Amatariel Skrevet 24. september 2020 #221 Del Skrevet 24. september 2020 19 minutter siden, Love90 skrev: Har sett litt tilbake på bilder ifra sist vi prøvde, ser jeg tok bilder av EL tester som var positive. Det jeg kan legge merke til fra sist er at de testene var sånn super positive der de er mye sterke enn kontrollstreken. Når jeg har testet så langt denne gangen så blir de like sterke bare, tror jeg? Har et bilde av sist vi prøvde, se hvor sterke de er, og et bilde fra denne syklusen, er jo veldig forskjell😬 håper jeg har eggløsning.. regner med det ettersom jeg har mensen? Hva er grunnen til at de ikke blir så sterke denne gangen vi prøver?😐 LH oppfører seg forskjellig fra gang til gang. Og små marginer som urinkonsentrasjon og hvor mye du har drukket før testing og slikt har noe å si. Ville ikke sammenlignet med tidligere prøverunder, men kun med nåtiden Du kan nok være trygg på at du har EL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 24. september 2020 Forfatter #222 Del Skrevet 24. september 2020 20 minutter siden, Amatariel skrev: LH oppfører seg forskjellig fra gang til gang. Og små marginer som urinkonsentrasjon og hvor mye du har drukket før testing og slikt har noe å si. Ville ikke sammenlignet med tidligere prøverunder, men kun med nåtiden Du kan nok være trygg på at du har EL. Takk for svar 😊 men ser at testene som er tatt bilde av, flere mnd som jeg tok bilder sist er så sterke iforhold til nå🙄 men det er vel som du sier, dette er jo også noen år siden, kanskje hadde jeg bare enda mer LH rett før el sist enn nå ja, regner med jeg har el, man får vel ikke mensen og så sterke streker hvis ikke?😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 24. september 2020 #223 Del Skrevet 24. september 2020 2 timer siden, Love90 skrev: man får vel ikke mensen og så sterke streker hvis ikke?😅 Tenker ikke at man gjør det nei... Men dette vil jo f.eks tempingen kunne gjøre deg mer sikker på, så håper det ordner seg med det for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 24. september 2020 Forfatter #224 Del Skrevet 24. september 2020 4 minutter siden, Amatariel skrev: Tenker ikke at man gjør det nei... Men dette vil jo f.eks tempingen kunne gjøre deg mer sikker på, så håper det ordner seg med det for deg. Ja, har nettopp sendt mail til babyplan der jeg spurte om de vet når den termometeret kommer på lager igjen. Skjønner ikke hvorfor det finnes så lite av det på nettet/apotek🙄 også hadde jeg jo en fra sist vi prøvde fra babyplan, men var så dum at jeg kasta den når vi flyttet for 6 mnd siden.... tenkte at jeg aldri fikk bruk for den igjen uansett, så var litt kjapp på sorteringen der... angrer nå for å si det sånn🤪 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 28. september 2020 Forfatter #225 Del Skrevet 28. september 2020 (endret) CD 1 TR kom fra morgen av idag. Dette har vært en skikkelig dritt dag egentlig, sånn helsemessig, ellers en veldig spesiell og fin dag ellers🥰 men begynte igår kveld da jeg fikk UVI og ikke klarte annet enn å sitte på do å tømme blæren selv om den var tom. Var så vondt og kald svetta og grein fordi jeg var så sliten itilegg og hadde gledet meg til kvelden kom for å kvile meg opp til en ny uke etter helgen. Har vært en helt fantastisk fin helg men var bare så sliten! Så kl 22.00 igår kveld ble det tur til legevakta for å få tatt urinprøve og få noe antibiotika. Litt bedre idag, heldigivis men fortsatt så kjenner jeg UVI er der selv med antibiotika 😞 er 3 år siden sist jeg hadde dette! Og idag kom TR itilegg noe som var forventet men trengte ikke menssmerter fra helvette nå som jeg har vondt av UVI også da!! Håper på bedre dager fremover! Er så kvalm fordi jeg er så sliten, litt feber har jeg også så håper ikke det er noe nyrebekkenbetennelse på gang her!! Mulig jeg blir å ta en pause fra kvinneguiden en stund.. Veldig kjekt å skrive med flere av dere og følge med i dagbøker altså🥰 men rett å slett for å få hele fokuset og tankene på noe annet enn prøvingen fremover! Kjenner jeg har hatt for mye fokus på dette og nå etter TR kom så kjenner jeg hvor sliten jeg allerede er av de opp og nedturene og forhåpningene rundt prøvingen og graviditet! Så for å fokusere på andre ting så tar jeg en pause her! Prøver på å bli gravid videre selvfølgelig! Men vil bare prøve noen uker å ikke fokusere på det for mye! Og tror ikke jeg får unna de sterke følelsene rundt dette hvis jeg er inne her! Håper på å se at flere er gravide her inne når jeg titter her en tur om noen uker❤️ Krysser fingrene for dere🤞🏻 Endret 28. september 2020 av Love90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hopptimisten Skrevet 29. september 2020 #226 Del Skrevet 29. september 2020 Så kjipt å høre at du har det så dritt helsemessig! Sender deg en klem❤️ Jeg forstår veldig godt at du ønsker en pause, man blir fort litt avhengig og som du sier blir alt fokuset over på det! Jeg tror også at du får slappet av litt mer uten det presset og forventningene til seg selv KG kan gi! Ta vare på deg selv, det er det viktigste! Håper du klarer å roe deg ned, og fokusere på andre ting i tiden fremover! Gleder meg til å høre hvordan det går med deg om noen uker☺️❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 29. september 2020 #227 Del Skrevet 29. september 2020 Uff, det var mye ja. Masse god bedring! Og lykke til videre i syklusen Håper på en gladnyhet fra deg om ikke så lenge da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 29. september 2020 #228 Del Skrevet 29. september 2020 Klokt valg å ta litt pause når det blir for mye. Håper det hjelper å ta fokuset litt vekk, og så satser vi på å se deg her inne igjen plutselig, så snart du er klar 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 15. oktober 2020 Forfatter #229 Del Skrevet 15. oktober 2020 3 dpo Ble ikke lenge vekke her ifra, for jeg har fulgt med dere selv om jeg ikke har lagt igjen noe spor!😅 idag er jeg 3 dpo 😊 men jeg har vært mye plaget med UVI, og går på antibiotika nå😬 så håper ikke den og UVI ødelegger for et evt befruktet egg til å feste seg nå😩 dårlig miljø i livmoren har jeg lest det blir når man har UVI. Og hva antibiotikan kan ødelegge for et befruktet egg det vet jeg ikke, kanskje den ikke utgjør noe forskjell! Men har generelt dårlig magefølelse på denne syklusen pga UVI og sterk antibiotika, har siste dag med den imorgen, men har fortsatt UVI symptomer! Så tror ikke dette er syklusen med klaff for meg 😕 har ellers ømme bryst som jeg pleier å få etter eggløsning. Så rakk jeg heldigvis å kjøpe meg termometer før den ble utsolgt, så går det ikke nå så blir det spennende å prøve temping i neste PP. Tenker å begynne testingen 9 dpo! Er så redd for den skuffelsen, jeg blir faktisk så skuffet at jeg blir litt dårligere humør i flere dager😬 så tydelig at det går hardt inn på meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 15. oktober 2020 #230 Del Skrevet 15. oktober 2020 Hurra - velkommen tilbake til dagboken din! 😄 Og velkommen i dpo-land. Speeennende! Skjønner du ikke er optimistisk mtp UVI'en, men jeg tror ikke det har så mye å si. Folk blir jo gravide under utrolig mange forskjellige omstendigheter! Er det meningen, så blir det nå Men hvis ikke så er jeg enig med deg om at det blir gøy å følge med tempingen. Men - vi satser på positiv test om ca. 1 uke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Godis Skrevet 15. oktober 2020 #231 Del Skrevet 15. oktober 2020 Hyggelig at du er tilbake, hjalp det med en liten pause fra det verste fokuset? 😊 Spennende at du er i dpo-land! Håper vi skal se om noen dager at uvi og antibiotika ikke har negativ effekt 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 16. oktober 2020 Forfatter #232 Del Skrevet 16. oktober 2020 19 timer siden, Amatariel skrev: Hurra - velkommen tilbake til dagboken din! 