, og når han ikke selv ønsker det heller, så tvinger jeg ham ikke gjennom noe jeg selv har valgt å ikke utsette meg for, på grunn av hvor liten sjanse det er for å oppleve det som annet enn bare ytterligere invaderende ubehag, og ingen resultater av det annet enn i beste fall en klapp på skulderen og "Vi tror deg... kanskje!". 

Hadde han selv ønsket det ville jeg ha støttet opp om det. 

Jo, du bagatelliserer. Greit nok at du ikke ønsker at han skal måtte gå igjennom det med politiet-men du sier nærmest at det ikke er så farlig at ham ble grafser på utenpå klærne. Jeg tenker at det er riktig å kutte kontakten, gi klar beskjed om hvorfor-og også at dersom det kommer et knyst fra henne så blir det uansett anmeldt og hun blir hengt ut i venneflokken. Det er altfor mange som slipper unna. 

Annonse

AnonymBruker

Anmelde....hva tror folk de egentlig kan oppnå med dette?

Anonymkode: 93896...bb9

AnonymBruker
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, du bagatelliserer. Greit nok at du ikke ønsker at han skal måtte gå igjennom det med politiet-men du sier nærmest at det ikke er så farlig at ham ble grafser på utenpå klærne. Jeg tenker at det er riktig å kutte kontakten, gi klar beskjed om hvorfor-og også at dersom det kommer et knyst fra henne så blir det uansett anmeldt og hun blir hengt ut i venneflokken. Det er altfor mange som slipper unna. 

Hvor sier jeg det? 

Oppskriften du kommer med er forøvrig forunderlig lik den jeg følger. 

Ja de fleste slipper dessverre unna med slikt, dessverre. Det vil ikke denne kvinnen gjøre, anmeldelse eller ikke. Gutten var modig nok til fortelle om det, hun blir konfrontert med det, mister vårt vennskap på grunn av det, og vi kommer heller ikke til å skjule hvorfor for hennes mann og felles venner. Vi kommer ikke til å henge henne ut eller spre det bare for å spre det, men spør de vil de få ærlig svar. 

Jeg vil si at det er å ikke slippe unna konsekvenser. 

Uatskillelig
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor i alle dager er det TS bagatelliserer? Jeg har, tvert imot, sett ei handlekraftig mor med omsorg for sønnen og respekt for hans følelser og ønsker i denne situasjonen. Ingenting som minner om bagatellisering, i det hele tatt.

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anmelde....hva tror folk de egentlig kan oppnå med dette?

Anonymkode: 93896...bb9

For å ramme damen mest mulig selvsagt! At hun skal virkelig forstå hva hun har gjort. Samt at dersom andre anmelder henne senere, vil det hjelpe at det ligger en liknende anmeldelse der fra før. Det er også for å vise sønnen (og ikke minst datteren hun også har), at slikt finner man seg ikke i, det er alvorlig og skal anmeldes. Det er ingen her som tror at hun skal bli dømt for det.

Uatskillelig

Er ikke det noe alle burde lære? Jeg syns absolutt man har et ansvar for å anmelde slike personer. Samtidig viser Ts ham at det han opplevde ikke bør feies bort men tas alvorlig.

Det er ikke alle som bør anmelde, og det kan være flere grunner til det. F.eks., psykisk sykdom hos offeret, psykotiske/rusede gjerningspersoner, manglende fysiske bevis, tidsperspektiv, frykt, skam, m.m.

Jeg tenker at ethvert offer bør få velge selv, og ikke føle noe press. Det kan føles som et nytt overgrep.

Vipsen71
2 timer siden, Uatskillelig skrev:

Hvor i alle dager er det TS bagatelliserer? Jeg har, tvert imot, sett ei handlekraftig mor med omsorg for sønnen og respekt for hans følelser og ønsker i denne situasjonen. Ingenting som minner om bagatellisering, i det hele tatt.

På 7.8.2020 den 12.42,  AnonymBruker skrev: 

Ser flere sier anmeld. 

Gjør folk virkelig det når noen berører noen intimt, utenpå klær? Jeg synes det er vel dramatisk, for da skulle jeg selv ha anmeldt en haug med menn oppgjennom årene. 

Jeg synes det er fullstendig uakseptabel, men åanmelde det synes jeg er vel drøyt også. 

Her bagatelliseres det. 

AnonymBruker
På 7.8.2020 den 12.42, AnonymBruker skrev:

Ser flere sier anmeld. 

Gjør folk virkelig det når noen berører noen intimt, utenpå klær? Jeg synes det er vel dramatisk, for da skulle jeg selv ha anmeldt en haug med menn opp gjennom årene. 

Jeg synes det er fullstendig uakseptabel, men å anmelde det synes jeg er vel drøyt også. 

Dette dreier seg om barn.

Anonymkode: b0621...ebb