Gå til innhold

Venninne, uakseptabel hendelse med barnet mitt.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette hadde jeg aldri gått å tenkt på engang!

Med en gang jeg hadde fått vite dette, så hadde jeg stått på døra hennes og spurt  hva i helvete hun holdt på med. 

Hadde dette skjedd med min tenåringssønn hadde han syntes at hele episoden hadde vært så ubehagelig og pinlig at han ikke hadde ønsket at jeg skulle snakke med henne. Jeg hadde selvfølgelig likevel snakket med henne, og også tatt en tur til politiet og spurt om hva de mente var best å gjøre. 

Hvis det var din datter som ble antastet av mannen, hadde du da også nølt med å gjøre noe? 

Anonymkode: 0b456...fcb

 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde vært på døra til dama sekundet jeg fant det ut og kjeftet henne huden full og så anmeldt. Man grafser ikke på tenåringer som ikke har samtykket. Man skal ikke grafse på noen, men ihvertfall ikke tenåringer, de er bare så vidt vokst ut av ordet barn. 

Anonymkode: c4174...e3f

Vi befant oss i en helt annen del av landet da jeg fikk vite om det, og nå er de bortreist. 

Lett å si dette, men ikke bestandig praktisk mulig. 

Anonymkode: cc828...e11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hvorfor dette ikke allerede er anmeldt. Om gutten ikke vil, så hadde jeg forklart at sånt må anmeldes fordi denne kvinnen er istand til å gjøre dette med andre. Det er også mulig at hun allerede har gjort det.

Hvis alle anmeldte slikt, så ville en forhindret at flere opplevde sånt. Gutten er ikke myndig, så her bestemmer foreldrene. At han ikke vil nå, bør ikke bety noe. Når han blir voksen vil han forstå at foreldrene gjorde det rette. Han vil kanskje forstå det tidligere også. 

Anonymkode: 021b6...17d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Alexz skrev:

Hva sier mannen din ?

Min mann er så rasende at vi er enige om at det er jeg som skal konfrontere henne. Jeg er like rasende, men bedre evnet til å ikke miste hodet helt. 

Anonymkode: cc828...e11

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvorfor dette ikke allerede er anmeldt. Om gutten ikke vil, så hadde jeg forklart at sånt må anmeldes fordi denne kvinnen er istand til å gjøre dette med andre. Det er også mulig at hun allerede har gjort det.

Hvis alle anmeldte slikt, så ville en forhindret at flere opplevde sånt. Gutten er ikke myndig, så her bestemmer foreldrene. At han ikke vil nå, bør ikke bety noe. Når han blir voksen vil han forstå at foreldrene gjorde det rette. Han vil kanskje forstå det tidligere også. 

Anonymkode: 021b6...17d

Dette har jeg skrevet om flere ganger nå. 

NEI, jeg kommer ikke til å anmelde mot hans ønske, og kreve at han skal være langt modigere enn jeg selv har vært i tilsvarende situasjoner. Jeg følger ikke opp noe han føler som et overtramp med å gjøre noe han kan føle som et like ille overtramp, selv om "Når han blir voksen vil han forstå at foreldrene gjorde det rette."

Hvilken Judas er ikke jeg om jeg lar han stå i skittstormen av å gjøre det rette, som jeg aldri, ikke en eneste gang, har vært modig og sterk nok til selv? 

"Hvis alle anmeldte slikt, så ville en forhindret at flere opplevde sånt." Joda, men er det tenåringene vi skal kreve det av først? 

Anonymkode: cc828...e11

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din sønn har vært utsatt for en krenkende handling som kan sette spor i et ungt sinn. Det viktigste for ham nå er å føle solidaritet, beskyttelse og det å bli tatt på alvor av sine foreldre. Og her har du gjort alt rett ts. Han må også slippe å eksponeres for den som har utsatt ham for overgrep i det videre. 

En anmeldelse kan være riktig både moralsk og juridisk, men det får ikke endret på den opplevelsen din sønn har vært utsatt for. En anmeldelse kan være riktig av preventive hensyn overfor andre som kommer på denne kvinnen sin vei, men fokuset ditt som mor bør nå være hos sønnen din. 