😄 Og velkommen i dpo-land. Speeennende! Skjønner du ikke er optimistisk mtp UVI'en, men jeg tror ikke det har så mye å si. Folk blir jo gravide under utrolig mange forskjellige omstendigheter! Er det meningen, så blir det nå Men hvis ikke så er jeg enig med deg om at det blir gøy å følge med tempingen. Men - vi satser på positiv test om ca. 1 uke Får håpe at det ikke har noe å si😊 jeg tenker sånn at hvis kroppen er dårlig på noe vis så gidder den ikke å prioritere en graviditet tenker jeg😬 men om det ikke går denne syklusen så ser jeg veldig frem til og skal jobbe hardt med å få til tempingen 😃 jobbe hardt så mener jeg å ha på vekkeklokke tidlig før jeg våkner av meg selv å få tempet til samme tid😅 15 timer siden, Godis skrev: Hyggelig at du er tilbake, hjalp det med en liten pause fra det verste fokuset? 😊 Spennende at du er i dpo-land! Håper vi skal se om noen dager at uvi og antibiotika ikke har negativ effekt 🤞 Kan egentlig ikke si at pause her fra gjør til at jeg ikke tenker på det uansett, og nå er jeg inn i den verste tiden når det kommer til tankene (dpo land) så om jeg virkelig skulle prøve å snu fokuset og tankene litt så burde jeg kanskje ha hatt pause i dpo land da😅 håper ikke UVI og antibiotika har en negativ effekt! Hvem vet, kanskje det å gå på antibiotika er akkurat det jeg trenger for at jeg skal bli gravid også? Det har slått tanken min ettersom det tok lang tid sist vi prøvde 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 16. oktober 2020 Forfatter #233 Del Skrevet 16. oktober 2020 4 dpo nå har jeg blitt forkjøla og har litt feber😬 føler kroppen jobber mot meg denne mnd altså ! Er for mye til denne kroppen nå, så om et egg er befruktet der inne nå så tror jeg ikke kroppen prioriterer en graviditet 😩 har regnet litt på lutealfasen min, den første dagen med negativ EL test etter den positive regner jeg som selve EL dagen, dagen etter der blir 1 dpo. Men når jeg ser fra tidligere mnd ifra vi starter prøvingen så er det 14 dager lutealfase også på dag 1 mensen kommer. Skal ikke mensen komme på den 14. Dagen? Kom til å tenke på at jeg kanskje har eggløsning dagen etter den negative igjen, altså egentlig på 1 dpo? Eller er det lite sannsynlig? Blir spennende å se når jeg skal begynne tempingen neste syklus 😃 ellers så har jeg funnet ut at det stikker å kiler i livmorområdet når jeg tar babyklister, etter jeg begynte med det så kjenner jeg ting i livmoren enn ellers, litt rart! Men kjenner det litt etter jeg har inntatt dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 16. oktober 2020 #234 Del Skrevet 16. oktober 2020 14 minutter siden, Love90 skrev: nå har jeg blitt forkjøla og har litt feber😬 føler kroppen jobber mot meg denne mnd altså ! Er for mye til denne kroppen nå, så om et egg er befruktet der inne nå så tror jeg ikke kroppen prioriterer en graviditet 😩 Det tror jeg ikke du skal bekymre deg for. Selv om jeg mente at jeg også hadde hørt noe slikt før, at kroppen ikke prioriterer graviditet. Men jeg ble gravid med sønnen min en gang jeg var skikkelig syk i dpo-land. Rett etter EL ble jeg liggende med skikkelig feber i flere dager, skalv og var potte nedsyltet i forkjølelse. Var borte fra jobb nesten hele uken minnes jeg. Men jammen klamret ikke spiren seg fast! Så nå tror jeg at hvis spiren vil, så vil den! Jeg skjønte ikke helt hva du mente ang. lutealfasen. Om du har 14 dager lutealfase, så kommer mensen på dag 15. Men klart, man vet jo ikke alltid 100% sikkert når EL skjer, derfor ikke helt sikkert hvor lang fasen er. De aller fleste har EL første dag med negativ test. Men selv har jeg opplevd å ha EL 2-3 dager etter det igjen (sjekket med temping). Så unntak skjer jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 16. oktober 2020 Forfatter #235 Del Skrevet 16. oktober 2020 9 timer siden, Amatariel skrev: Det tror jeg ikke du skal bekymre deg for. Selv om jeg mente at jeg også hadde hørt noe slikt før, at kroppen ikke prioriterer graviditet. Men jeg ble gravid med sønnen min en gang jeg var skikkelig syk i dpo-land. Rett etter EL ble jeg liggende med skikkelig feber i flere dager, skalv og var potte nedsyltet i forkjølelse. Var borte fra jobb nesten hele uken minnes jeg. Men jammen klamret ikke spiren seg fast! Så nå tror jeg at hvis spiren vil, så vil den! Jeg skjønte ikke helt hva du mente ang. lutealfasen. Om du har 14 dager lutealfase, så kommer mensen på dag 15. Men klart, man vet jo ikke alltid 100% sikkert når EL skjer, derfor ikke helt sikkert hvor lang fasen er. De aller fleste har EL første dag med negativ test. Men selv har jeg opplevd å ha EL 2-3 dager etter det igjen (sjekket med temping). Så unntak skjer jo. Godt å høre at du ble gravid selv om du var dårlig! Er vel fortsatt håp🤞🏻 Tenker det verste med en gang noe kan ødelegge nå😅 trodde 14 dagers lutealfase var at mensen kom på dag 14, men da stemmer min lutealfase da, ettersom mensen kommer på dag 15 😃 men kan være jeg fortsatt har EL senere, har hatt EL slim 2-3 dager etter negativ EL test igjen, så derfor også jeg tenker at EL kanskje ikke er når EL testen blir negativ. Denne gangen har jeg hatt gjennomsiktige slim klumper som har kommet ut når jeg har vært på do ifra 1-3 dpo, veldig rart synes jeg🤨 blir spennende med tempingen, skjønner bare ikke så mye av de tempe appene jeg ser folk legger ut😛 hvilken app anbefaler du? Er ikke så god i engelsk heller så forstår de engelske appene så dårlig...0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 16. oktober 2020 #236 Del Skrevet 16. oktober 2020 Jeg er heller ikke så god i engelsk, men jeg liker Fertility friend. Har ikke kommet over noe bra på norsk. Og FF syns jeg er relativt enkelt. Enkelt design o.l. Men som alt annet så må man bli litt vant til det, før det blir virkelig lett da. Om du klikker på linken i signaturen min under her så ser du det som er min chart (tempekurve). Det kan kanskje se "mye" ut med det samme, men om man ser nøye så er det ganske enkelt. Datoer med dager bortover, samtidig som min syklusdag. Temperaturen. Og så er det noen forkortelser under som man bare må lære seg (OPK er f.eks EL-test). Og så er det litt spesifikasjoner under som jeg selv har valgt, der hver spesifikasjon har egen farge. Jeg har lært ALT om temping og FF ved å være aktiv på prøveforum og i tempetråd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 17. oktober 2020 Forfatter #237 Del Skrevet 17. oktober 2020 22 timer siden, Amatariel skrev: Jeg er heller ikke så god i engelsk, men jeg liker Fertility friend. Har ikke kommet over noe bra på norsk. Og FF syns jeg er relativt enkelt. Enkelt design o.l. Men som alt annet så må man bli litt vant til det, før det blir virkelig lett da. Om du klikker på linken i signaturen min under her så ser du det som er min chart (tempekurve). Det kan kanskje se "mye" ut med det samme, men om man ser nøye så er det ganske enkelt. Datoer med dager bortover, samtidig som min syklusdag. Temperaturen. Og så er det noen forkortelser under som man bare må lære seg (OPK er f.eks EL-test). Og så er det litt spesifikasjoner under som jeg selv har valgt, der hver spesifikasjon har egen farge. Jeg har lært ALT om temping og FF ved å være aktiv på prøveforum og i tempetråd Takk for tips! Jeg sjekket ut appen igår, skal bli kjent med den å lære meg å bruke den nå før jeg evt skal bruke den i neste syklus 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 17. oktober 2020 Forfatter #238 Del Skrevet 17. oktober 2020 5 dpo dagene snegler av gårde! Eller de går jo ganske i et med en 2.5 åring da sånn egentlig! Først nå har jeg satt meg ned idag på tlf 😅 vi prøver å være tlf fri når vi er sammen med henne, og å skrive å lese ting her går litt lengre tid så det prioriterer jeg ikke når jeg er med henne🥰 ikke at det er noe spesielt å skrive her idag da men! Blir liksom aldri klok på kroppen min jeg! Denne gangen så har jeg hatt slimkluper som har kommer ifra 1-3 dpo. Nå idag er det gjennomsiktig litt slimete utflod, ikke så tykk og strekkbart som EL slimet da, men denne type utflod har jeg hver gang ifra rundt 5-6 dpo og frem til mensen😬 så tar det som et dårlig tegn! Fortsatt ømme bryst, ikke brystvorter! Selv om det er tidlig med symptomer så hadde jeg ømme brystvorter fra 2-3 dpo sist jeg ble gravid! Og hadde det og har det aldri ellers, så får jeg ømme brystvorter i dpo land så vet jeg at jeg er gravid liksom! Ellers så håper jeg at egget nå har nådd blasto stadiet og skal til å feste seg snart🤞🏻🤞🏻 Håperhåperhåper! Har ikke noe lyst på en syklus til! Kjenner så at tiden begynner å gå nå! Snart desember og jul og hvis jeg kommer dit å enda ikke er gravid da kjenner jeg at jeg begynner å bli skikkelig skuffet, fra sommer også komme til jul å enda ikke blitt det!?🙄 vet flere bruker mange år inkludert meg selv sist så vet det er provoserende å lese det sånn, men hadde bare håp om å klare det kjappere enn sist denne gangen! Og jeg har ikke lyst å komme til jul å nytt år å enda ikke blitt det, så på nyåret er det jo ikke lenge til datteren min har bursdag å hun blir jo større også😩🙄 nå tenker jeg litt lengre frem i tid! Men jeg må være litt realistisk og kanskje pessimistisk! Men har tross alt tatt veldig lang tid sist også.... så hva kan jeg forvente meg? En treg og dårlig samarbeidene kropp! Hater den fruktbarheten min om det er lov å si! Og kommer jeg til desember å jul da blir jeg skikkelig sinna på den kvinnekroppen min! 😬 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 18. oktober 2020 #239 Del Skrevet 18. oktober 2020 17 timer siden, Love90 skrev: Kjenner så at tiden begynner å gå nå! Snart desember og jul og hvis jeg kommer dit å enda ikke er gravid da kjenner jeg at jeg begynner å bli skikkelig skuffet, fra sommer også komme til jul å enda ikke blitt det!?🙄 vet flere bruker mange år inkludert meg selv sist så vet det er provoserende å lese det sånn, men hadde bare håp om å klare det kjappere enn sist denne gangen! Og jeg har ikke lyst å komme til jul å nytt år å enda ikke blitt det, så på nyåret er det jo ikke lenge til datteren min har bursdag å hun blir jo større også😩 Jeg har det akkurat på samme måte nå... Jeg kommer til å bli helt ekstremt deprimert dersom jeg kommer til jul, og spesielt nyttår, om jeg ikke er gravid da. Overgangen til et nytt år er alltid emosjonelt for meg, og hvis jeg ikke kan se for meg en baby i 2021 ved inngangen da, så tror jeg at jeg knekker helt. Jeg skal håpe hardt for oss begge to for at vi har en liten magehemmelighet da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Love90 Skrevet 18. oktober 2020 Forfatter #240 Del Skrevet 18. oktober 2020 6 timer siden, Amatariel skrev: Jeg har det akkurat på samme måte nå... Jeg kommer til å bli helt ekstremt deprimert dersom jeg kommer til jul, og spesielt nyttår, om jeg ikke er gravid da. Overgangen til et nytt år er alltid emosjonelt for meg, og hvis jeg ikke kan se for meg en baby i 2021 ved inngangen da, så tror jeg at jeg knekker helt. Jeg skal håpe hardt for oss begge to for at vi har en liten magehemmelighet da!! Ja, veldig enig med deg det å gå inn i 2021 å faktisk ikke vite om det blir baby innen det året.... høres veldig deprimerende ut faktisk.. å det er ikke snakk om mange mnd til i 2021 der man må bli gravid for å få samme året, og ikke for å snakk om så blir det også sent på året noe mannen ikke ønsker! Han vil jo hoppe over 2 mnd for å slippe å få termin i november og desember, skjønner den men samtidig blir jo det veldig leeeeenge å vente for meg da..... så ja! Vi må bli gravide før neste år! Helst igår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå