Hjertespar Skrevet 17. februar 2022 #921 Del Skrevet 17. februar 2022 Love90 skrev (På 16.2.2022 den 19.47): Tusen takk for beroligende ord gode du❤️ Håper det var engangstilfelle, forskjellen etter sist graviditet er at jeg hadde keisersnitt med jenta mi, så håper ikke noe har tatt skade der inne pga den, tenker da iforhold til morkaken osv, da jeg mistet sist er rundt den tiden morkaken tar over mer 🙄 men når jeg leser på nettet så står det ikke noe om sånne komplikasjoner eneste som står er at man har større sannsynlighet for å miste i senere svangerskap etter keisersnitt, står ikke hvorfor. Så har tenkt tanken om at det kunne være årsaken sist. Så fint å høre positive ting om den aldersforskjellen, er fint å ha i bakhode❤️ Hører så mye forskjellig. Har en venninne som har et søsken som e 6 år yngre og de har ikke vært søsken på den måten og hatt så mye med hverandre å gjøre før i voksen alder. Jeg tror det har noe med personligheter å gjøre også da, om man blir sammensveist som barn osv, og hvor mye foreldrene engasjerer de sammen🥰 selv har jeg en lillebror som er 4.5 år yngere enn meg, og vi var og er mye nærmere enn min storebror som er 2 år eldre! Så tror defintivt det handler om kjemi og personligheter! Takk for at du minner meg på det❤️ Ekspander Jeg støtter det som er skrevet over her. Kanskje du skal prøve å gi litt slipp på stresset rundt potensiell aldersforskjell?❤️ Det høres ut som en slitsom tilleggsbelastning å tenke mye på det i tillegg til å ha alle følelsene rundt prøving og venting, skuffelse og så videre.. dette er jo krevende nok❤️😌For min del har jeg blant annet en bror som er noen år yngre enn meg, og som voksne har vi fått et bedre og bedre forhold. Det var hyggelig når vi var barn også, jeg fikk være storesøster og passe på lillebror. Og selv om vi ikke hadde så mye er felles alltid, jevner jo dette seg ut når man blir voksen. Så det kan være veldig hyggelig med søsken selv om man har noen år mellom hverandre. På den annen side er det flere som har søsken i nær alder, som ikke har så mye kontakt og ikke har et tett bånd som voksne. Det er ingen selvfølge at søsken får et nært forhold, selv om jeg forstår godt hvordan du tenker☺️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 18. februar 2022 Forfatter #922 Del Skrevet 18. februar 2022 Hjertespar skrev (På 17.2.2022 den 17.38): Jeg støtter det som er skrevet over her. Kanskje du skal prøve å gi litt slipp på stresset rundt potensiell aldersforskjell?❤️ Det høres ut som en slitsom tilleggsbelastning å tenke mye på det i tillegg til å ha alle følelsene rundt prøving og venting, skuffelse og så videre.. dette er jo krevende nok❤️😌For min del har jeg blant annet en bror som er noen år yngre enn meg, og som voksne har vi fått et bedre og bedre forhold. Det var hyggelig når vi var barn også, jeg fikk være storesøster og passe på lillebror. Og selv om vi ikke hadde så mye er felles alltid, jevner jo dette seg ut når man blir voksen. Så det kan være veldig hyggelig med søsken selv om man har noen år mellom hverandre. På den annen side er det flere som har søsken i nær alder, som ikke har så mye kontakt og ikke har et tett bånd som voksne. Det er ingen selvfølge at søsken får et nært forhold, selv om jeg forstår godt hvordan du tenker☺️❤️ Ekspander Er så sant! Jeg tror nok alt handler om personligheter og kjemi og ikke direkte alder, men når de er små så tror jeg en viss aldersforskjell gjør det vanskeligere med å finne på ting som passer begge alder og når de leker. Men når de vokser til er det jo ingen tvil om at man kan ha god kontakt uansett aldersforskjell😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 18. februar 2022 Forfatter #923 Del Skrevet 18. februar 2022 5+0 