Kan være at han burde få snakket med noen profesjonelle om dette, enten nå eller på sikt, ettersom det kan sette seg som et traume hos ham. Et slikt traume oppleves individuelt og det handler om mer enn bare en hånd som befinner seg på feil plass på kroppen til noen annen. Det er (kan være) et tillitsbrudd, det å være utsatt for en slik  krenkelse av  fysiske og mentale integritet kan innebære at den som opplever dette føler at  "jeg" ikke var verd mer enn at jeg kunne krenkes, hvorfor akkurat meg- er det jeg som har invitert til dette selv, hva er galt med meg osv.

Ro helt ned, fokuser på de oppgavene som ligger fremfor dere som familie i tur og orden, og mitt råd er først og fremst sønnen din, så kontakt med denne kvinnen (og den kan like gjerne være skriftlig ettersom det på sikt kan være bevismaterialet hvis dere velger å anmelde) og til slutt mulig anmeldelse. 

Hilsen mangeårig ansatt på Senter mot Incest og seksuelle overgrep.

Anonymkode: f1046...dec

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser flere sier anmeld. 

Gjør folk virkelig det når noen berører noen intimt, utenpå klær? Jeg synes det er vel dramatisk, for da skulle jeg selv ha anmeldt en haug med menn opp gjennom årene. 

Jeg synes det er fullstendig uakseptabel, men å anmelde det synes jeg er vel drøyt også. 

Anonymkode: cc828...e11

Jeg syntes det er ett hav av forskjell på å som voksen oppleve at man blir tatt på intimt ute på byen, selv om det også selvfølgelig er helt uakseptabelt, og å oppleve å bli tatt i skrittet i sitt eget hjem som 16 åring av mamma og pappa sin venninne. En utrolig mye mer graverende situasjon og jeg hadde vært rasende. Sannsynligvis så rasende at det hadde vært best å ikke møte henne personlig. Jeg hadde nok endt opp med å be om å møte henne og mannen sammen med min egen mann og gitt henne klar beskjed om at vi kuttet kontakt og at hun mest sannsynlig blir anmeldt.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg skrevet om flere ganger nå. 

NEI, jeg kommer ikke til å anmelde mot hans ønske, og kreve at han skal være langt modigere enn jeg selv har vært i tilsvarende situasjoner. Jeg følger ikke opp noe han føler som et overtramp med å gjøre noe han kan føle som et like ille overtramp, selv om "Når han blir voksen vil han forstå at foreldrene gjorde det rette."

Hvilken Judas er ikke jeg om jeg lar han stå i skittstormen av å gjøre det rette, som jeg aldri, ikke en eneste gang, har vært modig og sterk nok til selv? 

"Hvis alle anmeldte slikt, så ville en forhindret at flere opplevde sånt." Joda, men er det tenåringene vi skal kreve det av først? 

Anonymkode: cc828...e11

Du er ikke modig nok selv, neivel. At du ikke tør, betyr ikke at andre ikke tør. Det er heldigvis mange som anmelder. Men du får bare videreføre din feighet. Ja, jeg blir irritert, for du lar slike mennesker slippe unna. 

Anonymkode: 021b6...17d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Vet ikke hvorfor dette ikke allerede er anmeldt. Om gutten ikke vil, så hadde jeg forklart at sånt må anmeldes fordi denne kvinnen er istand til å gjøre dette med andre. Det er også mulig at hun allerede har gjort det.

Hvis alle anmeldte slikt, så ville en forhindret at flere opplevde sånt. Gutten er ikke myndig, så her bestemmer foreldrene. At han ikke vil nå, bør ikke bety noe. Når han blir voksen vil han forstå at foreldrene gjorde det rette. Han vil kanskje forstå det tidligere også. 

Anonymkode: 021b6...17d

100% enig. Jeg ville ha kuttet all kommunikasjon med paret og latt politiet overta. 

Selvsagt lyver neppe sønnen om det. Dette er ekkelt for ham og ubehagelig å ta videre. 

Anonymkode: 39f58...3c8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Din sønn har vært utsatt for en krenkende handling som kan sette spor i et ungt sinn. Det viktigste for ham nå er å føle solidaritet, beskyttelse og det å bli tatt på alvor av sine foreldre. Og her har du gjort alt rett ts. Han må også slippe å eksponeres for den som har utsatt ham for overgrep i det videre. 

En anmeldelse kan være riktig både moralsk og juridisk, men det får ikke endret på den opplevelsen din sønn har vært utsatt for. En anmeldelse kan være riktig av preventive hensyn overfor andre som kommer på denne kvinnen sin vei, men fokuset ditt som mor bør nå være hos sønnen din. 

