Gå til innhold

Venninne, uakseptabel hendelse med barnet mitt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått tatt en liten prat med min sønn. Det ble kun en noen få minutters samtale, siden han var i farten, men han er veldig klar på at han ikke ønsker å anmelde. Han tenker ikke veldig mye på det, føler vi har sagt og gjort det nødvendige, og vil egentlig at det skal bli med dette. At vi tror på ham og ikke skal være mer med dem var det viktigste. 

Han var klar over at hun hadde drukket og "Slikt skjer!" påsto han, så det meste av tiden brukte vi på å snakke om at "Slikt skjer!" på ingen måte gjør det greit eller akseptabelt. 

At han ikke vil anmelde respekterer jeg. Han vet om at jeg skal ta det opp med henne, og det mener han er rett å gjøre, men han ønsker ikke at vi skal gjøre mer enn det. 

Anonymkode: cc828...e11

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fyyyyy sørn!!! Skjønner du er rasende!! Kjenner jeg får frysninger bare å lese innlegget. 
hadde tatt med meg mannen og møtt henne Face to face og konfrontert henne med det. Å gjøre noe sånt mot et barn er utilgivelig. Totalt utilgivelig. Dette vennskapet er over. 
hvis du ikke sier noe til henne vil du angre resten av livet. Du må ta det med henne. Hun kommer garantert til å nekte, så det må du være forberedt på. Men støtt sønnen din 100% ikke la henne vri og vende på dette. 
tenk gjennom Hva du skal si, hva du skal svare når hun evt nekter.. 

Anonymkode: 3a35e...c94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.8.2020 den 19.28):

Takk igjen, og beklager at jeg ikke takket deg for å være så modig og ærlig i å dele om å ha opplevd overgrep. Det du opplevede i at du ikke fikk støtte, men ble satt til ansvar, var også en opplevelse du aldri burde ha vært utsatt for. Jeg vil gjerne sende deg en klem, som samtidig går til alle andre som også har opplevd slikt. ♥️

Ja jeg har opplevd overgrep selv, både to langt mer alvorlige hendelser og flere som er temmelig like, og har derfor trodd at jeg har passer så godt på. Jeg har også vært veldig tydelig ovenfor mine barn at om de opplever at noen utsetter dem for noe som de opplever som ubehagelig er det ikke ok, og ikke noe de skal bære skam for, men vite at ikke er greit og komme til meg. 

Mulig er det litt av hvorfor han våget å erkjenne til sin søster, men jeg føler likevel at jeg har feilet. Både i min naivitet, at jeg ikke ante faren og slapp dette mennesket så nært, og i det at han ikke kom til meg selv. Takk og pris for at han iallefall fortalte det til sin søster, så jeg fikk vite om det! 

Nei jeg klandrer ikke ham. 

Jeg holdt på å skrive at jeg ikke klandrer ham, men sviktet ham, men jeg tror faktisk at det er en tanke jeg velger å gi slipp på her og nå. Det er ikke det han trenger at jeg bruker tanker på nå. Det er bare unyttig for oss alle, og det hun alene som gjorde dette uakseptabele. 

Jeg skal konfrontere henne og støtte ham. Kun det. 

Anonymkode: cc828...e11

Føler veldig med deg både i det du har vært utsatt for og den situasjonen du opplever med din sønn nå. Forstår veldig godt at du har det vondt. Det er smertefullt for ei mor å ta innover seg at barnet sitt har vært utsatt for overgrep, men det er ikke din skyld. Du har ikke sviktet eller feilet. Du visste jo ikke at hun var sånn, og du har gjort alt riktig med din sønn. Han vil nok garantert ikke klandre deg. 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 10
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver at den kvelden dette skjedde, satt dere og drakk vin. Var dere fulle og fnisete, eller snakker vi om å nippe til et glass vin? 

Dine barn er sikkert vant til at dere drikker alkohol, men jeg hadde følt det ubehagelig å drikke. Jeg liker ikke å vise at jeg skifter personlighet når barna er rundt meg. 

Anonymkode: 0b456...fcb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy f***!! Har dere vært venner lenge (uansett, uakseptabelt å gjøre noe sånt)? Herregud, mine venninners barn er mine "nevø/nieser"... ikke min villeste fantasi er noe sånt akseptabelt. Venninnen din virker temmelig forstyrret. Jeg synes du skal ta det opp med henne og spørre hva hun tenker. Fortelle henne hvor skuffet og sjokkert du er over hvordan hun har oppført seg, og at det minner om pedofili, og spørre om det har klikket for henne. Sånn gjør man bare ikke! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, jeg ønsker bare å berømme deg for å holde steinhardt fokus på din sønns ønsker her ❤️

Anonymkode: 0c5b3...4e0

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver at den kvelden dette skjedde, satt dere og drakk vin. Var dere fulle og fnisete, eller snakker vi om å nippe til et glass vin? 

Dine barn er sikkert vant til at dere drikker alkohol, men jeg hadde følt det ubehagelig å drikke. Jeg liker ikke å vise at jeg skifter personlighet når barna er rundt meg. 

Anonymkode: 0b456...fcb

Du synes at det at vi drakk vin er det mest vesentlige her? 

Jeg må innrømme at jeg nølte med å stille spørsmål om hvordan andre hadde taklet situasjonen, på nettet, akkurat på grunn av at at jeg fryktet at det var det folk ville legge vekt på. At vi drakk vin med barna i huset. Selv om det ikke er snakk om småbarn. 

Jeg ble veldig lettet og positivt overrasket over at det ikke ble fokuset. 

Jeg er selv vokst opp med at det er normalt å ta seg en øl eller et par glass vin til mat eller i sosialt samvær. Det lærte meg at alkohol ikke betyr eller trenger å være å bli full. Selv hater jeg å bli beruset, men ja jeg drikker gjerne vin selv om barna er tilstede. Jeg drikker på samme måte som mine foreldre. 

Jeg skifter ikke mer personlighet angående det enn de er vant til å se meg i mange ulike humør, fra trist eller sinna, til leken, fnisete og glad. Det siste like gjerne helt absolutt edru i lek med barna som når jeg drikker vin. Det kan være uker siden jeg har rørt alkohol når ungene bemerker at jeg og venner eller jeg og min mann er riv ruskende gale, fordi vi ler og spøker, og jeg kanskje ler så tårene triller. 

Om det var livlig prat og latter den kvelden? Ja det var det, som det alltid er når vi har venner og familie her, uansett om det er på dagtid eller kveld, med eller uten alkohol. Det er veldig hyggelig å prate og tulle med venner, uansett om det er alkohol eller ikke, og om godt humør og fnis og latter er å skifte personlighet på ufin og skremmende måte for barna, da må jeg slutte å treffe venner generelt, og familie også, slutte å leke og tulle med barna, og slutte å le og tulle med min mann. De har sett meg langt mer gal og fnisete uten alkohol i bilde enn de noen gang har sett meg på grunn av alkohol. 

Du er helt sprø mamma, er ikke en veldig uvanlig ting å få høre, men veldig ofte er de selv med på spøk og moro, og mine "ulike personligheter" er de godt kjent med. Helt uavhengig av alkohol. Mitt fnisete, lekne og glade meg er kanskje den siden av meg de liker best også. Det er iallefall den siden de ofte selv forsøker å lokke frem med tull og tøys, selv om de rister litt oppgitt på hodet når jeg og min søster, jeg og venninner eller jeg og far ler så vi ikke engang klarer å gjøre rede for hvorfor vi ler slik. Like gjerne fullstendig edru. 

Om du synes jeg svarte aggressivt nå så er det på grunn av at jeg synes situasjonen er opprørende, jeg var redd for at dette ble fokus, jeg ble så glad for at det ikke ble det, og så måtte det likevel komme. 

Anonymkode: cc828...e11

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts, jeg ønsker bare å berømme deg for å holde steinhardt fokus på din sønns ønsker her ❤️

Anonymkode: 0c5b3...4e0

Takk! ♥️

Anonymkode: cc828...e11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anmelde hjelper nok lite, blir henlagt men loggført.

Ville tatt det opp med henne personlig.

Dette skjedde mest pga alkoholen som påvirket hennes adferd.

Derfor jeg selv ble avholds for endel år tilbake.

Anonymkode: 893b4...a0c

Det er vel positivt at det blir loggført. I tilfelle hun skulle bli anmeldt for noe sånt senere. Da ser de at dette har skjedd før

Anonymkode: a9589...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nå fått tatt en liten prat med min sønn. Det ble kun en noen få minutters samtale, siden han var i farten, men han er veldig klar på at han ikke ønsker å anmelde. Han tenker ikke veldig mye på det, føler vi har sagt og gjort det nødvendige, og vil egentlig at det skal bli med dette. At vi tror på ham og ikke skal være mer med dem var det viktigste. 

