Gå til innhold

Venninne, uakseptabel hendelse med barnet mitt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Har selv blitt klådd på utallige ganger, spesielt av fulle mannfolk som ikke forstår at kroppen min ikke er til fri benyttelse.

Hadde vi vært flinkere til å si fra, anmelde og ta tak i dette, hadde kanskje flere forstått alvoret! 

Ja samme her, og jeg forventer ikke at gutten skal være flinkere og modigere enn jeg selv har vært i slike situasjoner. 

Å anmelde vil være tøft for ham, og jeg skal spørre ham om det, men går egentlig ut fra at han ikke ønsker det. 

Det viktigste for ham virker å være at vi tar dette på alvor, og bekrefter ham i at dette skal ikke være noe man skal finne seg i og akseptere. Samt at vi viser i handling at han betyr mer for oss enn å bevare vennskapet med dem. At vi ikke avfeier det som bagatell. 

Anonymkode: cc828...e11

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja samme her, og jeg forventer ikke at gutten skal være flinkere og modigere enn jeg selv har vært i slike situasjoner. 

Å anmelde vil være tøft for ham, og jeg skal spørre ham om det, men går egentlig ut fra at han ikke ønsker det. 

Det viktigste for ham virker å være at vi tar dette på alvor, og bekrefter ham i at dette skal ikke være noe man skal finne seg i og akseptere. Samt at vi viser i handling at han betyr mer for oss enn å bevare vennskapet med dem. At vi ikke avfeier det som bagatell. 

Anonymkode: cc828...e11

Enig! 

Som du sier, bare at dere viser forståelse for alvoret her, kan gjøre det så mye bedre for ham. Lykke til, hva dere enn gjør ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anmelde hjelper nok lite, blir henlagt men loggført.

Ville tatt det opp med henne personlig.

Dette skjedde mest pga alkoholen som påvirket hennes adferd.

Derfor jeg selv ble avholds for endel år tilbake.

Anonymkode: 893b4...a0c

Jeg kan være enig i at hun antagelig ikke hadde gjort det om hun var fullstendig edru, men alkohol gjør ikke at man endrer seg fullstendig, det gjør mest at man slipper litt hemninger i forhold til å gjøre ting. Hvilket jeg synes er ekstra skremmende i forhold til å antaste barn når man blir full. 

Uansett hvor full jeg hadde vært hadde det ALDRI vært aktuelt for meg å overhodet få en impuls om å ta tak i underlivet på en ung gutt. Jeg har ikke noe tanker, lyster eller behov for slikt som jeg kunne miste sperringer i forhold til, for det er ikke noe grunnlag for å gjøre slikt, bak hemninger og sperrer, som alkohol kunne få meg til å slippe kontrollen over. 

Gjør man slikt må man altså ha noe i seg som kommer frem når man drikker. 

Anonymkode: cc828...e11

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser flere sier anmeld. 

Gjør folk virkelig det når noen berører noen intimt, utenpå klær? Jeg synes det er vel dramatisk, for da skulle jeg selv ha anmeldt en haug med menn opp gjennom årene. 

Jeg synes det er fullstendig uakseptabel, men å anmelde det synes jeg er vel drøyt også. 

Anonymkode: cc828...e11

De må selvsagt ikke anmelde, men det kan lønne seg, spesielt med tanke på at det var en ung tenåring hun tok seg friheten til å klå på. Man kan aldri si med sikkerhet at dette er den første eller siste gangen, og kanskje er det ikke noen voksne til stedet neste gang. Det vil være lettere for politiet å bygge en sak om hun allerede har blitt anmeldt for lignende handlinger før og er i systemet. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det skal anmeldes. Som andre har sagt blir det mest sannsynlig henlagt, MEN det vil skremme henne noe enormt og forhåpentligvis kan det føre til endring

Anonymkode: fb687...c4d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha tatt det opp med henne, ja. Jeg ville også ha latt henne forklare seg og hørt på hva hun hadde å si.

På generell basis er det ofte tre sannheter: Den ene parten, den andre parten, og noe midt i mellom som gjerne er det som stemmer.

Anonymkode: e9599...414

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Lisa Rowe skrev:

De må selvsagt ikke anmelde, men det kan lønne seg, spesielt med tanke på at det var en ung tenåring hun tok seg friheten til å klå på. Man kan aldri si med sikkerhet at dette er den første eller siste gangen, og kanskje er det ikke noen voksne til stedet neste gang. Det vil være lettere for politiet å bygge en sak om hun allerede har blitt anmeldt for lignende handlinger før og er i systemet. 

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det skal anmeldes. Som andre har sagt blir det mest sannsynlig henlagt, MEN det vil skremme henne noe enormt og forhåpentligvis kan det føre til endring

Anonymkode: fb687...c4d

I en ideell verden er jeg enig i at dette er lurt, men som allerede nevnt vil jeg ikke kreve av ham å gjøre dette rette, når sannheten er at jeg aldri selv har gjort det i tilsvarende situasjoner. 

Jeg skal spørre ham om han ønsker det, men vil ikke argumentere ovenfor ham i forhold til hvor rett det er, når jeg og de fleste er for feige til å selv gjøre det. Jeg legger ikke på en 16 årig gutt å være modigere enn det jeg selv og de fleste langt voksnere mennesker er i slike situasjoner. 

Anonymkode: cc828...e11

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anmeld. Hun kan jo ha gjort dette med flere og kan også være anmeldt av den/de. 

Hva jobber hun med? Tenker det får avgjøre hvor raskt man evt anmelder. Jobber hun med barn og ungdom bør dere anmelde asap. 

Anonymkode: a9189...c09

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ha tatt det opp med henne, ja. Jeg ville også ha latt henne forklare seg og hørt på hva hun hadde å si.

På generell basis er det ofte tre sannheter: Den ene parten, den andre parten, og noe midt i mellom som gjerne er det som stemmer.

Anonymkode: e9599...414

Ja i mer komplekse situasjoner er det gjerne den ene siden, den andre siden og hva som er den virkelige sannheten. 

Dette er ikke en kompleks situasjon, der to personer flørtet og ene trodde den andre tenkte, og så videre, det er kun en konkret handling som ikke må tolkes i det vide og brede. 

Anonymkode: cc828...e11

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Anmeld. Hun kan jo ha gjort dette med flere og kan også være anmeldt av den/de. 

Hva jobber hun med? Tenker det får avgjøre hvor raskt man evt anmelder. Jobber hun med barn og ungdom bør dere anmelde asap. 

Anonymkode: a9189...c09

Hun jobber ikke med barn eller ungdom. 

Anonymkode: cc828...e11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

I en ideell verden er jeg enig i at dette er lurt, men som allerede nevnt vil jeg ikke kreve av ham å gjøre dette rette, når sannheten er at jeg aldri selv har gjort det i tilsvarende situasjoner. 

Jeg skal spørre ham om han ønsker det, men vil ikke argumentere ovenfor ham i forhold til hvor rett det er, når jeg og de fleste er for feige til å selv gjøre det. Jeg legger ikke på en 16 årig gutt å være modigere enn det jeg selv og de fleste langt voksnere mennesker er i slike situasjoner. 

Anonymkode: cc828...e11

Nei, selvsagt ikke. Ingen burde bli presset eller tvunget til å anmelde en slik hendelse. Det er en prosess og det kan være en påkjenning om han aller helst bare vil glemme det. Men det kan være greit å bare lufte ideén om å anmelde, fordi det er ikke alle som er klar over at det er en mulighet ved slike tilfeller. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare legge til...Hva om hun var en mann og han en tenåringsdatter på 16? 

Tipper alle her hadde anmeldt da.

 

Anonymkode: a9189...c09

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Lisa Rowe skrev:

Nei, selvsagt ikke. Ingen burde bli presset eller tvunget til å anmelde en slik hendelse. Det er en prosess og det kan være en påkjenning om han aller helst bare vil glemme det. Men det kan være greit å bare lufte ideén om å anmelde, fordi det er ikke alle som er klar over at det er en mulighet ved slike tilfeller. 

Ja jeg skal snakke med ham om det, for sannheten er at jeg selv ikke engang har vurdert dette, så uaktuelt det har vært for meg selv angående tilsvarende opplevelser. 

Jeg går nesten ut fra at han ikke ønsker det, men han skal få valget og få høre at det er en mulighet, om han vil det. Selv om han ikke vil det vil også det at det kan anmeldes bekrefte ham på at dette skal man ikke måtte oppleve. Det er ikke bare ufint og ubehagelig, men faktisk ulovlig. 

Jeg kommer ikke til å presse ham til å anmelde om han ikke ønsker det. Det ville være å kreve mer mot av andre enn meg selv. 

Anonymkode: cc828...e11

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg aldri gått å tenkt på engang!

Med en gang jeg hadde fått vite dette, så hadde jeg stått på døra hennes og spurt  hva i helvete hun holdt på med. 

Hadde dette skjedd med min tenåringssønn hadde han syntes at hele episoden hadde vært så ubehagelig og pinlig at han ikke hadde ønsket at jeg skulle snakke med henne. Jeg hadde selvfølgelig likevel snakket med henne, og også tatt en tur til politiet og spurt om hva de mente var best å gjøre. 

Hvis det var din datter som ble antastet av mannen, hadde du da også nølt med å gjøre noe? 

Anonymkode: 0b456...fcb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært på døra til dama sekundet jeg fant det ut og kjeftet henne huden full og så anmeldt. Man grafser ikke på tenåringer som ikke har samtykket. Man skal ikke grafse på noen, men ihvertfall ikke tenåringer, de er bare så vidt vokst ut av ordet barn. 

Anonymkode: c4174...e3f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg skal snakke med ham om det, for sannheten er at jeg selv ikke engang har vurdert dette, så uaktuelt det har vært for meg selv angående tilsvarende opplevelser. 

Jeg går nesten ut fra at han ikke ønsker det, men han skal få valget og få høre at det er en mulighet, om han vil det. Selv om han ikke vil det vil også det at det kan anmeldes bekrefte ham på at dette skal man ikke måtte oppleve. Det er ikke bare ufint og ubehagelig, men faktisk ulovlig. 

Jeg kommer ikke til å presse ham til å anmelde om han ikke ønsker det. Det ville være å kreve mer mot av andre enn meg selv. 

Anonymkode: cc828...e11

Ja, det høres ut som en god idé. Klåing og tafsing har blitt så normalisert i dagens samfunn at jeg tror mange glemmer at det faktisk er ulovlig. Når du i tillegg tar denne hendelsen såpass seriøst så vil han nok føle seg mer komfortabel til å komme til deg i fremtiden om noe lignende skjer, bank i bordet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner utrolig godt at du reagerer med å kutte henne ut. Jeg ville ha blitt sint. Du kan ringe henne og si at det ikke blir mer kontakt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må bare legge til...Hva om hun var en mann og han en tenåringsdatter på 16? 

Tipper alle her hadde anmeldt da.

 

Anonymkode: a9189...c09

Jeg har spurt meg selv det spørsmålet daglig siden jeg fikk vite om dette. 

Mitt svar, som jeg er kommet frem til, er at ja jeg hadde ønsket det, som jeg nå egentlig ønsker det i denne situasjonen, men akkurat slik jeg hadde hatt en trang til å fyke på mannen og vise i fullt raseri hvor uakseptabelt jeg finner det at mine barn måtte oppleve noe slikt, pluss å anmelde det, så har jeg lyst til å fyke på henne og vise akkurat det samme, pluss å anmelde, og samme faen så har det allerede skjedd, og det jeg MÅ gjøre er det barnet mitt trenger og ønsker at jeg gjør.  

Jeg er rasende over at hun utsatte mitt barn for en slik opplevelse, som jeg hadde vært om det var mannen og min datter, men jeg kan ikke nå miste hodet og hjerte, og gjøre vondt verre for gutten. 

Anonymkode: cc828...e11

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...