Kan være at han burde få snakket med noen profesjonelle om dette, enten nå eller på sikt, ettersom det kan sette seg som et traume hos ham. Et slikt traume oppleves individuelt og det handler om mer enn bare en hånd som befinner seg på feil plass på kroppen til noen annen. Det er (kan være) et tillitsbrudd, det å være utsatt for en slik  krenkelse av  fysiske og mentale integritet kan innebære at den som opplever dette føler at  "jeg" ikke var verd mer enn at jeg kunne krenkes, hvorfor akkurat meg- er det jeg som har invitert til dette selv, hva er galt med meg osv.

Ro helt ned, fokuser på de oppgavene som ligger fremfor dere som familie i tur og orden, og mitt råd er først og fremst sønnen din, så kontakt med denne kvinnen (og den kan like gjerne være skriftlig ettersom det på sikt kan være bevismaterialet hvis dere velger å anmelde) og til slutt mulig anmeldelse. 

Hilsen mangeårig ansatt på Senter mot Incest og seksuelle overgrep.

Anonymkode: f1046...dec

Tusen takk for både gode ord og gode råd! ♥️

Dette var nok akkurat den innsikten og fornuften jeg trengte, og jeg skal ta alt til meg. 

Å ta det skriftlig av den årsaken du nevner har jeg vært for opprørt til å tenke over. Det reale med å ta ting ansikt til ansikt har stått sterkt hos meg, samt ønsket om å se på henne om hun selv forstår hvor alvorlig overtramp slikt er. Det du skriver er klokere, og egentlig er det ikke nødvendig for meg å se at hun forstår det. Det viktigste er at gutten forstår det, og forstår at det er greit å reagere på slikt, og får bekreftelse i at vi foreldre forstår det, og står på hans side i dette. Ikke aksepterer det, og ikke bagatelliserer det eller avfeier hans opplevelse og følelser. 

Jeg trenger ikke å se hennes reaksjon på om hun selv forstår at dette er galt, for jeg vet at det er galt, og jeg trenger ikke å tenke på å konfrontere en uakseptabel handling på en real måte. 

Jeg skal også sørge for at han får snakke med noen. Kanskje er det han får bekreftelse på fra oss tilstrekkelig, men det kan iallefall ikke skade at han får bekreftet fra annet hold også at dette ikke var ok, ikke noe han har skyld i, og ikke noe han på noen måte må ta ansvar for at skjedde. 

Takk igjen! 

Anonymkode: cc828...e11

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for både gode ord og gode råd! ♥️

Dette var nok akkurat den innsikten og fornuften jeg trengte, og jeg skal ta alt til meg. 

Å ta det skriftlig av den årsaken du nevner har jeg vært for opprørt til å tenke over. Det reale med å ta ting ansikt til ansikt har stått sterkt hos meg, samt ønsket om å se på henne om hun selv forstår hvor alvorlig overtramp slikt er. Det du skriver er klokere, og egentlig er det ikke nødvendig for meg å se at hun forstår det. Det viktigste er at gutten forstår det, og forstår at det er greit å reagere på slikt, og får bekreftelse i at vi foreldre forstår det, og står på hans side i dette. Ikke aksepterer det, og ikke bagatelliserer det eller avfeier hans opplevelse og følelser. 

Jeg trenger ikke å se hennes reaksjon på om hun selv forstår at dette er galt, for jeg vet at det er galt, og jeg trenger ikke å tenke på å konfrontere en uakseptabel handling på en real måte. 

Jeg skal også sørge for at han får snakke med noen. Kanskje er det han får bekreftelse på fra oss tilstrekkelig, men det kan iallefall ikke skade at han får bekreftet fra annet hold også at dette ikke var ok, ikke noe han har skyld i, og ikke noe han på noen måte må ta ansvar for at skjedde. 

Takk igjen! 

Anonymkode: cc828...e11

❤️...hilsen Smiso ansatt :) 

Anonymkode: f1046...dec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sier at en sak alltid har minst 2 sider. Å kun tro på den ene parten uten engang å høre den andre, er helt helt ufattelig naivt.

Det var det jeg kommer til å si i denne tråden.

Anonymkode: 93896...bb9

Det er ikke alle situasjoner der det er aktuelt å vurdere ulike sider, fordi handlingen i seg selv er uakseptabel, uansett. 

Om en ukjent person kom rett bort til deg og slo deg ned, hadde det da vært aktuelt for deg å diskutere den andres versjon av det? Hva kunne rettferdigjøre en slik handling? 

Dette er en tilsvarende situasjonen. Det er absolutt ingenting hun kan si som gjør dette til en akseptabel og forståelig handling. 

Med mindre han lyver. 

Jeg vurderer ikke et øyeblikk at gutten lyver om dette. Det er absolutt ingenting som får meg til å tenke den tanken. Jeg er fullstendig overbevist om at han ikke lyver. 

Anonymkode: cc828...e11

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dævendøtte skrev:

Enig! 

Som du sier, bare at dere viser forståelse for alvoret her, kan gjøre det så mye bedre for ham. Lykke til, hva dere enn gjør ❤️ 

Enig.

Hadde reagert som deg, Ts. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville ha konfrontert henne med det, med begge mennene tilstede. Et kort møte, der det ble informert om at vennskapet er over, årsaken til dette, og at forholdet er vurdert anmeldt. Så ville jeg dratt, og latt de to gå gjennom det som måtte følge alene. Om mannen i forholdet også er en god venn, fortjener han en forklaring på hvorfor forholdet er over. Det kan jo også tenkes at han vil gjøre seg opp noen tanker om partneren sin. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Tough cookie skrev:

Er du konfliktsky? 🤔 

Nei, og absolutt ikke når det gjelder mine barn, men jeg står i en situasjon der jeg må tenke på gutten først og fremst, ikke bare hive meg på impulser. 

Anonymkode: cc828...e11

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov, avsporinger, og svar til dette.

Søgni, mod.

Endret av Søgni
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, og absolutt ikke når det gjelder mine barn, men jeg står i en situasjon der jeg må tenke på gutten først og fremst, ikke bare hive meg på impulser. 

Anonymkode: cc828...e11

Jo men han er et barn og du er en voksen kvinne og hans mor , så da er det du som har hovedansvaret her. Du må starte med å snakke med denne kvinnen på en meget alvorlig måte, og få henne til å forstå at det hun har gjort er totalt forkastelig.

Si også at du vil snakke med politiet for å høre hva de mener er det beste å gjøre i denne situasjonen. Du trenger ikke å fortelle sønnen din at du har snakket med politiet, eller denne sexfikserte damen. Sønnen din er tenåring og er i en fase der alt er flaut. Selvfølgelig vil han ikke at du skal lage noe nummer av dette. 

Jeg synes også at mannen til denne damen burde få vite hvilket menneske han er gift med. 

Jeg har tenåringssønn selv, og jeg vet hva jeg ville gjort. 

Anonymkode: 0b456...fcb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Pysa skrev:

Jeg tror jeg ville ha konfrontert henne med det, med begge mennene tilstede. Et kort møte, der det ble informert om at vennskapet er over, årsaken til dette, og at forholdet er vurdert anmeldt. Så ville jeg dratt, og latt de to gå gjennom det som måtte følge alene. Om mannen i forholdet også er en god venn, fortjener han en forklaring på hvorfor forholdet er over. Det kan jo også tenkes at han vil gjøre seg opp noen tanker om partneren sin. 

👏👏👏Riktig! 

Anonymkode: 0b456...fcb

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke modig nok selv, neivel. At du ikke tør, betyr ikke at andre ikke tør. Det er heldigvis mange som anmelder. Men du får bare videreføre din feighet. Ja, jeg blir irritert, for du lar slike mennesker slippe unna. 

Anonymkode: 021b6...17d

Ofre for seksuelt overgrep eller seksuell trakassering har ikke noe ansvar annet enn å gjøre det som er best for dem selv etter hendelsen. Jeg anmeldte selv en voldtekt for noen år siden og dagen jeg fikk vite at saken var henlagt var dagen PTSD-symptomene mine ble utløst for fullt. Å anmelde slike hendelser krever mye av en person, og selv om jeg er enig i at det er viktig, så betyr ikke det at folk som ikke har lyst skal presses til det, eller bli pålagt dårlig samvittighet fordi de velger å ikke gjøre det. 

Endret av Lisa Rowe
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dama helt i vater , TS?

Har du reagert på ting ved hennes oppførsel tidligere?

Dette er bare så hinsides all respekt , moral og normal oppførsel at jeg kan ikke forstå at en voksen oppegående dame kan gjøre noe sånt. Ikke at jeg tviler på deg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...