Han var klar over at hun hadde drukket og "Slikt skjer!" påsto han, så det meste av tiden brukte vi på å snakke om at "Slikt skjer!" på ingen måte gjør det greit eller akseptabelt. 

At han ikke vil anmelde respekterer jeg. Han vet om at jeg skal ta det opp med henne, og det mener han er rett å gjøre, men han ønsker ikke at vi skal gjøre mer enn det. 

Anonymkode: cc828...e11

Jeg er fortsatt for å anmelde, men viktigste er at du støtter din sønn. Likevel syns jeg du skal si til henne at dere vurderer å anmelde henne. Hun har bare godt av å stresse litt...

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser flere sier anmeld. 

Gjør folk virkelig det når noen berører noen intimt, utenpå klær? Jeg synes det er vel dramatisk, for da skulle jeg selv ha anmeldt en haug med menn opp gjennom årene. 

Jeg synes det er fullstendig uakseptabel, men å anmelde det synes jeg er vel drøyt også. 

Anonymkode: cc828...e11

Når det er snakk om så skjevt maktforhold som godt voksne og tenåringer synes jeg definitivt man bør vurdere anmeldelse, ja. Er det snakk om to voksne og jevnbyrdige mennesker (altså ikke noe sjef-ansatt eller lignende) synes jeg også anmeldelse er for drøyt, ja.

Ville spurt gutten hva han ønsker når det gjelder anmeldelse. Vil han anmelde, støtter du det, vil han glemme det, støtter du det. Når det gjelder dama ville jeg definitivt snakka med henne om det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal snakke med sønnen din igjen. Fortell ham hvor viktig det er at slike ting anmeldes. Mest for at gjerningspersonen skal få en støkk og forstå at det hun gjorde var veldig galt. Men mest av alt fordi dette er et menneske som er i stand til forstyrrede ting. Og dersom hun gjør slikt (eller verre) mot noen andre, og de vil anmelde, vil det at dere har rapportert dette kunne hjelpe et evt neste offer. Prøv å snu fokuset vekk fra at han må innrømme for deg hvor ekkelt han syns det var. Men hjelpe en evt neste person, som kan oppleve det mye vanskeligere enn ham. Samfunnsansvar rett og slett.

Jeg tenker at det er uviktig å tenke at det sannsynligvis henlegges. Dama fortjener at dere anmelder!

Anonymkode: 2b0f3...fb9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver at den kvelden dette skjedde, satt dere og drakk vin. Var dere fulle og fnisete, eller snakker vi om å nippe til et glass vin? 

Dine barn er sikkert vant til at dere drikker alkohol, men jeg hadde følt det ubehagelig å drikke. Jeg liker ikke å vise at jeg skifter personlighet når barna er rundt meg. 

Anonymkode: 0b456...fcb

Altså... jeg har drukket vin ofte hos mine venner som har større barn i hus, og de er da opptatt på rommene sine eller med venner og har nok med sitt.

 Det denne dama gjorde hos TS kan ikke skyldes på alkohol . En normal person begynner ikke å klå på barna til vennene sine etter etpar glass (eller en flaske, for den saks skyld). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns du skal snakke med sønnen din igjen. Fortell ham hvor viktig det er at slike ting anmeldes. Mest for at gjerningspersonen skal få en støkk og forstå at det hun gjorde var veldig galt. Men mest av alt fordi dette er et menneske som er i stand til forstyrrede ting. Og dersom hun gjør slikt (eller verre) mot noen andre, og de vil anmelde, vil det at dere har rapportert dette kunne hjelpe et evt neste offer. Prøv å snu fokuset vekk fra at han må innrømme for deg hvor ekkelt han syns det var. Men hjelpe en evt neste person, som kan oppleve det mye vanskeligere enn ham. Samfunnsansvar rett og slett.

Jeg tenker at det er uviktig å tenke at det sannsynligvis henlegges. Dama fortjener at dere anmelder!

Anonymkode: 2b0f3...fb9

Nå er det ikke tenåringens ansvar å sørge for å anmelde for samfunnets skyld. Det må være hvis tenåringen ønsker det selv, og her er ikke det tilfellet, noe som bør respekteres.

 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Uatskillelig skrev:

Nå er det ikke tenåringens ansvar å sørge for å anmelde for samfunnets skyld. Det må være hvis tenåringen ønsker det selv, og her er ikke det tilfellet, noe som bør respekteres.

 

Alle har et ansvar for å stoppe overgripere.

Anonymkode: 56bd6...df6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser flere sier anmeld. 

Gjør folk virkelig det når noen berører noen intimt, utenpå klær? Jeg synes det er vel dramatisk, for da skulle jeg selv ha anmeldt en haug med menn opp gjennom årene. 

Jeg synes det er fullstendig uakseptabel, men å anmelde det synes jeg er vel drøyt også. 

Anonymkode: cc828...e11

Du ser ikke forskjell på å bli klådd på av en tilfeldig mann på et utested, og at en godt voksen venn av familien klår på en 16-åring...? 

Jeg har blitt klådd på i mitt liv, og også hatt sex jeg ikke ønsket (men uten vold eller trussel om vold), og har aldri anmeldt noen, men jeg har aldri vært i en situasjon der en venn av foreldrene mine klådd på meg da jeg var midt i tenårene.

Anonymkode: 1e885...5a0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle har et ansvar for å stoppe overgripere.

Anonymkode: 56bd6...df6

Å anmelde er for mange en svært traumatiserende prosess. Å ikke ønske å sette seg i en situasjon hvor man potensielt kan bli retraumatisert er helt forståelig og ikke noe noen bør fordømme. 
 

  • Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er en fin og klok mamma, ts, med så gode og innsiktsfulle refleksjoner. Jeg er ikke i tvil om at du gjør det rette for sønnen din. Og jeg er så enig med deg og hvordan du tenker. 

:klem:

 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fyyyyy sørn!!! Skjønner du er rasende!! Kjenner jeg får frysninger bare å lese innlegget. 
hadde tatt med meg mannen og møtt henne Face to face og konfrontert henne med det. Å gjøre noe sånt mot et barn er utilgivelig. Totalt utilgivelig. Dette vennskapet er over. 
hvis du ikke sier noe til henne vil du angre resten av livet. Du må ta det med henne. Hun kommer garantert til å nekte, så det må du være forberedt på. Men støtt sønnen din 100% ikke la henne vri og vende på dette. 
tenk gjennom Hva du skal si, hva du skal svare når hun evt nekter.. 

Anonymkode: 3a35e...c94

Kan like gjerne fortelle henne i klartekst at det forteller Ts så tydelig hvilken type menneske hun er som ikke tar ansvar for hendelsen og sånne mennesker ønsker ikke Ts omgås, og bekrefter at deres vennskap er lagt død på flere grunnlag enn at hun ødela vennskap og tillit idét hun begikk overgrep mot en 16-åring!!

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver at den kvelden dette skjedde, satt dere og drakk vin. Var dere fulle og fnisete, eller snakker vi om å nippe til et glass vin? 

Dine barn er sikkert vant til at dere drikker alkohol, men jeg hadde følt det ubehagelig å drikke. Jeg liker ikke å vise at jeg skifter personlighet når barna er rundt meg. 

Anonymkode: 0b456...fcb

Dersom du føler ubehag av å drikke med barna tilstede så ikke gjør det, det er rett for din familie. Ikke alle har et like avslappet og naturlig forhold til alkohol, og det vil videreføres til dine barn hvis du tar deg et glass eller tre med barna under samme tak og du merker personligheten endres.

Vi er alle med litt ulike erfaringer og har ulik forhold til alkohol, det er greit. Men jeg mener det ikke er greit å skrive det du skriver her til TS. Det er litt utenfor kontekst.
 

 

Anonymkode: af92c...180

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nå fått tatt en liten prat med min sønn. Det ble kun en noen få minutters samtale, siden han var i farten, men han er veldig klar på at han ikke ønsker å anmelde. Han tenker ikke veldig mye på det, føler vi har sagt og gjort det nødvendige, og vil egentlig at det skal bli med dette. At vi tror på ham og ikke skal være mer med dem var det viktigste. 

Han var klar over at hun hadde drukket og "Slikt skjer!" påsto han, så det meste av tiden brukte vi på å snakke om at "Slikt skjer!" på ingen måte gjør det greit eller akseptabelt. 

At han ikke vil anmelde respekterer jeg. Han vet om at jeg skal ta det opp med henne, og det mener han er rett å gjøre, men han ønsker ikke at vi skal gjøre mer enn det. 

Anonymkode: cc828...e11

Fornuftig sønn.

Tydelig at du har overdramatisert episoden.
 

Å forsøke å presse ham til å anmelde gjør det bare mye verre. Bare å glemme episoden. Som han sier hadde hun drukket og gikk over steken, men ikke noe han kommer til å tenke noe på.

Anonymkode: f9c28...22b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...