endelig en uke over IKM. Da kan jeg med sikkerhet vite at noe kjemisk ikke skjer hvertfall 🥰så den uken er skal hjerte begynne å slå noe jeg i alle mine 3 svangerskap nå har syntes har vært litt en nervepirrende uke når jeg vet at det kan være det ikke begynner å slå! Jeg vet ikke, men jeg har en god følelse på denne graviditeten her❤️ Ser for meg at det kommer et barn til av denne. Samtidig som det er skummelt å ha for mye forhåpninger for da blir nedturen så stor. Er stor forskjell på denne gangen og sist, sist så drømte jeg å mannen sammen frem i tid når babyen er her, permisjonstidene, søskene sammen, babynavn osv allerede fra uke 4 liksom. Denne gangen så snakker vi ikke om noe sånt, er jo fordi vi vet at det fort kan snu og begge vet jo at det ikke er sikkert at der blir en baby i oktober. Men jeg skal ærlig innrømme at jeg dagdrømmer mye om fremtiden, og koselige ultralyder Fremover. Håper vi har bare fint foran oss denne gangen🥰 måtte bare ta ein siste babyplan test for å se om det gikk an å få sterkere enn kontrollstreken, og det gjorde det, godt å se enda sterkere enn sist! Så krysser jeg fingrene for 3+ på clear bluen på mandag. Nå blir det vinterferien, så den kommende uken kommer til å gå fort da vi har mye planer sammen med jenta vår🥰 får bare håpe kvalmen kan vente til etter vinterferien! De to forrige svangerskapene så kom den i uke 6, så får håpe den holder igjen til da🙈🤞🏻 øverste 4+5 nederste idag 5+0 ❤️ Makset den testen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 18. februar 2022 #924 Del Skrevet 18. februar 2022 Deilig!!! Dette går veien ❤️ Ønsker dere en fin vinterferie med jenta deres ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lily92 Skrevet 18. februar 2022 #925 Del Skrevet 18. februar 2022 Dette skal gå veien❤️ Det er jo mye større sjanse for at det går veien enn at det ikke gjør det 😊 Angående aldersforskjell, så er det 5 år mellom alle søsknene i søskenflokken til samboeren min (han har 4 søsken). Selv de det er 10,15 år mellom har et veldig godt forhold!🥰 de er så sammenspleiset alle sammen😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 19. februar 2022 Forfatter #926 Del Skrevet 19. februar 2022 Huff… er så nervøs ikveld. Sitter mye på do med vond mage og det murrer i hele magen frem som om mensen kommer, litt annerledes murring enn som jeg har hatt i tidligere svangerskap 😩 synes ikke dette lover så bra! 😥 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 19. februar 2022 #927 Del Skrevet 19. februar 2022 (endret) Forstår at du blir bekymret, men murring er heldigvis normalt ❤️ Håper det gir seg ❤️ Endret 19. februar 2022 av Prøver2021 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 19. februar 2022 #928 Del Skrevet 19. februar 2022 Sender deg en klem❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kankankan Skrevet 19. februar 2022 #929 Del Skrevet 19. februar 2022 Love90 skrev (På 19.2.2022 den 21.35): Huff… er så nervøs ikveld. Sitter mye på do med vond mage og det murrer i hele magen frem som om mensen kommer, litt annerledes murring enn som jeg har hatt i tidligere svangerskap 😩 synes ikke dette lover så bra! 😥 Ekspander Testene dine er kjempefine. De gangene jeg har mistet, så har jeg sett det på testene at ikke alt var som det skulle. Du kan jo rett og slett ha nervøs mage? Og det kan være vanskelig å skille mellom mens- og magesmerter. Drikker du kaffe om dagene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 20. februar 2022 Forfatter #930 Del Skrevet 20. februar 2022 5+2 er veldig usikker på om alt er som det skal der inne jeg! Har hatt mensmurringer av å på siden igår ettermiddag. Idag så har jeg vodt i ene siden som stårler ned langs siden i magen å på samme siden har jeg fått en opphoven og veldig vond lymfe i lysken, som om det er en infeksjon en plass eller noe, litt rart. Så begynner jeg å bli usikker på om hvor lenge jeg skal vente med ultalyd om det fortsetter sånn her uten så mye symptomer😒 kjenner av å til mellom måltidene at jeg blir sulten kvalm. Men er ikke hver gang bare av å til🤨 Jeg blir så usikker på om hvis det nå ikke er helt som det skal der inne og jeg går helt til uke 10 med å få en dårlig beskjed, så er jo det utrolig kjipt! Tenkte å muligens bestille en ultralyd til uke 8 og skal uansett ha en i uke 10. men kommer kvalmen i uke 6, så avbestiller jeg ultralyden i uke 8 og venter til uke 10. veldig usikker altså🤷♀️ Synes det er bedre å få vite om ting ikke er som det skal i uke 8 enn helt til 10 isåfall.. men så er det den da om ting er veldig bra i uke 8 så er det ekstra kjipt å komme på ultralyd i uke 10 og se den død, som sist😩 dette er så vanskelig pga ultralydskrekk blanding med å må vite at ting ser bra ut å slippe å gå lengre med noe som evt ikke er frisk/levende enn nødvendig😩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 20. februar 2022 Forfatter #931 Del Skrevet 20. februar 2022 kankankan skrev (På 19.2.2022 den 22.58): Testene dine er kjempefine. De gangene jeg har mistet, så har jeg sett det på testene at ikke alt var som det skulle. Du kan jo rett og slett ha nervøs mage? Og det kan være vanskelig å skille mellom mens- og magesmerter. Drikker du kaffe om dagene? Ekspander Ja, får håpe de teller! Skal ta en siste digital imorgen også for å forhåpentligvis få 3+ er en del plaget med magen under svangerskap, har magesykdom som forverrer den under svangerskap helt fra starten, derfor mye på do. (Men med mye murringer som kommer og går nå også) drikker ikke kaffe 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruskemor Skrevet 20. februar 2022 #932 Del Skrevet 20. februar 2022 Love90 skrev (På 20.2.2022 den 10.33): Ja, får håpe de teller! Skal ta en siste digital imorgen også for å forhåpentligvis få 3+ er en del plaget med magen under svangerskap, har magesykdom som forverrer den under svangerskap helt fra starten, derfor mye på do. (Men med mye murringer som kommer og går nå også) drikker ikke kaffe 😊 Ekspander Kan det "bare" være magesykdomen din som tuller ekstra og gjør deg forvirret? Krysser fingrene for 3+ i morgen ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 20. februar 2022 #933 Del Skrevet 20. februar 2022 Krysser fingrene for 3+ i morgen 🤞🏻 Forstår godt at du vurderer ultralyd tidligere. Det kan jo hjelpe for bekymringene ❤️ Når det er sagt, tenker jeg at murringer er ganske normalt. Det er noen ganger vanskelig å skille mellom murringer og magevondt. Satser på at det gir seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 20. februar 2022 Forfatter #934 Del Skrevet 20. februar 2022 Prøver2021 skrev (På 20.2.2022 den 12.23): Krysser fingrene for 3+ i morgen 🤞🏻 Forstår godt at du vurderer ultralyd tidligere. Det kan jo hjelpe for bekymringene ❤️ Når det er sagt, tenker jeg at murringer er ganske normalt. Det er noen ganger vanskelig å skille mellom murringer og magevondt. Satser på at det gir seg! Ekspander Ja, håper å se 3+ imorgen. For jeg som er bekymret tok jo en babyplan test til, og den er jo selvfølgelig litt svakere enn den jeg tok for noen dager siden😒 vet jo at de testene er dårlige på økningen, men alikevel😩 så gruver meg litt til digital imorgen for det kan jo være den viser 2-3 😬 her er babyplan testen fra idag tidlig. Den nederte av de to er den fra for noen dager siden, skulle bare sluttet å teste etter den sterke der, men vanskelig med manglende symptomer🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prøver2021 Skrevet 20. februar 2022 #935 Del Skrevet 20. februar 2022 Love90 skrev (På 20.2.2022 den 12.34): Ja, håper å se 3+ imorgen. For jeg som er bekymret tok jo en babyplan test til, og den er jo selvfølgelig litt svakere enn den jeg tok for noen dager siden😒 vet jo at de testene er dårlige på økningen, men alikevel😩 så gruver meg litt til digital imorgen for det kan jo være den viser 2-3 😬 her er babyplan testen fra idag tidlig. Den nederte av de to er den fra for noen dager siden, skulle bare sluttet å teste etter den sterke der, men vanskelig med manglende symptomer🙄 Ekspander Forstår at du blir bekymret, men her ser det ut som det er forskjellig mengde fargestoff. Krysser fingrene for 3+ i morgen ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katrin94 Skrevet 20. februar 2022 #936 Del Skrevet 20. februar 2022 Krysser fingrene for at alt går bra! Det er vel ganske vanlig med murringer? Lest noe om at det er livmoren som utvider seg? Av det du beskriver er det i hvertfall ingenting jeg tolker som et varseltegn eller noe du burde bekymre deg for. Skjønner at du blir bekymret da, absolutt. 💕❤️ krysser fingrene for fin test i morgen ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katrin94 Skrevet 20. februar 2022 #937 Del Skrevet 20. februar 2022 Krysser fingrene for at alt går bra! Det er vel ganske vanlig med murringer? Lest noe om at det er livmoren som utvider seg? Av det du beskriver er det i hvertfall ingenting jeg tolker som et varseltegn eller noe du burde bekymre deg for. Skjønner at du blir bekymret da, absolutt. 💕❤️ krysser fingrene for fin test i morgen ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katrin94 Skrevet 20. februar 2022 #938 Del Skrevet 20. februar 2022 Krysser fingrene for at alt går bra! Det er vel ganske vanlig med murringer? Lest noe om at det er livmoren som utvider seg? Av det du beskriver er det i hvertfall ingenting jeg tolker som et varseltegn eller noe du burde bekymre deg for. Skjønner at du blir bekymret da, absolutt. 💕❤️ krysser fingrene for fin test i morgen ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kakaoen Skrevet 20. februar 2022 #939 Del Skrevet 20. februar 2022 Snikleser her.. Har du vurdert å gå til fastlegen og måle hcg stigning? Det har jeg gjort ved alle graviditetene mine. Og av 4 stk har 1 av de hatt en dårlig stigning, og det endte i MA i uke 8. De 3 andre som har hatt fin stigning har endt i 2 friske gutter og er nå 15 uker på vei med nr 3. Anbefaler deg heller å gjøre det enn disse testene.. Jeg har aldri fått så kraftig strek som det du har over her. Og babyplan sine ga dårlig stigning.. Men fosteret lever det Og du, Gratulerer Krysser alt for deg 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 21. februar 2022 Forfatter #940 Del Skrevet 21. februar 2022 (endret) Kakaoen skrev (På 20.2.2022 den 21.56): Snikleser her.. Har du vurdert å gå til fastlegen og måle hcg stigning? Det har jeg gjort ved alle graviditetene mine. Og av 4 stk har 1 av de hatt en dårlig stigning, og det endte i MA i uke 8. De 3 andre som har hatt fin stigning har endt i 2 friske gutter og er nå 15 uker på vei med nr 3. Anbefaler deg heller å gjøre det enn disse testene.. Jeg har aldri fått så kraftig strek som det du har over her. Og babyplan sine ga dårlig stigning.. Men fosteret lever det Og du, Gratulerer Krysser alt for deg 🤞 Ekspander Godt å høre at du opplevde positivt med god hcg stigning🥰 har tatt siste digital nå, og slår meg til ro med den nå! 😄 jeg mistet i MA uke 9 oppdageg i uke 10 i høst så vet jo at god stigning ikke trenger å bety at ting går bra fremover! Men fint å høre at dine erfaringer med det stemte❤️ Tusen takk😄 Endret 21. februar 2022 av Love90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå